dreadlocks! hoe maak je ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeanie

Re: dreadlocks! hoe maak je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:32

Ja foto's zat alleen ben ik nog steeds te blond om ze op bokt te plaatsen Bloos

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:34

Heb ze er ook gewoon uitgekamt hoor was geen probleem.
Je moet ze wel regelmatig wassen en dat is gewoon een beetje oefenen en wennen maar meer niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:21

jeanie schreef:
Ja foto's zat alleen ben ik nog steeds te blond om ze op bokt te plaatsen Bloos

stuur maar naar mijn mail cayuse1@t-online.de ik zet ze er wel op Haha!

Debsterdeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:35

hoihoi,

Ik heb ook dreads gehad, ze zijn er sinds kort uit.
Ik heb ze ook bij een aantal mensen gezet, en milo heeft de mijne gezet.
Eerst verdeel jeje haar in staartjes met elastiekjes, dan ga je die staartjes touperen, zodat het heel erg in de knoop zit, en beetje draaien, touperen, draaien enz, daarna doe je er permanent vloeistof in en laat je dat intrekken(tijd staat op de verpakking) daarna uitwassen en fohnen en even waxen. het is wel makkelijk maar je moet het even gezien hebben, want om er zo zelf aan te beginnen (voral bij jezelf lijkt het me nogal moeilijk) Haha! naja zo hebben wij het gedaan en zo doet de kapper het ook.
veel succes voorderst!!

Debsterdeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:40

Oh en je kan ze er wel uitkammen hoor, je haar valt wel erg uit en word wel een stuk dunner, maar je kan het nog best makkelijk uitkammen(heb ik ook gedaan), Het is wel heeeel veel werk maar het lukt wel, het word na een tijd weer een volle bos:P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:40

kon jij ze er ook uitkammen(ik wil ze ook nog steeds,zie alleen die kale kop niet zitten Tong uitsteken )

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 20:42

kimmie261 schreef:
(ik wil ze ook nog steeds,zie alleen die kale kop niet zitten Tong uitsteken )

hahaha ik wil ze ook maar ik zie het ook niet zitten Tong uitsteken Haha!

Debsterdeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:50

Je kan het er gewoon uitkammen, je hoeft echt je kop niet kaal te scheren hoor:D het word alleen wat dunner, maarja dat groeit wel weer aan. ik heb het er 2x uitgekamt, en me haar ziet er nog wel leefbaar uit hoor:P maar je moet wel even goed nadenken of je het wel wil. want je moet ze er natuurlijk niet meteen uitkammen he, dat zou zonden zijn:)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:03

Een vriendin van mij had dreads laten zetten, van haar eigen haar.
Inmiddels heeft ze ze er weer uit, stukkje haar afknippen maar ze hoefde niet haar hoofd kaal te scheren Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 07:11

wel belangrijk: als je zelf dreads zet, draai ze dan allemaal dezelfde kant op! Anders heb je in het begin het risico dat je alles juist losser draait i.p.v. vaster tijdens het bijhouden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:24

heej even een vraagje kan je ook gewoon een paar dreads zelf maken of laten maken? Ik bedoel niet of de kappers dat doen maar of dat kan lijkt me wel maar toch even vragen Haha! dus..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:10

ik zet dreads, al een paar jaar. ik heb ze zelf ook drie jaar gehad.

het zetten duurt bij mij ongeveer 4 uur. dan maak ik de dreads, gaan ze in een permanentrol, waarna de vloeistof eroverheen gaat. even wachten en uitspoelen, daarna worden ze gewaxt.
het is inderdaad waar dat je de dreads het beste de eerste maand niet kunt wassen.
dit om erg pluizen te voorkomen. je haar moet zich in de dreads vormen, en als jij het gaat wassen, spoel je knoopjes eruit, die fundamenteel zijn voor je dreads.

daarna kan je ze gewoon 1 keer per 1 a 2 weken wassen, geen probleem. het beste kan je speciale dreads shampoo kopen, omdat je van gewone shampoo roos krijgt, omdat de zeepresten altijd in je dreads blijven zitten.

ik zet dreads trouwens voor 75 euro, met garantie en veel hoe-krijg-ik-ze-vet-mooi-tips Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:12

Debsterdeb schreef:
hoihoi,

Ik heb ook dreads gehad, ze zijn er sinds kort uit.
Ik heb ze ook bij een aantal mensen gezet, en milo heeft de mijne gezet.
Eerst verdeel jeje haar in staartjes met elastiekjes, dan ga je die staartjes touperen, zodat het heel erg in de knoop zit, en beetje draaien, touperen, draaien enz, daarna doe je er permanent vloeistof in en laat je dat intrekken(tijd staat op de verpakking) daarna uitwassen en fohnen en even waxen. het is wel makkelijk maar je moet het even gezien hebben, want om er zo zelf aan te beginnen (voral bij jezelf lijkt het me nogal moeilijk) Haha! naja zo hebben wij het gedaan en zo doet de kapper het ook.
veel succes voorderst!!

heey deb!!! jaaa, er wordt reclame voor me gemaakt Haha! Haha! Haha!
die foto uit jouw profiel wil ik ook! die hele oude, dat we nog dreads hadden. ik steel hem even ok? Lachen
xxxx!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:21

milo,doe jij dreads zetten bij mensen???

tenminste echte dreads of die ingevlochten dreads??
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 06-08-06 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:22

heej even een vraagje kan je ook gewoon een paar dreads zelf maken of laten maken? Ik bedoel niet of de kappers dat doen maar of dat kan lijkt me wel maar toch even vragen dus..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:23

suwbi,als je vanaf het begin leest zie je hoe je het moet doen,je moet naar een surinaamse kapper gaan die hebben er een soort gel voor(tenminste,dat zei diegene die ik belde),die zei,dat je plukjes moest maken,dan die gel erdoor en elke dag draaien aan die plukjes,net zolang tot het klitten worden...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:25

ja snap ik Knipoog maar ik bedoel je kan er toch lijkt me logisch ook een paar maken inplaats van heel je haar?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:29

ja hoor dat kan,dan maak je een paar van die klitten bollen,maar of dat mooi is??

cookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:42

ik heb twee jaar dreads gehad en ze zijn bij mij door iemand thuis gezet. Eerst staartjes maken, dan touperen, permanentvloeistof erin, daarna nog een spulletje om het goed dood te maken Tong uitsteken en voila: dreads. Na 4 weken heb ik ze gewassen en daarna gewoon iedere week bijna. Niets vies aan, geen maden of wat. Na twee jaar heb ik ze eruit laten knippen (niets scheren ofzo) en had ik gewoon nog 10 cm haar ofzo...
Bij die surinaamse kappers doen ze het inderdaad met gel enzo. Alleen die surinamers hebben allemaal van dat mooie kroeshaar dat geweldig wil klitten. Wij hebben meestal slap steil haar dus dat blijft totaal níet zitten..

Er is niets negatiefs aan dreads, als je ze gewoon een beetje bijhoudt... Je hoofdhuid went er op een gegeven moment aan en ik had daarna veel minder last van vet haar...
Het duurt alleen wel een tijd voordat ze mooi beginnen te worden. In het begin heb je echt nog losse staartjes beetje, maar later gaan ze vervilten en dan krijg je 'echte' dreads.

met dreads:
Afbeelding

Afbeelding

en zonder:

Afbeelding

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:47

ziet er stoer uit Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:48

ziet er wel stoer uit...

kan je dreads ook gewoon ""kort" houden,jij had vrij lange dreads zie ik...

cookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:11

mijn dreads waren in het begin heel kort... volgens mij kan je vanaf 15 cm dreads laten zetten. Meestal krimpen ze nog een heel stuk, vandaar die lengte.
je kan dreads als ze eenmaal gaan groeien wel kort houden. maar als je ze knipt dan gaan wel je puntjes weg (vind ik altijd zonde) die worden dan bot, tenzij je ze weer in een punjte knipt (maar dan heb je weer dat ze uit elkaar gaan vallen).. je kan ook je punten in je dreads stoppen, dan worden ze ook korter maar dan krijg je van die 'doppen' (daar vind ik het op lijken)...

mmm ik lijk nu net zo'n betweter, maar vind het leuk om over dreads te praten Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:24

ja ik ook,ik wil ze nl nog steeds....

niet iemand in de buurt van winschoten die die dingen kan zetten??? Schijnheilig

cookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:40

www.endlessdreads.tk... dit meisje woont in winschoten en zet ze zelf... moet je maar ff op dr site kijken of t wat is Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:56

de link doet het niet bij mij..

maar zet zij nepdreads,die vind ik nl niet zo mooi,of draait ze ook echte dreads van je haar??