Wat is dit!!??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: Wat is dit!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:12

Dan zou ik alsnog willen weten hoe je er zo zeker van bent dat het Herpes of een andere Soa is?
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 31-07-06 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 11:13

Het lijkt op de plaatjes, en hoe kom ik anders opeens aan een soort blaasje/wondje op mijn vinger? Het kan toch bijna niks anders zijn, als het steeds erger wordt?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:15

Ja ik verdiep me niet zo in de Soa's..
Zorg er wel voor dat ik die niet krijg..

Maar hoe zou je er in godsnaam aankomen..
Door een prik van een mug?
Waar ben je dan op vakantie geweest? Omdat er in sommige landen muggen zijn die inderdaad ziektes overbrengen.

Kon je ook niet eerder bij de dokter terecht?
Nu zit je nog 2 dagen in spanning..
Jezelf alleen maar gek te maken door allerlei nare gedachtes..

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:17

Ga nou gewoon naar die dokter meid Ach gut , waar ben je bang voor? Je denkt nu dat je een soa hebt, maar bent er niet zeker van? Word je niet dol van die onzekerheid? Ik vind het heel knap dat je een afspraak met de dokter hebt gemaakt, de eerste stap is nu gezet! En je schamen is heel normaal. Een arts kijkt heel anders naar jou lichaam, dan dat je dat zelf doet. Een arts moet een diagnose stellen en kijkt dan gewoon welke ziekteverschijnselen je hebt, heel nuchter en afstandelijk. En artsen oordelen ook niet, ze zitten daar om je te helpen! Als je herpes oid hebt, dan ga je daar echt niet dood aan hoor, daar zijn medicijnen voor. En het komt heel vaak voor. Laat je helpen, want je vergeeft het jezelf nooit als je later geen kinderen kunt krijgen omdat je nu de moed niet zou hebben om er wat aan te laten doen! Heb je geen lieve vriendin die met je mee wil voor wat mentale steun? Doordat je het aan niemand vertelt, sta je er ook alleen voor en maak je het nog zwaarder voor jezelf. Achteraf zul je je vast veel beter voelen en dan ben je vast blij dat je bent geweest. Veel sterkte en zorg eerst maar even voor jezelf. Ga eerst naar die dokter zodat je weet wat je hebt. Daarna kun je je wel druk gaan maken over je vriend en wie je het wel en niet gaat vertellen. Doe maar rustig aan!

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 11:20

Ik ga er ook heen.. Ik durf het niet aan iemand te vertellen, zelfs niet aan mijn beste vriendin. Juist nu ik mijn vriend zo hard nodig heb, kan ik het hem echt niet vertellen. Zit ontzettend in de knoop met mezelf. Denk achteraf dat die muggenbult, ook geen muggenbult was. Als ik plaatjes kijk op internet, ben ik opgelucht omdat ik er veel zie die er helemaal niet op lijken, maar sommige wel en dan flip ik. Snap er niks van. Met mijn oude vriend ben ik wel verdergegaan, maar niet het. En dat is al zo lang geleden dat dat haast onmogelijk is! Ik snap het niet, maar ben blij als ik woendsdag geweest ben

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:26

Je durft het wel hier te vertellen en dat is ook al heel wat! Iedereen hier leeft met je mee, hopelijk geeft je dat nog wat steun. Wel jammer dat je het je vriend niet durft te vertellen. Hij zou je ook kunnen steunen, waardoor je je minder rot voelt. Hij zal best even schrikken, maar ik zou het toch wel vertellen als je woensdag bent geweest en weet wat het is.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:31

Vind het erg gOed van je dat je toch naar de dokter gaat!
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 31-07-06 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:34

Ik vind het super van je dat je een afpraak gemaakt hebt bij de dokter, ik vind dat soort dingen ook altijd heel eng. Maar als je zegt dat het ondertussen erger is geworden zou ik dat daar liever toch nog even telefonisch melden, misschien kun je er dan nog wat eerder terecht. De dokter is ook de enige die je er mee kan helpen en je zekerheid kan geven over wat het is. Zolang je er zelf mee zit maak je jezelf helemaal gek! De dokter kan je waarschijnlijk geruststellen en je weet dan tenminste wat het is en er wordt dan wat aan gedaan. En als je zekerheid hebt, dan pas zou ik het waarschijnlijk aan andere mensen vertellen. Maar vooral je vriend natuurlijk, als het echt een soa is dan vind ik dat toch iets dat je sexpartner echt moet weten (en als hij het hierom met je uit zou willen maken zou ik hem nog een trap na geven als ik jou was), het mijn ouders vertellen zou niet een prioriteit zijn voor mij (maar dat hangt ook van je leeftijd/relatie met je ouders af).
Laatst bijgewerkt door Nouska op 31-07-06 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 11:34

Ik sprak hem net en hij vroeg hoe alles was.. Ik zei mwa het gaat wel hij vroeg waarom en ik heb eerlijk gezegd dat ik er liever niet over praat.. toen zei hij: je kan altijd alles tegen me zeggen he schat (krijgt spontaan weer tranen in ogen)
Misschien vertel ik het mijn vriendin toch maar. Zij laat me toch niet stikken.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:44

Je beste vriendin zal begrip voor je hebben hoor. Daar is het je vriendin tenslotte voor. Misschien wil ze wel met je mee tot in de wachtkamer, zodat je je daar wat meer op je gemak voelt (tot zoverre dat kan als je op doktersbezoek gaat..)? Vertel het je vriend pas als je weet wat het is (maar dat is mijn persoonlijke mening). Tot dan zou ik hem vertellen dat je je niet helemaal goed voelt ofzo, niets concreets. Komt helemaal goed joh! Ach gut

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:27

Zie dat je mensen op bokt in een ander topic oproept om te reageren of ze een SOA hebben. Sla je nu niet een beetje door ?. Nors opkijken Wat je hebt is waarschijnlijk iets heel onschuldigs maar voor de zekerheid toch even checken omdat een SOA van invloed kan zijn op de vruchtbaarheid. Meid toch, herroep jezelf eens goed !. Je zult wel vaker voor hetere vuren komen te staan. Weet je, mijn moeder zei altijd : MEN LIJDT MEER VAN HETGEEN MEN VREEST !. Dit is echt zo hoor. Kom op en pak jezelf eens goed aan !!!.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:48

Blaasjes rond je vagina lijkt heel erg op genitale herpes.
Het kan zijn dat iemand je oraal heeft bevredigd die een koortslip had.
Het kan ook zijn dat je misschien zelf wel is last van koortsuitslag?
Je kan het ook krijgen doordat je er aan de uitslag zit en daarna aan je vagina (bijvoorbeeld als je naar te toilet gaat)

Heel veel sterkte.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:14

die plekjes die je zegt lijkt meer op krentebaard...... dat kan je overal op je lichaam krijgen enhet vocht wat er uit komt is besmettelijk omdat je ook al zegt dat je een plekje op ke jand krijgt..... maar je hoort het woensdag allemaal wel van de HA

Autje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:08

auuu schreef:
Hallo bokkers,
Ik heb een schaduw account aangemaakt, omdat ik me schaam.
Ik ben pas op vakantie geweest, daar ben ik gestoken door een mug (denk ik) in mijn lies. Het jeukte enzo, maar verder niks aan de hand. Het is nu een wondje geworden, maar het zal wel genezen dacht ik.
Tot ik opeens een soort blaasjes kreeg rond mijn vagina enzo, die als ze open zijn bijna hetzelfde zijn als dat eerdere wondje! Ik kan geen soa hebben, hoewel ik doodsbang ben van wel!
Weten jullie wat dit is? Het doet pijn, maar jeukt niet
Ik wil hiermee echt NIET naar een dokter, simpelweg omdat ik 100 % zeker weet dat ik dat gewoon niet zou kunnen, me zo uitkleden bij een oudere man/vrouw en me laten onderzoeken! Ik kan het gewoon niet!
Bedankt!

[i]Ik wou alleen maar even zeggen dat het voor die arts zijn werk is en die doet dat misschien wel 10x per dag ofzo dus die kijk daar EGT niet raar van op !!!
Als ik jou was zou ik gewoon heen gaan !! Als het wel iets ernstigs is heb je later spijt !!!

Liefs *

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 17:28

contessa schreef:
Zie dat je mensen op bokt in een ander topic oproept om te reageren of ze een SOA hebben. Sla je nu niet een beetje door ?. Nors opkijken Wat je hebt is waarschijnlijk iets heel onschuldigs maar voor de zekerheid toch even checken omdat een SOA van invloed kan zijn op de vruchtbaarheid. Meid toch, herroep jezelf eens goed !. Je zult wel vaker voor hetere vuren komen te staan. Weet je, mijn moeder zei altijd : MEN LIJDT MEER VAN HETGEEN MEN VREEST !. Dit is echt zo hoor. Kom op en pak jezelf eens goed aan !!!.

Sorry hoor, maar ik was gewoon benieuwd. Hoe mensen met een soa erover denken enzo.. Ik sla niet door hoor helemaal niet..

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:33

Zelfs 2ejaars geneeskunde zijn al een heleboel gewent en kijken al niet zo snel meer op...(vb. je zit in de les iets op te schrijven en als je opkijkt staat er "ineens" een man in alleen een slipje voor de klas...wat je dan denkt?*oh, intressant praktijkvoorbeeld vandaag Clown *) Je denkraam is/wordt gewoon anders gevormd.

Meis, internet geeft geen diagnose, internet kan niet buiten het hokje kijken en je hersenen zien nu eenmaal "graag" wat niet zo hoeft te zijn...Zo had ik tijdens les over rugpijn, plots rugpijn. Als ik iets zie of hoor over luizen of vlooien, krijg ik kriebel. Het is er (vaak) niet maar je hersenen laten je erin trappen. De reden is mij ook niet echt duidelijk.

Nog geen reden tot paniek dus, eerst maar eens wachten op de dokter(Ik weet dat het een raar systeem is in nederland maar kan je niet bellen of je toch niet vroeger mag? Lijkt me wat prettiger voor je gemoedsrust)

Overigens is bijna ieder koortsblaasje, herpes Knipoog .

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:34

Ik heb dus een afspraak gemaakty bij de dokter, maar denk er net aan, kost dat geld? Ja toch? En het spreekuur wil ik niet omdat dat alleen maar 2 mannen zijn. Nu heb ik een afspraak met een vrouwelijke arts, maar ik kom niet aan geld zonder dat mijn oduers het weten! Hoe moet ik dit doen.. en krijg ik een rekenig ofzo?

Autje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:38

Volgens mij gaat dat wel met de verzekering misschien kan iemand het wel even voorschieten ofzo

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:40

je hoeft naar mijn idee nooit contant te betalen! en als het goed is heeft de arts een zwijgplicht, óók naar je ouders toe. en het geld ja kun je niet een vriendin inschakelen??

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:41

als het goed is lost de verzekering het op... maar dat gaat miss nog wel via je ouders...
weet je wat, bespreek dat ook met haar, want het kan anoniem, echt waar!
Heel veel sterkte woensdag en ik duim voor je!

Autje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:43

Laat ff weten als je meer weet oke,....????????????????

Liefs*

auuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:50

Maar stel dat er een rekening thuiskomt! Ik heb trouwens nu allemaal kleine 'blaasjes' ook op mijn bovenbeen, kan dit nog steeds krentebaard zijn?

Autje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:51

nee de arts heeft zwijgplicht dus dat MAG NIET !!!! gewoon laten testen !!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:53

daarom gewoon gaan!!! zwijgplicht is zwijgplicht!!!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:54

Ja een arts heeft zwijgplicht! Dus ik zou gewoon gaan als ik jou was!