Hart van bijv. een aap om je leven te redden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Re: Hart van bijv. een aap om je leven te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:00

MoonChloe schreef:
Ik ben zelf voor donor/dierendonor.
Alleen zou ik het nooit in mijn lichaam willen hebben Lachen (zelfs niet van een ander mens) ik ga liever dood dan ik een heel tijd moet vechten voor de miezerige leven die ik heb.

Myukii, in de eerste instantie denk ik dat ik wel voor mijn hond ga (heb dan wel geen hond) lekker egoistisch he Lachen

Haha, ja, sorry, maar dat vind ik inderdaad egoistisch Knipoog Niet gemeen bedoelt hoor, ook niet persoonlijk, zou het bij iedereen gezegd hebben.

Een hond leeft ongeveer 10 jaar (als je gigantisch geluk hebt), een kind 75 jaar. Daarbij, als een kind sterft, hebben de ouders, opa's, oma's, juffen, vriendjes/vriendinnetjes, buren, kennissen, ooms, tantes, neefjes, broertjes&zusjes en nichtjes daar allemaal verdriet van. En dat is, zeker voor de ouders, verdriet dat het leve lang niet overgaat.
Als een hond doodgaat, hebben 'alleen' de baasjes daar verdriet van, en eventueel de oppasser oid. Een hond zul je ook niet snel vergeten, zeker als je daar een echte band mee hebt, maar na 2 jaar is dat verdriet toch veel minder geworden (en een hond is makkelijker vervangbaar... voor sommigen).

Sorry, maar ik zou echt voor het kindje gaan. Hoeveel ik ook van mijn hondjes houd, en hoe erg ik van slag zou zijn als ze dood zouden gaan. Ik zou er zeker een maand van uit de running zijn, maar toch gaat een mensenleven voor mij boven een dierenleven (zeker in deze situatie).

En alle mensen die tegen dierendonoren zijn: Ooit wel eens bedacht hoe veel nieuwe medicijnen uitgetest worden? Knipoog Als je dat eens zou bekijken, zou je ook veel belangrijke medicijnen en behandelingen moeten weigeren.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:02

In china? ( correct me if i'm wrong ) worden mensen gewoon afgeknalt om donor organen aan het westen te kunnen verkopen..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:27

Ik vind dat het leven van een mens echt wel boven dat van een dier gaat, en als dat mijn leven zou kunnen redden zou ik er ook geen seconde aan twijfelen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:24

Misschien komt het omdat ik de leven niet zo belangrijk vind en dat ik vind dat de dieren hier het eerst waren en ze meer recht hebben op een leven dan ik. (behalve ongedierten Haha! )

En mijn kat is alles voor mij, dus ik zou hem echt eerder redden dan mijn broertje. (sorrrrrrrrie broertje )

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:31

op den duur kwam ik ook in zo'n vraag belandt (weet niet meer door wat) alleen was de vraag toen:
stel je hebt een kind waarbij de nieren niet goed werken en dat kind moet een paar keer per week naar het ziekenhuis om het bloed te laten zuiveren...het kind heeft bijna geen leven...het kan maar weinig doen om niet moe te worden en in haar vrij tijd moet ze vaak een paar uur aan zo'n ding liggen. er zijn geen nieren beschikbaar, tenzij...
ze zouden alleen een nier beschikbaar kunnen krijgen door er iemand voor te doden...in dit geval een gevangene die een aantal diefstallen en een moord op zijn naam heeft staan....
zouden jullie het over jullie hart krijgen om het te doen voor je kind?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:49

Sorry maar ik ga echt geen gevangene vermoorden voor "mijn kind"
Een gevangene is en blijft een mens! (vermoorden is geen straf voor een gevangene imo )

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:50

xantoslover schreef:
op den duur kwam ik ook in zo'n vraag belandt (weet niet meer door wat) alleen was de vraag toen:
stel je hebt een kind waarbij de nieren niet goed werken en dat kind moet een paar keer per week naar het ziekenhuis om het bloed te laten zuiveren...het kind heeft bijna geen leven...het kan maar weinig doen om niet moe te worden en in haar vrij tijd moet ze vaak een paar uur aan zo'n ding liggen. er zijn geen nieren beschikbaar, tenzij...
ze zouden alleen een nier beschikbaar kunnen krijgen door er iemand voor te doden...in dit geval een gevangene die een aantal diefstallen en een moord op zijn naam heeft staan....

Ja, dat zou ik doen voor mijn kind.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:51

xantoslover schreef:

Ik zou mijn eigen nieren afstaan, al kost mij dat mijn leven Bloos

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:59

een gezonde mens kan leven met 1 nier dus zou ik mijn andere zelf afstaan aan mijn kind. Als dat niet mogelijk zou zijn dan zou ik dat goed vinden als ze daarvoor zo een tbs'er of een pedofiel ofzo voor zouden dood maken.

sylvia2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:13

Ik zou ook zeker de tbser of pedofiel vermoorden voor mijn kindje.
hadden die mensen hun leven maar beter op orde moeten maken en zich van te voren laten helpen.
En zoals ik het zou zien bij een pedofiel hij heeft genoeg kleine kinderen met een trauma achter gelaten en hun leventjes verwoest. dus is dat mooi zijn kans om een ander kindje te redden.
Had die pedofiel maar met z'n fikken van een kind af moeten blijven.
Ik vermoord hem gerust voor me kindje. of voor een andere kind waarvan de ouders het niet durfen.

(Sorry heb een hekel aan pedofielen vandaar reageer ik zo bot)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:20

Tja, als ik in Amerika had gewoond in een staat waar de doodstraf toegestaan is, had ik er zeker voor gekozen. Die man had dan hoogstwaarschijnlijk toch wel een spuitje gekregen, dan kan ik er net zo goed mijn kindje mee helpen.

Hier in Nederland weet ik het niet. Ik denk dat ik liever mijn eigen nier gaf.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:19

Ìk vind dat jullie eigenlijk vrij hard zijn (heb het nu even over die laatste vraag, gevangene doden voor je eigen kind)... Ook een gevangene is een mens, een mens met fouten (grove (groffe?) fouten vaak) ik vind dat hij een straf verdiend.. dood gaan is voor mij geen straf, zo ontloopt hij het alleen maar.
Als het om mijn kind zou gaan, of over mijzelf, nee ik accepteer ook geen donor, niet voor mn kind, niet voor mezelf. Waarom niet? Omdat ik vind dat je jezelf moet accepteren zoals je bent, als je zo geboren bent en het niet zo heeft mogen zijn dat je je leven mag afmaken, het zij zo....

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:39

We nemen toch ook varkenshartkleppen etc? En die varkens worden toch ook opgegeten?
Die apen worden ook opgegeten in bepaalde landen, dus dat is het zelfde.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:26

Mijn leven gaat voor dat van iedereen. Wat vinden jullie daarvan?

Bitterbal schreef:
Ìk vind dat jullie eigenlijk vrij hard zijn (heb het nu even over die laatste vraag, gevangene doden voor je eigen kind)... Ook een gevangene is een mens, een mens met fouten (grove (groffe?) fouten vaak) ik vind dat hij een straf verdiend.. dood gaan is voor mij geen straf, zo ontloopt hij het alleen maar.
Als het om mijn kind zou gaan, of over mijzelf, nee ik accepteer ook geen donor, niet voor mn kind, niet voor mezelf. Waarom niet? Omdat ik vind dat je jezelf moet accepteren zoals je bent, als je zo geboren bent en het niet zo heeft mogen zijn dat je je leven mag afmaken, het zij zo....

Dan vind ik jou vrij hard naar dieren toe, als hun levens moeten wijken voordat van een schuldig mens hoewel die dieren onschuldig zijn.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:34

Desiree schreef:
Mijn leven gaat voor dat van iedereen. Wat vinden jullie daarvan?

Bitterbal schreef:

Dan vind ik jou vrij hard naar dieren toe, als hun levens moeten wijken voordat van een schuldig mens hoewel die dieren onschuldig zijn.

Ik zeg dus dat een dier ook niet hoeft te lijden eronder.... t is dus niet zo dat als ze geen gevangene nemen, dat ze dan maar een dier moeten vermoorden.... zo was het in ieder geval niet bedoeld Lachen

Ik vind dat je moet accepteren hoe je geboren word en wanneer je weer overlijd....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:02

Ik denk ongeveer hetzelfde als Bitterbal...
Ik accepteer ook geen donororgaan, of het nou van een mens of een dier is (dan nog eerder van een mens die zelf de keuze kan maken of hij/zij donor wil zijn), het is zo bedoeld...
Ik zelf ben ook geen donor, om dezelfde reden...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:01

Als het je tijd is, is het je tijd.
Ik zou zelf geen apenhart willen, als ik kinderen zou hebben, dan zou het moeilijker zijn.
Wat zou je doen, als je wist als er een leven na de dood zou zijn?
Zou je dan je leven nog willen verlengen?
Imo, doen veel mensen het, omdat ze bang zijn om dood te gaan.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:13

k zou het niet doen denk ik.. maarja ik zit niet in zo'n situatie dus ik weet het nooit zeker maar ik vind niet dat ik meer waard ben dan dat dier.. en dat dat dier daarom maar dood moet voor mij
x

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:45

Bitterbal schreef:
Ik zeg dus dat een dier ook niet hoeft te lijden eronder.... t is dus niet zo dat als ze geen gevangene nemen, dat ze dan maar een dier moeten vermoorden.... zo was het in ieder geval niet bedoeld Lachen

Ik vind dat je moet accepteren hoe je geboren word en wanneer je weer overlijd....

Oke, dan is mijn vraag niet aan jou gericht. Want ik ben het met je eens.
Ik vind mezelf ook niet meer waard dan een dier.

Maar ik ben wel donor. MOcht ik ooit sterven en mijn organen dus niet meer nodig hebben, dan mag iemand anders ze hebben. Dan ga ik tenminste toch nog niet helemaal dood.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:07

In zo'n geval, hoe een grote dierenliefhebber ik ook ben zou ik heel blij zijn met het hart van bijv. een aap (varkens toch ook? dat hart leek erg op een mensenhart) en zou ik niet eens denken aan het dier.
Ik eet ook vlees en denk daar verder niet bij na, eigenlijk heel erg.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:36

Ik lees veel reactie's waarin staat; wanneer het je tijd is, is het je tijd.
Maar... wanneer is het nou écht je tijd?
De wetenschap is zo ver dat je met een nieuw hart/long/nieren nog verder kan leven.
Morgen komen ze er achter dat ik een nieuw hart nodig hebt. Op het zelfde moment sterft er iemand met een donorkaart die mijn bloedgroep heeft. Een perfecte match. Ik word gered.
Was het blijkbaar toch niet mijn tijd...?
Als je je leven eigen handig beëindigd, is het dan nog steeds je tijd...?
Wie bepaald wanneer het je tijd is....? Jij zelf toch!

Ik ben absoluut voor donororganen.
Als ik een mens kan redden door na mijn dood mijn organen af te staan, waarom niet.
Als een mens zijn leven kan verlengen met mijn organen, is het blijkbaar toch niet zijn tijd...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:38

Hanneke84 schreef:
Imo, doen veel mensen het, omdat ze bang zijn om dood te gaan.

Dat denk ik ook.
En ik hoop nog een tijdje op aarde rond te kunnen huppelen, maar probeer er wel naar te leven dat ik ook gewoon klaar ben om dood te gaan. Ik ben niet bang om dood te gaan. Ik ben veel banger dat er iemand uit mijn omgeving zal sterven eigenlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:40

Ylana schreef:
Ik lees veel reactie's waarin staat; wanneer het je tijd is, is het je tijd.
Maar... wanneer is het nou écht je tijd?
De wetenschap is zo ver dat je met een nieuw hart/long/nieren nog verder kan leven.

Dat is inderdaad een mooi discussiepunt.
Ik ben nl. wel weer zo hypocriet dat ik medicatie zou slikken en ooit is dat vast ook discutabel geweest. Ik trek de grens voor mezelf dus bij donororganen omdat dat niet meer mijn lichaam is. Ik zou ook later niet in een kist willen liggen met het hart van een ander, laat staan het hart van een dier. Dat hoort voor mijn gevoel niet in mijn lichaam, een soort heiligschennis van de tempel van mijn lichaam (dit klinkt wel heel zweefkees, maar ik weet even geen andere omschrijving).

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:53

Weet je, ik ben ook helemaal niet bang om dood te gaan.
Waar ik wel héél bang voor ben is om mijn dochtertje achter te laten.
Dat ik haar niet zou zien opgroeien, 1e verkering, trouwen.
Bij dát idee wordt ik héél bang...
Niet voor de dood, maar voor haar.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:47

Davanni schreef:
Lijkt me ook een moeilijke keuze. Het zou er aan liggen wat voor dier, klinkt misschien hard maar toch.

Ik denk eigenlijk hetzelfde..