Migraine meer mensen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alvaron

Re: Migraine meer mensen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:19

FlairS schreef:
Ik heb dezelfde vorm als jij denk ik:Oogmigraine.Echte hoofdpijn krijg ik niet altijd maar wel een vreselijk duf en zwaar hoofd naderhand.Toevallig was het vanochtend weer raak.Ik heb ,omdat ik moest werken ,een Voltaren K ingenomen en of dat nou echt hielp of dat het al weg ging uit zichzelf maar ik nam de tablet in en met 2 minuten was het aura(de vlekken weg)en heb ik ook geen last meer gehad derest van de dag.
Ik heb zelfs al ik 'm uitslaap daarna altijd het gevoel alsof ik een kater heb. Heel groggy, onwezelijk, net alsof ik niet helemaal van deze wereld ben.
Die Voltaren K klinkt goed. Heb je die gewoon bij drogist of apotheek gehaald of moet dat op recept?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:22

Mijn moeder heeft het ook, ze heeft de ergste vorm en sommige mensen worden zelfs gestoord, ze willen zich zelf dan iets aan doen of vermoorden. Gelukkig heeft mijn moeder alles onder controle, ik ben de naam van de medicijnen kwijt, maar zodra ik het weet zet ik het wel hier neer. Knipoog

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:48

Ik heb gelukkig niet zo'n erge vorm, en weet er mee om te gaan.
Slik altijd meteen Ibubrofen als ik iets voel aankomen. Knipoog

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:15

Alvaron schreef:
FlairS schreef:
Ik heb dezelfde vorm als jij denk ik:Oogmigraine.Echte hoofdpijn krijg ik niet altijd maar wel een vreselijk duf en zwaar hoofd naderhand.Toevallig was het vanochtend weer raak.Ik heb ,omdat ik moest werken ,een Voltaren K ingenomen en of dat nou echt hielp of dat het al weg ging uit zichzelf maar ik nam de tablet in en met 2 minuten was het aura(de vlekken weg)en heb ik ook geen last meer gehad derest van de dag.
Ik heb zelfs al ik 'm uitslaap daarna altijd het gevoel alsof ik een kater heb. Heel groggy, onwezelijk, net alsof ik niet helemaal van deze wereld ben.
Die Voltaren K klinkt goed. Heb je die gewoon bij drogist of apotheek gehaald of moet dat op recept?

Nee gewoon bij de drogist.Weet niet of het toeval was of niet.Zal de bijsluiter eens goed doorlezen en kijken waar het allemaal tegen helpt.
Helaas kreeg ik gisteren(zoals ik al eerder schreef) tijdens mijn werk weer een aanval.Vandaag de hele dag inderdaad groggy en onwezelijk en slaperig.
Laatst bijgewerkt door FlairS op 18-09-06 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:20

ik heb het ook, erge vorm meestal, bij mij komt het vaak bij stress, spanningen en te lang slapen.

ik kan dan heel slecht over geluid, als iemand normaal praat, voelt dat bij mij als schreeuwen.
ben kotsmisselijk.
heb trilaanvallen, zweet aanvallen, word heel duizelig, ook vaak overgeven, en kanllende hoofdpijn bij mn slaap, meestal rechts, maar meestal een dag daarna aan de linkerkant..

heb al veel medicijnen geprobeerd, betablockers, neusspray's enz, heb nu spuiten voor de migraine, deze werken bij mij het best, ik krijg het eerst wel 10x erger, en weet dan echt niet meer waar ik het zoeken moet, lig meestal op bed, en begin dan ook heel erg te zweten en wordt nog misselijker.. val meestal ook in slaap, en als ik wakker word is het over, na een halfuur gaat het ook al een stuk beter

xxmijxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:21

Ik heb ook heel erg migraine,
weetje ook wanneer dat je het krijgt.. als je bepaalde dingen doet ofzo?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:25

In Voltaren K zit diclofenac.
Ik heb deze pijnstiller ook aan mijn dochter gegeven vorige week tijdens haar menstruatie.Zij is de week aardig goed doorgekomen zonder al te veel pijn.
Diclofenac werkt ontstekingsremmend en pijnstillend. Het vindt toepassing bij chronische gewrichts-ontstekingen, reumatoïde artritis (ofwel reuma) en artrose ('versleten' gewrichten), bij pijnlijke ontsteking en zwelling na operaties of tandheelkundige ingrepen en bij hevige menstruatie-pijn.
Bij acute pijnklachten (bv bij artrose en menstruatie of na operaties) is het pijnstillend effect snel merkbaar.
Bij chronische gewrichts-ontstekingen en reuma is het pijnstillend effect pas na enige tijd merkbaar. Bij deze klachten gaat het vooral om de ontstekingsremmende werking; de pijn neemt op den duur ook af, namelijk als de ontstekingsverschijnselen afnemen.
Voor de chronische behandeling kan de arts retardtabletten of retardcapsules voorschrijven; deze geven de werkzame stof niet in één keer aan het lichaam af, maar geleidelijk. Als het innemen van tabletten of capsules moeizaam gaat of op bezwaren stuit, kan de arts uitwijken naar zetpillen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 00:48

xxmijxx schreef:

ik heb/krijg het meestal door:
1 te weinig of te veel slaap
2 stress en spanningen
3 en meestal als ik ongesteld word
soms ook als het heel warm is, en ik rij met cap op..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:51

Ik heb er ook last van, ongeveer 1-2 keer per maand.
Ik doe dan gewoon rustig aan en als het echt niet te doen is ga ik gewoon een paar uurtjes in het donker op bed liggen. Dan wordt het meestal wel wat minder.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:08

ik heb ook vaak migraine en vaak hangt het bij mij samen met mijn menstruatie, heb het gemiddeld 2 keer per maand en dan aan 1 kant ik weet dan echt niet meer hoe i moet liggen of ziiten i kan dan ook niet meer roken normaliter rook ik 2 pakkies maar dan rook ik niks blegh en ik ben ook misselijk en helemaal wit en nou ja ik voel me dan gewoon echt ziek ook draaierig enzo ik slik geen echt migraine medicijn maar neem aleve dat werkt bij mij goed mijn moeder die ook migraine heeft neem t zo vaak aspirines in zowiezo zonder migraine al minstens 6 per dag:( erg dom dus en bij migraine een migraine medicijjn zomig ofzo maar juist door te veel medicatie krijg je meer hooofdpijn..vandaar dat ik t op los met aleve en n heel enkele keer (eens in het jaar ofzo) een zomig

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:51

Als ik mijn hoofdpijn (migraine) aan voel komen dan,
moet ik een soort pil inslikken die de pijn verminderd.

Imigran FTAB 50

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:53

ik heb het ook, ik gebruik altijd pilletjes uit de USA, die niet in NL te koop zijn.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 19-09-06 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:54

Sigislief schreef:
Als ik mijn hoofdpijn (migraine) aan voel komen dan,
moet ik een soort pil inslikken die de pijn verminderd.

Imigran FTAB 50

dit zijn idd medicijnen, als ik iets belangrijks heb wat veel stress, enz heeft, en ik voel het aankomen (wel duidelijk) dan neem im meteen mijn spuit, hebben jullie deze ook? doet bij mij alleen pijn als mn moeder in mn aders spuit (ik durf zelf niet te spuiten Clown )
soms neem ik ook andere medicijnen als de spuiten op zijn bijv, maar merk dat deze wel minder goed werken, de spuiten helpen bij mij echt, de rest niet Verdrietig

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:56

Ik heb er ook last van de ene keer erger als de andere keer, meestal voel ik het wel aankomen maar soms ook niet.
En soms heb ik het maanden niet en dan in 1 keer heb ik het 2 keer in 1 week.

Ik slik dan ibroprufen in combinatie met paracetamol en dat helpt erg goed moet ik zeggen, tenzij ik te laat ben met innemen maar dan werkt niks meer volgens mij.

Ik sta er wel versteld van hoeveel mensen er last van hebben en ook op zo’n jonge leeftijd.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:58

Ik slik niet altijd die Imigran.
Moet nu van de huisarts tot eind Oktober Atenolol 25 slikken.
En dan van een heel pilletje naar een halfpilletje..
Ben nu al bezig met een half pilletje, ik gaa letterlijk van die pillen over me nek..
De huisarts heeft gezegt dat ik het s'ochtends in moet slikken maar me moeder vndt het handig dat ik het s'avonds in slik dan werkt het ook wat door de volgende dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:01

Destiny22 schreef:
Ik heb er ook last van de ene keer erger als de andere keer, meestal voel ik het wel aankomen maar soms ook niet.

Ik slik dan ibroprufen in combinatie met paracetamol en dat helpt erg goed moet ik zeggen, tenzij ik te laat ben met innemen maar dan werkt niks meer volgens mij.

Ik sta er wel versteld van hoeveel mensen er last van hebben en ook op zo’n jonge leeftijd.

migraine komt, of als je de pubertijd in gaat, of in de overgang bent heb ik begrepen..

kan je die spuiten niet proberen? bij mij was het precies hetzelfde maar deze werken wel Lachen

annieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:06

Ik heb het nu ook sinds een jaartje..het komt meestal als ik ongsteld moet worden en ik ga dan zweten, trillen, zie vleken en ik word dan heel verward en heb super hoofdpijn. Maar er zijn ook dagen waarop ik alleen hoofdpijn heb. Ik heb migpriv gekregen van de dokter.

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:21

ik heb er ook heel vaak last van,
soms 2 tot 3 maal per week, pijnstillers helpen helemaal niet,
en ik heb daarbovenop nog eens pech dat ik de hele dag op een computerscherm moet kijken voor me werk. Meestal krijg ik eerst lichte hoofdpijn, dan zie ik allemaal vlekjes, dan wordt de hoofdpijn sterker, en dan voel ik me erg misselijk (tot kotsnijgingen toe)
Ik vindt het heel erg ambetand, en weet me meestal niet hoe te verhelpen,
vraag me ook af hoe een dokter kan helpen als je bvb een afspraak maakt en op het moment zelf heb je het niet?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:23

friesjeessss schreef:
Destiny22 schreef:

migraine komt, of als je de pubertijd in gaat, of in de overgang bent heb ik begrepen..

kan je die spuiten niet proberen? bij mij was het precies hetzelfde maar deze werken wel Lachen

mijn moeder mag dat spul nietm eer schijn took gevaarlijk te zijn tenminste bij haar vanwege iets aan dr hart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:35

@ avanti4ever
zou kunnen idd dat weet ik dus niet, ik weet wel dat je maar 3 spuiten in 24 uur mag hebben..

als je zowiezo te veel medicijnen neemt (moet je het wel extreem doen denk ik) dat je dan een hersenbloeding kan krijgen.

mijn moeder had deze spuiten, ik ging naar een gala, dus gebruikte voor 1x een spuit, vanaf toen. gebruik ik ze eigenlijk alleen nog maar. ondanks de bijwerkingen vind ik het toch het beste Lachen

bijwerkingen bij mij zijn ook: het gevoel dat je kaak heel erg trekt, ik voel mijn luchtpijp heel erg, (kan ook zijn doordat die helemaal verbrand is)
spierspijn, vooral in mn schouders en armen, en de rest heb ik al verteld volgens mij Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:08

ik zelf gebruik alleen bij migraine aleve en n enkele keer zomig..zie eerdere post..

mijn moeder heeft al zoveel medicijnen lijkt wel een wandelende chemotheek:P maar goed zij viel er van flauw en dr hart ging raar doen nou heeft ze ook angina pecteris en dat middel verergerde dat zeg maar zoiets was t iig,, maar ja nou moet ik zeggen dat mijn moeder zoveel dingen door elkaar slikt mininmaal 6 asprines per dag pillen tegen angst pillen voor angina pecteris bloed verdunners middel om te slapen en nog meer transqulizerssh!t en euhm pillen en druppels van homeopaat euhm nou ja noem t maar op en zij heeft t maar goed das haar leven zij denkt dat ze niet zonder kan ik noem dat afhankelijk zijn maar wie ben ik missschien ben ik naar haar toe ook wat negativer omdat we niet echt n band hebben.. en ja als ik zeg dat ik ergens last van heb als ik t al zeg heeftzij t ook maar dan net weer erger heel irritant vandaar dat ik zo min mogelijk zeg over mezelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:11

ken het, mn zusje doet het ook, oo valt wel mee, mn vader werd boos als die zei ach stel je niet aan jullie altijd met je migraine, al hing 1 van ons kotsend boven de wc, je hebt gewoon een beetje hoofdpijn..

migraine medicijnen zijn best sterke medicijnen, ik denk dat als ze die dingen allemaal slikt en dan nog die spuiten erbij het idd niet gezond is

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:23

Meerdere mensen in mijn familie hebben migraine, mijn moeder nam dus ook altijd de spuiten en dat werkt enorm goed! Dat is dus immigran en kan je tegenwoordig ook in tabletvorm krijgen Wordt helaas soms niet vergoed, die tabletten kosten ong, 30,- euro per stuk! Bij haar gelukkig wel! Zelf neem ik al bij het eerste signaal iboprufen en dat is voor mij gelukkig afdoende.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 18:36

xxmijxx schreef:

ik heb vooral als er veel harde geluiden/drukte is.. ik ga bijv ook niet vaak naar de stad.. want ik weet dat ik hoofdpijn heb,., of als ik veel inspanningen moet doen krijg ik het ook.. érg vervelend

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:57

Dan is het spanningshoofdpijn, komt veel voor. Ontspanningsoefeningen, yoga, enz kunnen dan wel helpen. Je kan ook kiezen voor een valiumpje als je weet dat het een drukke dag wordt. Zelf voel ik dan de spanning vooral in mijn nek, heb mezelf geleerd mijn nek en slapen te masseren en te kraken.