Sterilisatie????

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:54

Nog handiger: een ERUIT knopje op je eierstokken Haha!

De sterilisatie van de man schijnt 'gemakkelijker' om te keren te zijnd an die van de vrouw, trouwens...

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:57

Klopt, makkelijker om de boel af te binen en makkelijker te herstellen Ja

Alleen zijn er maar verdomd weinig kerels die spontaan naar de dokter stappen Clown

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:23

faye schreef:
Zelf wilde ik ook nooit kinderen, maar ben nu toch na mijn dertigste moeder geworden. Ik denk dat maar weinig artsen het op jonge leeftijd zullen doen, mits er een medische noodzaak is. En vragen aan een zwangere of ze spijt heeft...., tsja, daar valt weinig meer aan te veranderen dan he Clown


Als je een kind krijgt en je komt erachter dat het een grote fout was en je jezelf en je leven haat is het ook te laat. Maar dat is maatschappelijk zo onbespreekbaar dat de mogelijkheid blijkbaar niet bestaat...

Waarom is definitief kiezen voor geen kind (sterilisatie) zo anders als definitief kiezen voor wel een kind (zwanger worden)? Waarom kijkt iedereen je aan of je gek bent als je op je 25ste weet dat je geen kinderen wil (en gek aankijken is nog het minste) maar vind men het doodnormaal als je op je 25ste weet dat je wel kinderen wil... of er al een zooitje hebt? En waarom is het 10x makkelijker voor een man om gesteriliseert te worden als voor een vrouw?

Die eierstokken moeten een AAN/UIT knop hebben die standaard op UIT staat. En alleen door twee mensen met een kinderwens (en de mogelijkheden om dat kind op te voeden) aangezet kan worden...

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:26

Wat bedoel je precies met je vraag waarom een sterilisatie bij een man 10x makkelijker is?

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:59

Nou ik ben eind vorig jaar gesteriliseerd. Ik was toen 33. Wilde dat al 10 jaar en had nu eindelijk de arts overtuigd. De dag na de operatie ben ik weer aan het werk gegaan. Wel met de broekknoop los, want anders zat het niet zo lekker Haha! Daarna was ik gelukkig een paar dagen vrij. Waar ik heb meeste last van heb gehad is de hechting in mijn navel. Die zat was strak. Verder was het uiteraard wat gevoelig, maar goed te doen. Ik ben er heel blij mee dat ik het heb laten doen.

De operatie gaat zo: ze maken op je (schaam)haarlijn een sneedje en daar proppen ze een slang naar binnen. Daar gaat gas door om je buik op te blazen. Dan kunnen ze het beter zien Wow! Daarna gaan ze via de navel naar binnen en branden ze de eierstokken door. (dichtbinden kan ook) Ze zijn bij 3 x keer doorgebrand om zeker te weten dat de boel echt goed dicht zit. Nou dan een hechtinkje in je navel en 2 op je haarlijn en klaar ben je. Daarna naar de uitslaapkamer en daarna naar huis.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:09

Dees schreef:
Nog handiger: een ERUIT knopje op je eierstokken Haha!


Is zo gebeurd hoor, kwestie van een operatie van een half uur... Huilen

Vraag maar aan mijn lieftallige ex-vriend, dankzij wie ik dus mijn linker eierstok moet missen...en nu met een gruwelijk litteken op mijn buik rond loop...

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:33

Dat klikt ernstiger dan ik bedoelde met mijn opmerking Buitenzorg....

Dank Cookies, voor je beschrijving!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:31

Ben blij dat ik ernooit over gedacht heb tja dat knopje aan/uit is wel fijn scheelt ook weer pil slikken. Ken toch meer mannen die het hebben laten doen vaak is het bij hun nog terug te draaien.

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:03

ArwenLune
Dat snap ik ook niet

zeggen dat je geen kinderen wilt is raar, daar kom je nog wel op terug, wat als joe oud bent komt er niemand op bezoek, enz enz

defenitief wel kinderen willen is normaal, maar het is de grootste keuze die een mens kan maken.
En kijk eens hoeveel er een zooitje van maken.
en ik durf te wedden dat er mensen zijn die he ongedaan zouden willen maken, maar ja, dat gaat niet...

Waarom mag je dan niet duidelijk zijn in de keuze, ik wil definitief geen kind?
Waarom veranderd dat wel?
Wat een onzin.

Ik zei toen ik 20 was dat ik er geen wilde.
ben nu 32 en hoef echt geen kinderen, mijn vriend ook niet.
Mijn broers, schoonzus en zwager hebben wel kinderen, maar nee hoor er gaat echt niets kriebelen bij het zien van hun kindjes.
Ja hoogsten tegen de tijd dat ze weg gaan..rust...

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:48

Er is toch niemand die zegt dat je niet duidelijk mag zijn in je keus voor geen kind? En ja, het gebeurt regelmatig dat vrouwen (en mannen) in de dertig ineens WEL willen. Dan vind ik het alleen maar verstandig van een gyneacoloog dat ze een vrouw voor die leeftijd liever niet steriliseren. Laat je partner zich toch steriliseren? Ik snap het probleem niet hoor

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:53

Zeg dat eens tegen alle mensen waar je een raar antwoord van krijgt?

En waarom dan tegen sterilisatie onder de 35, dan zeg je toch al dat iemand niet zelf mag kiezen wat te willen.
Mijn lijf, mijn keuze,
Denk ik later anders, pech gehad.
Kies ik nu een kind en het is een etter heb ik ook pech gehad...

En waarom vind je een man steriliseren wel oke?
Dat is toch net zo de keuze, ik wil geen kinderen.
Dat snap ik dan niet, waarom wel een man, geen vrouw?

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:54

Bij een man is ten eerste de ingreep kleiner en een eventueel herstel makkelijker. Waarom zou je partner het niet doen als je beide geen kids wil? Ik zeg alleen dat ik mij heel goed kan voorstellen dat een gyn het liever niet doet bij een vrouw op jonge leeftijd. Je zal niet de eerste spijtoptant zijn.

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:56

Spijt hebben is pech hebben.
Daar ben ik heel simpel in.

Waarom niet de man, omdat de vrouw ook op elke leeftijd een vrije keuze moet hebben.
Als ik me nu om wil laten bouwen, gaat dat geloof ik nog simpeler dan dan dat ik definitief geen kinderen meer kan krijgen Tong uitsteken Clown

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:00

Ja spijt hebben is pech hebben, alleen kost het wel weer veel geld om de boel ongedaan te laten maken.

En ik snap werkelijk niet dat je het altijd over rare reacties hebt. Misschien komt dat omdat je zelf geen respect kunt opbrengen voor iemand die voor kinderen kiest, dat je ook geen respect terug krijgt omdat jij er niet voor kiest? Ik heb je werkelijk nog nooit normaal over kinderen "zien" praten.

Ik heb het gevoel dat er bij de kindervrijen zoveel frustratie jegens kinderen zit, dat ze in elke reactie wel een negatieve ondertoon horen.

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:05

iedereen mag van mij kinderen hebben, totaal geen probleem mee hoor.
Zolang ik maar niet hoef en mij ermee opzadelen (ook qua kosten)

En ja, dat weet iedereen in mijn omgeving. Maar zonder negatieve ondertoon zeggen ze hetvolgende:
jij krijgt ineens kriebels en dan wil je ze toch.
Of dan is er niemand om je op te zoeken als je oud bent
Je weet niet wat je mist, die van jezelf zijn leuker als die van een ander

En dat bedoelen ze allemaal goed, dus niks negatiefs zoals jij het nu draait. (dat is puur jou gedachte en zegt meer over jou denkwijze dan over mij en mijn omgeving)
Maar je word wel moe van al die goed bedoelde dingen, als jezelf gewoon niets voelt voor een kindje.
Ik haat ze verder ook niet, zal ze echt niets aan doen, maar nee ik voel er gewoon niets voor.

Lijkt me dan toch beter dat iemand durft te zeggen ik wil er geen, dan tegen beter weten in met de meute mee hobbelen.
Waarom dan een sterrilisatie tegen gaan?
nee daar kan ik niet bij

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:12

Jij had het over rare reacties, ik niet Clown

Ik snap niet dat je je daar zo door aangesproken voelt. Bovendien zijn er genoeg methoden om niet zwanger te raken. Straks vind je ook nog dat sterilisatie in het basispakket moet zitten. Knipoog
En ik zie jou echt alleen maar over etters schrijven, maar misschien heb ik positieve posts gemist.

En waarom jou niet opzadelen met de kosten (je bedoelt de kinderbijslag toch?). De kids van nu betalen straks jouw AOW. Wees blij dat er straks genoeg werkenden zijn om je dat te bieden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:12

runningkawa schreef:
Spijt hebben is pech hebben.
Daar ben ik heel simpel in.

Waarom niet de man, omdat de vrouw ook op elke leeftijd een vrije keuze moet hebben.
Als ik me nu om wil laten bouwen, gaat dat geloof ik nog simpeler dan dan dat ik definitief geen kinderen meer kan krijgen Tong uitsteken Clown

Is ook niet erg dat je er simpel in bent dan nog moeten ze gewoon de vraag stellen of je het ECHT zeker wil.

Laten ombouwen gaat ook niet makkelijk ben je ook maaaaaaanden mee bezig voordat ze eindelijk wat gaan doen. Je moet allelei mensen af en gespreken voeren of je dit ECHT wel wil.

Is puur gebleken uit ervaringen dat mensen dingen doen en later spijt krijgen. Als dat niet zo was dan deden ze echt niet zo moeilijk.

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:15

Dat van dat ombouwen was ook een grapje, zoals je kunt zien aan de smilies.
Maar ik heb wel het idee dat als je zou zeggen dat je in het verkeerde lichaam zit, het beter geaccepteerd zou zijn tegenwoordig, dan dat als je zegt dat je geen kinderen wilt.
Want ja, je krijgt spijt Ja Iedereen weet je dat al et vertellen Ja

Nou niet iedereen is hetzelde, er zijn mensen die gewoon dingen zeker weten.
En dat komt omdat er bij sommige mensen meer mee speelt als 1 dingetje bij het maken van zo'n keuze.

ik denk zelfs dat de keuze van geen kinderen vaak beter doordacht is als de keuze van wel kinderen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:16

Goh, ik dacht dat een dokter het niet eens deed bij vrouwen die geen kinderen hebben en niet willen. Om dat het moeilijker terug te draaien is en omdat er idd veel op latere leeftijd alsnog wel kinderen willen.

Sommige opmerkingen vind ik hier wel raar hoor. Ieder mag zelf bepalen wat en hoe hij het doet. Iemand die wel kinderen heeft/wilt houdt lekker z'n kinderen bij, zonder dat een ander daar last van heeft en het is ook niet nodig om van die onnodige opmerkingen te maken als; "ach, je weet niet wat je mist", 'Over 10 jaar denk je er wel anders over". Nee! Er is gewoon een groepje vrouwen die dat niet doet! Ieder lekker in z'n eigen waarde (keuze) laten. Zeker wat kinderen betreft, want bijna iedere moeder vind d'r eigen kinderen het leukst, het liefst en het best opgevoedt en de meesten denken ook dat een ander precies hetzelfde over hun kinderen denkt.

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:18

Nou Sammie, ik zie hier niemand zeggen: je weet niet wat je mist Verward
Of: kids zijn zo leuk Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:22

Kawa vond het wel een mooi punt want het is zeeer ingrijpend.

Voor veel vrouwen is het toch een emotiele keuze ik heb het ook jaren gehad nee wil ze niet. Maar toch vaak in je achterhoofd gaat het van tja dan ben je 60 en zit je alleen enz.. het is zo dubbel.
Ik wil alleen kids als ik er aan toe ben en de rust heb en ook de ruimte daarvoor moest ik er echt niet aan denken. Nu nog doet een baby mij niet veel maar toch is het nu wel omgeslagen. Ben geen trutje met kids en ook niet met baby's maar iets in mij sloeg om.

Heb nooit gedacht aan sterilisatie omdat de andere oplossingen veel fijner en minder ingrijpend zijn.

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:25

faye schreef:
Jij had het over rare reacties, ik niet Clown

Ik snap niet dat je je daar zo door aangesproken voelt. Bovendien zijn er genoeg methoden om niet zwanger te raken. Straks vind je ook nog dat sterilisatie in het basispakket moet zitten. Knipoog
En ik zie jou echt alleen maar over etters schrijven, maar misschien heb ik positieve posts gemist.

En waarom jou niet opzadelen met de kosten (je bedoelt de kinderbijslag toch?). De kids van nu betalen straks jouw AOW. Wees blij dat er straks genoeg werkenden zijn om je dat te bieden.


Jiji gaat verder over die reacties met een nare ondertoon, ik niet Clown

je, de pil oa. die ik zelf moet betalen...
het kraam pakket in het ziekenfonds, wat ik als vrouw zijnde er niet uit kan slopen.
En kinderbijslag is iets raars, dat gaf hitler aan de mensen, het is maar wat je graag wilt ontvangen.
En ja ik ben van mening dat als je graag kinderen wilt je ze ook maar zelf ondhouden moet.

En ik geloof dat ik al een heleboel zelf betaal aan mijn eigen oude dag.
En daar ook een extra potje voor heb, omdat ik denk dat dat later niet meer gebeurd door je medemens.

En in mijn omgeving zijn ook lieve kindjes hoor Ja
Maar dat klopt, ik heb het eerder over de etters, want die vallen op, daar stoor je je aan.
En dan eigenlijk niet eens aan die kinderen, maar aan die ongemanierde ouders, die hun koters alles laten zeggen en doen.
Maar dat mag tegenwoordig met de vrije opvoedingen... Lachen

Maar dat is of topic.

Nogmaals, ik moet toch zelf kunnen beslissen wat ik met mijn lijf wil?

Anoniem

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:27

Citaat:
Heb nooit gedacht aan sterilisatie omdat de andere oplossingen veel fijner en minder ingrijpend zijn.


Ik wil er ook helemaal geen Haha!

Maar het gaat om het punt dat het als "jonge" vrouw gewoon niet mag.
En dáár ben ik tegen.

Mijn lijf, mijn keuze
Ik ben geen twijffel miep Lachen
Ik weet gewoon dat ik geen kinderen wil.
En mezelf gezien lijkt me dat een beste keuze Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:32

Het "mag" wel alleen doen ze erg moeilijk en zetten ze je echt voor een blok. Vooral als het niet medisch nodig is.

Waarom doe jij het niet?.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Sterilisatie????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:33

faye schreef:
Nou Sammie, ik zie hier niemand zeggen: je weet niet wat je mist Verward
Of: kids zijn zo leuk Verward

Nee hier (nog) niet nee!