Zoenen maakt je ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Re: Zoenen maakt je ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:59

ik geloof het ook absoluut niet. Echt een stom onderzoek haha Tong uitsteken

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:18

Haha Clown Als dit werkelijk zo is zouden ze er toch wel eerder achter gekomen zijn Verward

T kan best wat van waar wezen, maar dan moeten ze eerst even wat duidelijkere reden enzo hebben...het moet nog eventjes sterk onderbouwd worden Schijnheilig Het kan ook toeval zijn, zoals ze dit onderzoek gedaan hebben

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 01:23

ach dit is toch werkelijk niet te geloven, over 100 jaar zijn ze erachter dat je eigenlijk overal wel iets van krijgt. als ik het allemaal moet geloven zou ik al een grotere kans op longkanker hebben hersenvliesontsteking, kanker door het vette eten. Niet banketstaaf bedoeld over kanker maar als je daar allemaal op moet gaan letten, met de vergrote kans op iets krijgen......

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 01:43

ik ben 16,en nog niet gezoend,is dat dan netjes? Clown

Nja,verder vind ik het bullshit,ze zeiden ook dat je verkouden kon worden door een ander,via de mond,bullshit,want dat kan niet door de mond Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:39

Ach, risico van 't vak.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:44

Ik schrik van de reacties hier van bullshit en dat soort dingen. Ik kan je vertellen HET IS WAAR!!!! Ik heb 5,5jaar geleden gezoend met een meisje en 4 dagen later bleek dat ik meningococcen sepsis had. Dus kom A.U.B niet aan met bullshit!!!!

Van de verminderde weerstand is niet helemaal waar. Ik had een goede weerstand en een hele goede conditie. De bacterie dringt door de slijmlaag van de keel heen en komt zo in de bloedbaan war het onmiddelijk begint met gif afscheiden.

Als je meer wilt weten, kun je in mijn topic kijken voor de gevolgen. Denk dat jullie daarvan schrikken.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=567175
Cynthy,
Sannert schreef:
Dan maar hersenvliesontsteking! *LOL*
Niet zoenen ..

Horsesandme schreef:

LovingTweety schreef:
Ik weiger zoenen op te geven en riskeer er hersenvliesontsteking voor Schijnheilig

fiekus schreef:
wat een onzin..heb wel us vaker gehoord dat t goed voor je is..ma dat je er ziek van wordt?!:?

Jullie weten echt niet waar jullie het over hebben stelletje Koe !!!!
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 11:59

ik heb je verhaal gelezen en vind het erg voor je. Maar ik heb er gewoon nog nooit van gehoort en vond het raar dat ik het op internet vond. Dus ik wist niet of ik het moest geloven.

Maar is dat dan echt gekomen door het zoenen met dat meisje Verward

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:37

Ja dat is alleen gekomen door zoenen met een meisje. Bedenk wel even wanneer je zoiets zegt dat (zoals ik het heb gehad) 1 op de 3 mensen dit overleven! Het is echt geen grapje waar hier makkelijk over wordt gedacht.

Die bacterië wordt overgebracht via speekseloverdracht. Dus: niezen, hoesten, zoenen en spuren.

En sorry dat ik het zeg, maar als je zoenen verkiest boven hersenvliesontsteking....... Dan kan er weinig meer beschadigen!
Info hierover kun je vinden op www.meningitis-stichting.nl.
Laatst bijgewerkt door John_1983 op 08-09-06 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:40

John_1983 schreef:
Ik schrik van de reacties hier van bullshit en dat soort dingen. Ik kan je vertellen HET IS WAAR!!!! Ik heb 5,5jaar geleden gezoend met een meisje en 4 dagen later bleek dat ik meningococcen sepsis had. Dus kom A.U.B niet aan met bullshit!!!!

Van de verminderde weerstand is niet helemaal waar. Ik had een goede weerstand en een hele goede conditie. De bacterie dringt door de slijmlaag van de keel heen en komt zo in de bloedbaan war het onmiddelijk begint met gif afscheiden.

Als je meer wilt weten, kun je in mijn topic kijken voor de gevolgen. Denk dat jullie daarvan schrikken.

Cynthy,
Sannert schreef:
Niet zoenen ..

Horsesandme schreef:

LovingTweety schreef:
Ik weiger zoenen op te geven en riskeer er hersenvliesontsteking voor Schijnheilig

fiekus schreef:
wat een onzin..heb wel us vaker gehoord dat t goed voor je is..ma dat je er ziek van wordt?!:?

Wilde ook al een reactie geven John, maar zie nu dat jij het al hebt gedaan! Denk dat velen van jullie het topic ook wel kennen van meetje22, het is een verschrikkelijke ziekte.
Zoek alsjeblieft er eerst eens iets over op voor je zo'n reactie geeft

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:52

adecuada schreef:
Volgens mij is het ook bullshit hoor! Ken niemand die ooit een "hersenvliesontsteking" heeft opgelopen door te zoenen!
Eerst zien dan geloven Whoosh!

nou dus wel!
john op bokt heeft hersenvliesontsteking gekregen door met een meisje te zoenen!!

verkouden worden, keelontsteking krijgen e.d. kan allemaal prima via speekseloverdracht, evenals het verspreiden van het Herpes virus (ja, die SOA ja!)

[EDIT] zag dat john zelf al een reactie had geschreven

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:46

Dat is dan erg naar voor John, maar je kan je toch wel voorstellen dat mensen dit niet geloven en denken dat het bullshit is?
Zo'n WAZIG verhaal heb ik dus nog nooit gehoord over zoenen!!
En als je over elk wazig verhaal maar informatie moet gaan verzamelen voor je je mening dr over mag geven, dan kan ik je vertellen dan je ERG lang kan zoeken naar de info! Knipoog

carootje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:49

Ik heb alleen maar Pfeiffer gehad van mn vriendin door t zoenen Clown .. Meer ziektes niet .. In ieder geval niet dat ik weet Vingers aflikken

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:52

"Het team van Booy kwam tot de conclusie dat jongeren die binnen twee weken intensief kussen met meerdere partners, student zijn en kort daarvoor ziek zijn geweest een ruim drie keer zo groot risico op een hersenvliestontsteking hebben als tieners met een rustigere levensstijl die tegen meningitis zijn ingeënt."

Dit staat in dat artikel. Dus eigenlijk ontkrachten ze met die zin de halve conclusie van dat zogenaamde onderzoek.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:25

Jurjen schreef:
Weer zo'n onzinnig onderzoek wat veel te veel geld kost...
Precies wat ik dacht... Sjongejonge!

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:44

adecuada schreef:
Dat is dan erg naar voor John, maar je kan je toch wel voorstellen dat mensen dit niet geloven en denken dat het bullshit is?
Zo'n WAZIG verhaal heb ik dus nog nooit gehoord over zoenen!!
En als je over elk wazig verhaal maar informatie moet gaan verzamelen voor je je mening dr over mag geven, dan kan ik je vertellen dan je ERG lang kan zoeken naar de info! Knipoog

Ik hoop dat je mijn link dan gebruikt hebt. Het is ook niet dat iedereen het krijgt. De 1 krijgt het wel, de ander niet. Waarom zijn ze nog steeds niet achter.

Je moet geen mening geven wanneer je er helemaal niets over weet.

ymneuss schreef:
Jurjen schreef:
Weer zo'n onzinnig onderzoek wat veel te veel geld kost...
Precies wat ik dacht... Sjongejonge!

Ik denk niet dat je een week mijn leven over wilt nemen, of wel?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:46

goh en ik maar denken dat het gezond was.... Nagelbijten / Gniffelen

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:12

John_1983 schreef:

Cynthy,
Sannert schreef:
Niet zoenen ..

Horsesandme schreef:

LovingTweety schreef:

fiekus schreef:

Helemaal mee eens Ja
Maar eigenlijk, hoe kan je nu op voorhand weten of het risico bevat, je kan toch moeilijk met elke persoon die je wil zoenen naar de dokter ofzo Clown
Of is het enkel bij verschillende personen enzo

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:24

Citaat:
Helemaal mee eens Ja
Maar eigenlijk, hoe kan je nu op voorhand weten of het risico bevat, je kan toch moeilijk met elke persoon die je wil zoenen naar de dokter ofzo Clown
Of is het enkel bij verschillende personen enzo

Je kan inderdaad niet eerst iedereen laten onderzoeken voor je iemand zoent, daar heb je helemaal gelijk in!
Maar je kan wel voor je een reactie geeft, kijken wat voor impact deze ziekte heeft. Alleen door het topic van john te bekijken, weet je al een heleboel meer. Kijk maar eens naar de foto's. Ik denk dat hier dan heel andere reacties zullen verschijnen

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:30

ik heb ook hersenvliesontsteking gehad maar niet door het zoenen Vork ! wel apart dat je het door het zoenen ook kan krijgen , waardoor het bij mij komt weten ze niet , een bacterie opgelopen denken ze .

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:48

John, ik weet prima wat hersenvliesontsteking is. Ik ken jouw verhaal ook. Wou je altijd nog een keer zeggen dat ik echt respect heb voor de manier waarop jij hiermee omgaat.
Heb ook gereageerd in jouw topic...

Ik zei dus ook dat het zoenen dan de kans vergroot dat die bacterie bij je binnen komt. Maar dat is gewoon echt stom pech. Er zijn genoeg mensen die die bacterie bij zich hebben en er gewoon niet ziek van worden. Maar om nou te zeggen 'zoenen maakt je ziek...' Het is gewoon een k utziekte, die je of je of van het leven beroofd, het dat van jou en die van je omgeving gewoon kan ruineren. En het is gewoon stom pech als het jou treft...

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:35

Conny_ schreef:
woeps, zal me maar is gaan inhouden Tong uitsteken

hahahha ! Tong uitsteken

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:47

John_1983 schreef:

Ik hoop dat je mijn link dan gebruikt hebt. Het is ook niet dat iedereen het krijgt. De 1 krijgt het wel, de ander niet. Waarom zijn ze nog steeds niet achter.

Je moet geen mening geven wanneer je er helemaal niets over weet.

Mijn mening was: Volgens mij is het bullshit!!
En iedereen heeft hier het recht om zijn of haar mening te geven!!
Je moet niet metteen mensen "stelletje Koe " te noemen omdat ze het niet geloven, dr worden zoveel domme wazige verhalen bedacht..
Dat dit dan toevallig waar is, en dat jij dit meegemaakt hebt is ongelovelijk K*T voor je..
Ik geloof het nu ook wel.. Anders zou je niet zo gaan flippen tegen andere mensen..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:34

Ik ben nòg gezond Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:07

Ben ingeent Cool Zoenuuuuuhhh Knipoog

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:13

Raar hoor.....want er is ook een onderzoek over dat zoenen juist gezond is! Tegen allergiën enzo Verward. Het is wel zo dat je bacteriën via zoenen overkrijgt, maar je speeksel doodt de meeste. Maar dus lang niet alle bacteriën!
Volgens mij is dit ook niet een echt onderzoek, maar conclusies trekken uit een paar toevalletjes.