Ik moet eigenlijk ook een bril, maar ik wil niet. Ik kwam erachter door de schoolarts, dat was in de tweede (is nu ongeveer 4 jaar geleden). Daar bleek dus dat ik niet alles meer kon lezen. Zij zei dus ook dat ik maar eens naar de opticien moest gaan. Maar ik heb het toen aan mijn moeder verteld (zij heeft geloof ik ook al heel haar leven bril/lenzen) en die zei: als je er niet teveel last van hebt zou ik het niet doen, en zo dacht ik er zelf ook over. Een kennis zei ook (heeft zelf ook lenzen) dat als je eenmaal lenzen of een bril hebt, dat dan je ogen veel sneller achteruit gaan. Dat is in ieder geval bij haar wel zo.
Nou moet ik zeggen dat mijn ogen (volgens mij) ook niet zo heel slecht zijn. Ik kan gewoon de ondertiteling van een afstandje lezen en het bord op school kan ik ook lezen, ook als ik achteraan in de klas zit. Maar ik denk wel dat ik voor het autorijden wel een bril neem / moet nemen (ik rijd nog geen auto, want ik ben nog geen 18).
Dat je ogen sneller achteruit gaan als je een bril hebt is onzin. Waarschijnlijk denkt die kennis dat omdat het nu beter in de gaten gehouden wordt. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dom van je moeder om te zeggen dat je maar niet naar de opticien moet gaan.
Ik kan me trouwens niet echt goed meer herinneren toen ik een bril kreeg, ik was 4 Maar als ik nu mijn lenzen 's avonds uitdoe is het wel een heel rustige wereld. Kan dan ook niet slapen met lenzen in, gelukkig maar want dat is enorm slecht voor je ogen.