Citaat:maar veel mensen doen dit alleen uit schreeuw van aandacht.
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:maar veel mensen doen dit alleen uit schreeuw van aandacht.
Citaat:toch ben ik er achtergekomen dat het eigenlijk wel een schreeuw om aandacht was, maar ze op het laatst niet meer kon stoppen omdat het verslavend was.
Citaat:maar de meeste doen het wel om aandacht.
ik zeg ook niet dat het bij IEDEREEN zo is.. maar met mijn ervaring was het wel aandacht te kort.
merel90 schreef:heel knap hoor! trouwens, voor mensen die snijden en nog geen oplossing hebben gevonden of het nog niet hebben durven vertellen: misschien kun je in plaats van jezelf te snijden een elastiekje om je pols doen en die steeds laten schieten zeg maar. nu krijg ik ook waarschijnlijk veel commentaar dat ik ze alleen maar op ideeën breng. het is natuurlijk ook geen oplossing, maar wel een tijdelijke vervanging. zo krijg je in ieder geval geen littekens. (iemand die ik ken kreeg dit als tip van een psychiater)
je moet natuurlijk alsnog hulp zoeken.. sterkte TS en iedereen die hetzelfde probleem heeft!
Smystique schreef:Citaat:ik vind zoiets eigenlijk best wel een beetje triest, want je krijgt er littekens van waar je heel je leven aan vast zit... Bedenk voor je zoiets doms doet eerst dat je beter kan gaan praten, oplossingen zoeken, als je gaat praten met mensen die ook echt naar je luisteren dan lucht dat vaak op.
Triest?
Juist mensen die denken zoals jij en het veroordelen tot trist o.i.d, maken dat hier zo'n ontzettend taboe over heerst!
Snijden is geen kwestie van dommigheid, hoe kan je dat in vredesnaam denken?
ben het met je eens dat ze moet praten, veel praten, passende hulp zoeken. Andere manieren aanleren van omgaan met boosheid, verdriet, frustrtaies etc.
Maar iets veroordelen tot triest en dom...mijn god