zwart voor ogen, ernstig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prii

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:45

Ik heb dit oook redelijk vaak.
Het is gewoon omdat je te snel opsta.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:50

Ik heb ook driehonderd keer op een dag.
Niet alleen met snel opstaan, ook tijdens tv kijken, eten.. gewoon bij normale inspanning.
Heb al een keer bloed laten prikken (omdat het samen gaat met duizelingen, en al een paar keer flauwgevallen), maar daar kwam niks duidelijks uit..

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:52

Ik heb het wel eens als ik te snel opstaan.
Maar als ik gewoon even rustig aan doe, gaat het beter.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:53

ik heb het ook heel vaak...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:54

ik heb dit ook, maar dan dat ik net niet flauwval, kan me zelf nog net te been houden, het beste is dat ik dan iets zouts binnen krijg (patat, chips enz. enz.) De hele dag kan dat bij mij zijn. Erg lastig omdat je er altijd rekening mee moet houden..

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:54

ik had het een tijdje geleden erg vaak. eerst zwart en een paar weken later zag ik steeds wit voor m'n ogen, gelukkig gebeurd het nu niet meer zo vaak.

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:11

Nerwen schreef:
Verder is mij altijd geleerd (heb een jaar HBO-Verpleegkunde gedaan) dat apparaatjes waarmee je zelf je bloeddruk kan meten niet 100% betrouwbaar zijn. Het beste is om het een dokter/verpleegkundige te laten doen. Die weten waar ze naar moeten kijken/luisteren.

Ze zijn zeker niet betrouwbaar! Het maakt heel erg uit hoe je je arm houdt bijvoorbeeld en of het apparaat wel de juiste waarden geeft (vaak hebben ze een afwijking naar boven of beneden). Plus dat ik zelf nooit een voorstander ben van zelf doktertje spelen.

Voor een ijzertekort werkt het eten van appelstroop heel erg goed! Goede voeding is erg belangrijk.

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:13

Ik heb het ook erg vaak. Maar het is niks ernstigs. Het is altijd als ik te snel op sta. Dan wordt ik helemaal licht in me hoofd en wordt het zwart voor me ogen. Dan vervaagd het gelukkig weer en dan kan ik weer zien Haha!

jikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:17

Ik heb het ook vooral als ik opsta na het omdoen van pees beschermers bij mijn pony

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:18

Ik heb dit ook minstens 100x op een dag, vooral nu het weer zo snel omslaat steeds. Daar krijg ik heel erge hoofpijn van waar ik nu al 3 week mee rondloop. Ik kan nog geen minuut zitten en dan opstaan, want ik krijg heel veel zwarte vlekken, en die flitsen van zwart naar wit, m`n benen worden zwak, ik krijg het idee dat ik achterover getrokken word en krijg heel erge pijnscheuten door mijn hoofd. Zout (via chips en op eitjes ed) eet ik haast niet meer. Zou het bij mij ook aan m`n bloeddruk liggen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:36

Shets_rulez schreef:
Ik heb net even mijn bloeddruk opgemeten, die was: 94/64
Is dat te laag?

Hier een ervaren flauwvaller ivm een te lage bloeddruk.
je onderdruk (64) is te laag. Ik had vroeger een bloeddruk van 90/60 en als mijn onderdruk zakte dan werd het eerst zwart voor mijn ogen, dan gingen mijn oren suizen om vervolgens dicht te klappen en dan ging ik OUT! Ik kreeg dit als het warm weer is (zout houdt vocht vast, en ik moest dus meer zout gaan gebruiken), of als het ergens heel erg benauwd is. Ook als je bijv te snel opstaat, dan gaat het bloed te snel naar je onderlichaam en krijgen je hersenen dus even geen zuurstof ofzo.
Dus langzaam opstaan en veel zout binnen krijgen. Kook je je aardappelen bijv niet met zout? Doen! Desnoods een zakje zout in je beurs doen om dat in te nemen als je bloeddruk weer zakt.
Overigens nu ik wat ouder ben heb ik er minder last van. Heb vroeger wel een poosje medicijnen gehad om mijn bloeddruk op peil te houden.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:05

Ik heb dat vrijwel altijd. Je moet gewoon heel rustig opstaan. Het kan geen kwaad, dat absoluut niet, alleen beetje vervelend, maar op den duur went het wel Knipoog Dus gewoon eerst even gaan zitten, daarna pas gaan staan... Dus niet letterlijk uit je bed springen Knipoog

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:23

ik heb da ook dat zwart ik voel me niet zwart maar het lijkt net of je zicht omrand word door zwart en spikkeltjes Tong uitsteken

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:31

het is heel belangrijk dta je voor inspanning goed eet, inderdaad genoeg zouten binnen krijgen.. salmiak-lollys kun je in je zak mee nemen of van die gezouten zonnepitten Tong uitsteken
Ik heb het eens gehad toen we net aan waren gekomen in een vakantiehuisje.. ik had niet goed gegeten en opeens toen ik in de kamer van het vakantiehuisje was werd het helemaal zwart voor mijn ogen en zei ik : ik kan helemaal niets meer zien..
mijn ouders waren nog bij de auto dus op de tast (want je voelt je slap worden) liep ik met veel blauwe plekken Knipoog naar de bank.. en ging liggen en toen pas na 10 seconden ofzo kreeg ik mijn zicht weer terug! dit heb ik verder nooit meer zo meegemaakt gelukkig...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:26

hey

wat jij vertel exact hetzelfde als ik opsta of als ik iets te lang sta, ben naar de dokter gegaan en heb een veel te lage bloeddruk. kreeg mee dat je er weinig aan kan doen wel wil dropjes eten en rode wijn drinken wel helpen maar om op je 16 aan de rode wijn te gaan vond hij ook niet zo verstandig.
gewoon heel voorzichtig opstaan en als je zwart word voor je ogen even steun zoeken aan iets of even gaan zitten.
ik heb onderdruk 50 bovendruk 80 dus ben er ook evaren in. Tong uitsteken

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:44

Palhaço schreef:
het is heel belangrijk dta je voor inspanning goed eet, inderdaad genoeg zouten binnen krijgen.. salmiak-lollys kun je in je zak mee nemen of van die gezouten zonnepitten Tong uitsteken
Ik heb het eens gehad toen we net aan waren gekomen in een vakantiehuisje.. ik had niet goed gegeten en opeens toen ik in de kamer van het vakantiehuisje was werd het helemaal zwart voor mijn ogen en zei ik : ik kan helemaal niets meer zien..
mijn ouders waren nog bij de auto dus op de tast (want je voelt je slap worden) liep ik met veel blauwe plekken Knipoog naar de bank.. en ging liggen en toen pas na 10 seconden ofzo kreeg ik mijn zicht weer terug! dit heb ik verder nooit meer zo meegemaakt gelukkig...

Dat had ik dus met een spreekbeurt, zo voor de hele klas.. (zat toen nog in groep 7 of 8)
Ik ineens midden in die spreekbeurt: "Ik zie niks meer" dus ik ga op de grond zitten en die juf komt er aan, die wist het niet dat dat vaker gebeurde dus ik weer rustig bij komen, vraagt ze: "Heb je dat vaker" nou ik weer "Ja" en weer verder gegaan met mn spreekbeurt, heb de reacties van de klasgenoten niet gezien maar na tijd kwamen ze met allemaal vragen van "Wat deed je?" Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:27

Is het niet door slaaptekort?
Ik heb vaak op kamp e.d. wanneer je 4 uur slaapt per nacht ofzo en de rest van de dag de hele tijd sport (wel genoeg eet hoor). Dat ik dan zwart ga zien en bijna flauw val..
Het is idd vervelend, dan moet je echt even rustig blijven staan of zitten en dan pas weer verder lopen.. Scheve mond

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:44

Dat heb ik ook best vaak. Als ik een tijdje zit en dan opeens op sta, wordt het helemaal zwart voor m'n ogen, mijn hoofd wordt dan ook helemaal warm, heel raar. Soms kieper ik echt bijna achterover. Kan wel kloppen door het slechte eten. Ik heb bijna nooit honger, echt heel raar..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:55

Zandor schreef:
Nerwen schreef:
Verder is mij altijd geleerd (heb een jaar HBO-Verpleegkunde gedaan) dat apparaatjes waarmee je zelf je bloeddruk kan meten niet 100% betrouwbaar zijn. Het beste is om het een dokter/verpleegkundige te laten doen. Die weten waar ze naar moeten kijken/luisteren.

Ze zijn zeker niet betrouwbaar! Het maakt heel erg uit hoe je je arm houdt bijvoorbeeld en of het apparaat wel de juiste waarden geeft (vaak hebben ze een afwijking naar boven of beneden). Plus dat ik zelf nooit een voorstander ben van zelf doktertje spelen.

Voor een ijzertekort werkt het eten van appelstroop heel erg goed! Goede voeding is erg belangrijk.

Precies Lachen !

(Oei, oneliner als mod Nagelbijten / Gniffelen )