Gratis niercheck (nierstichting)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Gratis niercheck (nierstichting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:46

Ah, ik had me er niet verder in verdiept. Dan neem ik mijn woorden terug Lachen Ik dacht dat het om een stickje zou gaan.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 23:56

Qimm schreef:
Ah, ik had me er niet verder in verdiept. Dan neem ik mijn woorden terug Lachen Ik dacht dat het om een stickje zou gaan.

Geeft niet.. Je kunt immers ook niet alles weten.

Maar dat is ook het eerste wat ik heb bekeken voor ik de test ging aanvragen..
Want 1 stickje vind ik niet betrouwbaar genoeg.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:31

De site doet het op mijn pc niet goed, geeft pagina gereed aan, terwijl er niets staat..heb wel het aanvraagformulier ingevuld, kan geen kwaad denk ik, zolang men maar niet zelf gaat doktoren en als je last hebt alsnog naar de HA gaat ed.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:54

bij mij deed hij het wel. ik heb het aangevraagd, ik vind het ook erg belangrijk, een kleine moeite, want als je er last van krijgt is het meestal te laat. ik zou de test binnen twee weken thuis gestuurd krijgen. dit topic kunnen we misschien wel openhouden, als we de test hebben wat de uitslagen zijn. Ik hoop en denk dat het voor een heel groot aantal wel in orde zit, maar ik vind het fijn dat het door zo'n simpel testje naar voren kan komen wanneer dit niet het geval is. nog veel succes allemaal Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:19

Ik heb een halfjaar geleden nierstenen gehad, en weet ook dat mn nieren niet naar behoren functioneren. Ik heb bijna nooit dorst en eet veel zout, en dat is echt funest voor je nieren die dan vol komen te zitten met zoutkristallen (zo zei de HA het). Het doet ZO'N pijn als je iets aan je nieren hebt, goed initiatief van de Nierstichting dit!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:30

Ik ben dialyseverpleegkundige en vind het ook een zeer goed initiatief van de Nierstichting want ik zie dus dagelijks mensen waarbij te laat werd ontdekt dat er iets loos was met de nieren.
Het verhaal van de huisartsen krijgen het druk vind ik een beetje flauw. Ik hoop dat veel mensen niks bijzonders ontdekken en dat de huisartsen de mensen waarbij de test niet goed was aan hun bureau gaan zien.
Je bent nl in dit land met zijn zwaar beroerde donatiewetgeving nog niet jarig als je dialysepatient wordt! Tenzij je een zeer grote familie hebt die allemaal jou een nier willen geven en dan ook nog met jou matchen ben je gedoemd dan behoorlijk lang te moeten wachten op een donornier.
Dus..gewoon allemaal doen die test!
En, de test is goed ontwikkeld, de nierstichting is niet zomaar een organisatie, dus geen Etos met allerlei thuistestjes(die misschien ook prima zijn hoor).
Des doen en hoort zegt het voort!!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:04

Tiessie schreef:
Ik ben dialyseverpleegkundige en vind het ook een zeer goed initiatief van de Nierstichting want ik zie dus dagelijks mensen waarbij te laat werd ontdekt dat er iets loos was met de nieren.
Het verhaal van de huisartsen krijgen het druk vind ik een beetje flauw. Ik hoop dat veel mensen niks bijzonders ontdekken en dat de huisartsen de mensen waarbij de test niet goed was aan hun bureau gaan zien.
Je bent nl in dit land met zijn zwaar beroerde donatiewetgeving nog niet jarig als je dialysepatient wordt! Tenzij je een zeer grote familie hebt die allemaal jou een nier willen geven en dan ook nog met jou matchen ben je gedoemd dan behoorlijk lang te moeten wachten op een donornier.
Dus..gewoon allemaal doen die test!
En, de test is goed ontwikkeld, de nierstichting is niet zomaar een organisatie, dus geen Etos met allerlei thuistestjes(die misschien ook prima zijn hoor).
Des doen en hoort zegt het voort!!

hier kan ik alleen volledig mee eens zijn. Ja

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:09

Ik heb de test ook aangevraagd, even een vraagje voor de mensen die iets met hun nieren hebben, "waar heb je pijn als je last van je nieren hebt?"

Ik vraag dit omdat ik al een poosje last van mijn rug heb (plm 5 naast mijn ruggegraat halverwege mijn rug, bij mijn zij in de buurt) ik wordt s nachts wakker van de pijn dan heb ik waarschijnlijk te lang op mijn rug gelegen (heb goed bed daar ligt het niet aan).
Omdat ik enorme schijtert ben durf ik er niet mee naar de dokter. Bloos

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:51

Hier nog iemand die de test heeft aangevraagd.

Tijdens mijn zwangerschap (in 2000) had ik veel last van mijn nieren. Heb 3 weken in het ziekenhuis gelegen met zwangerschapsvergifteging.
Zodoende leek het mij wel handig om een keer een thuis test te doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:12

Ik heb de test wel aangevraagd maar meer om het op mijn stageplaats te laten zien, hoe de mening van de huisarts hierover zal zijn Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:22

Ik heb hem gister ochtend voor de gein eens aangevraagd.
Wat blijkt aangezien ik zo ziek ben en ze niet weten hoe en wat. Heb ik vandaag bloed moeten laten prikken en ook me nieren worden gecheckt via het bloed Koe

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:28

Haagsemeid: Dat is ook de beste manier om uit te vinden hoe de nierfunctie is Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:09

Ja laten we het hopen.
Ik ben al een maand ziek en sommige dagen echt doodziek.

Ik hoop dat ze iets vinden, word er echt doodmoe van namelijk

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:54

Ik heb hem ook aangevraagd!

Mijn opa heeft altijd zeer veel nierproblemen gehad dus ik ben er zowieso altijd al op voorbedacht (ik ken de ellende dus).

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:11

postbodesiem schreef:
Ik heb de test ook aangevraagd, even een vraagje voor de mensen die iets met hun nieren hebben, "waar heb je pijn als je last van je nieren hebt?"

Ik vraag dit omdat ik al een poosje last van mijn rug heb (plm 5 naast mijn ruggegraat halverwege mijn rug, bij mijn zij in de buurt) ik wordt s nachts wakker van de pijn dan heb ik waarschijnlijk te lang op mijn rug gelegen (heb goed bed daar ligt het niet aan).
Omdat ik enorme schijtert ben durf ik er niet mee naar de dokter. Bloos

ALS je pijn hebt (meestal heb je dat niet) is dat meestal in je rug naast de ruggegraat en uitstralend naar de zijkant. Het kan ook zijn dat je buikpijn hebt. Maar rugpijn kan vanalles zijn en dus zou ik echt even naar de huisarts gaan. Als je echt zo'n scheiterd bent moet je je maar eens voorstellen hoe het zal zijn als je je aandoening verwaarloost en je misschien echt goed ziek wordt. Dan moet je pas echt nbare dingen ondergaan terwijl het in het beginstadium misschien best meevalt. Dus waarom zou je het jezelf moeilijk maken?

On topic: Ik ga die test ook maar eens bestellen, heb een jaar geleden een niersteen gehad en een fikse nierbekkeninfectie, maar de huisarts heeft daarna nooit meer iets gecontroleerd. Bij een hond die zoiets heeft zou ik het wel doen Haha! dus het lijkt mij een goed plan om maar eens even een testje te gaan doen. Voor degenen die de test kennen: Zijn het van die sticks met een indicatortje er op geplakt die verkleurt?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:13

Mijn urine wordt jaarlijks al getest ivm diabetes dus voor mij is zo'n test niet nodig

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:27

ik heb hem ook aangevraagd.
je hebt de kans om je nieren gratis te laten testen .. dus waarom niet???

mischien dat de test heel goed uit valt mischien wat minder we zullen het zien toch ??

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:04

Ik hoorde het steeds op de radio, maar vergat het steeds aan te vragen !

Nu heb ik het gedaan Tong uitsteken

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:08

Dank voor de link... heb de test aangevraagd..

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:28

Ik heb ook maar even de test aangevraagd. Zo'n check kan geen kwaad en mocht er iets zijn dan kan je er nooit vroeg genoeg bij zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:33

mijn nieren zijn half jaar geleden getest na de val van een paard. Hoef dit dus niet meer te doen Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:30

we zijn bijna 2 weken verder. ik ben benieuwd wanneer de test komt. Ik hou jullie op de hoogte.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:17

Heb um ook maar opgevraagd aangezien mijn opa slechte nieren heeft.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:59

Hij is bij mij nog niet binnen!

Wie heeft het al getest?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:02

ik heb em aangevraagd, en ben wel benieuwd Haha!