Peuterfase: Nee, nee, nee, neeeeeeeeeee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Peuterfase: Nee, nee, nee, neeeeeeeeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:35

die van de sloot vind ik wel een goede, mits er iemand in de buurt is om in geval van nood te kunnen ingrijpen.
een van men broers ook eens, men ouders zijn uit elkaar, en men broer van men vaders kant kwam eens bij men moeder logeren, door omstandigheden.
jaar of 3-4 oud zeker
wij, niet aan de akchel komen, het is warm!
hij met zen eigenwijze kop: PLATS! hand erop
heeft het nooit meer gedaan Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:47

KiWiKo schreef:
Ik heb het Sanne ook zelf uit laten vinden, Ze had vrij snel door dat als ik zei..... Sanne, kijk uit, dat is au!...... dat het ook echt au deed als ze niet voorzichtig was...

Met zo een sloot zou ik ook doen Haha! alleen niet zonder toezicht, ik sta natuurlijk wel in de startblokken om mijn kind te redden Haha! Haha!

MAar dat is met een kachel ook net zo iets. Kinderen willen vaak niet iets van je aannemen en dan laten ze voor alle zekerheid de kachel maar uit, want anders brandt het kind zijn vingers.

Leer het kind dan dat de kachel heet is. Hou de vingers er kort tegen, lang genoeg om het te voelen maar te kort om zich te bezeren. MAar dat durven de ouders die ik ken ook niet hoor. Hetzelfde als met stroomdraad. HONDERD Keer zeggen "niet doen" en "wegblijven daar", kind luistert uiteraard niet, nou dan laat maar ondervinden. Aan een tik stroom gaan ze niet dood. MAar dat durven ouders niet. En grootouders ook niet. Mensen zijn te zacht geworden voor kinderen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 16:43

Een standaardstroomdraadje zou ik een keer tegen m'n kind zeggen (niet doen doet pijn), en dan lekker laten gaan, kunnen ze best hebben hoor, die paar volt Knipoog
Zelfde idee als mensen die hun kind 1001 dingen verbieden omdat het gevaarlijk zou zijn, ik klom vroeger in bomen en deed andere dingen die je als het fout gaat best wel eens wat gebruiken ledematen zouden kunnen opleveren. Maar ik was wel gelukkig.. dus liever lekker laten spelen dan binnenhouden voor het geval dat, dan maar een keertje dat het fout gaat, armpjes helen snel op die leeftijd Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:48

Zo heb ik het met Sanne en de oven gedaan...... ze wilde het zelf ervaren....... en ervaren heeft ze het Haha! Haha! net genoeg om pijn te hebben en net niet genoeg om er gevolgen aan over te houden...... jaaaa dat ze me geloofde dat iets pijn deed als ik het zei Haha!

En geloof me ik ben echt een hele liefhebbende moeder Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:59

De 'nee fase' kan idd best grappig maar ook ó zo vervelend zijn! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je als ouders af en toe echt zoiets hebt van dan niet!
Ik geef de kinderen altijd keuzes, die ik meestal wel stuur natuurlijk Knipoog Wil je het niet, dan niet, maar verwacht niet van mij dat het dan 5 minuten later opeens nog wel kan.. Bij mij is nee;nee en dat heeft een kind heel snel door, maar ook dat als het kind maar te vaak genoeg nee zegt het ook niets meer voor elkaar krijgt Tong uitsteken (en dat vinden ze niet leuk, dus dat is ook weer snel geleerd Tong uitsteken )
Maar ik ben ook van mening dat een kind het beste leert van zijn eigen fouten, kijk een kind de sloot in sturen gaat natuurlijk veelste ver, maar een kind moet zijn grenzen kunnen opzoeken en verleggen.

Ik word ook altijd zo moe van ouders die hun kind in hun mooiste kleding naar de opvang brengen en het dan gek vinden dat de broek vies is aan het eind van de dag omdat het kind kruipt of is gevallen, of lekker heeft buiten gespeeld.

Ik heb het idee dat kinderen tegenwoordig zo steriel worden gehouden.. En dat vind ik jammer, juist op de opvang moeten ze lekker kunnen ravotten!
(Ik werk trouwens ook op een kdv én naschoolse opvang)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:01

vroegah, toen ik en mijn stiefbroer klein waren, moesten we iedere week mee naar mijn oma.
voor 2 kleine snotters was dat uiteraard oersaai, dus gingen wij als zes en zevenjarige (ik) naar het speelpleintje, met een berg, zandbak, ...
Ons ma bracht al op voorhand kleren mee die vuil mochten zijn, en geloof me, vuil waren we Haha!
liepen we over straat, van kop tot teen in de modder, op weg naar oma's huis.
ik geloof dat ik dat beeld de laatste jaren niet meer teruggezien heb...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:50

KiWiKo schreef:
Zo heb ik het met Sanne en de oven gedaan...... ze wilde het zelf ervaren....... en ervaren heeft ze het Haha! Haha! net genoeg om pijn te hebben en net niet genoeg om er gevolgen aan over te houden...... jaaaa dat ze me geloofde dat iets pijn deed als ik het zei Haha!

En geloof me ik ben echt een hele liefhebbende moeder Haha!

Je kunt ze toch ook niet eeuwig tegen alles beschermen. Je kunt ze beter leren hoe ze moeten opletten. Dat is veiliger.

En verder vind ik ook dat sommige kinderen inderdaad meer mogelijkheden moeten hebben om KIND te zijn. Ze worden overbeschermd, kunnen geen grenzen verkennen. Er wordt te veel mee gepronkt en daar zijn ze niet voor. Ze moeten kunnen ravotten, beweging, energie kwijt.
Mijn paarden hoeven ook niet schoon op stal te staan, die mogen ook lekker in de wei. Omdat ik wil dat ze gelukkig zijn. DAt moet je ook voor je kinderen willen.

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:09

De puberfase is erger zegt me moeder Tong uitsteken

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:18

Ach weet je die kindjes hebben door dat ze een individu zijn, ze een eigen mening hebben. Dat is wat! Na eerst te hebben gedacht een verlengstuk van mama te zijn is dat een wereld die open gaat, en best eng. Dus testen ze in eerste instantie op een veilige locatie uit...bij mama Haha! Die vindt mij toch wel lief.

Ik heb hier iets van: boos zijn mag, je doet maar. Alleen maak je niks kapot, dan ga je op de stoutejongetjesstoel . Vinden z eheel erg. Als het echt gekrijs is aan tafel oid, dan zet ik ze op de gang, daar heb ik geen last van en zij zijn niet meer geprikkeld. Na een paar minuutjes is het over dan. Soms zijn ze gewoon zo overprikkeld dat alles teveel is. Dan gaan ze naar bed.

Roepen ze nee, dan is het ook nee. Mijn nee is namelijk ook nee ...Dus wil je nog een hapje? Nee? Mooi ben je klaar met eten, kan er niet mee zitten. Respect dus voor zijn nee. En ook voor de mijne.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:25

als je ooit twijfelt of je wel of gene kids wil
ga eens kijken naar moeders met peuters in de peuterpubertijd
als je ze dan nog steeds "schattig" vind, go for it lol

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:37

draumpje schreef:
als je ooit twijfelt of je wel of gene kids wil
ga eens kijken naar moeders met peuters in de peuterpubertijd
als je ze dan nog steeds "schattig" vind, go for it lol

Nee hoor, ik heb een hekel aan kinderen van andere mensen (allez, voor het grootste deel dan) omdat ik er de schurft aan heb hoe mensen ze opvoeden. Nee is gewoon nee en niet 'als je het nu op een janken zet wordt het misschien wel ja'.