Beste middel voor volume in je haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EsSther

Re: Beste middel voor volume in je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:30

in de pubertijd is je haar vaak vet, dit komt door de talg aanmaak, en die zitten ook boven op je hoofd! kortom allemaal hormonen...
maar minder wassen, is een goede tip!

ik heb vanmezelf heel dik haar, ik laat het altijd uitdunnen en in laagjes knippen zodat er van nature wat meer volume in komt! beetje schuim, goed fohnen, even met de krultang een slag er doorheen en klaar!!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:24

Ik heb van mijn kapper een creme uit een potje met een pompje... (Zo... mooie zin!) Die werkt heel goed. Weet zo alleen even niet hoe die heet! Clown

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:49

Ok, let op, werkt echt perfect, want ik baalde er van, heb al zulk dik haar met veel volume, maar wie weet ben jij er weltevreden mee Knipoog
Shampoo van Herbal, en een haarspray van got2be, grootheidswaanzin heet die spuitbus. JE wast je haar vlak voor het slapen gaan, los laten drogen, gewoon tijdens je slaap, als je wakker wordt doe je je hoofd naar beneden, spuit de spray tegen je haar in en aan de onderkant, niet met je handen meer door het haar, maar wel f uitschudden, hoofd weer omhoog en huppa, hele bos. Tis ff een klus, maar denk dat die stukken makkelijker is dan al dat gefohn dagelijks Knipoog Succes, ben benieuwd of het jullie ook helpt.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:23

Ik moet sowieso m'n haar elke dag fohnen omdt ik 's ochtends in de douche ga (want ik heb anders meteen zo'n kruin achter in m'n haar, als ik die alleen al zie krijg ik al uitslag!) En als ik met nat haar ga slapen dan zit het de dag erna echt alles behalve goed Haha!

Ik heb ook laagjes in m'n haar en dan komt er soms wat slag in dus dan lijkt het iets dikker maar dan moet ik er zoveel zooi in spuiten om het te laten zitten..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:47

Je hebt gewoon moeilijk haar! Lachen
Vergeleken met jou bof ik heel erg besef ik me nu.

Föhnen is ook niet altijd goed, eigenlijk vrij slecht voor je haar.
Tenminste dat werd mij altijd verteld?
Ik was mijn haar 'savonds, doe dan een vlecht in en de volgende dag is mijn haar droog.
Alleen zit dan wel een beetje slag in, en ik heb vrij lang haar. Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 14:30

Mijn haar wordt ook steeds droger, al gaat het nu weer de goede kant op. Ik heb eigenlijk altijd fijn haar gehad, soms wat pluizig maar voor de rest goed te hanteren en lekker zacht. Alleen 'vroeger' had ik mijn haren altijd naar beneden gekamd hangen (als er maar geen bobbel of zo in zat!), nu wil ik het meer laten 'leven'. Dat gaat ook wel, 's ochtends als ik de deur uit ga, maar als ik de deur weer inkom zit het weer duf.

Klopt, föhnen is niet goed, het 'best' is om het met koude lucht te fohnen, maar dat duurt langer. Zo heb je nog wel een aantal dingen maar dat duurt allemaal te lang voor mijn ochtend Nagelbijten / Gniffelen

Zal eens een foto maken als ik daar zin in heb Haha!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:53

Mag ik vragen aan de mensen die twee keer per week hun haar wassen, hoe ze dat doen als je iedere dag rijdt?
Verder heb ik ook slap en futloos haar, al verschillende dingen gedaan; mousse erin, op de kop fohnen, haarlak erin enz.
Dan blijft het misschien 5 minuten zo zitten en is het weer weg..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:18

Ik doe gewoon een vlecht in 's nachts en maak het dan 's ochtends weer los en haal er even de borstel doorheen, dan zijn de ergste golven eruit maar valt het wel met een mooi volume.

Ik ben helemaal geen voorstander van allerlei rommeltjes en goedjes in mn haar gooien.
Het enige wat er gebeurt is dat het sneller vet wordt en het gaat sloom hangen omdat het zwaar wordt. Bij mij dan iig Knipoog
Ik hou mn haar lekker schoon, ondanks alle kapsterspraat dat ik er vanalles in zou moeten doen! :p

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:25

dwaallicht schreef:
Ik doe gewoon een vlecht in 's nachts en maak het dan 's ochtends weer los en haal er even de borstel doorheen, dan zijn de ergste golven eruit maar valt het wel met een mooi volume.

Werkt ook niet bij mij.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:28

Ik was m'n haar ong 2x per week met Neutral shampoo. Die shampoo is geur- en kleurloos en zonder allerlei onzinnige toevoegingen. Mijn haar is daar heel erg van opgeknapt. En wanneer ik meer volume wil dan kneed ik er schuim van Schwarzkopf Got2b "Grootheidswaanzin" in . Beetje lak van hetzelfde Got2b er over en ik heb voor een avond een redelijke bos Haha!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 13:38

aux schreef:
Mag ik vragen aan de mensen die twee keer per week hun haar wassen, hoe ze dat doen als je iedere dag rijdt?
Verder heb ik ook slap en futloos haar, al verschillende dingen gedaan; mousse erin, op de kop fohnen, haarlak erin enz.

Tja kijk hier heb ik ook moeite mee. Omdat ik vaak op donderdag/vrijdag/zaterdag (verschillend) ga stappen, was ik dan toch weer vaak 2 keer achter elkaar mijn haar.

Heb gister met die diffuser gefohnd (m'n haar eerst laten opdrogen) en moet zeggen dat ik iig meer slag in m'n haar had Haha!!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:43

Maar ik wil geen slag in mn haar, alleen meer volume, bovenaan moet het wat boller blijven staan! Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het zo te fohnen en te stylen dat het ook langer dan 5 minuten zo blijft!
Maar ik ga eens wat dingen proberen die hier staan! En vraag het binnenkort even aan mn kapper, hoe ik dat het beste kan doen Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:53

Ik moet er niet aan denken om mijn haar elke dag te moeten wassen, ik heb daar nooit zin in.
Ik doe het iets van 1 keer in de week, soms 1 keer in de twee weken. Het is super gezond. Lachen

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 23:04

aux schreef:

Dat was precies de reden waarom ik nog niet eerder mijn haar minder was gaan wassen, ook al was me dat al vaker aangeraden. Ik heb het uiteindelijk toch maar geprobeerd omdat ik op geen enkele manier langer dan 5 minuten volume in mijn haar kreeg. Ik spoel mijn haar nu in ieder geval 1x per dag, maar vaak zelfs 2x per dag heel goed uit, van de paardenlucht ruik je dan echt niets meer!

Na het stappen waste ik mijn haar ook altijd, nu doe ik dat niet meer, ik spoel het nog langer uit dan normaal, dan ruik je de rooklucht nog wel, maar bij mij ruik je dat ook als ik mijn haar wel met shampoo was na het stappen. Ik ga wel altijd gelijk douchen als ik thuiskom van het stappen, ik ga altijd schoon slapen Knipoog. Als ik wakker wordt ga ik weer onder de douche staan en spoel het nog een keer uit, als ik het dan nog ruik spuit ik er een heel klein beetje haarspray overheen, en dan ruik je het echt niet meer hoor! Clown Als ik maar 1x in de week ga stappen 'plan' ik mijn wasbeurten gewoon zo, dat ik na het stappen mijn haar kan wassen, dan is het helemaal geen probleem Knipoog

Ik denk dat het gewoon een afweging is die je moet maken, mijn haar was ik nu nog maar 2x in de week, maar dat betekend echt niet dat ik met een vies, vet, stinkhoofd rondloop Tong uitsteken. Als je mijn haar ziet zie je echt het verschil (in viesheid dan he Knipoog) niet met toen ik het nog iedere dag waste, ik heb nu alleen veel meer volume, en het blijft ook zitten zoals ik het wil!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:18

@ Mirjammie.. Ik snap je wel, maar ik wil dat het vieze eruit is. En niet alleen de geur. En zonder shampoo krijg je dat er niet uit, want door de shampoo is het helemaal schoon, niet door het water..
Dus vind ik het ook nog vies om het alleen uit te spoelen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:45

Maar wat doe jij dan met je haar als je bij de paarden bent? Ik was mijn haar echt niet elke dag, ook niet als ik elke dag bij de paarden ben geweest. En toch is mijn haar niet vies hoor.
Als je echt afbouwt met je haar wassen, wordt het vanzelf minder snel vies, omdat het minder snel vet wordt.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:51

Ik ben het met Marije_jiplover eens hoor Knipoog Ik weet echt niet wat jij met je haar doet bij de paarden dan Nagelbijten / Gniffelen Bij mij zit er hoogstens een beetje stof in, en je hebt echt geen shampoo nodig om stof uit je haar te krijgen! Als je het zo goed uitspoelt dat je zelfs de paardengeur al niet meer ruikt, is het stof er zeker wel uit.

Maar goed ik ga hier geen oneindige discussie starten over of mijn haar nu wel of niet schoon genoeg is als ik het maar 2 keer per week was, maar wel 2 keer per dag uitspoel Clown

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:26

Nee ik ook niet.. maar ik wete niet of jullie dan wel eens een cap dragen? Clown
Al het zweet enzo.. maar goed, laat maar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:49

Ik draag inderdaad altijd een cap als ik op een paard zit. Maar goed, we zullen de discussie niet gaan voeren verder.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:30

Wat ik me dan afvraag (heb even zitten lezen) is, of je haar niet vet wordt van het alleen uitspoelen?
Ik wilde ook minder gaan wassen omdat het dan minder vet wordt, maar als ik het alleen maar spoel is het zo vet als bagger als het droog is... Haha!