Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niese1987 schreef:Ik vind het allebei niet erg. Als het moet dan moet het. nou ben ik dan ook wel tandartsasistente en gelukkig vullingloos en ik hoef eigenlijk nooit naar de dokter.
Ik begrijp het echter wel dat mensen bang zijn voor de tandarts; sommigen zijn zo hardhandig of niet goed in bepaalde behandelingen, waardoor mensen hele slechte ervaringen hebben.
Ik heb ook een vooruitzicht op een minder leuk iets bij de tandarts. Ik mis 3 volwassen kiezen; mijn melkkiezen zitten nog op die plek (de volwassen kiezen zijn nooit 'aangemaakt'). De wortels van die melkkiezen hebben helaas niet het eeuwige leven waardoor ze er op een gegeven moment 'uitvallen' als het ware. Dan moeten op die plekken implantaten komen (nou ja, het moet niet maar het is de mooiste oplossing) Dat houdt in dat er gaten in mijn kaak worden geboord en schroeven in mijn kaak worden gezet en daar worden dan kronen op gemaakt. Het klinkt heel eng, maar ik heb het bij een aantal van mijn patiënten gezien en het echt heel erg mooi; je ziet er haast niks van.
Anyway, veel sterkte allemaal!!!
Gabbertje schreef:Niese1987 schreef:Ik vind het allebei niet erg. Als het moet dan moet het. nou ben ik dan ook wel tandartsasistente en gelukkig vullingloos en ik hoef eigenlijk nooit naar de dokter.
Ik begrijp het echter wel dat mensen bang zijn voor de tandarts; sommigen zijn zo hardhandig of niet goed in bepaalde behandelingen, waardoor mensen hele slechte ervaringen hebben.
Ik heb ook een vooruitzicht op een minder leuk iets bij de tandarts. Ik mis 3 volwassen kiezen; mijn melkkiezen zitten nog op die plek (de volwassen kiezen zijn nooit 'aangemaakt'). De wortels van die melkkiezen hebben helaas niet het eeuwige leven waardoor ze er op een gegeven moment 'uitvallen' als het ware. Dan moeten op die plekken implantaten komen (nou ja, het moet niet maar het is de mooiste oplossing) Dat houdt in dat er gaten in mijn kaak worden geboord en schroeven in mijn kaak worden gezet en daar worden dan kronen op gemaakt. Het klinkt heel eng, maar ik heb het bij een aantal van mijn patiënten gezien en het echt heel erg mooi; je ziet er haast niks van.
Anyway, veel sterkte allemaal!!!
Doet jouw werkgever de implantaten zelf? Ook wel eens assistentie gegeven tijdens implanteren? Mijn tandarts zet inplantaten zelf en ik moet daar dus ook bij assisteren. De meeste tijd kost het om de tandarts, assistente, omgeving en instrumentarium steriel te maken, inplantaat zelf is zo klaar.
Niese1987 schreef:
Mijn werkgever doet de implantaten niet zelf, dat laat hij door de kaakchirurg doen. Ik heb zelf dus ook niet geassisteerd bij het implanteren en ik werk er pas en halfjaar. Mijn werkgever heeft ook als hobby wortelkanaalbehandelingen met zijn supermooie en superdure endomicroscoop![]()
En per 1 septembver stop ik met assisteren ivm overbezetting