bekkeninstabiliteit en nog nooit bevallen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butsmuts

Re: bekkeninstabiliteit en nog nooit bevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:50

UK_eef schreef:
Silfre: bij welke manuele therapeut ben je hiervoor geweest?

Marijke Verkooijen heet ze geloof ik en ze werkt bij Centrum voor Fysiotherapie & Manuele Therapie in Vleuten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:40

fanclubE_Gal schreef:
Mijn moeder is bekkenfysiotherapeut (die behandeld dus mensen met bekkeninstabiliteit).
Zij zegt dat (veel) paardrijden op jonge leeftijd het bekken kan vervormen en dat je daardoor last kan krijgen.
Ook is het zo dat paardrijden wel degelijk kan helpen

ja dat zei mijn arts ook.
ik rij al vanaf mijn 4de heel actief en veel op dikke pony's vroeger.
ik heb een dik jaar last van mijn bekken gehad nu gaat het een half jaar goed!

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:24

Ik heb juist wel erg veel last met paardrijden. Ik mag nu dan ook iig een half jaar niet paardrijden en als de klachten dan nog niet over zijn nog langer niet. En dan maar hopen dat het niet terugkomt als ik weer ga rijden.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:03

Balen zeg! Ik heb 2 maanden niet gereden en vond dat al heel lang.

Ben op zoek naar een nieuw zadel en heb er verschillende uitgeprobeerd. Ik merk dat ik op bredere zadels meer last krijg (van mijn heupen) ondanks dat mijn klachten 'over' zijn. Op mijn boomloze pad had ik ook veel last.

Door mijn hypermobiliteit was mijn bekken scheef gaan staan en geblokkeerd.

Had ook last van mijn evenwicht. Ik kon heel moeilijk m'n evenwicht houden vooral in galop. Als m'n paard opeens besloot eerder af te wenden of een bakkabouter te ontwijken kon ik met moeite die beweging volgen. Ik kreeg ook mijn voet niet meer in m'n beugel (dat is heel erg want ik heb een ijslander van 1.30). Dacht dat ik wel heeeel stijf werd...

Gaat nu gelukkig weer beter nadat de manueel de blokkade heeft verholpen.

Ik moet ook scheef gezeten hebben want na die therapie heb ik een week als Quazimodo gelopen (voor m'n gevoel dan). Ik had het gevoel dat mijn linkerbeen opeens veel verder zette als ik liep dan m'n rechter. Ook met zitten heb ik een hele tijd last gehad van m'n linker zitbeenknobbel, ik zat voorheen vooral op rechts omdat mijn bekken dus scheef stond. Nooit gemerkt!!!

Ik heb overigens naderhand ook mijn paard laten controleren door een osteophaat (dankzij mijn eigen goede ervaringen met de manueel) maar die (paard dus) heeft er gelukkig niets aan overgehouden. Dat kan wel gebeuren als je lang scheef zit.