Zwanger,wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:39

bloempje1 schreef:
Ik had al gewacht met het op bokt plaatsen,maar de huisarts bellen zie ik dus niet voor me..Ik schaam me er nl erg over..Maar weghalen wil ik echt niet..
pff..moet nog goed nadenken en echt nog tot me laten bezinken

Het kind zal het goed krijgen,daar ben ik niet bang voor,financieel kan het allemaal..
Opvoeden zal ook lukken met ze 2e,ik sta er niet alleen voor.Heb nog een lieve vriend die het allemaal accepteerd en er ook goed voor zal zorgen.

Mijn ouders zijn idd niet makkelijk,maar geven wel om me,en dat weet ik ook..
Maar als nog blijft de angst er wel in..

Sorry als ik niet op iedereen 1,2,3 antwoord kan geven krijg ineens zoveel reacties.

En toch zou ik die dokter opbellen.
Je kan dan iig je ei kwijt.
Hij kan je voorbereiden op de dingen die gaan komen!
Hij kan je helpen met JOU keuze.
Hij zal je niet dwingen om het te houden of op te geven!
Succes.

En denk aan je zelf, wat je zelf wil!
De buitenwereld doet er niet toe!
Die hoefd je kindje niet op te voeden

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:40

ach meid wat naar voor je Ach gut

Pff als ik het aan mijn ouders moest vertellen zou het 1 en al geschreeuw denk ik worden.

Maar ik denk dat dit ook hun emoties zal zijn en dit zal later zeker bij draaien..

maar een abortus had ik niet gedaan je zit heel je leven ja hoe zal het er nu uit gezien hebben en hoe zal het zijn.. maar aan de ene kant kunje nu ook niet verder met je opleiding eventueel een baan?

veel sterkte

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:45

Ulony schreef:
@ roxiie weet je wel dat ongeveer 73% van de vrouwen die een abortus plegen, later geen kinderen meer kunnen krijgen!
Volgens mij klopt hier niks van. Heb je een bron?

TS, wat een moeilijke keuze! Ik denk dat het het allerbelangrijkste is dat je deze keuze zelf maakt, zonder je door anderen te laten beïnvloeden. Je moet het natuurlijk wel aan je ouders vertellen want zoiets kan je niet voor lange tijd verborgen houden, maar probeer voordat je het ze vertelt een beter idee te hebben van wat je zelf wil. Het is voor ouders vaak een grote schrik als hun dochter ineens zwanger blijkt te zijn en als de gemoederen hoog oplopen is veel moeilijker om het hoofd koel te houden en een beslissing te maken.

Je zegt dat je graag het huis uit wil, maar als je besluit het kindje te houden is het misschien juist fijn om nog thuis te wonen, zodat je ouders af en toe kunnen helpen met de baby (tijd en geld). Ik weet niet hoelang je al met je vriendje hebt, maar zou je het ook zonder zijn tijd/inkomen/etc. kunnen redden? Je weet maar nooit natuurlijk ...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:46

Wat ik trouwens ook nog even wilde zeggen: voor tienermoeders zijn er verschillende soorten financiele hulp, via de overheid, via de gemeente...
Ik las dat het financieel allemaal geen probleem is maar een kind is best duur dus het is toch fijn dat er zo'n oplossing is. Ik weet niet wat je plannen zijn met je studie, veel hogescholen hebben tegemoetkomingen voor kinderopvang ed (ik krijg zelf een half jaar stufi doorbetaald via de hogeschool zodat ik tot februari thuis kan blijven, er zijn echt fondsen en regelingen als je er achter aan gaat Haha! ) en ook avondonderwijs of volwassenenonderwijs in modules kunnen oplossingen zijn.
Dus nogmaals: volg je gevoel!
Voor de praktische dingen is altijd wel een regeling te treffen.

Als je echt geen kind wil, laat het dan aborteren want dat is voor geen van beiden eerlijk. Maar anders regelt het zichzelf wel weer, en bedenk dat abortus een enorme stap is waar je de rest van je leven vaak emotionele ballast van hebt en zwanger worden is niet altijd vanzelfsprekend (kan er helaas van meepraten) dus een kind is toch een cadeau.

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:50

ik heb het van mijn huisarts, omdat ik toendertijd ook twijfelde of ik zwanger was of niet

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:53

Je zou ook nog contact op kunnen nemen met instanties die zich daarop toegelegd hebben. Dat is het Fiom of de VBOK.
Sterkte met je keuze.

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:33

meisje, je wil het niet kwijt zeg je....dus denk voor jezelf en niet voor je ouders!
want als jet het weg laat halen, doe je het voor je ouders en niet voor jzelf!
daar krijg je spijt van..
je ouders zijn je ouders, en ik denk dat die best genoeg van je houden om je te respecteren met je eigen gemaakte keuzes!
heel veel sterkte! en doe wat JIJ wil en je VRIEND, doe dit met zn 2en.. je ouders dat komt later wel... denk even niet aan de rest maar echt aan jezelf!

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:35

ik zou het wel tegen iemand je verhaal zeggen zodat je je ei wel kwijt bent maar jij en jou vriend moeten er wel goed over naar denken wat jullie willen. sterkte in deze moeilijke periode

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:44

poe een hele moeilijke situatie, nou ken ik veel mensen die al op deze leeftijd een vruchtje gedragen hebben, zij zijn ook op het gevoel af gegaan! Roddels zul je wel krijgen, maar jij weet beter!

Ik kan moeilijk alles herhalen want wat iedereen hier nu al zegt heb ik nik meer om bij te voegen..

Het enige wat ik je wil zeggen is.. denk heel goed na.. en laat het ons weten hoe het verder gaat, qua houden van of niet??
Je ouders ????

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:29

jezus wat een rotsituatie!!

Je moet doen wat je zelf wil, je wil het niet weg laten halen, dan moet je het ook echt niet doen, daar krijg je echt spijt van dan.
Ik ken je ouders niet, maar als je het ze verteld dan draaien ze vast bij, ik bedoel ze worden wel OPA EN OMA!!! Dat doet wat met ze hoor!

Ik zou het wel echt zo snel mogleijk met je pa en ma over hebben, dat zou een hoop spanning bij je wegnemen
succes!!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:32

gewoon met je ouders over hebben hoor ik ben 21 en ook zwanger dacht ook dat de wereld verging, maar mijn ouders vonden het super leuk je mag me altijd pm-en hoor!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:39

je zegt dat abortus geen optie is, maar dat je het ook niet wil houden, dan blijft er nog de mogelijkheid adoptie over.
in dat geval blijft het een stukje van jezelf, je moet er alleen wel mee kunnen leven dat je dat stukje misschien nooit meer zal zien. Aan de andere kant worden adoptie ouders vaak behoorlijk goed gescreend en zal je kindje waarschijnlijk niets tekort komen.

en bòven alles: kies voor jezelf!!! zoals ik hierboven al las: maak de keus niet voor je ouders maar voor jezelf, jíj moet er de rest van leven mee kunnen leven!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:02

Ben ik weer even ,

Ik heb besloten om het te houden,kan gewoon geen abortus doen.Niet nu en later ook niet.
We hebben alles even goed gekeken en we kunnen het kind wel bieden,het geld is er maandsalaris is al 2100 euro.Vriend zal dan wat minder gaan werken dus dan gaat hij iets minder verdienen.Maar rond komen zullen we wel.
Eigenhuis heeft hij ook,en ruimte zat.Heeft nog een kamer over dus dat is allemaal geen probleem.
Wat betreft me ouders,vertel het hun als de tijd rijp is,wil niet overhaasten om het hun te vertellen.
Maar had het er toevallig laast over met me moeder..want me nicht was al bevallen en zei wil je ook vroeg oma worden.Waarop ze duidelijk nee zei..Ik bedoelde het als geintje en niet te wetende dat ik ook zwanger zal zijn.

Maar als nog zit me 1 ding niet lekker..Waarom kan je zwanger worden door de pil heen?Ben trouwe slikker en dat is raar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:05

er bestaat geloof ik eenkans van 0,1 % of 1% dat weet ik niet meer, dat je bij juist gebruik van de pil tóch zwanger wordt.
de enige manier om 100% zekerheid te hebben is gewoon géén sex...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:11

bloempje1 schreef:
Ben ik weer even ,

Ik heb besloten om het te houden,kan gewoon geen abortus doen.Niet nu en later ook niet.
We hebben alles even goed gekeken en we kunnen het kind wel bieden,het geld is er maandsalaris is al 2100 euro.Vriend zal dan wat minder gaan werken dus dan gaat hij iets minder verdienen.Maar rond komen zullen we wel.
Eigenhuis heeft hij ook,en ruimte zat.Heeft nog een kamer over dus dat is allemaal geen probleem.
Wat betreft me ouders,vertel het hun als de tijd rijp is,wil niet overhaasten om het hun te vertellen.
Maar had het er toevallig laast over met me moeder..want me nicht was al bevallen en zei wil je ook vroeg oma worden.Waarop ze duidelijk nee zei..Ik bedoelde het als geintje en niet te wetende dat ik ook zwanger zal zijn.

Maar als nog zit me 1 ding niet lekker..Waarom kan je zwanger worden door de pil heen?Ben trouwe slikker en dat is raar.

ja mijn nicht, mijn vroegere vriendinnetje, en de dochter van mijn moeders vriendin, zijn allemaal zwanger geworden door de pil heen.
allemaal trouwe slikkers.
1 van hun kwam er pas achter dat ze zwanger was een paar uur voor de bevalling.
ze was niet dikker geworden, ze had ook in die 9 maand de pil nog doorgeslikt.
ze ging naar de dokter voor hevige rugpijn.
de dokter heeft r doorgestuurd naar het ziekenhuis.
een paar uur later had ze een kindje.
je hebt altijd inderdaad 0.01 procent die door de pil zwanger worden.
soms werkt de pil ook minder als je ziek bent geweest, of je hebt medicijnen gehad die de werking van de pil ook verminderd..

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:15

Ik ben niet ziek geweest ofso.
geen last nergens van gehad.Ja soms misselijk maar de verklaring is er nu voor.

Erg raar ze zeggen dat de pil 0,01 procent kans op zwanger worden hebt..waarom worden dan nog veel mensen zwanger door de pil heen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:15

omdat er miljoenen pilgebruiksters zijn...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:19

Ik vind het heel knap en dapper voor je dat je voor je kindje durft te gaan staan, chapeau!

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:19

wanneer je een kind weg laat halen, is dat onomkeerbaar. dus daar heb je je hele leven last van, want wat denk je dat het met je doet, geestelijk?
wanneer je het kind laat komen, heb je het kind, én alle kansen nog om alles op rit te zetten, zeker met een havo-diploma, en loop jij nog met een gezonde geest rond in staat om alles op alles te zetten.

met een zieke geest zal je dit niet kunnen bereiken.

je kind is er - net zoals een paard - voor altijd en verrijkt enkel de inhoud van jezelf en je leven, dus waarom zou je dit rijkdom je niet toeëigenen?

succes met bedenken.

tip: ja, nee, ik wil.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:26

Mijn toekomst zal het zelfde eruit komen te zien,alleen nu met een kind en minder tijd voor het paard.
Zal dan snel moeten stoppen met paardrijden,me paardje is geen lieverdje en nog erg jong en werpt me er hellaas nog dagelijks af..Dus beter om maar snel te stoppen.Urielle,vanaf welke maand stopte jij met paardrijden?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:27

@ daantjuh vaaag...het zou je maar overkomen..
@liezel1 hoeft niet de maagd maria werd ook zwanger zonder sex Tong uitsteken;)

@bloempje1 hou je ons op de hoogte van de reactie van ALLE ouders (ook die van je vriend) als jij denkt dat dit de juiste keuze is GEFELICITEERD Haha!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:28

milou,me vriend heeft geen contact met ze ouders,dus hun reactie zullen we nooit weten..

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:31

Wat goed dat je een keuze hebt gemaakt
Weet je al hoe je het je ouders gaat vertellen?

Ik denk dat je het alleen wel een beetje te rooskleurig in ziet... Bloos Je leven gaat er zeker weten heel anders uit zien met een kindje. En zeker het eerste jaar...
(Dit is niet om je de gedachten uit je hoofd te praten hoor, maar om je wel een beetje voor te bereiden. Heb zelf nooit een kindje gehad, hoor, maar naja.. je zult het vanzelf merken Haha! )

Heel veel plezier en succes en alles wat je nodig hebt om het kindje op te voeden! Ga er voor OK dan!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:36

Tuurlijk snap ik dat me leven er anders uit gaat zien,
Eerste maanden zit je in het gebler,veel aandacht nodig etc.
ik weet,maar het komt er en ben er blij mee..
Hoe ik het me ouders ga vertellen?Pff even goed overna denken.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:37

Hey Meid!

Gelukkig heb ik nog nooit voor zo een moeilijke keuze gestaan. Wat je ook kiest, het zal niet makkelijk worden. Ik zou zelf veel moeite hebben met een abortus, dan zou ik de rest van mijn leven af moeten vragen 'wat als...?'. Maar ja, dat geld andersom natuurlijk ook.

Besluit je het kind te houden dan is het bijna onmogelijk om een opleiding te volgen. En dit is toch wel erg belangerijk voor je toekomst, want zonder opleiding zul je de rest van je leven een minimum salaris verdienen. En het is niet makkelijk om een kind op een minimum salaris op te voeden. Jezelf onderhouden kost al veel geld. Daarnaast houd je weinig vrije tijd over, je hebt eigenlijk geen tijd meer voor jezelf. Naast alle financiële problemen moet je je ook bedenken dat de relatie tussen je vriend en jou uit kan gaan. En misschien blijkt hij later wel helemaal niet zo begripvol als dat hij nu lijkt!

Ik zou het zo snel mogelijk aan je ouders vertellen. Dit zijn op 16/17 jarige leeftijd toch wel de belangrijkste mensen in jouw leven. En als je het kind besluit te houden dan zullen hun een groot deel van de kosten op zich moeten nemen. Als je ouders besluiten jou zoveel mogelijk te helpen met het grootbrengen van het kind dan zijn veel zorgen als weg. Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat jij hun 'baby' bent..... en hun ook dromen voor jou toekomst hebben. Die dromen vallen tijdens het horen van dit nieuws in duigelen.

Denk er goed over na.... een abortus is niet niks en is emotioneel een erg zware beslissing. Maar als je het kind houd zitten er ook veel nadelen aan. Denk er goed over na... praat met lotgenoten, vrienden (je zult nu gaan merken wie je echte vrienden zijn) en je familie....

en zorg ervoor dat jij volledig achter je beslissing staat!

*edit*

lees net dat je het kindje houd! Gefeliciteerd en heel veel sterkte, succes en plezier natuurlijk Haha!!