Naar het ziekenhuis? HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Re: Naar het ziekenhuis? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:17

Kimmie_Paard schreef:
PintoNatal schreef:
denk niet dat ze een hersenschudding heeft, want dan zou ze niet meer op bokt zijn geweest, dan wil je wel in je bed liggen.

normaal ga ik ook pas rond 12 uur naar bed nu lag ik er om 9 uur al in. en er was een vriendin bij mij dan ga ik echt niet slapen. En op internet stond dat je je hersens dan juist niet te veel rust moest geven

Ja juist wél, en ongeacht of jij bij een vriendin bent, als je echt een hersenschudding hebt, wil je wel plat!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 17:19

ben ook plat gegaan heb alleen niet geslapen. en toen ik het hier op bokt zetten had ik al 3 asprine achter me kiezen:p

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:20

Nou dan heb je vast een hersenschudding, dat wil je toch horen.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 17:54

nee eigelijk niet.. Maar het is gewoon. Ik geef nooit over en doordat ik last heb/had van slaapstoornis kan ik ook niet snel/goed slapen. dus vond het wel eng dat dat nou juist wel gebeurden:S

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:59

Met een hersenschudsding moet je voorzichtig aandoen,.
Toen ik jong was heb ik een hersenschudding genegeert en daar heb ik nu 8 jaar later nog last van!

Ik heb regelmatig erge hevige hoofdpijn en dat is geen pretje.

Je had gewoon slim moeten zijn en na de HA moeten gaan.
Je vriendin naar huis moeten sturen en op bed moeten gaan liggen.
En je moeder had je om de paar uur wakker moeten maken.

Kan me ook weinig bij voorstellen dat je moeder je niet naar de HA heeft gestuurd!

P.S. toen ik een hersenschudding had, was ik half van de wereld..
Ik had enorme pijn, misselijk en had alleen behoefde aan slapen en donker en geen geluid.

Ik ben alleen veelste snel weer dingen gaan doen.
En daar heb ik nu nog last van.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 21:09

woow dat klinkt wel heftig. nou zo erg is het bij mij niet. Misschien heb ik wel last van de klap. maar is het geen hersenschudding of kan dat niet?
maar hoezo kan je er weinig bij voorstellen dat mijn ma me niet naar de HA heeft laten gaan. Jou moeder jou tog ook niet Knipoog

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:08

Ja toen ik een lichte hersenschudding had lag ik ook alleen maar in bed, ik was echt helemaal weg en kon alleen maar overgeven..

Dus achja, het zal allemaal wel meevallen. En ookal valt het niet mee, je weet het zelf zo te merken toch wel beter, aangezien je niets met sommige goede adviezen doet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:42

Kimmie_Paard schreef:
woow dat klinkt wel heftig. nou zo erg is het bij mij niet. Misschien heb ik wel last van de klap. maar is het geen hersenschudding of kan dat niet?
maar hoezo kan je er weinig bij voorstellen dat mijn ma me niet naar de HA heeft laten gaan. Jou moeder jou tog ook niet Knipoog

Nou mijn ma sleept me desnoods wel naar de HA als dat nodig is!

Dat jou moeder jou laat aanrommelen met je gezondheid snap ik niet nee..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:30

Kimmie_Paard schreef:
... Ik vraag geen raad om er daarna niets mee te doen. als er nou hier iemand was die er echt verstand van had en zou zeggen dat ik wel naar de dokter moest gaan zou ik dat toch doen:S en heb nu met mijn moeder bestloten dat als het morge nog is dat we dan naar het ziekenhuis gaan.

Er zijn hier genoeg 'ervaringsdeskundige' . Ook ik heb een paar keer een hersenschudding gehad, waarvan 1 keer een behoorlijke ook. Moets eigenlijk in het ziekenhuis blijven, mocht me enaar huis als mn moeder mij wakker maakte. Gaf over, had raar genoeg geen echte hoofdpijn, eerder een aanhoudens bons op de plek waar ik mij gestoten had en flitsen voor de ogen, die mij ook weer misselijk maakte.
Zorg dat je niet te druk bent iig, goed je rust neemt, want anders kan het herstelproces veel langer duren en nare gevolgen aan over houden.
Slim dat je moeder je morgen meeneemt als je je niet beter voelt..

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:53

Je zegt eerst: "HELP moet ik naar het ziekenhuis???"
En dan zeg je na advies om naar de huisartsenpost te bellen: "maar ik wil niet voor niets gaan bellen"
Wat is het nu? Je zegt dat het zo erg is dat je misschien wel naar het ziekenhuis moet maar daarna wil je niet eens de huisartsenpost bellen! Bellen kan geen kwaad, je krijgt advies en heel misschien moet je even langs komen.
Maar waarschijnlijk viel het allemaal wel mee want je bent niet gegaan zo te lezen en je vriendin is gewoon gebleven en je neemt niet echt rust.
Mijn antwoord op je vraag is dus: nee, je hoeft niet naar het ziekenhuis. Maar even rustigaan doen is nooit verkeerd na een klap waarvan je je toch even niet lekker hebt gevoeld!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 00:49

dat vraag ik me ook af Fleury.. Wat ze nou wil.

Meid, bel een dokter en vraag het even na.

Beterschap Ach gut

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 09:13

Fleury schreef:
Je zegt eerst: "HELP moet ik naar het ziekenhuis???"
En dan zeg je na advies om naar de huisartsenpost te bellen: "maar ik wil niet voor niets gaan bellen"
Wat is het nu? Je zegt dat het zo erg is dat je misschien wel naar het ziekenhuis moet maar daarna wil je niet eens de huisartsenpost bellen! Bellen kan geen kwaad, je krijgt advies en heel misschien moet je even langs komen.
Maar waarschijnlijk viel het allemaal wel mee want je bent niet gegaan zo te lezen en je vriendin is gewoon gebleven en je neemt niet echt rust.
Mijn antwoord op je vraag is dus: nee, je hoeft niet naar het ziekenhuis. Maar even rustigaan doen is nooit verkeerd na een klap waarvan je je toch even niet lekker hebt gevoeld!

eigelijk bedoelde ik het ziekenhuis omdat het toen wiekent was en hier in oosterhout moet je dan naar het ziekenhuis omdat alle doktoren vrij hebben. Knipoog

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:40

Meid,

Hierop wil ik toch reageren, ik hebondertussen door omstandigheden al drie keer een hersenschudding gehad (ja ja er zitter er in) en ik heb geleerd dat je toch voorzichtig moet zijn. Zeker als je ook gaat overgeven. Er is namelijk altijd een klein risico op hersenbloeding door de klop (eerste 24 uur). Daarom moet je zeker naar dokter (of ziekenhuis), mag je eerste 24 uur geen pijnstillers nemen (zodat men evolutie ziet) en mag je in principe niet doorslapen (iedere uur wakker gemaakt worden en reactievermogen controleren). Dus aan allen, volgende hersenschudding zeker naar dokter.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:45

ik adviseer je om even naar de huisarts te bellen!! en het uit te leggen...
misschien moet je even langs komen, anders zullen ze wel zeggen wat je moet doen!!
naar het ziekenhuis hoef je meestal niet hoor voor een hersenschudding,tenzij het heel ernstig is [ maar het valt mee denk ik,je typt nog Clown ]
en probeer je hoofd te koelen, washandje erop ofsow....

veel succes verder,meid Ach gut

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:20

Geen huisartsenpost in Oosterhout? nou die zit er wel degelijk (al is het wel een onderkomen in het ziekenhuis). en dat alle doktoren vrij zijn in het weekend heb ik nog nooit meegemaakt.
maar ik heb voor je navraag gedaan bij mijn collega's (ambulancedienst). de symptonen die je geeft passen heel goed bij een hersenschudding: handeling wekadvies, geen tv kijken (dus ook computer vermijden) en zoveel mogelijk het licht vermijden. mocht het niet minder worden, dan contact opnemen met je huisarts
sterkte!!!!!!!!!!!!!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:26

Nou dan moet je tog naa rhet ziekenhuis en wat denk je dat die doktoren 7 dagen in de week 24 uur per dag op hun kantoortje zitten?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:02

volgens mij begrijp je het niet helemaal maar goed........

jullie huisartsenpost zit toevallig in het ziekenhuis; je hebt genoeg huisartsenposten die NIET in een ziekenhuis zitten. en een huisartsenpost is totaal wat anders dan een ziekenhuis
en wie heeft het erover dat doktoren 7 dagen per week 24 uur per dag op hun kantoortje zitten?

maarre.. heb je intussen al contact gehad met de huisarts of is het inmiddels over?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:09

Nee nog geen contact gehad. T is nog net over nee. Maar heb niet meer zo heel veel hoofdpijn. Met asprientjes gaat t wel dus.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:28

pas wel goed op want een verwaardloosde hersenschudding kan lijden tot chronische hoofdpijn en dmv asprientjes heb je natuurlijk minder last en denk je dat je alles weer aan kan.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:33

De enige die ECHT kan zeggen of je een hersenschudding hebt, is de huisarts of een ziekenhuis.

Doe dus niet zo koppig en al helemaal niet zo kortaf tegen de mensen die je, terwijl je er zelf om vraagt, goedbedoeld advies geven.

Dus onderneem eens wat aktie, dame!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:34

Oke ik zal opassen. Neem zoiezo niet te veel asprientjes dat is nooit goed tog?

@ tyrza doe ik kortaf dan? zoja sory daar voor is niet mijn bedoeling

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:36

Ik heb ooit een hersenschudding gehad maar kon echt niet computeren.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:41

je mag 6 asprientjes per dag maar je gebruikt het voor iets waarvan je zelf niet exact weet wat het is (terwijl de symptonen toch wel duiden op een hersenschudding zoals de meeste hier al gemeld hebben). wat zegt je moeder hiervan?

net wat Tyrza zegt: aktie ondernemen. je vraagt advies maar doe er dan ook wat mee en als je het zelf allemaal 'beter' weet open dan ook geen topic.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:51

Mijn moeder die is nogal snel ongerust en dat was ze nu dus ook dus als ze vraagt hoe het gaat zeg ik dat ik nog een beetje hoofdpijn heb maar dat het niks ergs is..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:58

meid, je bent nog veel te jong om je leven met hoofdpijn geconfronteerd te worden. doe je verhaal bij je huisarts. je moeder hoeft dan niet meer ongerust te zijn en jij weet eindelijk waar de hoofdpijn vandaan komt.