Het gaat eigenlijk helemaal niet goed...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: Het gaat eigenlijk helemaal niet goed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:37

Hopelijk helpt het poedertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:52

dat poeder helpt bij mij goed Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 17:18

Ik hoop dat het bij mij ook goed gaat werken!
Een vriendin heeft dezelfde medicijnen gehad, maar bij haar werd het alleen maar erger. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:52

Ik vraag me af wie er tegen jou geroepen heeft dat je PDS hebt, als dat namelijk officieel is vastgesteld heb je allang in het ziekenhuis rondgelopen namelijk. Een huisarts kan namelijk niet zomaar zeggen wat je hebt. Ik zou dus niks een maand wachten, ik zou net zo lang bij de huisarts gaan zitten totdat ik een verwijskaart had. Kom op meid, naar het ziekenhuis!

Ten tweede; probeer eens probiotica te nemen. Yakult en actimel. Als je dat te duur vindt kan je ook naar de Lidl gaan, die hebben ook probiotica maar dat is een stuk goedkoper. Je kan ook bij de apotheek zware probioticapillen krijgen, maar die zijn wel erg duur. Maar als je al zo lang met pijn rond loopt....

PDS heeft idd alles met stress te maken en buikpijn maakt je ontzettend moe.

Als je de mogelijkheid hebt, even stoppen met werken en even écht de tijd voor jezelf nemen. Lekker een boek lezen, een filmpje kijken en iedere dag een uurtje eerder naar bed. Gaat het dan weer goed met je dan kan je weer opbouwen.

Succes ermee en als je nog vragen hebt kun je altijd pb'en Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:37

De huisarts heeft mij idd gezegd dat ik PDS had, maar ik heb nog nooit verdere onderzoeken gehad. (En daar ben ik blij om. Tong uitsteken )

Ik vind het heel vervelend om mijn baas te moeten vertellen dat ik niet kan werken, als hij mij al heeft in geroosterd. Daarom zal ik niet zo snel om vrij vragen en ergens heb ik ook zoiets van: je moet toch kunnen werken, ik kan moeilijk elke keer thuis blijven.

Ik weet allemaal niet meer zo goed wat wel en niet werkt, wat ik wel en niet moet doen enz. Heel vervelend allemaal. Nagelbijten / Gniffelen

Tot nu toe werken de medicijnen totaal niet... Verdrietig

Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:38

het duurt even hoor voor dat poedertje aanslaat Ach gut

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:59

Een reaktie van een mede pds-er. Ik heb er zo'n 10 jaar last van gehad ofzo. Van alles geslikt etc maar het hielp nooit. Nu laat ik tarwe staan en heb ik nergens meer last van. toen ik daar wat op door ging zoeken (google) kwam ik erachter dat tarwe helemaal niet zo gezond is als het lijkt. En dat zit in brood, koekjes, ontbijtprodukten etc etc. Ik heb laatst een zeer stressvolle en emotionele periode doorgemaakt maar nergens meer last van. Terwijl ik nu weer ontzettende last kan krijgen als ik bv een broodje buiten de deur eet. Je kunt het eens een paar dagen proberen, je merkt het snel genoeg of het de tarwe is.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:17

en voedsel allergie?

ik heb jarenlang last van mn darmen gehad. Zo ook mn broer. Stress ed werd altijd als zeer belangrijke factor gezien. Op een gegeven moment liep ik bijna standaard met medicijnen in mn tas rond omdat ik maar nooit wist wanneer ik last zou kunnen krijgen.
Daarbij was ik altijd gruwelijk moe. Bloedonderzoek leverde niets op, ik zou gezond zijn, maar liep echt tegen mezelf te vechten. Kreeg van de huisarts snel stempel "psychisch" mee, omdat ze gewoon niet konden bedenken wat er zou zijn. Ik was echt moedeloos, ik wist dat er iets was, maar wat?

Uiteindelijk bij de 3e homeopaat terecht gekomen,. Deze man is ook psycholoog en deelde mijn mening dat de klachten echt niet puur psychisch konden zijn. Via wat testjes leek ik een intolerantie voor tarwe te hebben.... Dit is niet officieel getest, maar ik laat nu een week de tarwe helemaal weg (wat Cornelie ook al zegt) en ik kan niet anders zeggen dan....
mn buik/darmen zijn rustig en ik voel me alweer fitter. Afgelopen week geen 1x gehad dat ik onverklaarbaar gewoon instortte van moeheid, zelfs na nachts stappen en 4u slaap een hele dag doorgegaan met college en paard enz.
Ik voel me zo verschrikkelijk veel lekkerder alweer!
Om zeker te zijn dan het tarwe is zou ik officieel moeten laten testen, maar onbegrip van de huisarts weerhoud me daarvan. Zolang ik me zonder tarwe te eten zoveel beter blijf voelen zal ik ook die moeite echt niet nemen. En geen brood meer eten is voor mij alleen een zegen, heb al 22 jaar lang een gruwelijke hekel aan brood gehad...
(nu zeg ik niet dat het bij jou ook perse tarwe moet zijn, iets anders kan ook, feit is dat je flink beroerd kan worden als je lichaam alsmaar aan het vechten is tegen een stof die je lichaam als ongewenst ziet...)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:57

de C1000 heeft speltbrood, hier zit geen tarwe in Lachen En het smaakt ook gewoon naar brood, niks aparts aan. En bv ontbijtkoek en bepaalde wasa crackers bevatten ook geen tarwe dus je hoeft niet veel anders te eten/doen.

@ Noukie, apart van je huisarts. Dat is dus ook precies wat ik meemaakte laatst. Na jaren klungelen dacht ik, ik vertel hem even dat het nu goed gaat. Wil je eens een koekje, neem dan bv een bitterkoekje, zit geen tarwe in. Hij keek mij echt vol onbegrip aan want nee hoor, dáár lag het niet aan want tarwe is heel gezond...
http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/Spelt138.html

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 15:13

Ik denk niet dat ik niet tegen tarwe kan, ik heb nooit extreem last van mijn buik als ik brood heb gegeten. (Dat is sowieso al een wonder, want ik eet weinig brood voor iemand van mijn leeftijd).

Het enige wat ik weet wat ik moet doen, is die pillen slikken en het poeder opdrinken. En afwachten.. Nagelbijten / Gniffelen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:15

Ik hoop voor je dat dat poedertje aanslaat. Mijn moeder heeft eens een darm onderzoek gehad (ook maag etc) en dat was geen pretje volgens haar..
Heel veel sterkte Ach gut

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:38

Tarwe zit niet alleen brood maar bv ook gepaneerd vlees, toetjes, koekjes, macaroni, spaghetti en andere pasta's etc etc.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:36

+ dat het niet perse tarwe hoeft te zijn, kan ook ander voedingsmiddel zijn...

@Cornelie, huisartsen... :s als het niet zomaar te vinden is bestaat t dus niet. Heb meerdere gehad en allemaal hebben echt gruwelijke onzin verteld (over verschillende onderwerpen)
Ik ga dr dus ook liever niet meer heen.

Ik eet 's morgens cornflakes (of kwark met haver/rijst/boekweit vlokken, en verder op de dag fruit, idd crackers van wasa, ontbijtkoek en 's avonds gewoon avondeten (ipv tarwe pasta soms mais of boekweit pasta en anders gewoon rijst of aardappels)
koekjes at ik toch al weinig, maar bitterkoekjes...kunnen die wel? Die zijn wel erg lekker *LOL*

@Veirl, als je graag poeders drinkt en afwacht kan dat. Ik zou persoonlijk net zo lang zoeken tot ik duidelijkheid had, want als ik je verhaal zo lees heb je er in het dagelijks leven nogal last van.
Als ik alleen naar de huisarts had geluisterd zat ik nu bij een psycholoog en een dietiste, die me zou vertellen dat ik toch vooral 5 sneetjes volkoren brood moest eten per dag, waardoor ik alleen maar zieker en moeier zou worden...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 13:46

Mijn huisarts heeft denk ik nooit begrepen dat ik er veel last van had, want toen ik hem vertelde dat ik er ongeveer elke dag last van had, begon hij al gauw over onderzoeken te praten...

Ik denk idd dat ik wel tegen tarwe kan, ik zou het eerder hebben met chocola denk ik...

Het valt me op dat ik nu vaker naar de wc moet, sinds die pillen. Best vervelend. Clown

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:56

Ik weet niet hoe ik je op de een of andere manier kan helpen, behalve misschien met wat stresstips. Pling

- werken is volgens mij idd. goed, gewoon lol enzoo.
- probeer eens spier oefeningen, lekker op bed gaan liggen, en 30 seconden afwisselend 5 seconden al je spieren aanspannen en dan dus 5 seconden helemaal ontspannen. daarna voel ik me altijd rustiger en lekkerder.
- ademoefeningen, in bad bellen blazen in het water of heel veel lucht opzuigen en dan rustig in "stukjes" laten gaan.

Heel veel sterkte ! Ach gut

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 14:24

Ik ben vandaag thuis, terwijl ik eigenlijk van 9:00 tot 17:00 moest werken. Ik werd wakker, maar kon alleen maar liggen.

Als ik op bed lig oid, dan zit ik altijd al spieren aan te spannen en ontspannen. Niet zo zeer omdat het helpt, maar dat is gewoon een tic van mij. Tong uitsteken
Ademhalingsoefeningen heb ik nog nooit gedaan, misschien helpt het. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:30

Probeer die probiotica nou maar gewoon eens en dan praten we over twee weken verder. Moet je het wel trouw iedere dag nemen en hoe meer hoe beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:32

je hebt ook cornflakes met extra vezels trouwens datis ook goed voor je darmen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:33

Vjellko schreef:
je hebt ook cornflakes met extra vezels trouwens datis ook goed voor je darmen Lachen

weet je wat het is? Als ik heel veel last heb moet ik juist geen dingen gaan eten die mijn darmen aan het werk zetten, dan wordt het alleen maar erger. Beter één stapje per keer. Die probiotica heeft zo goed geholpen dat ik eigenlijk een beetje teleurgesteld ben dat ze mijn goede raad in de wind slaat. Zeker als ik lees hoe ze weer krom heeft gelegen van de pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:36

vezels zetten niet alleen aan het werk. dat poeder zijn ook vezels. de vezels zorgen ervoor dat het juist werkt. dus als je bijvoorbeeld te dunne ontlasting hebt wordt het wat dikker en ook vise versa Lachen het kan te snelle werking langzamer maken en te langzame werking wat sneller.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:50

Liek_ schreef:
Probeer die probiotica nou maar gewoon eens en dan praten we over twee weken verder. Moet je het wel trouw iedere dag nemen en hoe meer hoe beter.

Sorry, maar ik vind dit een beetje overkomen alsof jij denkt dat ik niet geholpen wil worden. Knipoog
Ik zit nu aan medicijnen die ik van mijn dokter heb gekregen, die volg ik. Ik neem aan dat dit probiotica ook medicijnen zijn die je van je dokter heb gekregen? Ik laat mijn dokter wel beslissen wat hij denkt dat goed voor mij is. Lachen Ik kan dat zelf toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:53

VeirL schreef:
Liek_ schreef:

Sorry, maar ik vind dit een beetje overkomen alsof jij denkt dat ik niet geholpen wil worden. Knipoog
Ik zit nu aan medicijnen die ik van mijn dokter heb gekregen, die volg ik. Ik neem aan dat dit probiotica ook medicijnen zijn die je van je dokter heb gekregen? Ik laat mijn dokter wel beslissen wat hij denkt dat goed voor mij is. Lachen Ik kan dat zelf toch niet.

Nee, kan je gewoon in de supermarkt kopen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:53

Dan ga ik eerst even zoeken wat het is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:15

Ohh men dat is zo vervelend. Boos! Ben zelf een jaar ziek geweest en heb er nu gelukkig bijna nooit meer last van. Echt irritant!
Als je zo moe bent zal ik toch minder gaan werken als ik jou was. Lachen Ach gut

Trouwens, zou reiki ofzo niet iets voor jou zijn? Ik word zelf behandeld voor mijn migraine en ik vind het geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:34

Probiotica zijn drankjes zoals Yakult bijvoorbeeld. Ik heb ook al jaren last van mijn darmen en sinds is nu een paar maanden elke dag zo'n flesje Yakult neem is het een stuk minder. Ik h soms zo'n hefitge aanval dat ik bijna flauwval maar sinds die tijd niet meer gelukkig.

Kijk anders ook eens op: http://www.pdsb.nl/index1.html Of deze: http://www.yakult.nl/jouw_lichaam_en_yakult
Had je misschien al lang gedaan? Knipoog