help..!ik word doof!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juud87

Re: help..!ik word doof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:17

Je doet net alsof het een schande is om Slechthorend/Doof te zijn. Maar dat is het absoluut niet!
Ik ben Slechthorend, nu 18 jaar lang en ik ondervind veel voordelen ten opzichte van goedhorenden ('snachts lekker doorslapen omdat je minder hoort, minder last van de harde muziek met uitgaan en ga zo maar door Lachen )
Tegenwoordig zijn de gehoorapparaatjes zo ingenieus en klein, dat je ze niet ziet als je t niet weet, als je lang haar hebt (en het losdraagt helemaal niet) zie je ze ook niet.

Gewoon naar de huisarts dus, en laat het gewoon even controleren.
En ben je bang dat mensen je uitlachen? Moet je niet zijn, want dan zijn ze je niet waard. Een gehoorapparaat veranderd je karakter niet (misschien wordt je wel vrolijker omdat je nu beter hoort?), dus gaan ze alleen op t uiterlijk af, wat je niet moet hebben.

veel succes bij de dokter!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:25

check zelf eens op www.oorcheck.nl , dan heb je iig een indicatie of je echt zo slecht hoort, of gewoon slecht luistert.

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:23

ik heb net die test gedaan.. en wat denk je ''uw gehoor is slecht,,bla bla bla

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:26

Bla bla bla? Als je er zo over denkt, waarom dan een topic erover openen? Bij mij komt er gewoon standaard 'goed' uit... Als je niet naar de huisarts toe wilt gaan (wat iedereen hier al schrijft), dan zou ik rustig afwachten...alles op z'n tijd.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:27

Achja, misschien heb je gewoon veel rommel in je oren.

Misschien ook niet en word je alleen maar dover zonder dat je het weet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:35

beetje vreemd hoe mensen reageren, als ze dat weten kunnen ze er rekening mee houden.
en idd wat de rest zegt, gewoon een bezoekje aan de huisarts kan veel wonderen verrichten

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:00

Ketaki schreef:
beetje vreemd hoe mensen reageren, als ze dat weten kunnen ze er rekening mee houden.

Hoezo vreemd?? Clown
Ze weten het niet Haha!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:08

blijkbaar heeft mevrouw liever zin om doof of slechthorend te worden, dan even een bezoekje aan meneer de huisarts te brengen die het op ken lossen met wat dan ook.

ik denk nu bij mezelf: laat dr maar lekker anmodderen. haar gehoor interesseerd dr waarschijnlijk niet.
(wat ik me niet ken voorstellen, want je weet niet wat je mist!)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:09

Juud87 schreef:
blijkbaar heeft mevrouw liever zin om doof of slechthorend te worden, dan even een bezoekje aan meneer de huisarts te brengen die het op ken lossen met wat dan ook.

ik denk nu bij mezelf: laat dr maar lekker anmodderen. haar gehoor interesseerd dr waarschijnlijk niet.

Ik weet idd niet wat ik mis Clown

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:09

MoonChloe schreef:
Ketaki schreef:

Hoezo vreemd?? Clown
Ze weten het niet Haha!

oow oke, dat wist ik niet, maar misschien had je dat al aan kunnen geven van te voren, want dan konden ze er wel rekening mee houden Knipoog

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:14

MoonChloe schreef:
Juud87 schreef:

Ik weet idd niet wat ik mis Clown

bij jou is t n ander verhaal Nien Knipoog

lianne12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:47

ik had het ook.. maar ik heb gehoord dat tomatensap[half uurtje] n je oren erg goed helpt... ik weet het niet hoor!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:49

Gewoon even uit laten spuiten is zo gebeurd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:54

Denk nou niet dat ze meteen een gehoor apparaat aan meten, en ook al zou dat zo zijn die dingen zie je echt niet zitten hoor.Mijn dochter was 6 toen ze er 1 kreeg en ze is nooit uit gelachen, he wat zeg je zei je wat das veel irritanter.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:55

Als je echt zou denken dat er iets mis zou zijn was je allang geweest denk ik.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:16

tomatensap een half uurtje in je oren ????

hahahahaha sorry nog nooit van gehoord....en toch zeggen beide online tests dat mijn gehoord heel goed is Haha!

meid gewoon even naar de huisarts ! als er iets mis is kan het vast wel verholpen worden!
en als er niks aan te doen is dan weet je het ook iniedergeval maar!

succes

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:19

Er zijn vormen van slechthorendheid die verergeren als je geen gehoorapparaat gebruikt. Dan wordt de gehoorzenuw te weinig geprikkeld, zodat het gehoor nog sneller vermindert...Maar van oorsmeer kun je ook doof worden, en een slecht werkende buis van Eustachius is ook een onschuldige vorm van doofheid. Ik zou toch maar naar de huisarts gaan, straks is het iets heel onbenulligs, maar voor het zelfde geld wordt je hardstikke doof, omdat je geen gehoorapparaat (zijn tegenwoordig bijna onzichtbaar) wilt dragen. Zonde hoor! Koe

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:06

Hoi, mijn uitslagen op www.hoortest.nl en www.oorcheck.nl zijn een beetje vreemd :

- Op oorcheck (originele versie) uitslag goed
- Op oorcheck (de andere versie, vankatoen) 1e keer minder goed 2e keer goed
- Op Hoortest 1e keer minder goed, 2e keer goed

Wat moet ik hiervan denken ? Zelf heb ik niet bepaald het idee dat er iets mis is met mijn oren, alleen heb ik dat ik er niet goed lucht door kan laten stromen zeg maar, wat hoort te kunnen. Ik vraag me dus af of er een verstopping zit... Ik heb geen hoorproblemen. Knipoog

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:30

Ja, ik heb voor de gein ook ff getest, mijn gehoor zou ook niet zo best zijn...Dat betekent dus naar de dokter gaan, of eerst nog een gehoortest bij een audicien (een gehoorapparatenverkoper) doen. Een audicien heeft ook vaak een apparaatje om mee in je oor te kijken, zodat hij kan zien of er misschien teveel oorsmeer in je oor zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:34

Ga gewoon even langs bij de huisarts om je oren uit te spuiten voor iedereen die twijfels heeft. Het is binnen paar seconden gepiept, en kan echt flink opluchten of helpen in de meeste gevallen Lachen

Een gehoorapparaat krijg je echt niet zo snel, en dan nog, als jullie je nu zonder redden, dan heb je maar een hele lichte nodig in het 'ergste' geval, en dat zijn allemaal kleine voor in het oor.

Ik ben links doof (100 dB) en rechts SH (80 dB) verlies, dus ik heb idd "grote" apparaten die je ziet, en zelfs met die volg ik nog niet alles... Maar dat is voor het gros van de mensen hier nog lang niet van toepassing Lachen