Wat erger? Tandarts of dokter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essie79

Re: Wat erger? Tandarts of dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:04

Tandarts is echt een hel!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:06

de dokter, vreselijk vind ik dat!

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:37

de Tandarts

why_not

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:43

hangt er vanaf waarvoor ik ga!!! Anders alle twee niet leuk!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:01

Het ziekenhuis(dat is toch ook een dokter!)met een verdoving in je kleine teen.... Misselijk

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:06

De dokter vind ik altijd wel gezellig en knus Clown maar de tandarts, nee bedankt, doodeng Bloos

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:38

Doe mij maar de dokter!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:55

De tandarts. Nagelbijten / Gniffelen
Maar dat komt omdat ik een keer hard van mijn fiets gevallen ben met mijn mondje op het stuur. Moest wat gerepareerd worden in mijn mond en dat nogal veel pijn. Tong uitsteken

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:45

Zonder twijfel: TANDARTS!

Ik heb een superaardige, vriendelijke, rustige tandarts en toch ga ik met knikkende knietjes naar binnen. Ook al valt het me iedere keer achteraf weer mee, meestal zorg ik dat ik NIET alleen ga. Ik ga nl wel, maar als ik eenmaal in de wachtkamer zit, breekt het zweet me uit, begont mijn hart overal te kloppen en ben zo al een paar keer weer opgestaan en naar huis gegaan... Bloos

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:53

Ik ga liever niet naar de dokter. Mijn dokter is nogal subtiel. TIs echt een goede man hoor daar niet van. Maar hij kan alles zo lekker subtiel brengen.

Mijn kalium is te laag en hij ging even snel zeggen van ja als je er niks aan doet kunnen ze je misschien ineens ergens dood aantreffen....daar heb ik toen behoorlijk om zitten huilen thuis. Maar ach wat ik al zei een kundige man maar alleen het subtiele werkt niet echt...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:01

ooh kga echt wel liever naar de dokter. Knipoog
ik ben zooo bang voor de tandarts vind het echt helemaal niets Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:03

Liever naar de dokter. Lachen
Oeeeh..De tandarts. Nagelbijten / Gniffelen
Wat een enge mensen zijn dat toch altijd. Clown
Alleen al het geluid van het boren,brr.. Nagelbijten / Gniffelen

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:14

De tandarts !!!!! Nagelbijten / Gniffelen
Zoooooooo eng !!!!!!!!
Als ik er binnen kom gaat mn maag al draaien door die fijne lucht die er hangt Ziek

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:22

tandarts!!!
vreselijk vind ik dat , vooral als je dan in de wachtkamer de boor en zo al kunt horen......

MarloesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:26

tandarts! echt verschrikkelijk..

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:27

Ik ga het liefst naar de tandarts omdat ik daar mijn brood mee verdien Haha!

Maar serieus, heb geen hekel aan de tandarts en ook geen hekel aan de huisarts. Voor de tandarts heb ik geen reden om bang te zijn aangezien ik al 25 jaar geheel vullingloos door het leven ga en mijn huisarts is een vriendelijke man en daar heb ik ook geen hekel aan.

Toch kun je beter naar de tandarts gaan:
a: je hoeft niet uit de kleren
b: de tandarts tekent je 'doodvonnis' niet. (niet al te zwaar opvatten he)

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:46

Ik vind het allebei niet erg. Als het moet dan moet het. nou ben ik dan ook wel tandartsasistente en gelukkig vullingloos en ik hoef eigenlijk nooit naar de dokter.
Ik begrijp het echter wel dat mensen bang zijn voor de tandarts; sommigen zijn zo hardhandig of niet goed in bepaalde behandelingen, waardoor mensen hele slechte ervaringen hebben.
Ik heb ook een vooruitzicht op een minder leuk iets bij de tandarts. Ik mis 3 volwassen kiezen; mijn melkkiezen zitten nog op die plek (de volwassen kiezen zijn nooit 'aangemaakt'). De wortels van die melkkiezen hebben helaas niet het eeuwige leven waardoor ze er op een gegeven moment 'uitvallen' als het ware. Dan moeten op die plekken implantaten komen (nou ja, het moet niet maar het is de mooiste oplossing) Dat houdt in dat er gaten in mijn kaak worden geboord en schroeven in mijn kaak worden gezet en daar worden dan kronen op gemaakt. Het klinkt heel eng, maar ik heb het bij een aantal van mijn patiënten gezien en het echt heel erg mooi; je ziet er haast niks van.
Anyway, veel sterkte allemaal!!!

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:50

Niese1987 schreef:
Ik vind het allebei niet erg. Als het moet dan moet het. nou ben ik dan ook wel tandartsasistente en gelukkig vullingloos en ik hoef eigenlijk nooit naar de dokter.
Ik begrijp het echter wel dat mensen bang zijn voor de tandarts; sommigen zijn zo hardhandig of niet goed in bepaalde behandelingen, waardoor mensen hele slechte ervaringen hebben.
Ik heb ook een vooruitzicht op een minder leuk iets bij de tandarts. Ik mis 3 volwassen kiezen; mijn melkkiezen zitten nog op die plek (de volwassen kiezen zijn nooit 'aangemaakt'). De wortels van die melkkiezen hebben helaas niet het eeuwige leven waardoor ze er op een gegeven moment 'uitvallen' als het ware. Dan moeten op die plekken implantaten komen (nou ja, het moet niet maar het is de mooiste oplossing) Dat houdt in dat er gaten in mijn kaak worden geboord en schroeven in mijn kaak worden gezet en daar worden dan kronen op gemaakt. Het klinkt heel eng, maar ik heb het bij een aantal van mijn patiënten gezien en het echt heel erg mooi; je ziet er haast niks van.

Doet jouw werkgever de implantaten zelf? Ook wel eens assistentie gegeven tijdens implanteren? Mijn tandarts zet inplantaten zelf en ik moet daar dus ook bij assisteren. De meeste tijd kost het om de tandarts, assistente, omgeving en instrumentarium steriel te maken, inplantaat zelf is zo klaar.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:12

Dokter, mijn tandarts heeft me nog ooit wat gedaan en de dokter vind ik gewoon niet zo'n prettig mens Lachen Clown

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:31

Gabbertje schreef:
Niese1987 schreef:

Doet jouw werkgever de implantaten zelf? Ook wel eens assistentie gegeven tijdens implanteren? Mijn tandarts zet inplantaten zelf en ik moet daar dus ook bij assisteren. De meeste tijd kost het om de tandarts, assistente, omgeving en instrumentarium steriel te maken, inplantaat zelf is zo klaar.

Mijn werkgever doet de implantaten niet zelf, dat laat hij door de kaakchirurg doen. Ik heb zelf dus ook niet geassisteerd bij het implanteren en ik werk er pas en halfjaar. Mijn werkgever heeft ook als hobby wortelkanaalbehandelingen met zijn supermooie en superdure endomicroscoop Clown
En per 1 septembver stop ik met assisteren ivm overbezetting Scheve mond

_PaaRdJeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:43

ik ga toch echt liever naar de dokter Ja ik heb zo'n hekel aan de tandarts wanneer ik daar wacht in de wachtkamer heb ik al buikpijn Bloos vooral gaatjes vullen enzo doet wel heel pijn die tandarts blijft altijd heel lang met die boor in me gaatje staan en dat doet zooooo'n pijn

vroeger vond ik de tandarts wel leuk maar ook alleen omdat ik dan een speeltje kreeg als ik weg ging Clown

en sja, bij de donkter kom ik nooit Haha! Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:34

Zeker weten de dokter, daar moet ik alleen heen als ik wat 'ergs' heb, en ooooh wat vind ik dat mens toch vrééselijk aardig Misselijk

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:55

De dokter. Scheve mond

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:51

Ligt er idd aan waarvoor.
Maar over het algemeen ga ik liever naar de tandarts. Lachen
(ik ga nl. alleen naar de doker als het écht erg is; Bij de tandarts is op controle gaan best gezellig. Clown Sigaar)

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:04

Niese1987 schreef:

Mijn werkgever doet de implantaten niet zelf, dat laat hij door de kaakchirurg doen. Ik heb zelf dus ook niet geassisteerd bij het implanteren en ik werk er pas en halfjaar. Mijn werkgever heeft ook als hobby wortelkanaalbehandelingen met zijn supermooie en superdure endomicroscoop Clown
En per 1 septembver stop ik met assisteren ivm overbezetting Scheve mond

Mag je wel blijven werken dan? Aan de balie bijvoorbeeld? Ik werk in een behoorlijk grote praktijk met meerdere tandartsen, wij beschikken dus ook over een ruimte die eigenlijk speciaal voor implantaten is. Mijn tandarts doet het ook meer voor de hobby denk ik wel eens. Zo wilde hij laatst per se een rvs citoject ipv de gewone citoject. (is dus echt veeel duurder), Hij koopt volgens mij de hele catalogus leeg Haha!. Hij wil altijd alles uitproberen.
Maar implanteren valt (wat ik van patiënten hoor) echt wel mee.