verstandskies doorkomne, gewoon ziek ervan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolijn_

Re: verstandskies doorkomne, gewoon ziek ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:05

Schimmelig schreef:
Hmm, mijn verstandskiezen komen ook door. Ik heb echter nergens last van. Geen pijn, niks. Moeten ze er dan ook uit Verward

Hellup, iemand??! Bloos

ik heb er ook geen last van, maar het ligt eraan hoeveel ruimte je hebt in je mond denk ik of ze eruit moeten. Bij mij gaan ze dan helemaal de andere kiezen wegduwen, en dat is niet goed. Dus moeten ze eruit.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:50

iets anders... een 3e graads brandwond voel je idd niet want dan zijn je zenuwen stuk Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:53

Wat bij mij verlichting gaf toen ik last had van mijn verstandskiezen was op de punt van een handdoek kauwen. Helpt ook bij baby's als ze tandjes krijgen. Ja

Anyway, ik was blij toen die dingen er eenmaal uit waren. Wat een ellende. Sterkte!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:54

Lynn_Nikita schreef:
hey, nee, hoeft niet altijd hoor, ik heb er al 2 die zijn doorgekomen, en is 1 van getrokken na 3 jaar omdat er een gat inzat. hoeft niet altijd, maar meestal zijn verstandskiezen zwakker dan gewone kiezen en gaan ze sneller rotten of komen gaatjes in. ( zo is mij verteld) De tand waar ik nu zo`n last van heb zit scheef en ik weet nu niet of die goed kan doorkomen door de andere tanden, of er genoeg plaats is. Nu is mn tandvlees al 2 weken dik, rood en pijnlijk, mn mond gaat niet eens zo ver meer open als normaal. Maar dat heb ik bij de andere 2 niet gehad hoor.

Pfiew *veegt zweet van voorhoofd* Tong uitsteken
Ik heb nu nog nergens last van. Er is er eentje 'half' door. De andere drie voel ik. O o o Boos!
Ik merkt het allemaal vanzelf wel.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:23

Ik heb (god bless) bij alle 4 geen last gahad en ze hoeven er ook niet uit want aldus de tandarts: Heb je een grote mond. Ik zei: Dat hoef je niet te zeggen dat wist ik al. Maar ik heb dus ruimte genoeg, nu maar hopen dat ze niet gaan ontsteken of rotten wat ze nog weleens willen gaan doen......

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:26

verstandskiezen worden er toch ook uitgehaald omdat je er niet goed bij kan als je je tanden moet poetsen

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:29

ja en daarom rotten ze sneller, maar als er genoeg ruimte is gaan ze ze er niet voor niets uit halen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:00

Toch worden ze soms preventief er uit gehaald. Het is nou eenmaal zo dat die kiezen bij de meeste mensen niet helemaal onder het tandvlees vandaan komen of ze zijn moeilijk te poetsen.
Mijn bovenste verstandskiezen zullen er ook nog wel uit moeten, aangezien nog steeds niet onder het tandvlees uitkomen (en ik nog steeds pijn heb door die drukkingen Rolleyes).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:03

Die van mij waren er net door en zijn alle 4 direct getrokken.
Ik had er toen ook nog geen last van.
Maar dat was uit voorzorg.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:09

Herkenbaar verhaal. Ik heb sinds kort ook een verstandskies. En ik kon ook mijn mond niet meer open krijgen, helemaal stijf. Ook mijn tandvlees deed ontzettend zeer. Ik heb toen een weekje Advil 400 gebruikt. Dat hielp enorm. Nu heb ik er totaal geen last meer van. Volgens mijn tandarts groeit de tand ook niet scheef maar moet hij er op den duur wel uit. Ik kan er absoluut niet bij met poetsen dus hij gaat eerder kapot.
Sterkte!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:25

Machie schreef:
iets anders... een 3e graads brandwond voel je idd niet want dan zijn je zenuwen stuk Tong uitsteken

Ik heb nu dus 1e 2e en 3e graads in mn hand, en dat voel je dus echt wel!!! Iedereen zei ook al, dan moet het zwrat zijn, maar nee wa shet niet. ik heb in de papieren van ziekenhuis staan dat het 2e en 3e graads is, dus ik verzin het niet. En ik verzeker je, ik voel het dus eeecht wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:06

Komt door die 2e graads.
Je hebt nooit alleen maar 3e graads

Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:58

een van mijn verstandkiezen komt ook door.. ik voelde het wel maar echt pijn deed het gelukkig niet.. helaas moeten die van mij ook getrokken worden :S dat lijkt mij pas pijnlijk ..:S

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:45

Had ik een tijdje terug nog een post gedaan, alles ging goed, en toen ineens vorige week...
Duivel

Het begon daarachter boven en onder flink pijn te doen, kreeg mijn mond bijna niet meer open ,kon bijna niet eten en mijn onderkaak was dik. Meteen mijn afspraak laten verzetten en kan volgende week woensdag terecht. Nu is het alweer stukken beter, voel het nog maar een klein beetje.

@ schimmelig. De pijn kan echt per vlagen komen, dan heb je er last van en dan weer niet of helemaal niet.
Bij mijn verstandskies rechtsboven heb ik helemaal geen pijn gehad, ook niet na het trekken. Rechtsonder was per vlagen en na het trekken deed het echt pijn en was mijn onderkaak dik.
Het is dus echt heel verschillend en geen pijl op te trekken.