Me vader had een oud puchje.. we gingen dan samen een beetje toeren. ook ik als klein meisje was een beetje dom en zette me voet op de uitlaat me slipper was er helemaal doorgesmolten... en ja ik heb er ook een litteken van
Ligt er maar net aan hoe erg het is verbrandt, ik heb vroeger mn been een keer aan een auto-uitlaat verbrandt maar heb er niks aan overgehouden. Mijn broer hetzelfde aan een motor-uitlaat, idem dito, niks aan overgehouden. Gewoon goed koelen en verder niks op doen (zou ik doen) gewoon de huid zijn werk laten doen!
Ik heb mezelf ook ooit eens verbrandt. Niet door een uitlaat maargoed, dit is nu 2 jaar geleden denk ik, maar je ziet het nog wel. Donkere plek op mijn buik.
als je er nu niet mee in de zon komt ( of altijd veel sun block op smeert ) verdwijnt het litteken meer en meer
Ik heb 1 groot litteken op mijn arm van heet water en die hebt ik niet in de zon laten komen en ze zijn u bijna weg Maar ik heb ook een klein littekentje van een sigaret ( jaja , lomp => was ik trouwens zelf niet !! ) en daar heb ik niet opgesmeert fzo en dat zie je nog steeds
Hoe bedoel je dat het litteken dan meer verdwijnt? Ik denk dat je bedoeld dat je hem dan meer ziet, omdat de huid eromheen wel verkleurd en de plek waar het litteken komt niet. Het is nogal moeilijk om met dit weer niet in de zon te komen namelijk... en al helemaal als ik op vakantie ga.
ja dat is waar , maar mss op dat plekje sunblock smeren ? ik heb een hele zomer met 2 doeken rond men arm moeten lopen
En als je litteken aan de zon komt verkleurt het ook gwn mee maar dan ga je het later ( als je andere huid terug wit is ) blijven zien,..., hoe het komt weet in niet maar de apotheek en dokter hebben toen het tegen mij gezegt dus ....
Het hoeft niet perse een litteken te worden. Ik heb mijn hand tweegradsverbrand en door goede verzorging, regelmatig nieuwe zalf(flinke laag) en schoon verband zie je er nu helemaal niets meer van.
En dat terwijl ik snel littekens heb, zoals toen mijn kat me had gekrabt, die staat er nog steeds in.