Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fleury schreef:Ja, het is een beetje een stomme gewoonte maar als ik ergens een wondje heb met een korstje erop dan krab ik die er meestal dus af. STOM!!!Want dan gaat het bloeden en komt er weer een korstje die er dus weer afgekrabt wordt en zo ontstaan er dus littekens.
Nu heb ik dus ook een flinke streep op mn enkels gemaakt (huid gescalpeerd met het scheren, bijna 2 weken geleden) en dat raakte een beetje ontstoken maar nu is het aan de betere hand en jeukt het dus (goed teken). Eerst was het te pijnlijk om aan te komen maar nu kriebelt het zo erg dat die korstjes blijven verdwijnen. En ze gaan ook gemakkelijker los totdat er gisteren weer flink wat bloed uit kwam
Dus toen vond ik het wel genoeg en moest het afgelopen zijn dus een pleister op geplakt zo van: nu kan ik er niet meer bij
![]()
Maar goed die plakte er dus aan vast dus ook niet zo'n heel goede oplossing. Mijn vraag is dus of meer mensen deze vervelende gewoonte hebbenEn wat je er het beste tegen kunt doen
jacimatho schreef:ah....herkenning...ik ben ook zo'n vreselijke plukker en pulker.
Heb last van acne op rug en borst en blijf daar obsessief aan krabben.
En als er ergens een wondje of korstje zit, gaat ie eraan....heb absoluut geen zelfbeheersing op dat vlak.
Met als gevolg dat het veel langer duurt eer het geneest en lelijke littekens overblijven.
Iemand een goed middeltje tegen die pukkels, buiten de pil om...???
( wil eigenlijk geen hormoontroep nemen )
Saisha schreef:ik ben ook er ook een.
zit nu heel erg met littekens op mijn rug en armen. idd zonnebank, of geowon zon helpt echt, maar ik zie het gewoon te weinig. tis nu tijdje minder geweest maar nu weer terug. weer overal wondjes, ik schaam me er ook voor.
jacimatho schreef:Saisha schreef:ik ben ook er ook een.
zit nu heel erg met littekens op mijn rug en armen. idd zonnebank, of geowon zon helpt echt, maar ik zie het gewoon te weinig. tis nu tijdje minder geweest maar nu weer terug. weer overal wondjes, ik schaam me er ook voor.
Heel herkenbaar hoor, heb het net zo...vooral nu het wat warmer is en je dan een hemdje ofzo aan doet .