Zindelijk worden (peuters)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Zindelijk worden (peuters)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:56

Lusitana schreef:
jeanie schreef:
In warme lamden en vooral in arabische landen zijn kinderen vroeg zindelijk tussen 1 en 2 jaar.

Dat komt ook omdat ze zo jong gewoon naakt lopen.

Naar wat ik heb gelezen verschilt de definitie 'zindelijk' ook tussen de landen.
Bijv. in Afrikaanse landen zijn kinderen vroeg 'zindelijk' maar dat houdt alleen in dat ze hun moeder waarschuwen als ze moeten plassen, zodat die ze een eindje van zich af kan houden en het kind kan zo plassen omdat het naakt wordt meegedragen. Bij ons houdt het in dat het kindje op tijd is om nog helemaal uit de kleren te komen en zelf op het potje kan.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:36

mijn zoontje is ruim 20 maanden en ik ben bezig om hem zindelijk te krijgen...
hij heeft al op de wc geplast, en wil het ook vol houden om het door te zetten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:25

Lusitana schreef:
Dat vind ik dus ook en gelukkig waren er wel meer die dat zeiden, maar ik was verbaasd over het aantal posts over "als hij er nog niet klaar voor is, komt het later wel" en "dan stuur je hem toch gewoon niet naar school" en "jongens zijn vaak later, dat is normaal".

(Nou ja, niet om het een of ander maar ze ik zie sommige Amerikaanse moeders op ander fronten ook wel falen in de opvoeding vooral als het met sexualiteit te maken heeft bv, wat zijn ze daar preuts! Ik denk dat het bloot, plassen, poepen etc nog veel te veel taboe is en dat zal niet helpen! Maar dit gaat op roddelen lijken dus daar verder niets over Knipoog )

Wie had er een "laat" kind?

Mijn broertje was erg laat, maar die heeft ook een handicap.
Ik was op 2,5 overdag en snachts zindelijk van de een op de andere dag!! Haha!

Maar ik ben niet zozeer tegen het dragen van luiers, ook niet voor een kind van 4.
Maar dat betekend niet dat hij/zij dan ook maar niet zijn plasje niet op hoefd te houden of op de wc te doen.
Mijn moeder heeft mijn broertje ook wat langer in de luier laten lopen.
Hij werd dan wel elke 2 uur op de wc gezet en dan moest hij wat op de wc doen.
Maar voor het geval dat er wel een ongelukje plaats vond (meestal met erg druk spelen) dan scheelde dat veel werk.