Woest ben ik!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

Re: Woest ben ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:44

Mijn ouders hebben ook zo'n huisarts. Hun zijn een poosje geleden ook overgestapt naar een andere huisarts. De nieuwe huisarts heeft gelijk het dossier doorgelezen en kwam erachter dat mijn vader elke 2 maanden op controle moest gaan in het ziekenhuis. Hij heeft 4 jaar geleden een operatie gehad aan zijn bloedvaten. De vorige huisarst heeft nooit iets van die controles gezegt!!!!

Mijn ouders hebben toen een klacht ingedient bij de tuchtraad en die dokter heeft toen een flinke waarschuwing gekregen met een fikse boete.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:49

mijn vader is zelf huisarts maar die huisartsen klagen er zelf ook zo over dat ze te weinig tijd voor hun patienten hebben

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:51

Ik denk dat ik mijn dossier ook maar eens goed doorneem.

Ik verwacht niet zulke dingen aan te treffen, als je vader deed, maar je weet nooit.

Ik zit nog niet zo lang bij deze arts, maar de keren dat ik bij hem geweest ben, ben ik nog nooit met een goed gevoel naar buiten gekomen.
Een kennis van me heeft ie een keer bijna letterlijk laten stikken.
Z'n amandelen waren zo opgezet, dat die helemaal benauwd werd, maar volgens de arts stelde ie zich aan.
Eenmaal in het ziekenhuis was er geeneens tijd meer voor verdoving, die amandelen gingen er met spoed uit.

De arts waar ik hiervoor zat, zit in dezelfde praktijk en is echt volledig wezenloos.
Kan echt minutenlang op z'n pc bezig zijn, en vervolgens roept ie je op via de intercom, terwijl je allang bij hem zit.
Dat vergeet ie gewoon.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:53

Citaat:
Z'n amandelen waren zo opgezet, dat die helemaal benauwd werd, maar volgens de arts stelde ie zich aan.
Eenmaal in het ziekenhuis was er geeneens tijd meer voor verdoving, die amandelen gingen er met spoed uit.

Bijzonder? Ontstoken amandelen opereren ze zelden omdat infectiegevaar dan veel groter is. Vaak opereren ze pas nadat de ontsteking is gaan liggen.

Maar goed, qua slaapmedicatie kan ik begrgijpen dat je arts niet meteen ja zegt, vooral omdat je nu voor de eerste keer met die klachten komt. Slaapmedicatie is troep, het is zwaar verslavend en je lost het probleem niet op.

Qua soa test, dit moet je eigenlijk van te voren melden, dus eerst bellen dat je zo'n test wilt doen, dan krijg je een langer consult.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:58

Die kennis van me stond op het punt te stikken, zo erg was alles opgezwollen.

Al had ie maar voor een week iets gegeven, zodat ik m'n ritme weer kan oppakken, dan had ik de energie op kunnen doen om met problemen om te gaan.

En dat je van te voren moet melden dat je wilt testen wist ik niet en ik weet ook niet waar ik dat vandaan had moeten halen.

En hij had het allemaal misschien wat vriendelijker kunnen brengen, alles werd me toegesnauwd.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:08

Dat snap ik Lachen Maar dan zou ik ook meteen een ander nemen. Tis nu vrije markt, klant is koning, laat jke dan ook zo behandelen Lachen

Citaat:
Al had ie maar voor een week iets gegeven, zodat ik m'n ritme weer kan oppakken, dan had ik de energie op kunnen doen om met problemen om te gaan.

jawel, maar artsen zijn nou eenmaal behoorlijk terughoudend met die bende, en dat is echt alleen uit bescherming voor de klant. Sommige zijn er veel makkelijker in en geven het zo mee, maar fgeloof me, tis rommel.

Je kan beter van slapen een vast ritueel maken, ontspannignsoefeningen doen, stress herleiden etc. Pillen lossen niets op, ook je moeheid niet, de kater komt later hé Lachen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:14

Smystique schreef:
Citaat:

Bijzonder? Ontstoken amandelen opereren ze zelden omdat infectiegevaar dan veel groter is. Vaak opereren ze pas nadat de ontsteking is gaan liggen.

Maar goed, qua slaapmedicatie kan ik begrgijpen dat je arts niet meteen ja zegt, vooral omdat je nu voor de eerste keer met die klachten komt. Slaapmedicatie is troep, het is zwaar verslavend en je lost het probleem niet op.

Qua soa test, dit moet je eigenlijk van te voren melden, dus eerst bellen dat je zo'n test wilt doen, dan krijg je een langer consult.

De assistente van mijn dokter vraagt automatisch naar mijn klachten om vervolgens met 'oplossingen' te komen, ik begrijp dat er best veel telefoontjes zijn die op deze manier geholpen kunnen worden.
Maar ik ben zo iemand die bijvoorbeeld niet tegen de assistente zegt dat ik denk dat ik een soa heb, in mijn ogen is dat prive en bespreek ik dat liever met de arts zelf.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:16

Citaat:
Maar ik ben zo iemand die bijvoorbeeld niet tegen de assistente zegt dat ik denk dat ik een soa heb, in mijn ogen is dat prive en bespreek ik dat liever met de arts zelf.

ja snap ik, maar tis wel handig voor een arts om te weten wat voor consult het word. je kan ook gewoon zeggen dat je een uitstrijkje wilt laten maken.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:21

Smystique schreef:
Citaat:

ja snap ik, maar tis wel handig voor een arts om te weten wat voor consult het word. je kan ook gewoon zeggen dat je een uitstrijkje wilt laten maken.

Maar het aanstrepen van zo'n formulier kost toch geen extra tijd? En het staat pas raar als je tegen de assistent zegt dat je voor een uitstrijkje komt, maar tegen de dokter zegt dat je denkt dat je een soa hebt Haha!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:23

slaapmedicatie is ind. rotzooi. Ik heb ook een tijdlang (ondanks mijn pfeiffer) slecht geslapen en voelde me steeds brakker worden, maar ik kreeg er niks voor. Hij vind me er nog te jong voor en er zijn al teveel mensen aan verslaafd volgens hem.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:25

Citaat:
Maar het aanstrepen van zo'n formulier kost toch geen extra tijd? En het staat pas raar als je tegen de assistent zegt dat je voor een uitstrijkje komt, maar tegen de dokter zegt dat je denkt dat je een soa hebt

als je op soa's getest wordt krijg je ook een uitstrijkje + bloed afnemen?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:27

Smystique schreef:
Citaat:
Maar het aanstrepen van zo'n formulier kost toch geen extra tijd? En het staat pas raar als je tegen de assistent zegt dat je voor een uitstrijkje komt, maar tegen de dokter zegt dat je denkt dat je een soa hebt

als je op soa's getest wordt krijg je ook een uitstrijkje + bloed afnemen?

Dat weet ik niet, klinkt wel heel logisch. Of was het geen vraag? Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:48

Nee geen vraag heb het al eens gehad, en p[recies zo'n reactie als de TS gehad.

Eindelijk de moed om naar een arts te gaan, wordt ik weggestuurd omdat ik daarvoor een andere afspraak moest maken (langer consult)

Vandaar Knipoog

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:55

Smystique schreef:
Nee geen vraag heb het al eens gehad, en p[recies zo'n reactie als de TS gehad.

Eindelijk de moed om naar een arts te gaan, wordt ik weggestuurd omdat ik daarvoor een andere afspraak moest maken (langer consult)

Vandaar Knipoog

Maar dat is toch ronduit onbeschoft? Ze kunnen ook gewoon de patient helpen en achteraf zeggen dat ze maar 1 klacht per keer behandelen, zodat je dat weet voor de volgende keer. Het komt wat vriendelijker over.
Ik snap ook wel dat 5 uitgebreide klachten te veel tijd kost. Maar hoeveel tijd kost het nou om te zeggen dat je een slaappil wilt en een soatest.
Je de dokter hoef toch niet uit te leggen wat je hebt gedaan om een soatest te willen ondergaan?
Maar goed, bij de dokter vertel ik altijd alles kort en bondig, misschien als je wat langdradiger bent, dat het te veel tijd kost.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:15

zit je al bij die andere arts?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:58

Ik ga straks m'n dossier bij m'n oude arts halen en hoop voor hem dat ik hem niet tegenkom.

Bij mijn SOA test ging het alleen om bloed afnemen, hij wilde maar op 3 SOA's laten testen.
Er was wel een SOA die via een uitstrijkje zou moeten, maar die kwam toch nooit bijna voor, dus dat zou ik vast niet hebben Gestoord

Ik zal zo even opzoeken welke die wel wilde laten testen, dat formulier ligt in 40 stukjes in m'n auto.
(Ja ik was kwaad en ik ga niet voor elke halve test naar het ziekenhuis, ik laat het via m'n nieuwe arts wel in 1x goed doen.)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:53

Bij de meeste huisartsen is het bekend dat als je voor meerdere klachten komt je dat moet aangeven van te voren, maar het is dan wel raar dat ze zeggen je kan maar 1 klacht op tafel leggen nu.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:12

Citaat:
Bij mijn SOA test ging het alleen om bloed afnemen, hij wilde maar op 3 SOA's laten testen.
Er was wel een SOA die via een uitstrijkje zou moeten, maar die kwam toch nooit bijna voor, dus dat zou ik vast niet hebben

Vreemd voor clamydia bijvoorbeeld moet je een uitsirjkje laten maken net als gonnoroe en dat komt nog best veel voor en herpes ook dacht ik.

Bloedonderzoek is alleen voor syffylis en HIV en maybe herpes?

Tenminste zo weet ik het?

Citaat:
Bij de meeste huisartsen is het bekend dat als je voor meerdere klachten komt je dat moet aangeven van te voren, maar het is dan wel raar dat ze zeggen je kan maar 1 klacht op tafel leggen nu.

inderdaad zo werkt het bij de meeste maar dat neemt inderdaad niet weg dat de topicstarter onbeschoft behandeld is hoor. Snap de frustratie echt wel, maar goed er zijn ook regeltjes.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:26

Als een huisarts dergelijke regels hanteert is dat prima, maar verwacht niet dat de patienten dat kunnen ruiken.

Zorg dan voor een rondschrijven of laat het je assistente zeggen als iemand eenafspraak maakt.

Ik maak net uit de snippers van wat ooit een formulier was op dat ik alleen bloed moest geven voor een test op HIV, chlamydia en iets wat TPHA/VDRL heet.
Geen idee wat dat is.

Ik heb 6 jaar geleden een test laten doen, omdat ik toen net een serieuze relatie had, maar toen stond er veel meer aangevinkt, maar hoefde ik ook geen uitstrijkje.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:59

Je hebt best kans dat je nieuwe huisarts met een SOA test ook een beetje zuinig kan doen, maar dan zou ik eventueel tegen hem zeggen dat je meer wil en als hij daar niet mee akkoord gaat, kun je altijd voor een complete test naar de GGD zoals eerder in dit topic beschreven is...
Heb je al een nieuwe huisarts op het oog? Je hebt kans dat er niet in elke praktijk plaats is voor nieuwe patienten, dus ik hoop niet dat dat nog meer frustraties voor je oplevert...

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:05

Citaat:
Als een huisarts dergelijke regels hanteert is dat prima, maar verwacht niet dat de patienten dat kunnen ruiken.

Zorg dan voor een rondschrijven of laat het je assistente zeggen als iemand eenafspraak maakt.

heb je gelijk in hoor, ik was toen ook pissig
Citaat:
Je hebt best kans dat je nieuwe huisarts met een SOA test ook een beetje zuinig kan doen, maar dan zou ik eventueel tegen hem zeggen dat je meer wil en als hij daar niet mee akkoord gaat, kun je altijd voor een complete test naar de GGD

idd want wat heb je nu eigenlijk aan je half laten testen?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:10

Toch zijn het richtlijnen die geoolgd worden. In eerste intsantie alleen testen op de meest voorkomende (al is 3 wel erg zuinig) en als er uit het verhaal van de patient blijkt dat er een groter risico is of als er duidelijke klachten zijn, wordt er eigenlijk pas breder getest...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 17:21

@Nickeltje: ik heb een nieuwe huisarts op het oog, ze hebben plaats en ik heb net m'n dossier opgehaald bij m'n oude huisarts.

Er zit een brief bij van de assistente met stempel van de huisarts, ik hoop dat dat voldoende is.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:25

Citaat:
Toch zijn het richtlijnen die geoolgd worden. In eerste intsantie alleen testen op de meest voorkomende (al is 3 wel erg zuinig) en als er uit het verhaal van de patient blijkt dat er een groter risico is of als er duidelijke klachten zijn, wordt er eigenlijk pas breder getest...

jawel, maar goed, ik heb om alles gevraagd en daar werd niet moeilijk om gedaan, hoefde ook geen uitleg te geven etc.

Zowieso is mijn huisarts erg relaxed Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 00:48

Ik vind het ronduit belachelijk dat je maar 1 klacht per consult kan aangeven. Het is niet ondenkbaar dat een bepaalde ziekte verschillende klachten veroorzaakt. Hoe kan een dokter dan nog goed beoordelen wat je hebt? Wannneer je dus maar 1 symptoom mag noemen. Juist door de andere klachten die je hebt ook te noemen breng je dokter misschien op het spoor van de juiste diagnose. Overigens besteed mijn dokter altijd ontzettend veel tijd van het consult aan het in de computer zetten van de klacht. Als ik daar dus ben denk ik altijd man ga toch op een typecursus daar zou je zo ontzettend veel tijd mee uitsparen. Krijg dan ook altijd de neiging om te zeggen laat mij maar even typen.