vreemde lichaamsgeur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: vreemde lichaamsgeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:00

Een kennis van mij ruikt ook vreemd, en het gekke is, heel de familie ruikt zo vreemd. Ik vind het eigenlijk erg vies ruiken, maar ik denk niet dat het vies is, aangezien ze altijd zo ruiken en ze gewoon schone kleren aan hebben. Terwijl je in hun huis nou niet echt ineens een muur van die lucht ruikt....
Zou ook echt niet weten hoe wat en waar dat door komt. En zeg nou zelf, wat is vies? vreemd is een beter woord.

Wel erg vervelend voor je moeder, straks gaat ze nog echt geloven dat ze een uur in de wind ruikt. Misschien gaat de waspoeder/wasverzachter na een paar uur vreemd reageren op je moeders huid ofzo? Zou het echt niet weten.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:12

Volgens mij komen jullie er zo niet uit,wat de oorzaak is van die onaangename lucht.
Het lijkt mij het handigste om de mensen die klagen eens te vragen wat ze ruiken.
Als het idd een transpiratie lucht is,is er makkelijk iets aan te doen.
In eerste instantie zou ik denken aan een gebrekkige hygiene.

Persoonlijk zou ik gaan experimenteren met verschillende deo's en zeepjes.
Eventueel ook een ander wasmiddel.
Of,wat ook al genoemd is,een andere stof op mijn huid dragen.
Katoen is altijd goed.

Moet wel zeggen dat ik het bijzonder lomp en tactloos vind,als je moeder er zo overstuur van was dat ze moest huilen.

Ben heel benieuwd of dit probleem opgelost kan worden.

Misschien is het zelfs een idee om er met de bedrijfsarts over te praten.
Die heeft nog altijd zoiets als een beroepsgeheim.

Succes ermee!

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:38

Nou nou danielle_1!!
Kan ook wel wat aardiger!
Lomp en tactloos omdat haar moeder zich vernederd voelt?? (hoe zou jij je voelen?lache zeker als je dat te horen zou krijgen??)
Ik hoop voor jullie dat het probleem snel opgelost is!
Heb jij trouwens die 'vreemde'geur niet? zo nee dan zou je eens op moeten letten wat je moeder aan wasspullen gebruikt en waarmee ze in aanraking komt1
Succes en sterkte lijkt me echt verschrikkelijk om te horen op zo'n achterbakse manier

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:00

volgens mij bedoeld daniëlle dat het 'lomp en tactloos' is van haar collega's Knipoog

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:53

Gebruikt je moeder toevallig een zelfbruiner of bijvoorbeeld die bruiningslotions van dove of nivea? Als ik namelijk een zelfbruiner gebruik dan stink ik werkelijk heel de dag. Terwijl mijn moeder hem ook gebruikt en daar ruik je niks bij...

Succes verder!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:57

Weet niet of t al genoemd is maar huisdieren kunnen ook een geur veroorzaken die heeel erg in je kleren/haren gaat zitten.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:02

frieske schreef:
Nou nou danielle_1!!
Kan ook wel wat aardiger!
Lomp en tactloos omdat haar moeder zich vernederd voelt?? (hoe zou jij je voelen?lache zeker als je dat te horen zou krijgen??)
Ik hoop voor jullie dat het probleem snel opgelost is!
Heb jij trouwens die 'vreemde'geur niet? zo nee dan zou je eens op moeten letten wat je moeder aan wasspullen gebruikt en waarmee ze in aanraking komt1
Succes en sterkte lijkt me echt verschrikkelijk om te horen op zo'n achterbakse manier

Pardon?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:03

jolienleon schreef:
volgens mij bedoeld daniëlle dat het 'lomp en tactloos' is van haar collega's Knipoog

inderdaad ja Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:17

Ik kan me best voorstellen dat je moeder daarom moest huilen. Zoals jij het vertelt verzorgd ze zichzelf gewoon goed, en als je dan te horen krijgt dat je niet fris ruikt, dan lijkt me dat heel vervelend. En zeker de manier waarpo

Ik heb een buurmeisje gehad die ook niet lekker rook, ze stonk niet en was gewoon heel verzorgd, maar ze had een hele sterke lichaamsgeur.

Het verschil tussen een zweetlucht (bah Misselijk ) en een andere, aparta lichaamsgeur ruik je wel hoor...

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:47

Ik vind het achterbaks dat de collega's van je moeder zo achter haar rug om haar belachelijk maken. Persoonlijk zou ik - als ik zo'n collega zag - er eens een duchtig woordje met praten. Ik zou nu eenmaal razend worden als mijn moeder huilend thuis kwam door iemand anders toedoen. Don't mess with my mum!!

Mocht je moeder effectief een geurtje hebben, zul je dat zelf niet direct merken, omdat je dagelijks in contact komt met je moeder en dus de geur niet meer opmerkt, of omdat je zelf die geur ook hebt.

Wat ik zou doen:
A. Aan goede kennissen/vrienden/buren vragen of ze vies ruikt en ze moeten eerlijk zijn.
B. Ik weet niet welke dokter ervoor geschikt is, ik zou denken een dermatoloog (transpireren, huidproblemen), of een huisarts (onwelriekende adem). Als deze zeggen dat je moeder geen slechte geur draagt, zou ik me er niets van aantrekken. Merken de artsen toch een geur op, kunnen ze ineens mee uitzoeken aan wat het kan liggen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:53

vaak gaat dit om een transpiratiegeur.
bij mij ruikt dit ook vrij sterk, ik onthaar mijn oksels, dat scheelt al veel. verder regelmatig van (goede) deo wisselen, dus niet voque maar rexona ofzo.
elke dag douchen en schone kleren aan!

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:13

Ik vind dat jullie een beetje ver gaan.
Het is toch juist heel goed van de collega's dat zij aangeven dat 'de moeder' ruikt.
Zo weet zij wat er gaande is en kan zij er iets aan doen.
En dat 'moeder' daarom moet huilen kan ik me heel goed voorstellen want niemand wil onaangenaam ruiken.
Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat de collega's dit op een verkeerde manier gebracht hebben.

De t.s. zal de geur w.s. niet ruiken omdat zij dit gewent is.

Oplossing weet ik zo snel niet te benoemen en er zijn al een aantal mogelijke oorzaken naar voren gebracht.
Maar ik zou dit probleem zeker met een arts bespreken, want er zijn vast een aantal middelen op de markt tegen lichaamsgeuren (en dan doel ik niet alleen op deo).

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:02

odje schreef:
Ik vind dat jullie een beetje ver gaan.
Het is toch juist heel goed van de collega's dat zij aangeven dat 'de moeder' ruikt.
Zo weet zij wat er gaande is en kan zij er iets aan doen.
En dat 'moeder' daarom moet huilen kan ik me heel goed voorstellen want niemand wil onaangenaam ruiken.
Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat de collega's dit op een verkeerde manier gebracht hebben.

Ik wil me hierbij aansluiten.
Ik geef ook aan kennisen collega's en werknemers aan dat er ergens een luchtje hangt of iets niet representatief is
(spinazie tussen je tanden, slechte adem, vreemde luchten). Nu is het wel zaak dat voorzichtig en tactvol niet voor dr hele groep te brengen want het is iets heel persoonlijks natuurlijk.
Dus dat het aangegeven wordt vind ik wel ok maar ik weet niets over de manier waarop...
Misschien wordt je moeder wel gepest op haar werk. Ik vind het in elk geval heel naar om te lezen dat dit "verhaal" al langer de ronde doet. Dat zegt natuurlijk wel iets over de sfeer op het werk. Aan de andere kant weet ik ook niet hoe gevoelig je moeder is.
Ik vind het naar voor haar en vind het fijn om te zien dat jij je er ook over op kunt winden.
Er zijn al genoeg tips gegeven om iets aan "het luchtje" te veranderen, maar het lijkt mij beter iets aan het werk en collega's te veranderen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:11

Juist! Ik denk ook dat je iemand er uiteindelijk alleen maar mee helpt om het wel te zeggen. Het is de manier waaróp. Maar ik zou denk ik zowiezo even in een hoekje gaan huilen hoor, ookal werd het vriendelijk gebracht. Alle mogelijkheden zijn boven volgens mij al genoemd. Ik hoop dat het overgaat voor je moeder

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:15

Iedereen heeft een verschillende lichaamsgeur, door sommige mensen wordt die slecht ervaren, door anderen goed.
Volgens mij kan je er niet echt iets aan doen en is er ook geen speciale reden voor, je bent (je moeder en zus) gewoon jezelf.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:26

Ik weet geen oplossing, ook niet wat het kan zijn, maar hoop dat er een goede oplossing voor haar is!

Siedah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:32

Ik heb ook ooit een collega aangesproken op haar nare lichaamsgeur. En geloof me maar dat ik daarvoor flink buikpijn had. Maar ik vond wel dat ik in mn recht stond. Wij zaten met 6 meiden op 1 kamer, in de zomer was het er soms 30 a 35 graden. Dan is het echt niet te harden als 1 persoon zo stevig ruikt dat je er hoofdpijn van krijgt. Boos! Zij rookte sjag (wat er via haar porien uitkwam), haar kleding was vaak niet schoon en verder was zij niet erg schoon op zichzelf (lees plukken haar onder dr oksels en matige hygiene).

Haar heb ik mijn spraydeo aangeboden (uiteraard wel waar niemand bij was!). Was niet heel subtiel maar ze pikte het wel goed op. Bleek dat ze dat wel gebruikte, maar dat het niet goed werkte. Ze wist ook niet dat er speciale deo's op de markt zijn tegen heftige transpiratie. Op mijn advies heeft ze ook dr shag onder dr oksels weggehaald...

En ja, na een dag werken in een heet kantoor ruik ik ook niet altijd even fris, maar een goede hygiene, schone kleding en een goede deo doen wonderen!

Ik denk dat sommige mensen het gewoon niet doorhebben, omdat ze gewend zijn aan hun eigen geur. Vaak zijn ze dan blij als iemand hen erop wijst, zolang het maar met respect gebeurt...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:04

Misschien een oud topic...

Om je kleding eens van alle geur en wasmiddel te ontdoen zou je een week alles met azijn kunnen wassen (ook goed voor je wasmachine).

Lichaamsgeur in je lijf doo meer water te drinken en als het lukt eens een dag te watervasten om eens goed je lichaam te reinigen.

Overmatige beharing scheren werkt goed tegen blijven zweetlucht en als je echt een keer flink zweet, helpt het om wat baking soda onder je oksel te doen.

Pas op met chemische deo,s en bodysprays daar zit zo,n rotzooi in.

Hopelijk kan je moeder deze nare opmerking naast zich neer leggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:21

Ik snap echt totaal niet waarom hiervoor een topic van 11(!!) jaar oud naar boven geschopt moet worden? Denk je dat de moeder van TS nog steeds huilt om een opmerking van 11 jaar terug? Beetje raar? Hoe komt dit topic überhaupt bij je omhoog na 11 jaar?

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:28

secricible schreef:
Ik snap echt totaal niet waarom hiervoor een topic van 11(!!) jaar oud naar boven geschopt moet worden? Denk je dat de moeder van TS nog steeds huilt om een opmerking van 11 jaar terug? Beetje raar? Hoe komt dit topic überhaupt bij je omhoog na 11 jaar?

Ik snap het ook niet. Maar heeft er nu een totale ramp plaatsgevonden? Je reageert echt belachelijk heftig. Met het verkeerde been uit bed gestapt :)?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:21

Daar dit topic al héél erg oud is en waarschijnlijk niet meer van toepassing, zet ik hier een slotje.