Vreemd dat ze je er zo lang mee aan laten modderen.... Ik heb regelmatig ooginfecties gehad, echt geen pretje.
De eerste keer begon het met de verschijnselen die jij noemt, daarna waren vooral mijn ogen zelf vreselijk pijnlijk, alsof er zand in zat en ze brandden enorm. Het was zo pijnlijk dat ik zelfs in het weekend naar de HA ben gegaan.
Mijn HA heeft me toen per direct naar het oogziekenhuis gestuurd, ik moest er gelijk heen. Daar bleek ik een bacteriele infectie te hebben die mijn hoornvlies al voor een deel had aangetast. Oorzaak was die ontstoken ogen, en daarbij een klein krasje op mijn hoornvlies (waar ik daarvoor totaal geen last van had) waar de bacterie in was gaan zitten.
Ik moest zelfs dagelijks terugkomen naar het ziekenhuis, en toen ze me vertelden hoe link het was schrok ik echt wel. Ik heb er een slechter zicht aan overgehouden, doordat mijn hoornvlies zo is aangetast. Met name 's avonds is het heel erg, als ik namelijk in een lamp o.i.d. kijk zie ik het licht altijd als een enorme 'ster', net of ik water in mijn ogen heb. En mijn beeld is een stuk onscherper.
Door die onregelmatigheden op mijn hoornvlies zijn mijn ogen weer vatbaarder voor infecties waardoor ik vaker een ontsteking kreeg. Zodra ik dat weer heb moet ik direct naar het ziekenhuis.
Best link dus zo'n oogontsteking, daar zouden ze je echt niet zo lang mee rond moeten laten lopen....