Gelukkig ben ik lang niet de enige. Ik heb er dus ook echt de meest gruwelijke hekel aan om vroeg uit bed te komen. Of ik nu om 22.00 of om 5.00 mijn bed in duik. Als die wekker gaat ben ik helemaal nix. Het ligt er ook volledig aan wat er op de planning staat, als ik moet werken of een wedstrijd heb, dan moet ik wel. Maar heb ik tentamen of een suf college, dan draai ik me rustig weer om, dan heb ik echt niet de kracht om mezelf uit dat bed te krijgen. Als ik wel vroeg er uit ben gegaan heb ik ook een lange tijd nodig om echt op gang te komen. Vaak doe ik nog even een oogje dicht in de trein of in de bus en eenmaal op mn werk aangekomen drink ik eerst een paar bakken koffie, zo rond 10.00/11.00 ben ik er echt. Gelukkig weet iedereen in mijn omgeving dit en wordt er enigzins rekening mee gehouden. Ook mijn collega's weten dat ik liever een avonddienst draai en vaak stellen ze zelf voor om te ruilen als ik toch een ochtenddienst heb.
Ook herken ik het dat ik 's avonds weer opleef, ik neem me ontzettend vaak voor dat ik vroeg op bed wil, als ik dit vervolgens doe kan ik niet slapen omdat ik simpelweg gewoon nog helemaal fit ben.....
Wat er aan te doen? Geen idee, het heeft ook z'n voordelen. Ik kan gerust de hele nacht door, kan 's avonds/'s nachts prima werken. Ik presteer gewoon op andere tijdstippen, niets aan te doen. We gaan toch steeds meer naar een 24-uurs economie toe. Nog even en dan zijn de winkels ook gewoon 's nachts open en dan zijn wij allemaal helemaal in ons element. 
Nu heb ik trouwens wel een ochtenddienst, anders was ik nog niet aan het bokken...
Maar zulke momenten heb ik dus echt nodig 's ochtends. Gelukkig mag ik internetten als ik niets te doen heb en is het meestal 's ochtends nog vrij rustig (ben receptioniste/telefoniste). Dus bakkie koffie, bokt, dan kom ik langzaam op gang.