Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nerwen schreef:Verder is mij altijd geleerd (heb een jaar HBO-Verpleegkunde gedaan) dat apparaatjes waarmee je zelf je bloeddruk kan meten niet 100% betrouwbaar zijn. Het beste is om het een dokter/verpleegkundige te laten doen. Die weten waar ze naar moeten kijken/luisteren.
Shets_rulez schreef:Ik heb net even mijn bloeddruk opgemeten, die was: 94/64
Is dat te laag?
Palhaço schreef:het is heel belangrijk dta je voor inspanning goed eet, inderdaad genoeg zouten binnen krijgen.. salmiak-lollys kun je in je zak mee nemen of van die gezouten zonnepitten
Ik heb het eens gehad toen we net aan waren gekomen in een vakantiehuisje.. ik had niet goed gegeten en opeens toen ik in de kamer van het vakantiehuisje was werd het helemaal zwart voor mijn ogen en zei ik : ik kan helemaal niets meer zien..
mijn ouders waren nog bij de auto dus op de tast (want je voelt je slap worden) liep ik met veel blauwe plekkennaar de bank.. en ging liggen en toen pas na 10 seconden ofzo kreeg ik mijn zicht weer terug! dit heb ik verder nooit meer zo meegemaakt gelukkig...
Zandor schreef:Nerwen schreef:Verder is mij altijd geleerd (heb een jaar HBO-Verpleegkunde gedaan) dat apparaatjes waarmee je zelf je bloeddruk kan meten niet 100% betrouwbaar zijn. Het beste is om het een dokter/verpleegkundige te laten doen. Die weten waar ze naar moeten kijken/luisteren.
Ze zijn zeker niet betrouwbaar! Het maakt heel erg uit hoe je je arm houdt bijvoorbeeld en of het apparaat wel de juiste waarden geeft (vaak hebben ze een afwijking naar boven of beneden). Plus dat ik zelf nooit een voorstander ben van zelf doktertje spelen.
Voor een ijzertekort werkt het eten van appelstroop heel erg goed! Goede voeding is erg belangrijk.