help! ik val in razend tempo teveel af!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Re: help! ik val in razend tempo teveel af!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:33

Luister a.u.b naa MMMaaike, want dit is echt niet normaal. Ik hoop dat het niks ernstigs is, sterkte!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:36

me vriend is nu nog aan het werk tot 6 en tegen de tijd dat hij klaar is ben ik al weer aan het werk (als ik ga want begin me steeds minder lekker te voelen) en de EHBO is tegenwoordig ook niet zomaar tevreden als je niet eerst langs je huisarts bent geweest!
ik ben 6 weken geleden van me pony afgevallen en naar de ehbo gebracht en daar gingen ze uit hun pannetje omdat ik niet langs de dienstdoende arts ben geweest!
en dit is ook niet iets dat uit het niets is gekomen (niet door een val ed) dus als ik naar de EHBO rijd denk ik dat ik ook gezeur krijg net zoals laast

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:41

Ik zou maar even niet aan die katten denken, maar aan jezelf!
17 kg is echt niet normaal! Dat is echt teveel in zo'n korte tijd!
ga gewoon eerst naar de HA
sterkte!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:42

Bel morgen de huisarts op met het bericht (ga heel erg zielig doen) dat je het liefst meteen wil komen omdat je het niet vertrouwd.
Ik ben een jaar terug ook heel erg veel afgevallen zonder reden... na een paar weken kwam ik weer langzaam aan. Achteraf denk ik dat het een heel groot stuk stress is geweest.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:43

ik had dat ook ik had toen zwaare longontsteking niet leuk
mischien heb jij het niethoor maar het is niet normaal.. gelijk bellen hoor ,, ben erg benieuwd!!

Tellie

Als ze zeiken bij de EHBO hebben ze lekker pech.
Als je niet snel naar je HA kan, gewoon gaan.
Het is echt niet normaal om zo snel 17 kilo zonder enige duidelijke reden te verliezen. Scheve mond

linda_arnold

Klinkt idd niet zo fijn, ik zou er gewoon op staan dat je vandaag nog bij die ^%&*()# huisarts mag langs komen! Weet jij veel waar je mee rond loopt..........

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:44

ik denk dat je echt iets onder de leden hebt...
wacht er niet te lang mee meid want je lichaam gaat nu aangeven dat het tijd is om actie te ondernemen!!
ik wens je heel veel beterschap en hoop dat je een paardenmiddel (om het een beetje in de bokt sfeer te houden Knipoog ) krijgt,zodat je er snel weer bovenop komt!
laat je ons snel horen hoe het met je is??

MLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:47

misschien zwanger? dan val je aan het begin ook vaak af. En het overgeven past ook wel in het plaatje

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:48

Niet rot bedoeld maar ik kan me wel voorstellen dat je HA je niet a la minuut laat komen. Als je al 3 weken aan het afvallen bent dan maakt die ene dag ook niet meer uit. Daarbij, als je je doodberoerd gevoelt had was wel eerder naar de HA gegaan lijkt me.

Sterkte in ieder geval. Enne, in dit geval denk ik dat jouw gezondheid belangrijker zijn dan de katten die misschien het huis afbreken dus probeer je daar niet te druk over te maken! Knipoog

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:50

Zorg dat je voldoende blijft drinken meis, heel belangrijk(zeker als je veel moet overgeven) weet je huisarts ook dat je je op dit moment plots heel erg slecht voelt (dat begrijp ik uit je posts) en dat je je nu grote zorgen maakt? Heb je het hem echt gezegd? Anders gewoon naar de eerste hulp.(als je al eerder iets raars hebt opgepikt, waarom zou dat nu niet kunnen?)

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:55

ik kreeg de dokter zelf niet eens aan de telefoon en ik kreeg de asistente want de dokter houd PAUZE! Boos!
het is echt iets vanaf maandag dat ik me zo bagger voel en zolang ik NU maar niet te veel eet gaat het wel maar ja niet echt bevordelijk voor je gewicht zeg maar!
ik ga morgen wel naar de HA
het is net wat Ir111 zegt die ne dag zal vast niet uitmaken (denk ik)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:58

Je valt al 3 weken af, en nu "wij" op bokt zeggen dat je naar de HA moet gaan en je niet direkt terecht kunt, vindt iedereen dat vreemd.
Ik denk dat je HA gelijk heeft, die ene dag kan er ook nog wel bij, zijn spreekuur is vast al volgeboekt met mensen die vanmorgen tussen 8 en 10 uur hebben gebeld, met nog een aantal gaatjes voor echte spoedgevallen.
En je krijgt (bijna) nooit de dokter aan de lijn, die houdt namelijk spreekuur, vandaar dat de doktersassistente achter de telefoon zit. Met uitzondering van het telefonisch spreekuur..
Ga niet zomaar langs de SEH van het ziekenhuis, want daar schiet je ook niets mee op. Dit is namelijk niet iets acuuts, maar hier loop je al 3 weken mee rond. Je zult echt een verwijzing van de HA nodig hebben.
Dus...morgen op tijd je bed uit, om 8 uur de HA bellen voor een afspraak voor dezelfde dag.
Eet en drink voor de zekerheid vanaf vanavond 22 uur niets meer, want als hij bloed wil prikken voor je schildklier en bloedsuiker moet je nuchter zijn, zo kun je dat gelijk laten doen en hoef je niet nog een dag langer te wachten Knipoog
In elk geval veel sterkte!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:18

Als het je schildklier is dan moet je ook heel hyper zijn. Is dat zo?
En wat sommige zeggen, van als je al drie weken zo veel af valt dan maakt die ene dag ook niet uit. Ik wil je niet bang maken, maar het kan ook wel wat ernstiger zijn. Sommige huisartsen nemen klachten soms niet serious genoeg. En al helemaal geen doktersassistenten. Sorry als hier doktersassistenten zijn die dit lezen, maar dit zijn geen artsen en kunnen ook geen diagnoses stellen. Als je je echt ziek voelt en spugen is nou ook niet helemaal normaal, dan kan je altijd na werktijd de huisartsen post bellen. Misschien kan je daar wel terecht en die kunnen je dan naar de EH doorverwijzen. Nogmaals ik zie soms mensen bij ons in het ziekenhuis binnen komen die wel wat ergere dingen hebben hoor.
Ik persoonlijk zou me niet zo laten afschepen. Afvallen is niet normaal. Zweet je 's nachts soms veel. Kan ook een symptoom zijn van een bepaalde ziekte net als afvallen enz. Sterkte maar laat je niet afschepen, want je gezondheid is je alles hoor.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:19

Voordeel van morgen naar de huisarts, is dat je nu even kan uitrusten, en morgen rusten nog even de katten alle verzorging kan geven, maar ik verwacht niet dat ze je meteen het ziekenhuis in stoppen en daar een week houden, of je moet grote tekorten hebben en niet meer kunnen staan...

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:28

love_gino schreef:

neej daar had ik ookal op gelet want een vriend van me hebben ze laast ook suikerziekte ondekt en die viel ook ontzettend veel af en dronk ook veel
maar ik eigenlijk niet niet meer als normaal zeg maar
de laaste dagen zelf minder omdat het zeer doet en ik zo vaak moet overgeven Huilen
me moeder dacht ook aan suikerziekte maar ik weet verder niet in welke vormen die er allemaal zijn enzo

Voor de types (1 en 2) maken de klachten eigenlijk weinig verschil. Bij type 1 zijn de klachten vaak meteen wat ernstiger dan bij type 2 (die er soms jaren mee rond lopen, bij type 2 verlopen de klachten vaak geleidelijker). Jouw klachten klinken niet als suikerziekte, de enige overeenkomst die ik zie is het vele afvallen en evt. het overgeven (dat kan voorkomen bij een hoog bloedsuiker, maar dat hoeft absoluut niet). De pijn en het niet drinken (of iig niet heel veel) passen niet in het plaatje van suikerziekte.

Ík dénk dus dat er iets anders achter jouw klachten wegkomt, maar ik heb er eigenlijk 0,0 verstand van Knipoog Haha! Sterkte ermee in ieder geval!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:36

Oeeh succes ermee, dat klinkt helemaal niet goed!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:43

summer schreef:
Als het je schildklier is dan moet je ook heel hyper zijn. Is dat zo?
En wat sommige zeggen, van als je al drie weken zo veel af valt dan maakt die ene dag ook niet uit. Ik wil je niet bang maken, maar het kan ook wel wat ernstiger zijn. Sommige huisartsen nemen klachten soms niet serious genoeg. En al helemaal geen doktersassistenten. Sorry als hier doktersassistenten zijn die dit lezen, maar dit zijn geen artsen en kunnen ook geen diagnoses stellen. Als je je echt ziek voelt en spugen is nou ook niet helemaal normaal, dan kan je altijd na werktijd de huisartsen post bellen. Misschien kan je daar wel terecht en die kunnen je dan naar de EH doorverwijzen. Nogmaals ik zie soms mensen bij ons in het ziekenhuis binnen komen die wel wat ergere dingen hebben hoor.
Ik persoonlijk zou me niet zo laten afschepen. Afvallen is niet normaal. Zweet je 's nachts soms veel. Kan ook een symptoom zijn van een bepaalde ziekte net als afvallen enz. Sterkte maar laat je niet afschepen, want je gezondheid is je alles hoor.

neej ben heleaal niet hyper ben juist ontzettend sloom de laaste dagen maar goed dat is ook niet gek als je niets meer binnen houd toch?
en zweten neej ook niet ik heb het maandag op dinsdag nacht juist ontzettend koud gehad heb nu er ook weer een dik dekbed op liggen vannacht had ik nergens last van

chally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:45

Jeetje,laat je niet afschepen hoor...en anders wél gewoon naar het ziekenhuis gaan,je bent volgens mij helemaal alleen thuis,stel dat je onwel wordt ofzo...

Heel veel sterkte,ik blijf dit even volgen!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:02

Hopelijk heeft de dokter snel tijd voor je. Ik vind dit echt niet gezond klinken! Het zou inderdaad iets aan je schildklier kunnen zijn, maar het kan zoveel zijn...... Suikerziekte zou ook een optie kunnen zijn, hoewel je dan normaalgesproken extreem gaat drinken. En mochten je katten een dringende opvang nodig hebben, daar is toch altijd wel iets voor te regelen.

Kristel (Vulcan Lady)

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:07

thnx allemaal voor de lieve berichtjes Lachen ik moet nu gewoon wachten tot morgen en kijken wat de HA dan zegt
ik hoop dat het allemaal meevalt hoor... pffffffff

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:21

Hey antikal,

Ik zou gewoon gaan de katten kunnen wel 2 dagn (1 nacht zonder eten) ik ga ook wel is een weekend naar huis en dan is ze alleen, en als je langer moet blijven is het toch serieus dus zou ik dat maar doen, laat het me maar weten morgen! xx sterkte

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:36

Pff wat een gedoe zeg! Ach gut
ik ben benieuwd wat er nu uitkomt morgen!
Doe iig vandaag rustig aan voordat je onwel wordt want je zit helmaal alleen thuis (met je aktten dan maar die kunnen niet veel doen Clown )
Succes morgen!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:45

Nou gelukkig zweet je niet 's nachts. Maar je moet je morgen als je de HA belt niet weer laten afzepen hoor. Desnoods maak je het gewoon erger tegenover de assistente. Het is niet normaal.
Je moet gewoon morgen een HA zien. Dadelijk gebeurt er wat als je alleen thuis bent. Misschien val je wel flauw of zo. Dus meid sterkte morgen en voet bij stuk houden. En evt nog wat erger maken.
sterkte.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 19:49

pfff ben net om 5 uur wezen werken ik was weer om 7 uur thuis
met de mededeling "lijken moeten uitzieken Knipoog "mag de rest van de week thuis blijven nu
dat is wel beter wat ik voel me net een zak aardappels nu!
veels te zwaar om te bewegen!
BAH