Skeeleren en paardrijden met gescheurde kruisband?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oestinja

Re: Skeeleren en paardrijden met gescheurde kruisband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:24

Ahum Verootje, als je met skeeleren je knieen draait doe je toch iets heel erg verkeerd Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:07

Je zet je voeten niet recht neer, maar zijdelings, zoals je dat bij het lopen doet. Als jij dat wel doet, doe jij iets verkeerd Knipoog.

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:15

Niet recht neer? Ahum... je zet je voeten altijd recht neer en begint de slag recht naar voren te maken, dan pas laat je 'm een beetje uitlopen naar buiten waarna je de skeeler weer naar binnen stuurt en dan pas zet je af, maar je maakt de bewegingen vanuit de heup en niet vanuit de knie...
Ik denk niet dat ik het mis heb, ben namelijk gediplomeerd trainer... maar skeeleren is een beetje anders dan skaten...

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 12:36

Nou eindelijk contact gehad met fisio, maar ik mag alleen skeeleren en tennissen met een brace.
Verder moet ik het bij fietsen en joggen laten, paardrijden mag ook gelukkig.
Ik moet gewoon nog een paar weekjes geduld hebben vrees ik.
Want de brace wordt niet vergoed namelijk.
Maar ja bedankt voor alle tips.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:53

zou idd oppassen met skeeleren/tennissen/ karate/ judo/ hockey en van die dingen.. ik heb ook een gescheurde kruisband gehad, en deed deze dingen ook gewoon, maar kreeg er telkens meer last van, telkens vaker vloog mijn knie op slot. op den duur ook gewoon als ik gewoon aan het lopen was.. enige oplossing toen was een operatie. wat geen pretje is. daarna mag je 9 maanden bijna niks meer doen, en zowie zo word boven genoemde sporten afgeraden.

joggen/ en fietsen is goed, dan sterk je je boven been spieren mee, wat juist de bedoeling is met zn knie, je krachten anders gebruiken.. owja ook licht rijden met korte beugels is goed voor je spierkes..