Korstjes krabben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onyx88

Re: Korstjes krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:45

Hier nog zo'n pulker. Vroeger krabde ik alleen op mijn hoofd, tussen mijn haren maar nu ook mijn gezicht. Andere delen van mijn lichaam krab ik niet, dat vind ik eng, ik heb het gevoel dat dat pijn doet (terwijl dat op mijn gezicht ook niet pijnloos is). Ik dacht eerst ook dat ik een van de weinigen was maar er zijn er een hoop die dat doen.

Bij mij komt het voornamelijk door verveling maar ik weet helaas niet een middeltje wat zo 1-2-3 helpt. Wist ik het maar...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:48

Fleury schreef:
Ja, het is een beetje een stomme gewoonte maar als ik ergens een wondje heb met een korstje erop dan krab ik die er meestal dus af. STOM!!! Koe Want dan gaat het bloeden en komt er weer een korstje die er dus weer afgekrabt wordt en zo ontstaan er dus littekens.
Nu heb ik dus ook een flinke streep op mn enkels gemaakt (huid gescalpeerd met het scheren, bijna 2 weken geleden Clown ) en dat raakte een beetje ontstoken maar nu is het aan de betere hand en jeukt het dus (goed teken). Eerst was het te pijnlijk om aan te komen maar nu kriebelt het zo erg dat die korstjes blijven verdwijnen. En ze gaan ook gemakkelijker los totdat er gisteren weer flink wat bloed uit kwam Vork Dus toen vond ik het wel genoeg en moest het afgelopen zijn dus een pleister op geplakt zo van: nu kan ik er niet meer bij Clown
Maar goed die plakte er dus aan vast dus ook niet zo'n heel goede oplossing. Mijn vraag is dus of meer mensen deze vervelende gewoonte hebben Haha! En wat je er het beste tegen kunt doen Tong uitsteken

vuistwanten aan en iemand vragen om ze rond je polsen vast te knopen Clown

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:07

jacimatho schreef:
ah....herkenning...ik ben ook zo'n vreselijke plukker en pulker.
Heb last van acne op rug en borst en blijf daar obsessief aan krabben.
En als er ergens een wondje of korstje zit, gaat ie eraan....heb absoluut geen zelfbeheersing op dat vlak.

Met als gevolg dat het veel langer duurt eer het geneest en lelijke littekens overblijven.

Iemand een goed middeltje tegen die pukkels, buiten de pil om...???
( wil eigenlijk geen hormoontroep nemen )

zonnebank me zus had ook ane en zonnebank was voor haar de oplossing

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:39

dat is niet eens zo'n slecht idee...
Heb er zelf niet een, maar een kuurtje in de buurt kan wel.

Saisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:01

ik ben ook er ook een.
zit nu heel erg met littekens op mijn rug en armen. idd zonnebank, of geowon zon helpt echt, maar ik zie het gewoon te weinig. tis nu tijdje minder geweest maar nu weer terug. weer overal wondjes, ik schaam me er ook voor.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:36

Saisha schreef:
ik ben ook er ook een.
zit nu heel erg met littekens op mijn rug en armen. idd zonnebank, of geowon zon helpt echt, maar ik zie het gewoon te weinig. tis nu tijdje minder geweest maar nu weer terug. weer overal wondjes, ik schaam me er ook voor.

Heel herkenbaar hoor, heb het net zo...vooral nu het wat warmer is en je dan een hemdje ofzo aan doet .

Saisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:59

jacimatho schreef:
Saisha schreef:
ik ben ook er ook een.

Heel herkenbaar hoor, heb het net zo...vooral nu het wat warmer is en je dan een hemdje ofzo aan doet .

ja precies! voel me nu heel dapper heb een hemdje aan, maar moet er nog maar de deur mee uitgaan. meestal vervang ik het dan uiteindelijk alsnog door een shirtje die mn schouders bedekt en mn armen een beetje..

Hartjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:11

Ik heb het ook heel erg heb nu creme van de dokter.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:48

Ik krab ook echt altijd alles open en net zolang tot het niet meer open kan en dicht is of eigelijk een litteken is. Weet ook niet hoe je der vanaf komt wel vervelend maarja..

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:13

ik ben ook echt een krabber, nu ben ik aan het werk als verpleegkundige bij de thuiszorg en veel wondverzorging... voor de genezing van de wond is het belangrijk dat er zo min mogelijk korsten zijn... dus kan fanatiek aan het peuteren maar dan wel mey beleid Lachen