S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:22

Ik zet elke morgen 3 wekkers Bloos Gordijnen open, 's winters doe ik het licht aan bij de eerste wekker.

Ik ben ook altijd wel wakker, maar idd absoluut geen zin om uit mijn warme bedje te komen. Ik heb helaas nog niet het middel gevonden. Als ik mijn wekker ergens anders neerzet, spring ik mijn bed weer in Bloos (nog even 1 minuut liggen Clown )

Ik lig btw ook altijd te laat in bed en slaap te weinig. Maarja als ik uitgeslapen ben heb ik ook geen zin om uit bed te komen. Maar als ik uit bed ben, ben ik ook klaar wakker en gewoon goed gehumeurd Knipoog

Anoniem

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:26

Wat is snoozen?

Marieketje23

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Makkum

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:27

oow daar heb ik dus ook last van en dan denk ik als ie bijvoorbeeld op 6.40 staat ga ik er uit Tong uitsteken
En in die tussen tijd ben ik dan alweer in slaap gevallen Verdrietig
Of ik hoor de wekkers nooit (3) EN SLAAP ER GEWOON DOORHEEN!!
Heeft iemand daar een oplossing voor at je wakker van een wekker word?? Tong uitsteken
Ik hoop het maar want als me ouders hun ook verslapen ben ik dus..
haha ik zie het wel eens en anders stuur je maar een pb'tje Pling
xx

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:28

sochtends wakker worden ... meteen je kleren in schieten ... dan eten en een bakkie thee ... dan opfrissen en dan een bakkie koffie ... en dan heeerlijk naar buiten in de winter in de regen .... maar ik met mijn mega ochtend humeur doe het er goed op .

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:29

nielsd schreef:
Wat is snoozen?


dat is een functie op je wekker als je hem uitzet dat ie dan bv 10 minuutjes later weer afgaat

Animae
Berichten: 1577
Geregistreerd: 12-03-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:32

Het lijkt wel alsof ik hier de hele tijd mijn eigen berichten zit te lezen, zó herkenbaar.

Van het 5x snoozen tot de wekker aan de andere kant van de kamer.
Helaas, dat laatste is geen optie aangezien ik nadat ik de kamer oversteek om dat ding uit te zetten zo weer terug ga naar mijn bed (en vervolgens natuurlijk vergeet em aan te zetten en ik me dus verslaap.)

Vanochtend was het zelfs zo erg dat ik eruit kwam na zo'n 5x snoozen, wekker én telefoon, en toen na het omkleden e.d dacht; 'Hee ik heb nog 5 minuten, even weer gaan liggen'.

In de winter is het al helemáál een ramp, dan kan ik gewoon wel janken als die wekker weer gaat. Verschrikkelijk gewoon.

Oplossing? Ik denk toch eerder naar bed gaan voor mij. Het probleem is dat ik een avondmens ben en dus regelmatig om 1 uur in bed beland (om er vervolgens om 6 uur weer uit te moeten) Niet dat ik daar niet tegen kan, integendeel, ik voel me op mn best met zo min mogelijk slaap. Heel raar. Maar toch denk ik dat meer slapen en vooral éérder naar bed gaan de beste oplossing is.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:36

wie heeft het wel eens gehad dat die wakker werd met de wekker in je hand .... echt raar ... Ik werd wakker met de wekker in mijn handen alsof het een knuffelbeest was bij wijze van Tong uitsteken denk dat ik hem uit heb gedaan en niet terug heb gezet .

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:37

Hier heb ik dus ook last van, elke ochtend maar weer die stomme verdraaide wekker ... Vooral als je naar school moet, is gewoon geen leuk vooruitzicht Tong uitsteken.
Ik heb 2 wekkers, eenmaal me telefoon die ik een half uur van tevoren zet en me radiowekker die gewoon goed staat ... Maar vaak blijf ik dan toch nog 10 minuten liggen waardoor ik vervolgens moet haasten om niet te laat te komen ... Nou de hond er is moet ik nog eerder opstaan!
Maar goed, enige tips die ik ken is dus, wekker aan de andere kant van je kamer zetten (moet je wel genoeg discipline hebben om niet terug je bed in te kruipen en die heb ik dus niet Tong uitsteken) ...
IK denk dat het toch nogal een kwestie van zelfdiscipline is Lachen ...
Groetjes,
Naatje

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:52

hmm... dit komt me wel heeeel bekend voor Haha!

Een tip om niet door je wekker heen te slapen: zet hem niet op "biep" stand, maar op "radio". Dan krijg je elke ochtend een ander liedje te horen. Dan kan je niet echt gewoon worden aan het geluid, waardoor je er niet meer overheen slaapt...
En natuurlijk er voor zorgen dat die wekker niet binnen mep-afstand staat, anders loop je het risico dat je hem half slapend afzet en daarna gewoon gezellig verder slaapt. Slapen *LOL*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 00:12

Hoe herkenbaar!

Ik heb 5 wekkers staan. Eén daarvan is een radio (geen effect), één daarvan staat ergens anders (geen effect), één daarvan is een zwaailicht (geen effect).
Ik slaap gewoon echt overal doorheen. Niet normaal. Het komt wel eens voor dat alle wekkers 1 uur lang afgaan, zonder dat ik ze hoor. Of ik droom het geluid van de wekker in m'n droom.
M'n gordijnen heb ik al open. Heeft ook al geen effect.

Ik heb ook dat ik zo onwijs diep slaap. Ik moet 's ochtends ook altijd even terug komen op deze wereld of zo Haha!

En ik baal er echt verschrikkelijk van. Zo vaak verslaap ik me en moet ik me echt teveel haasten, waardoor ik er echt last van heb die dag.

Dat van die felle lamp met timerfunctie vind ik wel een super goeie! Die ga ik zo snel mogelijk fixen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 06:48

Heel herkenbaar. Vooral het voornemen om 's middags weer naar bed te gaan. Heb de gouden tip ook nog niet gevonden, ik heb me er maar bij neergelegd dat ik geen ochtendmens ben. Ik wankel meteen uit bed richting douche, en sta daar een beetje wakker onder te worden. Is niet altijd een succes trouwens, sta er regelmatif een minutt of 20 onder te "slaapwandelen". Heb ook een verschrikkelijk ochtendhumeur.
Een hond werkt trouwens ook niet altijd, die van mij wordt nog slechter wakker dan ik, komt me 's ochtends even begroeten en kruipt dan weer lekker op haar warme kussen en snurkt verder. Ik moet haar wakker maken, niet andersom Haha!

jiehaaa

Berichten: 5076
Geregistreerd: 28-08-05

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 07:06

Haha, ik had dus vanmorgen weer erg veel moeite om eruit te komen! Wekker 1 stond op 6 uur, en ik was er pas om 6.45 uur uit. Maar goed, ik krijg een lift naar het station ipv lopen, dus daardoor heb ik toch nog tijd over om even koffie te drinken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 08:34

Wat fijn om lotgenoten te hebben Haha!
Nou ja,eigenlijk ook weer niet
want de gouden tip is nog niet gevonden,

In ieder geval fijn om te lezen dat het niet aan mezelf ligt,en dat er meer mensen last van hebben!

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:45

Goh... ik heb er gelukkig geen moeite mee, straks als het winter is en mijn bedje lekker warm zal dat wel weer komen vrees ik Bloos!

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:48

Ik heb er ook moeite mee, en als ik eruit ben ben ik ook weer wakker...

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:56

Ik had een paar jaar geleden daar ook last van, een klasgenootje zei toen tegen mij dat ik mijn wekker aan de andere kant van de kamer moest zetten..
Dat heb ik toen ook gedaan en het hielp echt! Het kwam ook omdat het een vreselijk rot geluid is waar je echt de rillingen van krijgt..
Nu kan ik gewoon goed me bed uitkomen zonder problemen.

Het is wel al heb ik een wekkerradio dan kom ik er niet uit want dan ga ik muziek liggen luisteren..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:01

Ik spring altijd gelijk mijn bed uit Haha! Nooit problemen mee gehad.
Ik word meestal nog voor de wekker wakker. Wekkers zet ik dus ook bijna nooit.
als ik dit allemaal zo hoor..oeioei Nagelbijten / Gniffelen

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:03

Helemaal herkenbaar.. Wil mijn bed ook nooit uit, maar als je dan eenmaal "Op" bent gaat het wel. Denk idd ook altijd, vanne ooh vanavodn op tijd slapen, niks meer doen..
maar dan si het avond en ben je nog bezig en helemaal niet moe...
Heb inderdaad ook welles gehoord dat een zonnebank ertegen helpt..

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:26

Gelukkig ben ik lang niet de enige. Ik heb er dus ook echt de meest gruwelijke hekel aan om vroeg uit bed te komen. Of ik nu om 22.00 of om 5.00 mijn bed in duik. Als die wekker gaat ben ik helemaal nix. Het ligt er ook volledig aan wat er op de planning staat, als ik moet werken of een wedstrijd heb, dan moet ik wel. Maar heb ik tentamen of een suf college, dan draai ik me rustig weer om, dan heb ik echt niet de kracht om mezelf uit dat bed te krijgen. Als ik wel vroeg er uit ben gegaan heb ik ook een lange tijd nodig om echt op gang te komen. Vaak doe ik nog even een oogje dicht in de trein of in de bus en eenmaal op mn werk aangekomen drink ik eerst een paar bakken koffie, zo rond 10.00/11.00 ben ik er echt. Gelukkig weet iedereen in mijn omgeving dit en wordt er enigzins rekening mee gehouden. Ook mijn collega's weten dat ik liever een avonddienst draai en vaak stellen ze zelf voor om te ruilen als ik toch een ochtenddienst heb. Ach gut

Ook herken ik het dat ik 's avonds weer opleef, ik neem me ontzettend vaak voor dat ik vroeg op bed wil, als ik dit vervolgens doe kan ik niet slapen omdat ik simpelweg gewoon nog helemaal fit ben.....

Wat er aan te doen? Geen idee, het heeft ook z'n voordelen. Ik kan gerust de hele nacht door, kan 's avonds/'s nachts prima werken. Ik presteer gewoon op andere tijdstippen, niets aan te doen. We gaan toch steeds meer naar een 24-uurs economie toe. Nog even en dan zijn de winkels ook gewoon 's nachts open en dan zijn wij allemaal helemaal in ons element. Clown

Nu heb ik trouwens wel een ochtenddienst, anders was ik nog niet aan het bokken... Knipoog Maar zulke momenten heb ik dus echt nodig 's ochtends. Gelukkig mag ik internetten als ik niets te doen heb en is het meestal 's ochtends nog vrij rustig (ben receptioniste/telefoniste). Dus bakkie koffie, bokt, dan kom ik langzaam op gang.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:42

ik heb ook erg veel moeite om wakker te worden (ik stond om 6.45 op)
nog een paar keer liggen snoozen, terug men bed induiken nadat ik men kleren gepakt heb, etc...

Toen ik stage liep moest ik pas rond 9 uur beginnen (soms iets vroeger, soms pas 10 uur)
zaaalig, ten vroegste om 8 uur osptaan, dan raakte ik wél wakker Haha!
ik wijt het aan het uur dat alles voor 8 uur simpelweg te vroeg is voor ons

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:52

Ik heb gelukkig geen moeite met uit bed komen als ik iets moet doen(bv. werk), dan ben ik meestal voor de wekker wakker.
Zit er gewoon in, ik ga slapen met de gedachte dat ik vroeg moet opstaan en dan ben ik ook 's morgens wakker, gelukkig.
Maar als de wekker van mn vriend gaat, slaap ik altijd gewoon doorheen.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:55

zijn de meeeste hier die niet wakker worden van hun wekker, of die gewoon hun bed niet uitraken?
ik heb een radio, en eerst maakt die een zacht plofgeluidje, en drie seconden later begint de muziek (Linkin Park, erg luid, gegarandeert wakker Tong uitsteken)
Ik ben al wakker bij het plofgeluidje, en leg meestal de radio al af voor de muziek begint.
maar ik kan dan wel op mijn gemak nog een halfuur liggen wakker te worden...

moni66

Berichten: 233
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Ypenburg - Den Haag

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:11

ik ben altijd wakker voordat de wekker gaat en ren naar beneden voor koffie, ff tijd voor mezelf voordat de drukte begint

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:39

Ik kan moeilijk uit bed komen, maar niet zo moeilijk als jullie allemaal geloof ik. Haha!
Ik zet gewoon mijn wekker, als die gaat kom ik mijn bed uit. Met moeite, dat wel, maar ik ga er wel uit. Want ik weet van mezelf dat ik als ik blijf liggen weer in slaap val.
En nu heb ik nog een baantje ook waarbij ik ongeveer 3 x per week om half 6 uit bed moet. Slapen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: S'ochtends slecht uit bed komen..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:13

Ik ben een drama met opstaan.
Geluid van de wekker op m'n telefoon ben ik zo aan gewend dat ik 'm onbewust uitzet. Radio wekker snooze ik steeds (dat kan een uur doorgaan als ik er niet per se uithoef) en wekker aan de andere kant van de kamer werkt ook niet. Of ik zet 'm uit om hard weer terug te rennen naar m'n bed of ik laat 'm afgaan (op telefoon stopt ie toch vanzelf na een minuut ofzo).
Daarna heb ik echt tijd nodig om wakker te worden, die ik dan natuurlijk niet heb... Gelukkig hoef ik zelden voor 8u m'n bed uit, maar zelfs 9 uur geeft nog problemen...