Haar uitval op 17 jarige leeftijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iilse

Re: Haar uitval op 17 jarige leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 23:17

Ik ben net terug van 2 weken vakantie en toen viel het mij ook op dat ik veel haren verloor. Me shirtjes zaten onder de losse haren! Maar het zal wel zijn geweest omdat het zo warm was.. Want nu heb ik er geen last meer van! Tong uitsteken

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:40

Hey, ik heb het ook! Tijdje heel erg gehad, echt borstels vol kwamen er uit en met plukken onder de douche. Ben ook naar de dokter geweest paar week terug, bloedonderzoek etc, niets te zien geen vitamine tekort oid. Kon stress zijn idd. Maar ik heb een paar maand terug antibiotica gehad voor mn keelontsteking van toen, en de dokter zei dat de haren die toen ik die antibiotica kreeg in een 'bepaalde groeifase' waren, dat die nu uitvallen omdat ze 'beschadigd' zijn door de antibiotica. Misschien heb jij toevallig ook antibiotica gehad een paar maand terug oid? Iig bij mij lijkt het al weer wat minder te worden, alleen vond ik het wel heel eng hoor.. Opeens had ik echt een dun staartje haar.... Ik borstelde het ook eigenlijk haast niet meer uit, gewoon knotje erin en zo weinig mogelijk aankomen en zo weinig mogelijk wassen, 2 keer per week maar ofzo, omdat ik bang ben/was dat er weer van die plukken onder de douche uitvielen.... Hoop voor je dat het bij jou ook snel beter wordt!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:15

Ik heb het indertijd gehad na mijn Pfeiffer, waar ik echt maandenlang van op bed heb gelegen. Helaas heb ik nooit meer de hoeveelheid haar teruggekregen wat ik voordien had.
Het schijnt dat haaruitval tgv stress wel weer overgaat (en je het verloren haar dus weer terugkrijgt).

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:35

ach is echt niks ergs anders waren jullie nu wel kaal geweest!
Ik heb er echt een fobie voor gehad voor haaruitval en ben toen bij een kapper geweest die ook alles van haar af weet en ook met mensen bezig houd die echt kaal zijn.
hij zei tegen mij dat tussen de 100 en 200 normaal was en je geen zorgen hoeft te maken en als je echt kaal zou worden het hele plukken moeten zijn dat je na een paar dagen kale plekken op je hoofd heb!
heeft ook helemaal niks met hoevaak je haar wast of welke shampoo en of je altijd dezelfde shampoo gebruikt!
zelfs je haar kammen met een grove kam als het nat is ook geen probleem.
alleen door stress en te weinig vitamine en jaargetijden kan het af en toe iets meer zijn dan normaal.
dus niet bang zijn.
Elke vier jaar heb je een hele nieuwe kop met haar dus daarom kan je eens in de zoveel jaar meer haren verliezen dan normaal.
sterkte Knipoog