diaree

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:14

Tja als je verkouden bent is het beter om aan de zoutoplossing te gaan dan aan de neusspray,
Als ik een dreigende keelschimmel oid krijg door mijn medicatie dan moet ik gaan gorgelen met azijn en als ik diarree heb dan is het natuurlijk wel goed om de boel ff door te laten stromen. Maar goed ook daar word je zat van dus als er geen diarreeremmers zijn probeer ik toch de cola (al is het maar even voor tijdelijk).
Maar de ts is groot genoeg om zelf de keus te maken en vooral: veel te drinken. Bij de oudjes is dat toch gevaarlijker, dan moet de diarre bij sommigen snel onder controle zijn voordat ze het hoekje om gaan door uitdroging omdat ze weigeren meer te drinken ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:19

Sorane schreef:
Sorry maar ik vind dit zeer primitief en ik ben blij dat er geen familie van mij in jullie huis zit.

tja moet je toch maar eens komen kijken Knipoog het is juist een modern huis met goede voorzieningen en uitstekend personeel die er altijd de dokter bij halen en niet tevreden zijn met alleen een doktersassistente. Alle bewoners (60 in het huis) zijn extreem tevreden met het personeel en de kwaliteit van de zorg. Alles is netjes op orde, bewoners worden elke dag op tijd uit bed gehaald, gewassen en netjes gemaakt etc. itt sommige tehuizen..
Het is overigens wél een huis dat voor het grootste deel verpleegd moet worden en dus dat ze minder weerstand hebben waardoor snel ingrijpen vereist is. De bewoners zijn gelukkig en de familie is erg gelukkig dat pa en moe daar zitten Lachen en dat is het allerbelangrijkste! de kwaliteit van het leven van de bewoners is erg goed Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:22

maar goed nogmaals (voor de gezonde mensen onder ons die fit en kwiek zijn): diarree is juist goed als je maar genoeg erbij drinkt Lachen
en wat de cola betreft: baat het niet dan schaadt het niet.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:59

Sorane schreef:
Dan is het tijd de hulp van een arts in te roepen. Ik vind dat werkelijk geen gang van zaken.

En hoe zit het dan als je een arts belt voor en vervolgens krijg je te horen: "Cola en Chips nemen, wanneer het dan binnen 2 dgn niet over is, mag je langskomen" ????

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:59

Tja nogmaals: baat het niet schaadt het niet Lachen kan minder kwaad dan pilletjes ertegen.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:06

Ja je hebt van die mensen die overal een pilletje voornemen, want dat is ''veel'' beter voor je lichaam, ontzettend goed voor de maag en nieren Koe

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:08

Precies! hoe meer onnatuurlijke rommel des te gezonder je blijft Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:12

Wou TeMmen maar dat was al gedaan!

Verder helpen dingen als wit brood, beschuit enz tegen diarree.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:13

By the way, ik zit nu ook aan de cola Bloos

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:08

Jemig Sorane, waar maak je je druk om zeg? Scheve mond

Ik heb ook gehoord dat cola goed werkt en voor de rest genoeg drinken.
Norrit is eventueel ook een oplossing, als je dat niet binnen hand bereik hebt, cola proberen. Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 01:14

Ik neem altijd Immodium, weet niet of dat bij jullie ook is. Haha!

Iig, ik heb vorig jaar op vakantie zo 'n diaree gehad, nou dat wens ik geen mens toe! De eerste dag heb ik cola gedronken, zoutstengels gegeten, suikerwater smeerde ze me aan, het hielp geen ***.

Ik ben toen echt een week ziek geweest en een week diarree gehad, nou dat wil ik nooit meer dus ja ik ga aan de pillen goed of niet goed!
Dan kun je zeggen neem voor het minste een pilletje, als je het een keer zo erg hebt gehad, ben je blij dat er zo 'n pilletjes bestaan! Haha! Haha!

Iig wat zeker ana te raden is en daar gata het niet van over, maar je moet véél water drinken ivm uitdroging. Ja

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 01:50

Diarree is een afweermiddel tegen oa schadelijke bacterien. Als jij iets verkeerds eet zorgt jouw lichaam ervoor dat dit zo snel mogelijk verdwijnt uit je lichaam. Ik zou gewoon aanraden om diarreeremmers te pakken (kun je gewoon halen bij de drogist) en wat ik zelf weet is dat inderdaad witbrood eten goed helpt. Normaal gesproken gaat het ook gewoon vanzelf over.

Weet niet of dit op jou van toepassing is maar houd er rekening mee dat de anticonceptiepil niet meer goed werkt als je diarree hebt. Anders heb je dalijk nog meer stront aan de knikker. hahaha sorry, echt te flauw

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 02:00

yup, Immodium instant. 1 piepklein smelttabletje (dat overigens nog goed smaakt ook) en je ben van je diarree af voor je het weet.

En vooral weg blijven van citrusvruchten en pruimen (als ik het goed heb) Die hebben nogal de neiging om het extra te laten schuiven vanbinnen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:06

Ik zal dat eens onthouden dat pilletje Lachen

lianne12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:42

WHAHAHA GATVERRRRR DIAREE :S BLEEEEEHHH NOOIT LAST VAN Haha!

mpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:03

Ieeell Diareeeeeee helemaal NOOIT last van, helemaal met Lianne12 eens! Haha! Stikséee~!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:19

Ik heb er heel vaak last van, naar de dokter geweest, eet te vaak te veel vochtig fruit. (zoals meloen etc.) Als ik het heb eet ik beschuit en banaan, verder afwachten tot het weer over is..

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:22

marel schreef:
Cola drinken inderdaad en het eten van zoute stengeltjes. Cola bevat goede verhoudingen suiker/zouten, belangrijk dat in de gaten te houden tijdens diarre. Cola light daarentegen bevat fosforzuur dat bacterien schijnt te doden die mogelijk de boosdoeners zijn van diarree.
Succes Knipoog

helemaal mee eens Knipoog mn zusje poepte vocht uit.. en die moest dus ook aan de cola en aan de naturel ships .. Knipoog ( zit het meeste zout in) ..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:31

geraspte appel met veel kaneel en wat suiker. Die kaneel helpt om je darmen te ondersteunen. Daarnaast is het ook lekker op deze manier. Gewoon een theelepel kaneel krijg ik niet weg. Jonge borrel met kaneel kan trouwens ook. Dan gaan alle foute bacteriën ook wel dood. Die diareeremmers krijg ik altijd nog meer buikpijn van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:58

Droge witte rijst, zonder saus of wat ook en bananen Ja Dat moest ik van de dokter.

Overal maar medicijnen in gooien is idd niet goed .

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:12

Nou ja, als je er al een paar dagen mee rond loopt en niets van die huis-tuin-keuken-stuf helpt, dan ben je blij met pillen hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb het de laatste keer zo erg gehad, dat wil je niet weten... Nóóit meer... Al moet ik 10 pillen slikken. Haha! Haha!