Ziek én alleen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

Re: Ziek én alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:13

rot voor je dat je je zo beroerd voelt, ik zou idd aandringen bij je huisarts op bloed testen of iets dergelijks (het is toch zijn werk om erachter te komen wat je hebt) nog vervelender voor je dat je je zo eenzaam voelt, ik kan niet veel voor je doen maar als je even wilt babbelen kan je altijd een berichtje sturen Ach gut

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 21:31

mijn huisarts denkt er anders over helaas, de arts die ik afgelopen dagen had helemaal.
maar ze zijn nog niet van me af Boos!

niet overgegeven of flauwgevallen vandaag, maar voel me verre van goed Verdrietig

Thanks tamaartje22!!

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:54

Als ik je verhaal zo hoor lijkt het idd op de ziekte of syndroom van Meniere.
Op mijn 23e begon ik met dezelfde klachten als jij, draaiduizelingen, overgeven, doof oor, tinteling in mijn arm/hand en het gevoel alsof je op eieren loopt.
Ben bij de KNO-arts belandt en deze heeft alle Meniere testen gedaan en de uitslag was ziekte van Meniere. Kreeg een hele batterij medicijnen mee, Zeroxat tegen duizeligheid en Sinnarisinum tegen de misselijkheid. Na een jaar was ik mijn baan kwijt omdat ik om de haverklap op de grond lag (mijn toenmalige baas vond het aanstellerij) Middels een kort geding heeft de rechter besloten het arbeidskontrakt te verbreken i.v.m. een verstoorde arbeidsverhouding!
Op mijn 26e heb ik mijn hele levensritme omgegooid en direct gestopt met de medicijnen.
Met de medicatie was ik net zo ziek, liep alleen als een zombie rond.

De belangrijkste dingen die mij enorm geholpen hebben zijn:
Op gewicht blijven (geen overgewicht).
Gezond eten.
Ademhalings training gevolgt (was doodsbang om een aanval te krijgen en dus ging ik verkeert ademen).
De aller belangrijkste...... Rust, Regelmaat en Ritme!!!

Inmiddels ben ik 35 jaar en al 8 jaar filiaalmanager bij een brillenwinkel!!

Heel veel sterkte en dring erop aan bij je huisarts om aktie te ondernemen!!!!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:21

Zorg ervoor dat je Ha je en keer doorstuurt!!
Dit lijkt me niet echt normaal!

Succes!

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 06:50

Nou nou, het was weer feest afgelopen dagen......
Lesgeven ging nog wel, zittend op een stoel.......maar paardrijden leek meer of ik in een draaimolen belandt was Verdrietig
In de auto is het ook eng, als de auto naast me gaat rijden bij een verkeerslicht, dan word ik zo dizzy als een kweet niet wat.......
Ga vandaag dan ook fietsen naar m'n werk Knipoog

Als ik tijd heb en anders morgen, bel ik de dokter op, wil een verwijsbrief voor KNO !!!!Mijn lijf, mijn leven, mijn premie Boos!

Sorry, zit ik boos te doen tegen jullie Verward

wordt vervolgd

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 07:10

Dozo, mag ik je pb-en als ik vragen heb?

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 07:23

Nee, je zit niet boos te doen tegen ons.. gewoon frustraties die eruit komen..

Een aantal problemen herken ik, 'k heb ze zelf ook.. spontaan opkomende duizeligheid, gewoon zo ineens kunnen wegvallen, tinteling in de arm, niet uit m'n woorden kunnen komen.

Huisarts had geen echte verklaring (behalve dan dat ik geen normaal dag-nacht ritme heb en dat ik minder achter de pc moest zitten). Bloed laten prikken, geen abnormaal resultaat. Rust, Regelmaat en Ritme zei mijn huisarts ook.. Gewoon op tijd je bed uit en je bed in en op normale tijden eten. Zou moeten helpen. (doet het bij mij niet).

Ik hoop dat je een verwijzing van je huisarts voor de KNO bijv. kunt krijgen. Baat het niet, het zal zeker niet schaden. Of kunt laten bloedprikken oid.

iig succes en beterschap gewenst.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 07:28

net wat thorretje zegt, je doet niet tegen ons, t zijn frustraties. Ach gut

Ik wil je iig heel veel beterschap wensen, en indd probeer een verwijzing te krijgen naar de KNO-arts heel veel succes en sterkte ermee

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 11:50

Thanks Knipoog Nee ben niet boos op jullie, maar ik houd er persoonlijk niet van om frustraties af te reageren op de verkeerde mensen......jullie kunnen er per slot van rekening ook niets aan doen Clown

Heb net gebeld en kan morgen een verwijsbrief ophalen voor de KNO-arts. Had al een heel scenario in mijn hoofd voor als ze boos gingen doen, of banketstaaf, maar was niet nodig gelukkig.
Van die arts mocht ik de neusspray wel 2 weken blijven gebruiken........terwijl er duidelijk bij staat dat je dat spul niet langer mag gebruiken dan 5 dagen !!!??? Daaaaahaaaaaag oren, daaaahaaaaag neusslijmvlies Verdrietig
Mooi dat ik er dus mee stop.

Ondertussen nog regelmatig knock-out.......roltrappen zijn enge dingen, voordoen op de trampoline voor mijn kleuters was ook geen succes, als ik stil sta en de auto naast me gaat rijden....dan word ik kotsmisselijk.......maar paardrijden gaat gelukkig redelijk......

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:19

@Booga: Natuurlijk mag je me PB-en als je vragen hebt!!!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:32

Ik heb dit vorige week ook gehad. Ik was aan het paard rijden en plotseling kreeg ik een aanval van niks meer kunnen . Ben toen afgestapt en heb met mijn hoofd tussen mijn benen gezeten, ook had ik het erg warm zweette me kapot. wat water gedronken en toen naar huis gegaan. Thuis aangekomen een beetje thee gedronken en nog geen 10 minuten later was het er weer uit.Ik heb echt sinds 5 jaar niet zo overgegeven. de volgende 2 dagen was ik dood moe.
kon niks meer zelf, mijn moeder moest zelfs mijn haar kammen en ik moest zittend douchen. ook naar de dokter geweest en die had het idee dat ik een flauwte heb gehad. Ook dacht ze een ruis te horen in mijn hart. Ik ben niet meer duizelig of misselijk geweest maar ik slaap waanzinnig veel.Gaat nu ook om een bloedonderzoek vragen want het is niet normaal.
Als ik zou jou verhaal lees zou ik toch echt vragen of je met spoed bij de kno terecht kunt voor er echte ongelukken gebeuren.Kan je eventueel niet een tijdje bioj je ouders logeren of bij iemand anders die veel thuis is? sterkte en hou veel rust. En meld je ziek op je werk.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:52

@lightmorebh; wat bedoelt je arts precies met een flauwte? Ik zit nl ook met onverklaarbare klachten...

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:21

ik heb eerlijk gezegt geen idee. ze zei wel zoiets van dat er dan te weinig zuurstof naar je hersenen wordt gepompt. Ze zei ook dat het eventueel vaker kan gebeuren en ik ook echt flauw kan vallen en dan zouden we wel weer verder kijken....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:40

Oh, heb je ook lekker veel aan...

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 09:21

Is vervelend als je je zo beroerd voelt ineens Lightmorebh , maar vraag gewoon om een bloedtest hoor!!!

Zelf mag ik 9 oktober naar de KNO-arts, ben benieuwd wat die gaat zeggen.

Logeren bij mijn ouders is geen optie en met de pilletjes die ik nu slik gaat het redelijk....deze week maar 2 dagen werken, dus dat valt goed te overzien;)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:26

zal in elk geval terug gaan naar de dokter, en verder zou ik buren de situatie uitleggen, ze een sleutel van je huis geven, voor het geval dat ze het niet vertrouwen, kunnen ze gaan kijken of alles oke is.

ik ken het gevoel, was ooit super ziek / beroerd, en ook alleen, maar dan ook nog met de zorg voor twee jonge kinderen, das echt niet leuk..

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:50

hoe gaat het nu met je. ik heb geen 'aanval' meer gehad . maar wel veel last van hoofdpijn. en erg moe

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:16

Hee, lief dat je dat vraagt!!
nou, het gaat iets beter, maar de aanvallen blijven zeg maar.....erg irritant . Mijn huisarts belde ik op voor een herhalingsrecept en die zei nog eens van dat het wel over zou gaan, dat iedereen weleens duizelig is....ja ammehoela Boos! Boos!
Volgende week maandag naar de KNO, vind het echt spannend.
Paardrijden is lastig soms, als er veel nieuwe mensen in de les meerijden, doen we de galop om de beurt of in groepjes, als ik dan op het midden sta word ik beroerd van de mensen die wel in galop zijn. Dus bestudeer ik mijn zadel maar Koe

Die hoofdpijn herken ik wel, gisteren nog, aan ene kant van mijn hoofd, zelfs er op liggen deed zeer.

Als jij denkt dat het verder uitgezocht moet worden, laat je niet kisten hoor en vraag een verwijzing aan je huisarts!!!!
Sterkte ermee!! en pb-en mag hoor;)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:52

gelukkig heb je het voor elkaar gekregen dat je naar de KNO-arts gaat Lachen En die HA van jou vind ik maar een beetje een vaag persoon Scheve mond
Nogmaals heel veel sterkte,

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 17:52

die huisarts van mij is ook een beetje een rare vent.
Twee jaar geleden had ik een ooginfectie...eerst rechts, toen links. Ging wel over zei hij. Het oogwit van beide ogen was vuurrood en het deed zeer. Op aandringen een verwijsbrief gehad......hele middag in oogziekenhuis gebivakkeerd......kreeg ik op mijn falie dat dit eerder behandeld had moeten worden.....pffff. En zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Waarom ik dan nog bij deze arts ben? Geen idee........ben niet zo'n held.....

en thanks voor de sterkte Knipoog

Wonderen verwacht ik niet, maar zou graag weten wat ik heb, dat scheelt de helft Knipoog Knipoog

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:25

Booga schreef:
Hee, lief dat je dat vraagt!!
nou, het gaat iets beter, maar de aanvallen blijven zeg maar.....erg irritant . Mijn huisarts belde ik op voor een herhalingsrecept en die zei nog eens van dat het wel over zou gaan, dat iedereen weleens duizelig is....ja ammehoela Boos! Boos!
Volgende week maandag naar de KNO, vind het echt spannend.
Paardrijden is lastig soms, als er veel nieuwe mensen in de les meerijden, doen we de galop om de beurt of in groepjes, als ik dan op het midden sta word ik beroerd van de mensen die wel in galop zijn. Dus bestudeer ik mijn zadel maar Koe

Die hoofdpijn herken ik wel, gisteren nog, aan ene kant van mijn hoofd, zelfs er op liggen deed zeer.

Als jij denkt dat het verder uitgezocht moet worden, laat je niet kisten hoor en vraag een verwijzing aan je huisarts!!!!
Sterkte ermee!! en pb-en mag hoor;)

die huisartsen he.pas inderdaad maar wel op met paardrijden. Heb nu 2 dagen geen hoofdpijn gehad was vrijdag avond hee erg. kon zelfs niet slapen uiteindelijk wel maar onder de pijnstillers.
Ben nog wel moe maar probeer in de middag niet te slapen want anders word mijn ritme verstoord. Af en toe nog biberig in mijn benen en als ik te snel op sta zie ik zwart voor mijn ogen. Kijk he nog een week aan en anders weer naar de dokter.

jij ook sterkte

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 20:10

Gelukkig dat je je weer wat beter voelt, maar pas op hoor!!! Anders gewoon naar de huisarts gaan, bloedprikken enzo....maar als je net zo'n dwaas van een huisarts hebt als ik Huilen
Slapen overdag herken ik wel, probeer het ook niet te doen, maar soms knal ik op de bank in slaap, is ineens het programma op tv afgelopen Bloos Haha!

Gisteren 2 heftige aanvallen gehad, 1 op de manege......kon nog net van m'n paardje af en later thuis nog eentje, longen uit mijn lijf gekotst. Kon niet meer lopen omdat alles zo draaide.
Vandaag gaat alles erg moeizaam, heb met vlagen knallende koppijn en ga zo mijn mandje dan ook opzoeken.
Ben zo blij dat het bijna maandag is !!!
Lang leve de KNO-arts. Clown

Booga

Re: Ziek en....morgen KNO-arts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 09:55

nou, morgen is het zover. Mag ik naar de KNO-arts toe. Ben ernstig benieuwd en vind het spannend ook wel. Bang ben ik niet, weet niet wat er gaat gebeuren, dus weet niet waar ik bang voor moet zijn Clown
Gisterenavond nog een kleine aanval gehad.
Begin ook verkouden te worden (lang leve alle kleuters met snotneuzen Gestoord ) en mijn oren doen nog raar.

Zo eerst even naar het paardje toe, even wandelen en dan zien we morgen wel weer verder.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:44

succes morgen en hoop voor je dat je weet wat je hebt en er aan kunt doen.Rustig aan en niet te veel nadenken. hoe laat met je er zijn?

Booga

KNO-arts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 15:26

Moet morgen om tien voor half negen, lekker vroeg dus.
Vanochtend en gisterenavond wel weer wat last gehad.....we zien wel waar het schip strand.