Zit met een ander dilemma waar ik echt niet uit kom 
Had gisteren m'n eerste stagedag en het beviel me echt NIET. Het is helemaal niks voor mij,
activiteitenbegeleider bij ouderen. Daar ben ik na één dag wel achter. Heb genoeg stages
gelopen om dat zo snel te kunnen weten. Ik wilde graag stage lopen bij m'n stageplek
van vorig jaar, omdat ik daar ook in verder wil (speciaal onderwijs), maar volgens m'n leraar
mocht dat niet. Nu moest ik 'noodgedwongen' hieraan beginnen, want zonder contract
mocht je ook niet over. En nu is er wel een meisje uit mn klas dat gewoon bij de school
waar ze vorig jaar stage liep, stage loopt. Ik heb m'n oude stage gebeld en ze hebben zo
een plek voor mij, omdat ze heel graag willen dat ik daar stage kom lopen.
Maar ja, ik heb het stagebureau en school gebeld en die zeggen 'je hebt een contract getekend,
dus je hebt pech. Dit is het echte leven en je moet de confrontatie maar aangaan.'
Nou als het zo gaat, stop ik dus met school en ga ik maar een jaartje werken.
Het is een JAAR lang, 3 dagen in de week van half 9 tot 5.
En het enige wat ik moet doen is 's ochtends koffie drinken (en ik lust geeneens
koffie
) over het weer praten, dat soort onzin. 's Middags helpen bij de lunch,
later in de middag een wandelingetje maken, koffie drinken, praatje maken,
een boodschapje doen of een kleine activiteit zoals muziek luisteren. That's it.
Sorry, maar dat is geen uitdaging voor mij en ik kan daar ook niks van leren.
Je loopt toch stage om te leren en om erachter te komen wat je in de toekomst wil..
Ik geef niet snel op, heb 2 stage's gelopen die ik helemaal niks vond, begeleiding was
niks, ik moest alle rotklusjes doen, maar toch heb ik het afgemaakt. Maar dit.. ik werk
liever heel hard, doe alle stomme klusjes, dan de halve dag koffie leuten en over
het weer te praten. Zo gaat de dag ook nog eens 3x zo langzaam. En tjah, het is
toch mijn toekomst. Waarom iets doen wat ik niet leuk vind, voor een jaar lang?
Vind dat gewoon zonde van mijn tijd en leven..
Als ik nu stop, kan ik volgend jaar de 21+ test doen voor het hbo, en dan wil ik (toch)
de Pabo gaan doen. Maar ja, maar even afwachten nu.