Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firedancer

Re: Buikkrampen, diarree --> Ongaar vlees gegeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:19

Och gut, ja, pijn in m'n rug inderdaad.... ik voelde mij ook een soort hoogzwangere....

Dat het afwisselend beter en slechter gaat houdt nog wel even aan hoor. Ik had op een geven moment twee dagen dat 't heel redelijk ging en toen ineens weer drie dagen foute boel....

Overigens schreef iemand dat ze een AB kuur gehad had van haar huisarts, maar van wat ik begrepen heb (ook van de huisartsenpost) is dat dat zeker niet de te prefereren optie is. Eerst gewoon twee weken of zoiets proberen het lichaam het zelf op te laten lossen, tenzij het natuurlijk helemaal uit de hand loopt in de tussentijd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:20

Ja zo heb ik het ook begrepen dat die antibiotica niet zo helpt tenzij het te erg is of voor zwakkere mensen waarbij bijv bacterie/slamonella de bloedbaan in kan gaan schieten........
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 21-09-06 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:21

orionneke schreef:
Liek_ schreef:
Klinkt als een ordinaire buikgriep. Lopen heel veel mensen mee op het moment. Als je nu geen bloed meer verliest kan je denk ik zelf wel optellen wat het wel was Lachen

Wat dan???

Ik denk dat ze dus een buikgriepje bedoelt.... Clown

Ik denk het ook, maar 't is wel een heel serieuze variant denk ik.... niet om mee te spotten i.i.g.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:22

Salmonella kan het lichaam nauwelijks zelf oplossen, en ik liep dr al ruim 2 weken mee Knipoog Als de huisarts het voorschrijft zal het wel goed zijn denk. Salmonella is een bacterie die zich dus gewoon blijft vermenigvuldigen. Ik ben in die 2 weken ook echt achterlijk veel afgevallen, misschien wel 10 kilo, want ik kon dus echt niks binnen houden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:24

Tien kilo wil ik wel kwijt maar liefst niet met teveel ziekte Clown Nee ff serieus, ik gooi het daarop omdat dat voor mij het meest voor de hand liggend is, ik zeg niet dat het zo is. Alleen dat ik dus imo misschien ongare kip heb gegeten.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:26

_Diesel schreef:
Salmonella kan het lichaam nauwelijks zelf oplossen, en ik liep dr al ruim 2 weken mee Knipoog Als de huisarts het voorschrijft zal het wel goed zijn denk. Salmonella is een bacterie die zich dus gewoon blijft vermenigvuldigen. Ik ben in die 2 weken ook echt achterlijk veel afgevallen, misschien wel 10 kilo, want ik kon dus echt niks binnen houden.

Maar jij had dus echt een salmonella diagnose (van kweek) en was al twee weken aan het leeglopen. Dan wordt het een andere situatie.
De literatuur op internet geeft trouwens aan dat de meeste gezonde mensen wel in staat zijn om binnen 5-7 dagen een salmonella infectie op eigen kracht te bedwingen. Dat dat een hoop energie kost en je daarvan een vaatdoek wordt, dat is natuurlijk logisch.

Er zit kennelijk wel een soort kritische grens rond de twee weken. Maar zo ver is de TS nog niet. Als het uberhaupt al salmonella is natuurlijk, want dat kan alleen een kweek uitwijzen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:28

Ja dat las ik ook op internet dat de klachten die ik heb overeenkomen en dat je het na paar dagen of langer wel eroverheen bent.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:30

klinkt als een dijk van een voedselinfectie!
Ik heb het ook een keer gehad, idd van een niet-gare kippenpoot van de barbecue.
Tja, daar kan je een paar dagen goed ziek van zijn, dat was ik wel, heb me nog nooit zo ziek gevoeld, ik liep aan alle kanten leeg. maar na een paar dagen was ik er weer.
Nou sterkte!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:39

Firedancer, jij bent er toch ook nog niet vanaf?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:42

Nee, niet helemaal. Ik heb nogsteeds licht "brandende" darmen bij tijd en wijlen, maar ik hoef over het algemeen niet meer rennend naar 't toilet.

Ik heb nog 2 of 3 keer per dag kramp en dan moet ik ook echt nog naar 't toilet, maar niet zo dringend dat ik het niet op kan houden. Ik kan dus gewoon de deur weer uit.

't Is echter nog niet in orde, ook de ontlasting zelf niet. Maar 't is in ieder geval weer beheersbaar en verder kan ik gewoon eten en drinken zonder dat dat meteen een reactie oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:42

orionneke schreef:
Liek_ schreef:
Klinkt als een ordinaire buikgriep. Lopen heel veel mensen mee op het moment. Als je nu geen bloed meer verliest kan je denk ik zelf wel optellen wat het wel was Lachen

Wat dan???

Dat er een adertje gesprongen is, maar vond het zo wel politiek correct omschreven Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:43

Liek_ schreef:
orionneke schreef:

Wat dan???

Dat er een adertje gesprongen is, maar vond het zo wel politiek correct omschreven Haha!

Ja maar je kon het ook sarcastisch bedoelen met iets anders dus dacht vraag het maar voor de zekerheid Lachen

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:44

Liek_ schreef:
dat er een adertje gesprongen is, maar vond het zo wel politiek correct omschreven Haha!

Heel politiek inderdaad, daar draaien ze ook overal omheen en laten ze je ook raden naar hun eigenlijke bedoelingen.... Clown Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:45

Nah, vond het zo knullig om te bleren dat er dan waarschijnlijk een adertje in je kont gesprongen is, hoe noem je dat netjes? bips? aars? anus? kont? hihi

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:48

Liek_ schreef:
Nah, vond het zo knullig om te bleren dat er dan waarschijnlijk een adertje in je kont gesprongen is, hoe noem je dat netjes? bips? aars? anus? kont? hihi

Anus, is gewoon een heel net medisch verantwoorde kreet hoor... Tong uitsteken

We noemen hier gewoon 't beestje bij de naam... Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:53

Van mij mag je het vanalles noemen hahaha.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:55

d'r is zowieso weinig charmants aan om de haveklap met geknepen billen naar de wc rennen en daarna bijkant met een wasknijper op je neus af en je broek om je enkels op het toilet af te wachten tot de kramp weer wegzakt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:57

Firedancer schreef:
d'r is zowieso weinig charmants aan om de haveklap met geknepen billen naar de wc rennen en daarna bijkant met een wasknijper op je neus af en je broek om je enkels op het toilet af te wachten tot de kramp weer wegzakt....

most charming zijn toch wel die knoertharde scheten die je erbij laat Haha! Of tijdens de waterstroom, zodat je van die natte scheten hoort hahahaha Haha! Ach, voel je je zo ziek maar kan je toch best nog wel lol hebben Tong uitsteken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:57

Hahahaha daarom, is toch al genant onderwerp volgens de meesten. Maar ik had zoiets zoveel mensen die "rare' onderwerpen bespreken op bokt en dan vind ik het ook niet raar om ze te lezen ofzo.... Alleen bij jezelf is het meestal zo anders....
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 21-09-06 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:58

Liek_ schreef:
Firedancer schreef:

most charming zijn toch wel die knoertharde scheten die je erbij laat Haha! Of tijdens de waterstroom, zodat je van die natte scheten hoort hahahaha Haha! Ach, voel je je zo ziek maar kan je toch best nog wel lol hebben Tong uitsteken

One of the exploding kind... Haha!

hahaha, now we talk busines.... Cool

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:02

ingeborg schreef:
Voedselvergiftiging treedt ca. op binnen vier uur na consumptie. Dinsdag ziek worden door een barbecue van de zaterdag ervoor lijkt me geen optie.

Hoeft niet, lees dit maar eens: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=65161 (de scrollbalk zit halverwege de pagina rechts). Van een salmonellavergiftiging bijvoorbeeld ga je iets merken tussen de 12 en 72 uur na besmetting.

Zelf heb ik tot twee keer toe last gehad van waarschijnlijk een E.coli. De eerste keer van kip die ik op donderdagavond at, werd ziek op zaterdagochtend klokslag 10 uur. En de tweede keer was vorig jaar: op woensdagmiddag 'besmette' baklava gegeten en op donderdagavond werd ik kotsmisselijk. Sommige collega's die dezelfde baklava hadden gegeten, werden pas op vrijdag ziek.

In de link hierboven staat ook een en ander over bloederige diarree, misschien heb je er wat aan, Orionneke? Sterkte iig!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:09

Tja, als het kalf verdronken is....
met barbecuen kook ik tegenwoordig alle kippenvlees en varkensvlees voor. Daarna marineren en niemand die het ziet.

Overigens staat er wel een foutje in de tekst van de link die je geeft.
Voedselvergiftiging is heel wat anders dan voedselinfectie.
Bij voedselvergiftiging heb je meestal snel dus binnen het uur verschijnselen. Voedselinfectie duurt enkele uren.

het verschil is dat je bij een voedselinfectie schadelijke bacterien binnen hebt gekregen.

bij een voedselvergiftiging hebben bacterien het eten doen bederven en hebben ze vergiften (toxines) geproduceerd. Deze toxines zorgen dus rechtstreeks voor vergiftigingsverschijnselen. Dat maakt, dat een echte voedselvergiftiging veel moeilijker te bestrijden is dan een voedselinfectie (hoewel dat voor kwetsbare personen zoals baby's en bejaarden ook een riskant verhaal is)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:12

Ik had al een week ong. bijna geen eetlust meer. Dinsdag ben ik thuisgebleven na erge hoofdpijn & duizeligheid. Woensdag had ik dus precies hetzelfde. Ik ben echt 10 keer naar de wc geweest (diarree) en pijn dat die krampen deden! Soms dacht ik dat ik dood kon gaan Clown

Donderdag precies hetzelfde, gelukkig wel iets minder. Vandaag (vrijdag) is het zo goed als over, ik moet alleen oppassen met koud drinken/eten & nix zwaars eten anders komen de krampen weer terug Scheve mond

Ik had gewoon een buikgriepje, volgens mij had ik geen bloederige diarree (al leek het soms wel een beetje rood).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 20:04

Nou ik ben vandaag (na twijfel) om half 10 toch maar gaan werken. Heb een normale nacht gehad (1 keer wakker geweest). En af en toe gaat het nog gewoon niet goed (PIJN)....maar hoef niet elk uur meer dus dat scheelt. Mocht het na het weekend echt nog niet beter gaan (maandag/dinsdag) misschien dan toch keer met huisarts contact opnemen.....

De pijn vind ik het ergste, is die er niet voel ik me heel normaal maar dan in 1 seconde kan dat over zijn en dan weer na 10 minuten weer normaal.....afhankelijk vd aanval. Bij honger lijkt het erger te worden, dus maw lege maag/darmen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 21:16

Grmpff ist weer bloed en slijm....EN weekend....en dan is de vraag moet je dan gewoon wachten tot maandag of toch huisartsenpost raadplegen...?