Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qimm schreef:Ah, ik had me er niet verder in verdiept. Dan neem ik mijn woorden terugIk dacht dat het om een stickje zou gaan.
Tiessie schreef:Ik ben dialyseverpleegkundige en vind het ook een zeer goed initiatief van de Nierstichting want ik zie dus dagelijks mensen waarbij te laat werd ontdekt dat er iets loos was met de nieren.
Het verhaal van de huisartsen krijgen het druk vind ik een beetje flauw. Ik hoop dat veel mensen niks bijzonders ontdekken en dat de huisartsen de mensen waarbij de test niet goed was aan hun bureau gaan zien.
Je bent nl in dit land met zijn zwaar beroerde donatiewetgeving nog niet jarig als je dialysepatient wordt! Tenzij je een zeer grote familie hebt die allemaal jou een nier willen geven en dan ook nog met jou matchen ben je gedoemd dan behoorlijk lang te moeten wachten op een donornier.
Dus..gewoon allemaal doen die test!
En, de test is goed ontwikkeld, de nierstichting is niet zomaar een organisatie, dus geen Etos met allerlei thuistestjes(die misschien ook prima zijn hoor).
Des doen en hoort zegt het voort!!
postbodesiem schreef:Ik heb de test ook aangevraagd, even een vraagje voor de mensen die iets met hun nieren hebben, "waar heb je pijn als je last van je nieren hebt?"
Ik vraag dit omdat ik al een poosje last van mijn rug heb (plm 5 naast mijn ruggegraat halverwege mijn rug, bij mijn zij in de buurt) ik wordt s nachts wakker van de pijn dan heb ik waarschijnlijk te lang op mijn rug gelegen (heb goed bed daar ligt het niet aan).
Omdat ik enorme schijtert ben durf ik er niet mee naar de dokter.