Hoe lang heeft het bij jou geduurd? (om zwanger te worden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lennon

Re: Hoelang heeft het bij jouw geduurt? (om zwanger te worden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:56

Ik ben augustus 2005 met de pil gestopt... Na een half jaar nog steeds niet ongesteld dus onderzoeken laten doen om te kijken of alles 'normaal' was... Zo is er ontdekt dat ik zelf geen eisprong heb en in februari zijn we met de eerste behandeling begonnen (pilletjes nemen om eisprong te bevorderen en cyclus te regelen).
De eerste poging was gelijk raak, maar draaide na 7 weken uit op een miskraam, tweede poging sloeg niet aan, derde poging is ook niet goed verlopen en zo zijn wel al bijna een jaar verder na het stoppen met de pil...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 08:53

Ja, dat kan natuurlijk ook nog...
Heel veel sterkte, hou vol!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:12

Als ik het goed heb is DES een medicijn wat vroeger wel tijdens zwangerschap werd gegeven maar ze zijn er later pas achter gekomen wat het met de 'nakomelingen' doet. Misvormde voortplantings organen (zoiets), bij vrouwen dus misvormde baarmoeder o.i.d.

Ontopic, ik ben door de pil zwanger geworden, begin feb. komt de kleine. Ik ben 20 als de kleine geboren word en vriendje is 21.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:32

Bij de eerste zwangerschap was het direkt raak. Tja, daar reken je ook niet op als je met de pil stopt. Bij de tweede zwangerschap was ik zwanger binnen 3 maand en bij de derde zwangerschap was het ook direkt raak! Toch niet leuk hoor, er blijft zo weinig over om te oefenen Bloos want dat is toch het leukste Knipoog Ik ben nu de 40 gepasserd, dus een vierde kindje komt er niet meer hoor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:48

Arrabel schreef:
Wat is een DES dochter?

DES is veel voorgeschreven tot halverwege de jaren '70 aan vrouwen om miskramen te voorkomen.
Helaas bleek achteraf dat de dochters van de vrouwen die DES hadden voorgeschreven gekregen vaker onvruchtbaar waren, miskramen kregen, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen kregen, baarmoederhalskanker kregen etc.
Na het DES-schandaal zijn de eisen om medicijnen goedgekeurd te krijgen verscherpt omdat voortaan (gelukkig) beter gekeken moest worden naar de effecten van de medicatie op langere termijn. Goed dat het gebeurd is, maar de DES-dochters hebben daar dus niet veel meer aan.

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:22

Bij mij heeft het 6 jaar geduurd, ik had de hoop bijna opgegeven maar het is toch nog gelukt.
Mijn zoon wordt bijna 12

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:31

bij de eerste 2 jaar over gedaan.
bij de tweede 8 maanden en bij de derde.......die komt er niet bij ons als het goed is tenminste!!

bij der eerste hadden we een afspraak staan bij de Gyn bleek ik net 3 weken zwanger te zijn dus dat was wel zo prettig, hoefden we niet de medische mallemolen in!!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:09

Urielle schreef:
Arrabel schreef:
Wat is een DES dochter?

DES is veel voorgeschreven tot halverwege de jaren '70 aan vrouwen om miskramen te voorkomen.
Helaas bleek achteraf dat de dochters van de vrouwen die DES hadden voorgeschreven gekregen vaker onvruchtbaar waren, miskramen kregen, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen kregen, baarmoederhalskanker kregen etc.
Na het DES-schandaal zijn de eisen om medicijnen goedgekeurd te krijgen verscherpt omdat voortaan (gelukkig) beter gekeken moest worden naar de effecten van de medicatie op langere termijn. Goed dat het gebeurd is, maar de DES-dochters hebben daar dus niet veel meer aan.

O ja, dat had ik wel is gezien op televisie, wat een afschuwlijke fout van de mensen die dit medicijn hebben ontwikkeld!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:51

Urielle schreef:
Arrabel schreef:
Wat is een DES dochter?

O ja, dat had ik wel is gezien op televisie, wat een afschuwlijke fout van de mensen die dit medicijn hebben ontwikkeld!
[/quote]

Sorry kijk nu pas weer op deze Topic.

Dit klopt dus. En wat het aller ergste is dat het medicijn helemaal niet werkte. Mijn moeder heeft het in 1971 voorgeschreven gekregen omdat ze bang waren dat ze een miskraam zou krijgen. En toen ze wisten dat het medicijn niet werkte hebben ze nog tot, ik geloof 1974 het aan zwangere vrouwen gegeven. Ook hebben moeders die het geslikt hebben een verhoogde kans op borstkanker.
Kortom een Huilen medicijn.
Dus ik heb geluk dat ik wel heel makkelijk zwanger kan raken. Veel DES vrouwen moeten het doen via IVF als ze uberhoubt al zwanger kunnen raken. Ook heb je als DES dochter een vergrote kans op vroeg geboorte, dus vaak na 25 weken al een bevallen. Maar ook dat heb ik niet . Ben nu 39 weken en 2 dagen zwanger. En het wil er nog niet uit. Mijn dochter kwam met 39 weken en 2 dagen. Dus ik zit te wachten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:16

Dus je hebt mooi geluk gehad!!!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:22

Ik ben 15 jaar aan de pil geweest en in februari gestopt.
42 dagen gewacht op mijn menstruatie en daarna was ik zwanger Haha!
Nu dus 18 weken.

Maar inderdaad wat ik al eerder las dat het gemiddeld 6 maanden kan duren.

Groetjes Pharlap.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:25

Twee maanden Haha!

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 04:37

na de pil heeft het een jaar geduurd 3 miskramen gehad en nu toch echt zwanger al met al na 4 jaar pas een gezonde zwangerschap*D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:04

Toch wel redelijk vlot bij de meesten zie ik.
Ik was 32 toen ik stopte met de pil, 2 jaar later pas zwanger. Had de hoop opgegeven en mijn leven maar weer opgepakt...nieuwe baan...voor de nieuwe baan ingrijpende verhuizing en op de dag van de verhuizing bleek ik zwanger Clown .
Bij de 2e heeft het weer 2 jaar geduurd, maar dat is jammer genoeg mis gegaan. Daarna nog een poging enige tijd, maar toen vond ik het eigenlijk langzaamaan mooi geweest.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:07

Hoi,

Bij de eerste zwangerschap was het meteen raak.

En bij de tweede zwangerschap was het ook meteen raak.

Groetjes

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:56

twee weken . dus ik ben gestopt en de eerste maand meteen raak
succes

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 02:19

Bij de eerste 8 maanden ik was 19 mijn man 20
tweede met de pil zwanger geraakt.
derde ook onverwachts en vierde met spiraal zwanger geraakt maar daar heb ik een miskraam gehad.

Sjorsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:20

Na ruim 9 jaar de pil geslikt te hebben besloten we te stoppen..
Ik was gelijk zwanger.. Bleek na 2 maanden een miskraam. Ben daaraan in september geopereerd en het advies was, de eerste 3 maanden niet zwanger worden..
We besloten om het vanaf januari weer te proberen.. Weer gelijk raak..
We zijn nu de trotse ouders van ons inmiddels bijna 2 jarig zoontje.. Extreme duivel
Ik was bij de bevalling 25 en mijn wederhelft 31..

Charaz

Re: Hoe lang heeft het bij jou geduurd? (om zwanger te worden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:24

0 maanden, was zwanger door de pil heen Haha!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:22

Ik heb twaalf jaar de pil geslikt en het heeft bijna 11 maanden geduurd voordat ik zwanger was ondanks dat ik al twee jaar van de pil af was...
Ik was bij mijn bevalling 30 jaar.
Mijn zoontje is nu bijna 1 jaar (over drie weken)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:43

Ik was met 3 maanden zwanger.
Mijn zoon(tje) is nu 3.5 jaar alweer

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:43

Ik heb twee jaar een Mirena spiraaltje gehad en vier dagen nadat ik deze had laten verwijderen was ik zwanger!
Nu ben ik 30 weken zwanger.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:25

ik moet er niet aan denken om door de pil heen zwanger te worden denk je dat het veilig is ( oke ben pas 14 en oke niet aan de pil, daar niet van) maar het hele bevallen gebeuren lijkt mij niks ( ja ik weet het ben pas 14 dat hoor ik al vaak genoeg) maar ik denk er nou eenmaal anders over