Lenzen zitten niet goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Lenzen zitten niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:08

nee ze zitten gewoon goed...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:17

Ik draag al 25 jaar harde zuurstofdoorlatende lenzen, ben er heel veel kwijt geraakt op het stalterrein, want zodra er wat in je oogt komt, wil je die er zo snel mogelijk uit hebben, met alle gevolgen van dien, al met al wordt paardrijden zo nog duurder Huilen . Daardoor had ik het plan opgevat de overstap te wagen naar zachte, maar wanneer ik zo deze berichten lees, dan kan ik toch beter de harde aanhouden. Beter pijn in je portemonnee dan een oog waar je helemaal niets meer door kan zien.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:59

Ik heb nu een jaartje zachte lenzen en ben er heel tevreden mee.
Dat verschuiven heb ik s'ochtens vaak als ik nog heel moe ben, kan het daar bij jou niet aan liggen?
Of misschien moet je er nog aan wennen weer.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:40

,
Laatst bijgewerkt door ushi op 19-09-06 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:41

Ik heb ook zachte lenzen, die werden zelfs aangeraden bij mijn opticien. Zit echt super! Nu zit er toevallig een vuiltje in, maar voel er bijna niets van en kan het gewoon laten zitten. Tong uitsteken Bij mij gingen ze trouwens ook allemaal testen doen, voor de bolling van m'n ogen enz.

Oeps, ging iets fout met het vorige bericht?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:51

@DianneF: Het kan best zijn dat je ogen nog gaan wennen aan de lenzen.
Ik hoop iig voor je dat je de juiste lenzen nog vind. Misschien idd eens de harde proberen?
Heb ik geen ervaring mee. Een bril kan ook heel leuk staan, maar ik begrijp ook dat je liever lenzen zou hebben. Ik heb mijn bril niet echt graag op.

Ik heb nu ondertussen zo'n 10 jaar al zachte lenzen.

Van m'n 7de tot men 12de droeg ik een bril... Ik had best leuke modelletjes, maar
kleine meisjes worden groot en willen dan weer eens iets anders.. Dus ik wou lenzen.

Ik heb altijd zachte gehad, en vrijwel nog nooit problemen gehad.
1x is mijn linkeroog ontstoken geweest, erg onaangenaam wel.. En toen heb ik me weer een bril
aangeschaft voor de 'genezingsperiode'

Vanaf het genezen was heb ik weer elke dag m'n lenzen gedragen van smorgens vroeg tot savonds laat. En ik vind het heel prettig zo. Als ik naar stal ga heb ik wel altijd een klein busje lensvloeistof bij.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:05

Ik weet niet hoe oud je bent TS maar zelf heb ik jaren zachte lenzen gehad omdat harde lenzen ivm dieren/stof niet te doen is.
Op een gegeven moment wilde het bij mij ook niet meer.
Heb toen geïnformeerd en bleek dat, naarmate je ouder wordt, het traanvocht van samenstelling veranderd en je daardoor last kunt krijgen dat ze niet goed meer zitten.
Ik zag zonder lenzen beter dan met omdat dan mijn ogen veel te droog werden en je dan een situatie krijgt als droge ruitenwissers op een autoruit.

Dus toen maar een hippe bril gekocht Haha!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:03

heej,
ik ken he tprobleem, ik heb heel lang een bril moeten dragen omdat mijn ogen heel erg reageerde op lenzen. nu heb ik bij een goede opticien harde gasdoorlatende lenzen laten aanmeten, ze worden echt pietje precies aangepast op je oog, en ze blijven z enet zo lang aanpassen tot je ze ook idd niet voelt zitten, en soms vergeet ik gewoon dat ik ze inheb!

harde lenzen daar wen je zo aan hoor !

succes iig ermee