Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Z'n amandelen waren zo opgezet, dat die helemaal benauwd werd, maar volgens de arts stelde ie zich aan.
Eenmaal in het ziekenhuis was er geeneens tijd meer voor verdoving, die amandelen gingen er met spoed uit.
Citaat:Al had ie maar voor een week iets gegeven, zodat ik m'n ritme weer kan oppakken, dan had ik de energie op kunnen doen om met problemen om te gaan.
Smystique schreef:Citaat:Z'n amandelen waren zo opgezet, dat die helemaal benauwd werd, maar volgens de arts stelde ie zich aan.
Eenmaal in het ziekenhuis was er geeneens tijd meer voor verdoving, die amandelen gingen er met spoed uit.
Bijzonder? Ontstoken amandelen opereren ze zelden omdat infectiegevaar dan veel groter is. Vaak opereren ze pas nadat de ontsteking is gaan liggen.
Maar goed, qua slaapmedicatie kan ik begrgijpen dat je arts niet meteen ja zegt, vooral omdat je nu voor de eerste keer met die klachten komt. Slaapmedicatie is troep, het is zwaar verslavend en je lost het probleem niet op.
Qua soa test, dit moet je eigenlijk van te voren melden, dus eerst bellen dat je zo'n test wilt doen, dan krijg je een langer consult.
Citaat:Maar ik ben zo iemand die bijvoorbeeld niet tegen de assistente zegt dat ik denk dat ik een soa heb, in mijn ogen is dat prive en bespreek ik dat liever met de arts zelf.
Smystique schreef:Citaat:Maar ik ben zo iemand die bijvoorbeeld niet tegen de assistente zegt dat ik denk dat ik een soa heb, in mijn ogen is dat prive en bespreek ik dat liever met de arts zelf.
ja snap ik, maar tis wel handig voor een arts om te weten wat voor consult het word. je kan ook gewoon zeggen dat je een uitstrijkje wilt laten maken.
Citaat:Maar het aanstrepen van zo'n formulier kost toch geen extra tijd? En het staat pas raar als je tegen de assistent zegt dat je voor een uitstrijkje komt, maar tegen de dokter zegt dat je denkt dat je een soa hebt
Smystique schreef:Citaat:Maar het aanstrepen van zo'n formulier kost toch geen extra tijd? En het staat pas raar als je tegen de assistent zegt dat je voor een uitstrijkje komt, maar tegen de dokter zegt dat je denkt dat je een soa hebt
als je op soa's getest wordt krijg je ook een uitstrijkje + bloed afnemen?
Smystique schreef:Nee geen vraag heb het al eens gehad, en p[recies zo'n reactie als de TS gehad.
Eindelijk de moed om naar een arts te gaan, wordt ik weggestuurd omdat ik daarvoor een andere afspraak moest maken (langer consult)
Vandaar
Citaat:Bij mijn SOA test ging het alleen om bloed afnemen, hij wilde maar op 3 SOA's laten testen.
Er was wel een SOA die via een uitstrijkje zou moeten, maar die kwam toch nooit bijna voor, dus dat zou ik vast niet hebben
Citaat:Bij de meeste huisartsen is het bekend dat als je voor meerdere klachten komt je dat moet aangeven van te voren, maar het is dan wel raar dat ze zeggen je kan maar 1 klacht op tafel leggen nu.
Citaat:Als een huisarts dergelijke regels hanteert is dat prima, maar verwacht niet dat de patienten dat kunnen ruiken.
Zorg dan voor een rondschrijven of laat het je assistente zeggen als iemand eenafspraak maakt.
Citaat:Je hebt best kans dat je nieuwe huisarts met een SOA test ook een beetje zuinig kan doen, maar dan zou ik eventueel tegen hem zeggen dat je meer wil en als hij daar niet mee akkoord gaat, kun je altijd voor een complete test naar de GGD
Citaat:Toch zijn het richtlijnen die geoolgd worden. In eerste intsantie alleen testen op de meest voorkomende (al is 3 wel erg zuinig) en als er uit het verhaal van de patient blijkt dat er een groter risico is of als er duidelijke klachten zijn, wordt er eigenlijk pas breder getest...