Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Re: Zelfhulpgroeptopic voor partners van WOW-verslaafden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 21:59

XchantjuhX schreef:
Chris zijn guild is ook internationaal... en ik moet zeggen, het helpt wel Haha!
Hij moest op zijn opleiding (hbo bedrijfseconomie) een engelse toets maken... die hij afsloot met een 8 Clown

Aha, dus eigenlijk verzamelen we nu voordelen van een relatie met een WOW-verslaafde? Clown Haha! Haha! Haha!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 22:01

JackenJill schreef:
Avond aan avond zit hij achter de pc, te praten met zijn vriendjes. Als ik wat zeg, zie ik hem eerst zijn microfoontje uitzetten, voordat ik antwoord krijg. Gesprekken lopen daardoor zooo soepel....
Haha, hij is een keer vergeten zijn microfoontje uit te zetten en toen begon hij tegen onze poes te kleppen, hahaha, op zo'n toontje die hij never nooit tegenover zijn vriendjes zou gebruiken! Sterker nog, mijn vriend doet altijd erg 'mannig' dus die vriendjes van hem wisten niet wat ze hoorden!! Hoorde mijn vriend ineens: WTF?!?!?! Whát are you doing??!?! Hahahaha, genant!!!

Herkenbaar, zulke gesprekken. Jammer dat dat met die poes de mijne nog niet overkomen is. We hebben er andes wel drie rondlopen dus zou best kunnen... *LOL*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:08

Oh hahahaha een screenshot van zijn quild in MC Haha! Clown
Ik heb hem even herkenbaar gemaakt Knipoog
Afbeelding

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:08

Mijn vriend speelt het ook. Nu is hij sowieso computer verslaafd. We wonen nog niet samen en door zijn wisselende diensten hebben we vaak verschillende werktijden. Hij kan dan de hele dag WoW spelen. (wat hij pas sinds kort doet) Als we eindelijk een avond of weekend samen zijn laat hij de computer even voor wat het is en ik mijn paarden.

Het spelen van WoW (of het hebben van paarden) is allemaal prima, als het maar in balans is. Als je zelf, je relatie of zelfs je kinderen er onder lijden, dan klopt er iets niet. Dit moet je naar mijn idee ook bespreekbaar maken.

@soesita. Ik las in 1 van je stukjes over dat hij met een zeurderige baby achter de computer kruipt, hoe denk je dat dit voor de ontwikkeling van de baby is... Dit klopt niet.
Het enige wat je in mijn ogen kunt doen is een gesprek aangaan met hem. Daarin kun je aangeven dat je hem zijn hobby gunt, maar gezin, gezondheid en werk komen naar mijn idee boven WoW. Jij ziet dat het minder gaat, dan moet je toch proberen het bespreekbaar te maken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:09

soesita schreef:
JackenJill schreef:
Avond aan avond zit hij achter de pc, te praten met zijn vriendjes. Als ik wat zeg, zie ik hem eerst zijn microfoontje uitzetten, voordat ik antwoord krijg. Gesprekken lopen daardoor zooo soepel....
Haha, hij is een keer vergeten zijn microfoontje uit te zetten en toen begon hij tegen onze poes te kleppen, hahaha, op zo'n toontje die hij never nooit tegenover zijn vriendjes zou gebruiken! Sterker nog, mijn vriend doet altijd erg 'mannig' dus die vriendjes van hem wisten niet wat ze hoorden!! Hoorde mijn vriend ineens: WTF?!?!?! Whát are you doing??!?! Hahahaha, genant!!!

Herkenbaar, zulke gesprekken. Jammer dat dat met die poes de mijne nog niet overkomen is. We hebben er andes wel drie rondlopen dus zou best kunnen... *LOL*

Het leukste is s'avonds als de guildleden uit zijn geweest en dronken achter wow gaan zitten Haha!
GE-WEL-DIG! ze kramen dan echt de ergste onzin uit...
Zo heeft er een heel dramatisch geroepen:
I love you guys! you are like familie too me!

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:46

Essie schreef:

@soesita. Ik las in 1 van je stukjes over dat hij met een zeurderige baby achter de computer kruipt, hoe denk je dat dit voor de ontwikkeling van de baby is... Dit klopt niet.
Het enige wat je in mijn ogen kunt doen is een gesprek aangaan met hem. Daarin kun je aangeven dat je hem zijn hobby gunt, maar gezin, gezondheid en werk komen naar mijn idee boven WoW. Jij ziet dat het minder gaat, dan moet je toch proberen het bespreekbaar te maken.

Tsja, daar ben ik het wel mee eens. Zo heb ik een keer een hele discussie gehad met mijn vriend. Er was op het nieuws dat er een kind overleden was doordat de ouders verslaafd waren aan WoW en daardoor hun kind vergeten waren. Hij was zwaar beledigd, want dat kon níet door dat spel komen! Dat was de schuld van de ouders, die hadden gewoon op dat kind moeten letten! Het kon er bij hem dus niet in dat WoW dusdanig verslavend werkt, dat dat dus dit soort problemen kan veroorzaken. Net zoals alcohol en drugs kunnen doen. Eng toch, dat ze niet inzien dat ze gewoon verslaafd zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:57

Dat verhaal van die overleden baby ging niet over WoW maar over EverQuest1.

Mijn vriend speelde eerst alleen EverQuest (VEEEEEERRRRRR voor WoW bestond). Na lang irriteren ben ik zelf begonnen. Nu spelen we beiden EQ/EQ2 en WoW.

Ik vind WoW alleen wel een kiddy game Haha! Lekker simpel even verstand op 0 spelletje. Binnen een weekend ben je level 60 en ga je op draken jacht.

In WoW zit ik niet in een guild, dat is ook niet nodig. We spelen met zijn 4-en. Alle vier ervaren EQ spelers en kunnen met zijn vieren inmiddels zo goed al alles doen Haha!

EQ is daarentegen een heel stuk moeilijker. Maar daar vind je ook geen kids Haha!

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:15

Sorane schreef:
Dat verhaal van die overleden baby ging niet over WoW maar over EverQuest1.

En toch zijn er mensen overleden door het spelen van WoW. Dus ook al is het dan misschien in dit geval niet WoW geweest, het is niet ondenkbaar dat dit een keer kan gebeuren.
Mijn vriend vertelde me dat er dus iemand was overleden, door zijn verslaving aan WoW, en dat zelfs op WoW zijn begrafenis werd gehouden! En tijdens die begrafenis is er opnieuw iemand overleden.
Leuk spelletje...

Maar goed, ik ga er veen van uit dat mijn vriend nog lang niet zo verslaafd is he.. Sigaar

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:24

Er heeft wel een Japanse jongen een keer zelfmoord gepleegd omdat een gedropped item van hem ge-ninja'd werd... Gestoord

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:36

mijn vriend is een rogue en class leader van zijn guild, Immortalis, op de dragon blight server. Hij is helemaal blij met zijn epic paard (ik wilde een schimmel, jammer genoeg heeftie een vos Clown ) en ze zijn nu bezig met raiden in black wing laier... Ook zijn guild is internationaal trouwens, wat best humor is, we hebben er iig leuke vakantieadresjes aan over gehouden Haha! En ook die termen allemaal he Nagelbijten / Gniffelen totaal nieuw vakjargon Haha! zo moet het voor een buitenstaander voelen als wij helemaal in paardenjargon lüllen *LOL*

Hij vertelde me trouwens dat er ook een gast was die zijn vrouw vermoord had-> ze hadden ruzie gehad en zij was als wraak ingelogd op zijn account en had al zijn epics geshard *LOL* dus dames, als jullie het eens helemaal zat zijn Whoosh!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:53

hahahaha dan verkoop ik z'n kodo/epic-wolf-verzameling Duivel
Hij heeft nu 3 mounts... een gewone kodo, een frostwolf geval en een speciale kodo die hij kon kopen toen hij luitenant was geworden Clown

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:22

Mijn man speelt Final Fanatsy, telt dat ook mee?

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:01

Ik was zelf wow-verslaafd en heb m'n vriend ook aangestoken. Dus nu hebben we beiden een account en we spelen vaak samen. Das echt geweldig Lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:47

ik zie er echt geen heil in Nagelbijten / Gniffelen ik heb wel eens met hem mee zitten kijken, maar ik heb echt geen geduld om zoveel uren achter een spelletje te hangen. ik vind de filmpjes van de gevechten al te lang duren Clown

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:16

Ik moet ook even reageren... een jaar geleden begon mijn vriend aan dit spel... ik begreep er geen snars van en besloot het ook eens uit te proberen... ik wil het niet zeggen Haha! maar helaas ben ik ook verslaafd... samen verslaafd... mensen om ons heen vinden ons soms "gek"... omdat wij op zaterdagavond met z'n 2en zitten te wow-en ipv. in de disco staan.
Mijn vriend is erg actief en zit in 1 van de beste guilds van onze server... teamspeak en de hele handel.. ik lach me soms ook dood om die gasten. Ik zit nu ook in een guild en echt, het VREEEEEET tijd. Gisteren kreeg ik een inzinking omdat ik AL mijn vrije tijd aan wow besteed... ik was gewoon BLIJ dat ik geen paard had. HOE erg! Ik maak me soms echt zorgen... vriendlief KAN niet stoppen met spelen, zelf ben ik er ook inmiddels achter gekomen dat dit het verslavendste "iets" is wat er bestaat.
Ik heb nu met hem afgesproken dat we dagen/avonden NIET wowen, maar iets anders SAMEN doen.
Gisteren was DIE eerste avond... vriendlief zat achter de tv... en wat deed ik... wowen.....

Waarschijnlijk komt dit over als een kletsverhaal, ik wil alleen even heel duidelijk maken, dat wow echt zo verslavend is dat volgensmij mensen eraan kapot kunnen gaan. Niet alleen de spelers zelf, maar ook hun partners. Ik "ken" iemand die een jaar vrij heeft genomen om te kunnen wowen.
Ik weet hoe moeilijk het is om een avond/dag niet te wowen, even naar een instance en je bent 3/4/5 uur kwijt. En nee, je kan niet zomaar je groep verlaten, daarom ben je ooit bij een guild gegaan.
In november komt er een uitbreiding waardoor je lvl 70 kunt worden... ook komen er nieuwe karakters... dus maak je borst maar vast nat... ik heb echt, werkelijk, geen idee, hoe ik en vriendlief dit varkentje gaan wassen... echt... er is een wowtopic op bokt (ja sorry, ik heb het ook nog gestart ook Bloos ) en ik denk dat veel mensen daar dezelfde mening als ik hebben...
ik ga wowen... weg uit deze wereld... geen problemen... geen gezeik... ik lijk wel psychisch gestoord, maar dat is de grote clue achter de fantasie-wereld... even weg uit deze wereld.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:35

Dennis en ik zijn samen aan WoW begonnen, maar hij was uiteindelijk de verslaafde. Op een gegeven moment heb ik hem heel duidelijk de keuze geven "Minder WoW of ik ben pleite". Meneer heeft 3 level 60 characters, waarvan 1tje met minder dan 7 dagen speeltijd (gemiddelde speeltijd tot 60 is 14 á 20 dagen met je eerste character)

Ondanks dat ik ook speel, kan ik voortaan makkelijk van het WoW gebeuren afblijven, toen ik nog veel raidde in een grote internationale Guild met mijn level 60 was dat wel anders; je moest 4 a 5 uur blijven met raids, tenzij je echte leven ineens opspeelde.. Mooi niet, ik ben weer voor mijn plezier gaan spelen, gewoon in de "onderguild" van Swiped zeg maar. En Dennis zit nu op het punt om helemaal te stoppen totdat de Burning Crusade (uitbreiding) uitkomt. Je moet gewoon duidelijk je grenzen stellen, en anders kinderachtig gaan doen en de parental control feature gebruiken.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:41

Dioxide schreef:
Dennis en ik zijn samen aan WoW begonnen, maar hij was uiteindelijk de verslaafde. Op een gegeven moment heb ik hem heel duidelijk de keuze geven "Minder WoW of ik ben pleite". Meneer heeft 3 level 60 characters, waarvan 1tje met minder dan 7 dagen speeltijd (gemiddelde speeltijd tot 60 is 14 á 20 dagen met je eerste character)

Ondanks dat ik ook speel, kan ik voortaan makkelijk van het WoW gebeuren afblijven, toen ik nog veel raidde in een grote internationale Guild met mijn level 60 was dat wel anders; je moest 4 a 5 uur blijven met raids, tenzij je echte leven ineens opspeelde.. Mooi niet, ik ben weer voor mijn plezier gaan spelen, gewoon in de "onderguild" van Swiped zeg maar. En Dennis zit nu op het punt om helemaal te stoppen totdat de Burning Crusade (uitbreiding) uitkomt. Je moet gewoon duidelijk je grenzen stellen, en anders kinderachtig gaan doen en de parental control feature gebruiken.

Whieeeiiee, daar had mijn vriend het gisteren ook al over... dat vind ik voor mezelf echt net wat te ver gaan Haha!

Trouwens, de leader van de guild van mijn vriend... zijn vriendin is ook altijd pissed off als hij weer eens niet komt eten... zij heeft inderdaad al een aantal keer de stekker eruit getrokken. Inmiddels weet de hele guild dat als de leader plotseling offline is... zijn vriendin de stekker eruit heeft getrokken Tong uitsteken misschien toch een optie voor de TS Haha!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:43

Mijn vriend is ook niet bij de computer weg te slaan. We hebben er eens lang over gepraat dat ik daar niet zo blij mee ben. En we hebben nu afspraken gemaakt. Als ik naar de paarden ben of naar bed ga dan mag hij spelen. Ik merk gelukkig nooit dat hij op bed komt, maar heeft ook een verantwoordelijke baan en kan niet maken om met een slaperig hoofd op een vergadering te verschijnen. Ik denk dat je er rustig over moet gaan praten en regels moet maken over wanneer iemand wel of niet kan spelen. Kinderen, huishouden, boodschappen doen, familie/vrienden bezoek en je relatie moet de hoogste prioriteit hebben.. klaar!!. Mocht iemand niet aan de afspraken houden spreek hem/haar daarop aan.

Succes!

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:45

Mijn broer ook is vresselijk verslaafd eraan..
Dan kon ik eerst de hele zondag niet op de computer omdat hij in een raid zat, maar nu heeft die een eigen Clown
En dat het goed voor je engels is is het zeker, ik hoor hem regelmatig engels praten door zijn headset Ja
En mij moeder is ook al heel vaak boos geworden als die niet kwam eten Clown

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:58

Ook mijn vriend is verslaafd aan WOW. Op zich vind ik het meestal niet zo heel erg, als hij aan het spelen is lig ik vaak in bed. En op zondag als hij met z'n guild dingen gaat doen heb ik vaak wedstrijd. Maar er zijn ook wel dagen geweest dat ik hem heb gezegd dat hij maar een achter die computer uit moet komen omdat ik daar geen zin in heb. En dan ook nog altijd de speakers aan, zodat ik niet eens tv kan kijken of de koptelefoon op, maar dan team speaking, lekker irritant als je een film aan het kijken bent. Hij houdt er gelukkig meestal wel rekening mee, anders ga ik er gewoon over zeuren. Ik zal in ieder geval de laatste zijn die hem een gamecard voor z'n verjaardag ofzo zal geven. Hij mag van mij best gamen, maar dan wel met mate, zodat hij ook nog tijd voor mij heeft.
Maar ik kan er redelijk goed met hem over praten en veel van mijn vrije tijd gaat op aan de paarden, dus als ik 's avonds in bed lig slaap ik meestal toch snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:03

Bah dubbel post Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-06 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:04

Ik speel toch wel redelijk wat aan dat soort spelen. Maar ik zie hier echt hele extreme gevallen.
Een van de vier waar ik mee speel heeft dat gehad met EverQuest. Die jongen was zijn baan kwijt alles.
Dat is ziek. Zeker als je bedenkt dat het KINDER spelletjes zijn.

Het is leuk en dat moet het blijven. Ik zie Norrath of Azaroth niet als een andere wereld. Het zijn stukkies bits waar mijn poppetje, gemaakt van diezelfde bits, op rond doolt.
Verder is het een zeer geavanceerde chatbox Haha!

Je hoeft trouwens niet verslaafd te zijn om level 60 te worden.
De n00bs besteden inderdaad een dag of 10 a 15 aan hun character voor het 60 is. Maar als je enige ervaring in dit soort spellen hebt en je van te voren een beetje inleest dan heb jij aan 3 dagen meer dan genoeg. Haha! De 10 levels van de uitbreiding zie ik, en menig speler met mij, dan ook niet als uitdaging Bloos

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:44

lvl 60 bereiken is idd geen kunst... maar om in de top van de pvp te komen wel, volgens mijn wederhelft Haha!
Hij is op weg naar de Highwarlord rank Clown

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:06

Sorane schreef:
Ik speel toch wel redelijk wat aan dat soort spelen. Maar ik zie hier echt hele extreme gevallen.
Een van de vier waar ik mee speel heeft dat gehad met EverQuest. Die jongen was zijn baan kwijt alles.
Dat is ziek. Zeker als je bedenkt dat het KINDER spelletjes zijn.

Het is leuk en dat moet het blijven. Ik zie Norrath of Azaroth niet als een andere wereld. Het zijn stukkies bits waar mijn poppetje, gemaakt van diezelfde bits, op rond doolt.
Verder is het een zeer geavanceerde chatbox Haha!

Je hoeft trouwens niet verslaafd te zijn om level 60 te worden.
De n00bs besteden inderdaad een dag of 10 a 15 aan hun character voor het 60 is. Maar als je enige ervaring in dit soort spellen hebt en je van te voren een beetje inleest dan heb jij aan 3 dagen meer dan genoeg. Haha! De 10 levels van de uitbreiding zie ik, en menig speler met mij, dan ook niet als uitdaging Bloos

Binnen 3 dagen played kan jij never nooit niet *makkelijk* level 60 zijn in WoW. Tenzij je een chinese farmer bent of iemand met 48 uur teveel in zijn leven Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:09

Nee hoor als je maar weet wat je doet en waar je dat doet.

Het is absoluut mogelijk. Ga maar eens goed op zoek op de diverse fora.