sauna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:07

Lavandula schreef:
Als je bang bent om bekenden tegen te komen zou je kunnen kiezen voor een sauna die wat verder weg is van je woonplaats.. De kans blijft er altijd.. Ik ga meestal gewoon bij eentje dicht in de buurt, en ik ben er nog nooit iemand tegen gekomen die ik ken!

Die bekenden zitten er op dat moment net zo bloot bij als jij, ik snap niet zo goed wat dan het probleem is. Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:16

Kowloon1 schreef:
Hou er niet van, is slecht voor spataders e.d.
en die hitte kan ik niet aan. Mijn vader heeft sinds vorig jaar ook een sauna gekocht en in de winter gaat die er dikwijls in, soms is het daar dan 60°
pfoe, echt niks voor mij, ben dus nog nooit in onze sauna geweest Nagelbijten / Gniffelen

60gr is peanuts Tong uitsteken

Ow en ik zit er ook niet op te wachten mijn buurman naakt te zien eigenlijk.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:28

Thermen Holiday in Schiedam is ook een echte aanrader, ben er donderdag geweest hmmm heerlijk Haha!

En inderdaad ook ik ben erg preuts, maar dat is al je daar komt echt helemaal over.... Je bent niet de enige die er naakt rondloopt en wat heb jij nou wat een ander niet heeft? Pling
En heel vreemd, ik loop liever naakt in een sauna dan dat ik in bikini over het strand loop.... Maar je weet gewoon in de sauna dat de mensen er voor zichzelf komen en niet om naar anderen te kijken...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:58

Qimm schreef:
Kowloon1 schreef:
Hou er niet van, is slecht voor spataders e.d.
en die hitte kan ik niet aan. Mijn vader heeft sinds vorig jaar ook een sauna gekocht en in de winter gaat die er dikwijls in, soms is het daar dan 60°
pfoe, echt niks voor mij, ben dus nog nooit in onze sauna geweest Nagelbijten / Gniffelen

60gr is peanuts Tong uitsteken

Ow en ik zit er ook niet op te wachten mijn buurman naakt te zien eigenlijk.

hij heeft gelukkig wel een handdoek bij zich ...
sta er ook niet op te wachten om een naakte vader te zien

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 14:07

MissSunshine schreef:
laquintatje schreef:
weten mensen ook nog een leuke sauna? Knipoog

Jaaaa... Elysium in Bleiswijk, helemaal geweldig! Ja
Heel veel verschillende sauna`s, zwembaden, zoutwaterbad etc!

Elysium is echt geweldig!
Heerlijk, lekker dagje badderen en in de sauna. Ja

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:15

[quote="bros1Wel in badkleding trouwens. Er zijn een aantal sauna's/ beautycentra's die badkleding toestaan of dit 1x per maand doen. Knipoog
[/quote]

weet je ook toevallig welke sauna's dat zijn... voor een eerste keer sauna zou ik het ook fijn vinden om in badkleding te komen, gewoon om te zien hoe het is etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:35

Karin schreef:
Die bekenden zitten er op dat moment net zo bloot bij als jij, ik snap niet zo goed wat dan het probleem is. Haha!

Haha daar heb je gelijk in, ik heb er ook niet zoveel problemen mee hoor.. ok, geef eerlijk toe dat ik sommige mensen nou weer niet zo nodig bloot hoef te zien hihi maar die gaan meestal ook niet naar de sauna Knipoog
En er zijn trouwens maar weinige in mijn vriendenkring die weleens naar de sauna gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:38

laquintatje schreef:
weten mensen ook nog een leuke sauna? Knipoog

Ik kan je Thermen Romana in Amstelveen zeker aanraden!! Het is er nooit druk, en je hebt ruime keuze in baden en sauna's
(www.thermenromana.nl)

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:42

lijkt mij vervelend... Scheve mond
** denkt na**
lijkt me vreselijk als je in de sauna ongie word Tong uitsteken
haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:43

Dan moet je niet gaan Lachen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:46

Ik vind het verschrikkelijk... veeeel te warm.
Mijn ouders hebben een sauna en ik ben in de 13 jaar dat we in dat huis wonen maar 2x in de sauna geweest.
En als je niet bloot durft te gaan, ga een stapje naar beneden zitten en hou je, je handdoek om Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:24

IK ben dol op de sauna! Vind het echt niet erg om in mn blootje rond te lopen en ik ben behoorlijk preuts. Heb laatst mijn moeder meegesleept, die zag het echt niet zitten om naakt te gaan rondlopen maar aan het eind van de dag moest ik haad praktisch mee naar huis sleuren. Echt, gewoon een keertje doen, dan ben je verkocht!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 03:18

De Heuvelrug in Veenendaal is ook een echte aanrader ! Ook heel leuk om een beauty dagje in te doen ! Lachen

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:47

k werk ik een sauna en voordatk daar werkte dacht ik echt k ga daar noooooooooooooooooit heen .. maar heb het toch gedaan Haha! het 'naaktlopen' is wel wat minder prettig.. en als k n stukje moet lopen om bv. naar n andere sauna te gaan doe k snel n handoek om Clown

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:12

ik heb t zelf heel moeilijk omdat ik asmatisch ben, ik word helemaal hysterisch in een sauna en ga happen naar lucht, jammer want vind het stiekem wel lekker voor me lijf.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:47

Zijn der mensen die wel eens naar de vitalizee zijn geweest in scheveningen?
Ik ga altijd met een paar vriendinne naar elysium minstens 1x in week omdat ik het gewoon zo lekker vind daar en ik ben echt een waterrat wat dat betreft Clown
Verder zit er geloof ik ook nog 1 in schiedam daar had ik een tijdje geleden iets over gelezen maar toen intreseerde me het nog niet zo want ik heb ook altijd gezegt van ik ga echt niet naakt bekijk het maar.
Dus wel Nagelbijten / Gniffelen
Alleen ik zou ook wel eens naar een andere willen dus heeft er iemand tips?
Of een echte aanrader?

Gr

Ps,
Ik reageer in dit topic omdat ik het onzin vind om een nieuwe te openen hier voor.
Aangezien hier lang niet is op gereageerd.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:34

denk niet dat ik zo gauw in een openbare sauna zou gaan zitten, ben ik toch een beetje te preuts voor denk ik.
Ik heb dan het geluk dat als ik in de sauna wil ik alleen even een paar meter door de tuin heen hoef.
Ga ook wel eens met vriendinnen bij ons in de sauna maar gewoon altijd met bikini.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:06

Karin schreef:

Idd! Ja Daarbij vind ik het met bekenden een stuk gezelliger!
Ik vind het echt heerlijk, alleen vinden de meeste van m'n vrienden het niks Clown
En m'n ouders vinden het ook niets, dus het is een hoge uitzondering als ik eens ga.. Helaas!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:29

Zalig! Ik ben dol op de sauna!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 04:50

ja vitalizee scheveningen is ook fijn en een aanrader is thermen geldrop die is echt lekker ruim mooi en veel faciliteiten.
ik hou dus ook van de sauna trouwens, op het begin moet ik wel even wennen aan al dat bloot

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 05:18

Met mijn vriendinnen doen wij al jaren elke 3 maanden afspreken ergens in Nederland in een Sauna. Echt onwijs gezellig, ontspannend, steeds weer een nieuwe Sauna bekijken en je komt als herboren weer thuis.
Eigenlijk zit je alleen in het saunahokje zelf of in het bubbelbad naakt. Als je rondloopt, kan je een badjas aandoen of een handdoek omslaan.

Gewoon eens proberen zou ik zeggen.

In al die jaren ben ik één keer in de sauna de voorzitter van de Raad van Bestuur tegen gekomen van mijn werk (directie secretaresse). Ver weg van mijn huis, maar ja, hij woonde daar in de buurt.
Ik zat lekker te babbelen in de sauna met mijn vriendinnen: hoor ik ineens: "Zelfs hier kan je je kwebbel niet dicht houden". oliebol, heb ik weer. Ik was in één klap stil. Ik moet zeggen dat dat de enige keer was dat ik me opgelaten gevoeld heb in de sauna. Niet mijn ultieme droom: mijn baas tegenkomen in mijn nakie.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:30

@ TS: Ben je intussen al een keer geweest?
Ik vind het altijd wel lekker. Ik ben een keer in Sauna drôme geweest in Putten, heel mooi daar, veel verschillende sauna's enzo. En Putten ligt toch niet zo ver van Kesteren?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:45

Gewoon doen, je bent zo over de drempel heen!

Het interesseert mij echt heel weinig, hoewel ik wel weer een drempel heb om met (mannelijke) vrienden daar af te spreken en lekker quasi gezellig te doen ofzo Clown
Of om collega's tegen te komen..*Rilling*

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:16

http://www.saunagids.nl is misschien een aanrader, daar staat veel informatie op. Ook referenties en adressen van sauna´s etc.

Heb in een saunacomplex gewerkt dus ben er wel een beetje in thuis. Het is heel raar idee, zo zonder kleding, maar echt iedereen doet het (er zijn geen uitzonderingen). Sauna´s waar badkleding toegestaan zijn, zijn zeer onhygiënisch trouwens. Bikini/ badpak enz. zijn dan de broedplekken voor div. bacteriën.

Sowieso zijn er bij veel sauna´s wel mogelijkhedne voor een vrouwendag, veelal doordeweeks een keertje.

Verder komt er een grote diversiteit aan mensen. Als je eenmaal eens de stap neemt, zul je zien dat er zoveel verschillende mensen zijn dat er niets is om je te schamen als je ertussen loopt. In de binnengelegenheden is gekleed zijn met een badjas verplicht, niet iedereen zit zonder kleren aan bij de bar te eten bv Knipoog

Buiten lopen doen de meeste mensen ook gekleed, alleen tijdens zwemmen of zitten in de sauna ben je als het ware ongekleed. Sommige mensen voelen zich lopend van de ene sauna naar de ander prettig genoeg om geen badjas aan te doen, maar dat mag dus gewoon wel hoor Lachen

Altijd aan denken om mensen in het gezicht aan te kijken als je tegen iemand praat. Wat wel genant is, als halverwege het gesprek je oog afdwaalt namelijk Clown

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:41

Elysium in Bleiswijk is geweldig. Ik ging ook wel eens naar Vitalizee, maar dat is dan echt 10x niks meer. Als ik een dag naar Elysium ben geweest heb ik het gevoel dat ik een heel weekend ben weg geweest, alleen jammer dat de keuken van het restaurant niet zo best is.