Ik slikte ook mg30 maar heb nu ook die andere ik weet niet hoelang je die al hebt ik heb denk ik 3 maanden geleden nieuwe voorraad gehaald dus misschien krijg je de volgende keer ook de nieuwe
Ik slik deze pil ook.Nu zo n 7 jaar denk ik.Gelukkig ben ik door de pil heen niet zwanger geraakt.De werking bij mij is dus goed.Maar je weet het maar nooit.
Ieder lichaam is anders en reageerd anders. Ik weet toen ik ruim 19 jaar geleden begon de dokter mij bekeken heeft en ook het verleden van mijn moeder. Ze werd altijd vrij snel zwanger dus wil hij geen risico nemen en gaf gelijk een zwaardere pil.
Heb idd vaker begrepen dat deze pil niet 100% is. De mensen die zwanger werden bdoor de pil heen slikte deze pil al een tijdje. Vaak is het zo dat je lichaam in de loop van de jaren veranderd vooral als je begint bij je 16de.
Daar heeft mijn huisarts niet naar gekeken en bij mijn moeder was het ook 3x meteen raak.... Ik slik nu zo'n 5 jaar microgynon en het is tot nu toe altijd nog goed gegaan. Al schoot ik afgelopen week wel even in de stress, want normaal begint mijn menstruatie 's ochtends/begin van de middag en toen had ik nog niet eens last van mijn buik. Uiteindelijk om 5 uur heb ik heel hard zitten juichen op de wc! (idd, ik ben echt nog niet aan kinderen toe)
Ik slikte ook de 30, maar mn huisarts heeft na een jaar tijd gezegt dat ik beter de 50 kon gaan slikken omdat de 30 voor veel mensen eigenlijk te ligt is en hij het risico niet aandurfde. Misschien ook wel een stukje laksheid van artsen om maar een 'standaart' pil voor te schrijven.
ik lsik de microgynon nu een jaartje of drie en nog geen last van zwangerschap gehad laten we dat even afkloppen haha, in het begin hielp deze pil mij heel goed omdat ik altijd ziek werd als ik ongsteld moest worden maar nu begint het een beetje te draaien krijg van me pil waarschijnlijk zelfs puistjes, ga denk ik wel even kijken voor een andere pil, toen ik het last schrok ik wel ervan toch maar wat voorzichtiger doen
Er zijn al veel lichtere pillen op de markt, de microgynon is helemaal niet zo licht. Ik denk dat het lijkt alsof door deze pil meer mensen zwanger worden, omdat bijna iedereen deze pil slikt.
Microgynon is inderdaad wel 1 van de meeste uitgegeven pillen door de dokters zowat al mijn vriendinnen gebruiken deze pil, hij is volgens mij in derdaad niet de lichtste
Ja maar dat komt gewoon omdat M30 (rigevidon) de meest voorgeschreven pil is!!! Dus de verloskundige kan dit makkelijk zeggen, want zij ziet alleen diegene die zwanger zijn geworden. De artsen zien een grotere groep. Wetenschappelijk is het aangetoond dat je zwanger kan worden door verschillende redenen bij de pil gebruik en deze kans is 1%. (bij het goed slikken en goed gebruiken van de pil)
de kans dat je zwanger wordt met een mirena spiraal is veel lager dan 1%, daarom is dit eigenlijk veiliger qua bescherming tegen een zwangerschap.
ik heb ook m30 gehad maar ben nu over gegaan naar de Nuvaring. Ik ben dit gaan doen, omdat ik ook licht bloedverlies begon te krijgen bij de m30 en dat ik met de ongesteldheid weer meer buikpijn kreeg. Nuvaring is echt een uitkomst
Hier nog een! En niet een keer maar 2 keer!!! De eerste keer twijfelde ik nog, misschien een keertje ziek geweest of diarree waar ik niet meer aan gedacht had.. Maar de 2e keer lette ik er altijd helemaal op omdat ik eigenlijk geen kinderen wilde en toen er al 1 had. Dus nooit vergeten, niet ziek geweest niks.. En toch weer zwanger. Inmiddels zijn mijn kids al 10 en 8 en ik ben blij met ze hoor
Laatst bijgewerkt door RoughRebel op 29-07-06 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
ik slik m nu al 3 of 4 jaar, nu heb ik er nooit zoveel vertrouwen in omdat ik nog wel eens laks ben met inenemen.. nemen we altijd andere maatregelen die blijven dus maar even aanhouden slik omdat ik anders zo ziek word met ongesteld zijn..
He bah. Ik krijg hier nou al weer hele erge kriebels van. Ik slik ook een lichte pil..... Je leest er op Bokt de afgelopen tijd steeds meer over.... Ieks...
Zelf slik ik de Microgynon 30 niet, maar dus wel een andere lichte pil, zo als ik hier boven al zei. Maar volgens de apotheek zou hij gewoon betrouwbaar moeten zijn, ondanks dat het een lichte pil is. Tijd terug had ik een langdurige doorbraak bloeding, ben toen langs geweest om het te vragen en ze hebben toen naar de fabrikant gebeld. Volgens hen is hij zelfs met een doorbraak bloeding betrouwbaar.
volgensmij is dat eerder, omdat verreweg de meeste vrouwen die pil hebben! Scheelt het inderdaad hoe licht je pil is? ik gebruik een nog lichtere pil (femodeen), kreeg veel klachten van de microgynon. volgensmij zijn er wel meer lichtere pillen dan microgynon..
Voor zo ver mij verteld is zou het schelen in dingen als bijwerkingen, of als je dus inderdaad niet tegen een andere pil kunt. En ik heb ook begrepen dat een lichte pil een uitkomst is voor jonge meisjes, en daarom ook aan hen voorgeschreven word.
Toch zou (volgens mijn apotheek) een lichte pil even betrouwbaar moeten zijn als een andere pil. Maar op een of andere manier..... ik weet het niet, maar zo langs als ik dat ding slik heb ik me nooit helemaal goed gevoeld met die gedachtes...