Tampons doortrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriis_

Re: Tampons doortrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:05

Ik gooi ze in de wc hoor Knipoog Daarom ook tampon, met maand verband moet je altijd moeilijk doen omdat het niet in de WC kan Knipoog

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:06

Het lijkt mij persoonlijk ook niet zo'n slim plan om ze door de wc te spoelen Bloos
Als de boel er al niet van verstopt raakt, is er altijd nog het argument dat tampons niet vergaan.
Hierdoor is het moeilijker en kostbaarder om het water weer te zuiveren.
Dus..denk aan het milieu en gooi dat ding gewoon in de prullebak
Wel nadien even je handjes wassen Knipoog

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:10

op school spoelt iedereen ze door is gaaf joh alles verstopt enz. HAHAH en die mannetjes in de tampons HAHAHA thuis doek het ook kan volgens mij niet echt veel kwaad iedereen doet het bij ons thuis

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:11

ik spoel ze gwoon door
idd nog nooit last van gehad.. Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:16

IK gooi ze weg, bij ons boven raken de wc's snel verstopt, beneden niet, maargoed dan verstoppen ze die filters van de zuiveringsinstallaties weer gigantisch, waardoor de rioolkosten nog hoger worden...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:18

Tampons door de wc gooien? nee natuurlijk niet. Condooms ook niet trouwens. De rioolwaterzuiveringsinstallaties moeten dat er allemaal uithalen!

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:19

Gooi ze ook altijd weg ivm verstoppingsgevaar.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:22

weet je wel hoeveel ellende je er door krijgt al je ze doorspoelt Boos! (spreek uit ervaring)
moet je maar aan mijn man vragen die heeft menig keer de boel open moeten trekken omdat er weer eens dikke proppen tampons in de rioolpijp vast zaten Boos!
hij word al panish bij het woord tampon Vork
ik gebruik ze zelf niet maar de visite spoelt ze lekker door (nu niet meer HOOP IK)
dus meiden denk effe na en doe ze netjes in de prullenbak
is een kleine moeite en het bespaard een hoop ellende

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:59

vroeg of laat gaat manlief eens de tuin moeten openspitten omdat er een hoop vertropping is in de afvoer, ik denk niet dat jullie meiden weten hoe zo'n afvoer van een huis eruit ziet maar een lachertje is dat nie, zit een overloop enmeer in, en als je daar een berg tamponnekes en maandverband in gaat werpen stapelt zich dat na een tijdtje wel op, sommigen hebben dat zelfs al na 20jaar met wc papier.... dus euh, not done. en zoiets openspitten is niet echt de moeite waard hoor... heb het thuis al mogen klaarspelen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:16

En voor kosten van ontstopping draai je dan zelf op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:18

Sja, als er geen fatsoenlijk prullenbakkie in de buurt is trek ik ze altijd door hoor
Easy going Cool

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:20

Ik gooi ze meestal gewoon in een prullenbakje. Behalve als er geen prullenbakje(hoe irr) staat dat soel ik ze door het toilet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:20

goed te weten dat er dus mensen zijn die bij andere mensen thuis tampons in het toilet gooien,ook fijn als jou toilet verstopt raakt,en dat je dan kan opdraaien voor de kosten,terwijl het gewoon in een vuilnisbakje gegooit kan worden... Scheve mond

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:21

Ik trek ze alleen maar door als er geen prullenbak in de buurt is... Of als de prullenbak heel vies is.
Maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor..

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:22

ik trek ze ook altijd door...
waarom zou je eigen ontlasting wel kunnen en een tampon niet ? Tong uitsteken

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:24

Ik vind het nogal goor in mijn vuilnisbakje tampons te vinden. Van mij mag de visitie die zooi rustig doorspoelen, liever zelfs Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:25

Ik spoel ze wel door.
Die 'hygienische' afvalbakken moeten nl. wel regelmatig geleegd worden en ik weet dat dat op school niet gebeurd. Daarnaast ga ik echt thuis niet elke maand een vuilnisbak met gebruikte tampons omkiepen, waarvan een deel er dus al een week staat (eet smakelijk!) en ik vraag me ook af hoe jullie het in wcpapier rollen: wcpapier op je schoot en volledig volgezogen tampon met slijmresten etc eraan er bovenop en maar hopen dat het niet doorlekt? Ik word al ziek bij het idee...

Dan maar een keer werk voor de loodgieter eventueel, met het water zal het ergste deel bloed en slijm er wel uit gespoeld zijn Haha! (hij laat zich trouwens vet betalen dus hij moet niet zagen over ranzige klusjes...)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:29

chellaa schreef:
ik trek ze ook altijd door...
waarom zou je eigen ontlasting wel kunnen en een tampon niet ? Tong uitsteken

omdat een tampon 10 keer zo dik word en een drol niet Gestoord
als er geen prullenbakje in de wc staat kan je hem toch netjes in wc papier rollen en dan alsnog ergens weggooien er is altijd wel iets in de buurt Vork
je weet echt niet wat je aanricht als iemand zijn riool verstopt raakt
ik ga nu dus echt een briefje in de wc hangen geen tampons doorspoelen ( na het lezen van deze domme berichtjes)
ik moet er niet aan denken om voor de zoveelste keer WEER mijn hele terras open te moeten spitten omdat er weer eens iemand is die haar tampon door heeft gespoelt Boos!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:31

Ik spoel ze altijd door.. En na al die jaren heb ik nog nooit een verstopping gehad..

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:32

Urielle schreef:
Ik spoel ze wel door.
Die 'hygienische' afvalbakken moeten nl. wel regelmatig geleegd worden en ik weet dat dat op school niet gebeurd. Daarnaast ga ik echt thuis niet elke maand een vuilnisbak met gebruikte tampons omkiepen, waarvan een deel er dus al een week staat (eet smakelijk!) en ik vraag me ook af hoe jullie het in wcpapier rollen: wcpapier op je schoot en volledig volgezogen tampon met slijmresten etc eraan er bovenop en maar hopen dat het niet doorlekt? Ik word al ziek bij het idee...

Dan maar een keer werk voor de loodgieter eventueel, met het water zal het ergste deel bloed en slijm er wel uit gespoeld zijn Haha! (hij laat zich trouwens vet betalen dus hij moet niet zagen over ranzige klusjes...)

als je iedere dag je prullenbakje leegt is er niks aan de hand Slapen
en weet je hoe duur het is om je hele terras te moeten laten uitgraven door een loodgieter Gestoord
dan leeg ik liever dagelijks mijn prullenbakje en maak hem schoon

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:34

tinkert_tje ,ik heb exact hetzelfde idee,met vriendelijk erbij dat de kosten voor degene zijn die de tampon heeft doorgespoeld...

echt te ranzig,ik zie al hier dat mijn hele badkamer net zo onder water staat als op mijn werk...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:36

tinkert_tje schreef:

Ik woon in een etagewoning, bij ons wordt er nog met 'gemeentevuilniszakken' gewerkt (hele dunne, die ook nog om de haverklap scheuren), dus dat zou inhouden dat ze dus een week lang in mijn keuken liggen. Ziek Doe dan maar in de badkamer...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:45

ze gaan hier ook gewoon in de prullebak... ten eerste omdat wij niet op het riool aangesloten zijn maar op een septic tank en om die zooi in die tank te hebben telt ook lekker opomdat ze echt niet vergaan....
De visite hier hoeft er van mij ook niet aan te denken om ze door te spoelen ik doe het ook niet dus het word wel medegedeeld dat wij op een septic tank zitten...
Maar bij anderen thuis gaan ze ook gewoon in de prullebak moet er niet aan denken om daar de zooi te verstoppen door dat ik ze zo nodig door moet spoelen ...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:52

Urielle schreef:
tinkert_tje schreef:

Ik woon in een etagewoning, bij ons wordt er nog met 'gemeentevuilniszakken' gewerkt (hele dunne, die ook nog om de haverklap scheuren), dus dat zou inhouden dat ze dus een week lang in mijn keuken liggen. Ziek Doe dan maar in de badkamer...

je kan ze toch in een apart boterhamzakje doen dan is het ook netjes en reukvrij ingepakt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:01

je kan in de winkel ook zakjes kopen,hygiene zakjes heten deze,daar kan het maandverband in of tampons,als je de tampon in zo'n zakje stopt en dan in een prullenbakje,lijkt mij geen bezwaar...