Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:22

VeirL schreef:
Waarom heeft iedereen het niet zo op de dokter? *LOL*


Zoals gezegd: een heleboel slechte ervaringen. Zo heb ik voor een blaasontsteking medicijnen meegekregen die niet samengingen met een ander medicijn, terwijl ik vooraf gemeld had wat ik gebruikte.

Zo heb ik een ontsteking gehad (echt weken en wekenlang) waar ik uiteindelijk zelfs beroerd van werd. Toen ik bij de dokter kwam was z'n advies: "kijk het een weekje aan, als het dan nog niet over is..." Het zat er toen al minstens 6 weken zonder minder te worden, dus dat leek me een ontzettend stom advies.
Vervolgens kwam ik bij een andere arts, die me anti-biotica voorschreef. Toen ik vroeg of er nadelen aan het gebruik daarvan zaten vergat ze te vertellen dat de pil niet werkte samen met AB.

Ook ben ik een keer in een gat gevallen, gekneusde ribben, verdraaide knie, en een pijnlijke enkel. Om mijn knie te testen rukte die man zo onvoorzichtig aan mijn enkel dat ie daarna flink gekneusd was, waar het voor het bezoek hooguit matig was. Vervolgens kreeg ik een verwijzing naar het ziekenhuis mee voor foto's en een recept, maar GEEN WOORD van uitleg over hoe of wat. En ik, niet al te helder want het deed best zeer, bedacht me pas te laat dat ik dat even had moeten vragen.

Kortom: mijn vertrouwen in huisartsen is niet meer zo groot...

Anoniem

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:31

Ik zou toch maar even langs je huisarts gaan. Ik heb ook een tijd last van mn knie gehad, ook niet kunnen buigen en met rennen dat ik erdoorheen zakte van de pijn. Toen naar de huisarts en ik bleek de ziekte van Osgood-Schlatter te hebben. Een 'ziekte' die bij meisjes bijna nooit voorkomt. Het kwam door overbelasting en ik mocht een tot anderhalf jaar niet meedoen met schoolgym en zo min mogelijk rennen. Er is niks aan te doen, maar het was wel even handig dat ik langs de huisarts was geweest, mn knie had kunnen breken als hij langer erg belast werd. Scheve mond
Dus ik zou voor de zekerheid toch even langsgaan, dan weet je zeker wat er aan de hand is Lachen

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:14

Kyaralover schreef:
Ik wil nooit naar de dokter Vork
Ik zeg altijd: gaat vanzelf over, ik loopt nog wel even met pijn rond Schijnheilig
Hou niet zo van dokters Nagelbijten / Gniffelen

Haha hier ook Haha!
Loop al een jaar ofzo rond met allerlei klachten, maar naar een dokter?
Echt niet *LOL*

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:19

Shadow: ik herken het ook. Mijn huisarts die legt de schuld bij jezelf. Longontsteking? Vast je medicijnen (astma) niet goed ingenomen. Twee jaar later kreeg ik voor het eerst een longonderzoek, daaruit bleek dus dat ik zeker 8 jaar met verkeerde medicijnen rondliep, terwijl ik in die periode meerdere keren had aangegeven dat het niet hielp (en dan werd de dosis maar verhoogd of verdubbeld).

marleen_usar

Berichten: 24709
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:25

Ik werk met kruiden en zo dus ik ga niet zo snel, maar vorige week had mijn dochter een loopoor en toen heb ik meteen de kno arts gebeld en kon daar snel terecht.Ik denk ook dat je moet gaan als je iets niet vertrouwd, je wordt dan gerust gesteld.Ik zelf heb altijd bobbels en zo overal en soms schrik ik daar weer van en laat ik het nakijken.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:59

Ik spaar al mijn klachten op, en ga dan naar de huisarts. Hij denkt dat ik daar zit met 1 ding, maar dat zijn er dan een stuk of 5 Haha!
Ik voel zelf goed aan of ik het zelf serieus moet nemen of niet. Er zijn een aantal pijntjes die zo nu en dan eens langskomen, maar ook vanzelf weer gaan.
Maar goed, met die 5 klachten sta ik nog steeds voor schut hoor, het is namelijk nooit wat. Haha!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:42

ik ga altijd meestal als het al te laat is..

pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:05

als het niet zo erg aanvoelt laat ik het gewoon wat uitzieken.
als ik niet meer rechtop kan zitten van de pijn of echt een gat in mijn knie heb bel ik toch maar even voor een afspraak.

maar uit mezelf ga ik ook te weinig. toen er een fles op mijn been kapot gevallen was zei ik heel kalm "is niks mam, gewoon plijster op en het komt in orde"
toch is mijn moeder in volle paniek met mij naar de HA gereden en die heeft er toch 9 hechtingen op gezet. dat is 4-5 jaar geleden gebeurd maar je ziet het litteken toch nog goed. ben mama nu toch wel dankbaar, stel je voor hoe het eruit zou zien als ik het zo gelaten had...

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:07

VeirL schreef:
Waarom heeft iedereen het niet zo op de dokter? *LOL*

Het is gewoon GEEN aardige HA, en bovendien heeft ze me tot nu toe alle keren nutteloos pijn gedaan Scheve mond

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:11

Ik moet echt wel goed ziek zijn om naar een dokter te gaan (bv al 3 dagen met 40 graden koorts en een mega opgezette keel lopen, voorzover je het dan nog lopen kan noemen Tong uitsteken).

Of zoals vorige week. Een hoefnagel in je vinger krijgen van een pony die z'n voet terug trekt. Dus een flinke lap vlees los en bloeden als een rund. Dat moest wel even dicht genaait worden Tong uitsteken.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:15

Bij zoiets zou ik niet gelijk de eerste week naar de dokter gaan, maar je zegt dat je er al een tijd last van hebt, en dat het eerst erger was dan nu. Dat het dan weer even weg is en er dan weer even is, doet er niet toe. Het is er en dat is niet goed, je denkt misschien; ach laat maar.. ik kan ermee leven, zoals je zegt. Maar het kan grotere gevolgen hebben dan je denkt.
Ik heb altijd last gehad van m'n knieen, altijd knakken, moeilijk lang op m'n enkels kunnen zitten, vaak ook dat dikke gesloten gevoel. Rennen kan ik zo en zo moeilijk ik kom amper vooruit en als ik probeer iets harder te rennen doet het ontzettend zeer.
Ik weet niet meer precies wanneer ik naar de dokter ben gegaan ik zal een jaartje of 13 geweest zijn dus m'n moeder heeft die beslissing gemaakt. M'n ene been is 2cm langer dan de ander, + zwakke knieen (m'n botje achter, ben de naam kwijt, is niet goed) dus vandaar die pijn. Ik heb steunzooltjes gekregen en ik moet elke dag oefeningen doen. (zooltjes ben ik kwijt en die oefeningen heb ik nog nooit gedaan Bloos en dan zeg ik tegen jou dat het grote gevolgen kan hebben Clown ) maar door zoiets kan dus wel je rug scheef groeien bijvoorbeeld. Misschien heb jij wel iets heeeeel anders, maar een bezoekje aan de dokter kan nooit kwaad!

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:27

ik ga meestal pas naar de dokter als ik er echt last van ga krijgen dagen achter elkaar... maar meestal schiet het erbij in en ben ik alsnog een maand verder:S

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:40

ik heb zo'n hekel aan huisartsen!
wij hebben ook zo'n vage arts hier, ik wordt doodzenuwachtig als ik bij die man kom. stel het altijd uit. kom er gemiddeld 1 keer per jaar..
de laatst keer was een 2 maandjes geleden, ik had verschrikkelijke onstoken ogen, kon geen licht verdragen, ik lag met mn zonnebril op, op de bank.
kreeg een goedje wat totaal niet aansloeg, kon ik alsnog naar het ziekenhuis...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:41

tegen de tijd dat ik een afspraak maak....... en uiteindelijk de afspraak HEB, is het meestal al over Haha! Haha!

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Wanneer besluiten jullie naar een dokter te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:08

Als iemand me erheen draagt!!!! Zelf lopen, geen kans!!!! Ik heb zooon grote hekel aan de dokter.. niet eens aan mn eigen dokter, die heb ik nog maar 1 keer gezien in 17 jaar, maar aan die invaller.. je slelt je aan was t antwoord toen ik voor de 3e keer in mn leven mij de dokter zat. Ja dan gaat t snel zal over!!!! De eerste keer dat ik mn eigen dokter heb gezien was een maand of 3 terug. en maar goed ook. Door val van een paard staat mn bekke scheef, wat grote problemen kan geven over een paar jaar.. loop nu bij een kraker..