Iemand ervaring met exceem? Of oplossingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte

Re: Iemand ervaring met exceem? Of oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 23:13

Jeetje, echt super. Hier KAN ik tenminste iets mee, heb b.v. maanden moeten wachten op die allergie test en uit bloedprikken is ook niets concreets gekomen.

Jalenka ik ga je even pb'en!

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:15

Ik heb ook al vanaf jongs af aan al eczeem.
Eerder veel met hormoonzalfjes aan het klaaien geweest, maar het hielp altijd maar voor even.

Meestal krijg je eczeem toch door allergie dus kan ook heel goed huisstofmijt zijn waar je eczeem van krijgt, stress ook echt een factor, en verkeerde reinigginsmiddeltjes voor je huid, wasmiddel of wasverzachter, gewoon door de parfum.
Bij mij is het ook echt jaarsgebonden dus ook met de herfst tot er met de lente heb ik er slimmer last van.
Oorzaak: Schrale wind, droge lucht in huis van de verwarming en ook mede doordat er meer stof in huis komt doordat de verwarming het door de hitte eruit blaast.
Bloedtest voor allergie is niet altijd betrouwbaar en daarom kun je beter gewoon krassen of prikjetest kunnen gaan doen.
Hormoonzalf word je huid heel dun van als je het te lang gebruikt waardoor je rode dunne adertjes kunt krijgen op je huid.

Beste om gewoon helemaal niks aan je eczeem te doen, want het begint meestal met bultjes en doordat je eraan krapt komt er vocht vrij waardoor je die droge plekjes krijgt die moet je gewoon in laten dorgen zonder er wat op te smeren. Ben je er snelste vanaf.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:27

Ik en mijn broertje hebben al exceem vanaf dat we erg jong zijn.
Gelukkig ben ik (nu 28) erover heen gegroeid.
soms, bij stress, heb ik er nog wle eens last van en dan smeer ik er wel iets op wat ik van de dermatoloog heb gekregen. Mijn broertjes (nu 26) heeft het nog steeds en die wordt er net zoals jij gek van.
Wat hij doet als het heel erg is, is een zoutbad nemen en veel onder de zonnebank.
Meestal hebben ze bij beautycentres wel van die zoutbaden en ook een zonnebank. Dan heb ik het niet over 1 x in de maand maar wel met enige regelmaat. En dan gaat de jeuk bij hem weg.

Misschien dat je er wat aan hebt.
Ik zal eens opzoeken hoe de creme heet die ik erop smeer.
En ik heb ook een speciaal spul voor in bad, dat maakt de plekken minder trekkerig en gaan dan minder jeuken.

oja, mijn vader had het ook en die smeerde jaren lang Emovate-creme erop. Helaas resulteerde dat in huidkanker.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:37

Ik heb al vanaf mijn 2e last van

Bij mij komt het door allgergie en stress
en als mijn weerstand erg laag is door bijv. een verkoudheid

heb pillen voor de allergie die werken super
heb er echt veel minder last van

verders begruik in met douchen zeep op glycerine basis dit droogt de huid niet uit.
Ik heb voor als ik momenten heb dat het erger word een lichte hormoonzalf liggen maar die gebruik ik zo min mogelijk.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:43

De creme die ik gebruik heet Protopic en voor in bad heet Balneum Hermal. Dit kan je gewoon bij de drogist kopen.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:13

Mijn huid is overgevoelig voor bijna alles wat zilverkleurig is: m'n riem, armband, horloge, voormalige navelpiercing, ketting en zelfs de zilverkleurige "oogjes" waar de veters van m'n gympen doorheen gaan irriteren m'n huid.
Ik kan op zich wel zilverkleurige sieraden dragen, maar niet dagelijks omdat s'avonds m'n huid al rood wordt.
Ik kan wel tegen gouden sieraden, piercings enz..
In mijn geval kun je smeren wat je wil, het werkt meestal wel, maar zodra ik weer wat zilverkleurigs op m'n huid heb, komt het weer terug.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:47

ik gebruikte trouwens ooit dermovate zalf (!) nouja vorige week nog.. en ik wil ook aan mijn moeder gaan vragen of ik naar een homeopaat (ofzoiets) mag. ik wil liever iets natuurlijks dan zo'n uber sterke dermovate zalf (dat is de aller aller aller sterkste hormoon zalf die er bestaat. ik vind het nogal abnormaal dat ze die op een meisje van twaalf laten smeren :| ) ik ga dit topic volgen, dan vind ik misschien een oplossing, want ik krijg minstens een keer per dag te horen; ieuuw, wat is dat op jouw vinger, en waarom ziet jou nagel er zo ranzig uit! de dermatologe zei dat ik misschien psoriases had.. maar ik heb afwijkende nagels (ze zijn helemaal misvormd door die ecxeem en hormoonzalf..) maargoed nu heb ik dus weer een hormoon zalf ( Boos! ) en ik wil nu op dit moment iets homeopatisch/verzachtends hebben. mijn ecxeem gaat btw never ever meer over. het is iets erfelijks Verdrietig (waarschijnlij, geen zekerheid :|)

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:59

Nou. Heb vandaag de uitslag gehad en kan zeggen dat ik er best van overstuur ben geworden.

Ben allergisch (in hoge mate) voor chromaat (chroom) en voor kobalt. Beide zijn metaalsoorten die o.a. in gelooid leer zitten, sieraden van metaal, verfsoorten, cement, enz. enz.
Nou heb ik dus ontzettend dure laarzen gekocht van - juist ja - leer en nogal een sieradentik.
Ti's niet het einde van de wereld hoor, maar ik baal gewoon ontzettend van de beperkingen, en het brengt daarnaast gewoon ontzettend veel stress mee waar aan ik merk dat ik niet goed in mijn vel zit (letterlijk en figuurlijk Haha! )

In ieder geval moet ik nu terug om nog een allergie test te doen waarbij ze al mijn leren schoenen gaan testen; om te zien in welke schoenen het bijv. heel erg is en waar niet of minder.
Daarnaast heb ik de alle zwaarste hormoon zalf mee gekregen voor mijn voeten die inmiddels wonden hebben die meer lijken opderdegraads brandwonden :|
De rest van mijn lijf zijn vooral jeukende bultjes waardoor ik een erg ruwe huid heb. Daar was weinig aan te doen omdat het door de arts kwam door erfelijkheid..

Voorlopig ben ik er nog wel even zoet mee. Ik vind het alleen vreemd dat het er pas na 20 jaar uitkomt én dat ik met het erfelijke gedeelte 'moet leren leven'. Ik ben nu dus op zoek naar een homeopaat en heb nog een aantal opties in mijn achterhoofd zoals paardenmelk en de bovengenoemde middeltjes ( ga zo even kijken bij de drogist! )

Ik denk/dacht altijd wel dat het allemaal mee zou vallen, maar mentaal doet het nog het meest met me. Verschrikkelijk irritant!

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:19

Jeetje echt kl0te voor je Charlotte!!

Ik heb sinds m'n geboorte al last van exceem. Maar gelukkig ben ik er nu zo'n beetje overheen gegroeid. Uiteindelijk zijn mijn opa en oma uit Spanje toendertijd met de creme Cuatroderm aan komen zetten en dat werkte perfect (geen hormonen maar wel ontzettend sterk, in nederland mochten ze het niet eens verkopen). Hopelijk vind je ook snel een middeltje waarmee de jeuk weggaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:13

Ik ben zelf allergisch voor geparfumeerde dingen; wassen met zeep mag ik eigenlijk niet, kan mijn huid niet tegen. Krijg er altijd eczeem van in mijn knieholtes en 'armholtes' zeg maar, als baby had ik het héél erg in mijn nek en soms heb ik het ook op m'n gezicht Verward
Wat tot nu toe het meest effectieve heeft gewerkt is om de dag onder de douche (die dag dat je je niet doucht gewoon even wassen met een washandje aan de wastafel) en Hydrocortison van de Apotheek; Dit is een behoorlijk sterk middel dat de huid verdunt. Als je die consequent een paar dagen 2maal daags smeert is de eczeem gegarandeerd weg. En ja, dat is dus zo te lezen die hormoonzalf. Het verdunt idd, maar het is het enige bij mij wat gewoon perfect helpt. Zeker een paar jaar terug heb ik het flink gesmeert, ik krabte het echt tot bloedens toe open en Vaseline en dat soort dingen hielpen niet
Tot die tijd goed insmeren, ook al is de eczeem al weg, met een ongeparfumeerde/alcoholvrije bodylotion, heb zelf die van Vaseline. En goed afdrogen na het douchen!
Alhoewel, dat geldt dat als het ontstaat zoals bij mij met de combi van water en zeep.

Verder heb ik zelf een smeerseltje van VSM, Cardiflor heet het dacht ik, das ook erg fijn, verzacht. Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-06 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:14

Jeetje, lees je laatste reactie zeg, mijn vorige reactie was dus vrij doelloos...

Wat balen zeg! Eczeem krijg je echt van de gekste dingen Verward

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:26

Hier nog 1 met exceem, gelukkig met vlagen, maar tijdens een vlaag wel overal. Ik heb er hormoonzalf voor, maar dat gebruik ik praktisch niet meer, vind het rommel. Ik heb wel vanalles geprobeerd, zoals rooibosthee (drinken en op m'n huid gesmeerd) en hetzelfde geldt voor van die vieze bloembachbloesemdingesremedies, bahbah! Bij mij werkt het het best om veel in de zon te komen, dan droogt het uit en ik smeer me 2x in de week in met olie (na het douchen eerst insmeren met olie en dan pas afdrogen).

Succes iig, want het is best klöte.

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:30

Mijn moeder heeft ook eczeem, en heeft allerlei testjes en behandelingen, medicijnen en zalfjes gehad. Ook heeft ze licht therapie gehad, maar niets hielp. Ze blijft een eczeem te hebben wat in de huid zit, precieze naam weet ik niet, vraag wel even als ze thuis is!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:37

Wat klote.. Zo'n allergie lijkt me echt heel naar Scheve mond

Ik had er vroeger ook heel erg veel last van, jaaaaren hormoonzalf gesmeerd, waardoor ik op die plaatsen ook niet meer bruin word.. Scheve mond Wát een rommel! Dat zou k echt iedereen afraden!!
Ik ben er gelukkig overheen gegroeid, al heb ik nog steeds wel een enorm droge huid.
Veel scrubben en daarna goed insmeren met bodylotion dus Lachen

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:40

Herilda schreef:
Mijn moeder heeft ook eczeem, en heeft allerlei testjes en behandelingen, medicijnen en zalfjes gehad. Ook heeft ze licht therapie gehad, maar niets hielp. Ze blijft een eczeem te hebben wat in de huid zit, precieze naam weet ik niet, vraag wel even als ze thuis is!

Bedoel je persoriases?

Mijn ex-schoonmoeder heeft het ook, maar moet ver reizen voor een aantal maanden persoriases vrij te zijn.
In een badplaats in turkije heb je van die visjes die eten persoriases en het blijkt dat de speeksel van die visjes genezend werken.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:14

Vroeger heb ik ook heel erg exceem gehad, dokter kon er niets aan doen en dus zijn we (of eigenlijk nam mijn moeder me mee!) naar de homeopaat geweest. Veel vragen beantwoord (hoe meer ze van je weten, hoe beter ze een passend middel kunnen vinden) en twee of drie piepkleine pilletjes gekregen. Daarna geen last meer gehad tot de pubertijd toen speelde het weer op, wederom naar homeopaat geweest en weer over met weinig, natuurlijke pilletjes!!
Wel heel vervelend dat je dan voor zoveel dingen allergisch bent! Wat kan je lijf toch tegen je werken he! Veel sterkte met je exceem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:26

ik ben ook voor mijn exceem naar een homeophaat geweest. Had er al mijn hele leven last van en de dokter schreef alleen maar hormonenzalf voor wat je huid dunner en dunner maakt. Ik lag van top tot teen open toen ik bij de homeopaat begon. Half jaar intensief bezig geweest met accupunctuur, homeopatische medicijnen en speciale olie waar ik mee moest smeren en na een half jaar was ik volledig schoon! En het is nooit meer teruggekomen. heeeel soms een heel klein plekje. Ik heb ook ontdekt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer moet eten.

succes!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:33

Ik heb ook eczeem, maar tot nu toe gelukkig alleen nog maar aan mijn handen. Maar ook die erge jeuk en tot bloedens toe kapopt krabben, schuren e.d.
Ik heb ook hormoonzalf gekregen, maar ben er niets mee opgeschoten.
Toch maar weer eens terug naar de HA.

Iedereen die er verder ook last van heeft; succes!