4 verstandskiezen verwijderen onder Narcose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985

Re: 4 verstandskiezen verwijderen onder Narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:44

Ik heb het ook gedaan en mijn kaakchirurg wou het doen i.v.m. een beugel project en ze moesten er toch uit.

Ik haat die vent nog steeds, want het was niet nodig geweest en ze waren bovendien nog veel te klein. (flink aan het snijden geweest dus. Ik heb daar door wel dik een week met hamsterwangen rondgelopen en ik heb sindsdien niet het volle gevoel in de helft van me tong, maar goed ik was er wel mooi vanaf!!

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:59

Bij mij moeten ze er ook alle4 uit.
Ik heb meer schrik voor de naalden (infuus?) dan voor de ingreep enzo zelf.
Moet je trouwens aan het infuus of is het ook zonder?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:04

onder narose is altijd : All Inclusive... Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:37

Aminatjj schreef:
Bij mij moeten ze er ook alle4 uit.
Ik heb meer schrik voor de naalden (infuus?) dan voor de ingreep enzo zelf.
Moet je trouwens aan het infuus of is het ook zonder?

Bij mij hebben ze dat (helaas/godzijdank) gedaan toen ik onder narcose was. Ze hadden nameljik eerst beloofd dat ze geen infuus bij mij zouden plaatsen, tenzij er iets niet goed gaat.
Helaas is die infuus toch in gekomen, was de eerste wat ik zag toen ik wakker werd, brr. Maar het viel eigenlijk wel mee, ik heb toch niet gezien hoe hij erin werd geplaatst. (en gevoeld)

Krijgt nu nog steeds een wee gevoel als ik er aan terugdenk Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 02:35

Onder volledige narcose is het beter om ze alle 4 tegelijk te doen dan ben je er gelijk vanaf
Onder narcose is alle 4 echt mogelijk je krijgt dan een lucht slangetje in je keel als je slaapt en die is er na die tijd weer uit als je wakker wordt, je kunt wel merken dat er iets in je keel heeft gezeten.

Ik heb ze trouwens ook onder narcose laten verwijderen

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 04:45

bij mij zijn er onder narcose 4 kiezen en 2 verstandskiezen getrokken je voelt er echt niks van. Ook ik ben als de dood voor de tandarts word sinds kort bij mijn huidige tandarts met lachgas behandeld speciaal voor angstige personen zoals ik. je ziekenfonds moet je wel ff goedkeuren als angsthaas dik papier werk dat je eerst mee krijgt, maar nu ik met lachgas behandeld word kijk ik er minder tegen aan. Heb al zoveel meegemaakt boren in me tandvlees te vaak te weinig verdoving vreselijk

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 09:38

Ja idd. Ik moest ook zo'n angstscorelijst invullen en doorverwijzing van mijn tandarts etc bijvoegen. Maar krijg ik daar nu thuis nog bericht van dan voordat die kiezen eruit gaan of het wel of niet vergoed wordt?

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:49

als het goed is krijg je de info van de tandarts en als je naar het ziekenhuis moet voor onder algehele narcose krijg je een oproep van het ziekenhuis

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:10

Mijn 2 verstandskiezen die groeien ook scheef, dus die moeten er ook uit.
Maar ik durf niet eens naar de tandarts toe ik ben echt doodsbang. Maar ik ga binnenkort gewoon en dan laat ik mijn kiezen er ook trekken onder gehelen narcose want zonder narcose lijkt het me echt doodeng. Moet je trouwens nog lang in het ziekenhuis blijven daarna ? en moet je nog terug om de hectingen er uit te laten halen ?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:59

De hechtingen lossen van zelf op
In emmen is het zo dat je 2,5 uur na de operatie (want zo noemen ze het) weer naar huis mag als alles goed is natuurlijk

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:37

In januari moest mn verstandskies er eigenlijk uit maar ik heb 2weken geleden (onder lichtelijke dwang Clown ) pas durven bellen om een afspraak te maken.

Afgelopen maandag bij de tandarts 1 verstandskies laten trekken, onder plaatstelijke verdoving...
En ik ben doodsbang voor de tandarts, ikmoest ookmn handen onde rmn kont leggen omdat ik steeds geneigd was ze richting m'n mond te bewegen Bloos .
Ik heb vreselijk veel pijn gehad, echt het gevoel of heel mn kaak uit zn verband is getrokken, redelijk dikke wang gehad (goed koelen helpt wel goed).
Nu heb ik nog pijn (ja ook door zware pijnstillers heen Vork ) op de plek waar die kies zat. Maar tot gister deed ook mn tong en de andere kant van mn mond helemaal zeer. Oja, mn mondhoekjes waren ook gescheurd Boos!

Echt als ik jou was zou ik alle 4 tegelijk onder narcose laten doen, als er bij mij ooit nog eens wat uit moet, wil ik het anders dan"gewoon" onder plaatstelijke verdoving!!

ikkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:19

Bij mij worden ze er per 2 uitgehaald. nu net 2 eruit.. volgende week donderdag nog eens twee onder gewone verdoving bij de tandarts.
had er helemaal geen last van. en vooral geen pijn ..

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:31

Weet je al naar welk ziekenhuis je kan gaan? Ik weet namelijk alleen dat hele angstige patienten naar Utrecht worden gestuurd om onder volledige narcose behandeld te worden. Daar sta je een jaar op de wachtlijst... ben erg benieuwd hoe het zich bij jou ontwikkeld!

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:42

In leeuwarden en groningen doen ze het ook behandelen onder algehele narcose

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:51

Ik heb het in Hoorn laten doen, nu kan het volgens mij niet meer, moet je naar Alkmaar gaan.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:27

Ik moet in Arnhem. Had daar vorige week maandag een afspraak. Gingen ze foto's maken etc. En nu kan ik 7 oktober terecht voor onder algehele narcose dus.

Je hebt natuurlijk wel een verwijsbrief van de tandarts nodig voor onder narcose. Verder had ik ook een verwijsbrief bij me waarin ik in angsttherapie ga in het UMC voor mijn tandartsangst.

Maar ik hoef dus maar 3 maanden ongeveer te wachten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:02

Ik weet nog niet of ze er bij mij uit moeten, want ze komen nog niet door. Maar ze zeggen (oftewel mijn moeder zegt) dat die prik zo ongelooflijk veel pijn doet! Dus daar ben ik nogal bang voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 03:34

ik heb het ook laten doen vorig jaar rond deze tijd. ook onder narcose. even later sprak ik iemand die ook in een ziekenhuis werkt en wist mij te vertellen dat ze niet alle 4 tegelijk mochten. dit omdat je dan niet fatsoenlijk kan eten. je bent er dan dus wel vanaf, maar je kan niet tot amper fatsoenlijk eten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:59

Ik heb altijd begrepen dat ze maar aan één kant tegelijk verwijderd mochten worden omdat de kans te verkleinen dat je keel wordt 'dichtgeknepen' door eventuele zwelling. Zwelling aan beide kanten tegelijk vergroot het risico daarop.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:17

Karin schreef:
Ik heb altijd begrepen dat ze maar aan één kant tegelijk verwijderd mochten worden omdat de kans te verkleinen dat je keel wordt 'dichtgeknepen' door eventuele zwelling. Zwelling aan beide kanten tegelijk vergroot het risico daarop.

Nee, het gaat om de verdoving... als je alles tegelijk wil doen, ligt je hele mond plat Haha! en kan je niet slikken waardoor je kunt stikken. Als je onder een kies wil trekken, wordt de helft van je kaak en tong verdoofd. Boven kan je alleen de kies lokaal verdoven. Boven en onder links of rechts kan dus wel tegelijkertijd.

havana72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:51

Ik heb ze ook in Duitsland onder narcose laten verwijderen. Alle 4 lagen ze scheef en waren niet doorgekomen. Iedereen zat me bang te maken, maar het is me 100% meegevallen. Voor je twee kunt zeggen, ben je weg. Toen ik later bijkwam, moest ik naar het ziekenhuis gebracht worden, omdat het in duitsland normaal is om drie dagen in het ziekenhuis te blijven. Ik voelde me behoorlijk raar in het ziekenhuis, omdat ik me kiplekker voelde. Dikke wangen, maar ik moet liegen als ik zeg, dat ik ook maar iets gevoeld heb. Geen hoofdpijn en de wonden voelde ik echt niet. Dus na een week hebben ze de hechtingen er uit gehaald en alles was goed. Nee, geen centje pijn...... Knipoog

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:59

Onder narcose, kan dat?
Oh ik hoop dat ik dat ook mag dan en alle vier tegelijk. Ik ben zo ontzettend bang voor de tandarts en wil dat echt niet meemaken. Als die van mij eruit moeten dan hoop ik ook dat ik onder narcose mag, anders durf ik echt niet.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:20

Mijn verstandskiezen komen ook gedeeltelijk en schots en scheef door, maar zolang ik er geen last van heb blijven ze er maar mooi van af!! Gelukkig vind mijn tandarts het ook onzin om zo'n behandeling te ondergaan als je er geen last van hebt. Volgens mij is het in veel gevallen pure geldklopperij.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 21:42

Het probleem bij mij is dat ik last van 1 heb. Maar aangezien hij bij mij er onder narcose uit moet hebben ze ervoor gekozen om ze alle 4 tegelijk eruit te halen omdat ik van de andere 3 ook hoogstwaarschijnlijk last ga krijgen met door komen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:41

chickey schreef:
Het probleem bij mij is dat ik last van 1 heb. Maar aangezien hij bij mij er onder narcose uit moet hebben ze ervoor gekozen om ze alle 4 tegelijk eruit te halen omdat ik van de andere 3 ook hoogstwaarschijnlijk last ga krijgen met door komen.

O, dan kan ik het me wel voorstellen. Ik hoop maar dat ik er nooit last van zal krijgen. Jij veel sterkte in elk geval!