Iemand bekend met een ruggenprik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Iemand bekend met een ruggenprik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:16

ik heb ongeveer 3 weken geleden een ruggeprik gehad.
Ik had een dag opnamen.

je komt daar s'ochtend aan, (op het tijdstip dat afgesproken is) en je kamer word aangewezen.
even later komt een zuster, die nog een keer uitlegt wat er gaat gebeuren en hoe.
dan krijg je 2 paracetamols, en 1 rustgevend medicijn. dan moet je je kleren uit doe (ligt er aan waar je aan geopereerd word) en krijg je een operatie blouche aan. dan word je op een gegeven moment opgehaalt, en ga je naar de "inslaap" kamer. daar krijg je een infuus aan geprikt in je hand rug, en daar krijg je een zak water met zoutoplossing er aan gesloten. Dit is voor dat als je een ruggeprik krijgt zakt je bloeddruk en dit hou dat tegen. dan komt de anestisist, die gaat je de ruggeprik zetten.
Dit is minder pijnlijk als het infuus die in de hnadrug word gedaan, en stelt echt werkelijk waar niks voor. dan voel je je billen al warm worden, en dan lijkt het in eerste instantie dat je benen in slaap vallen, maar al snel heb je gewoon geen gevoel meer in je benen, dit duurt ongeveer 3 minuutjes!!
Dan word je naar de ok gereden, word je geopereerd. dan kom je op de uitslaap kamer. word je nog ff in de gaten gehouden, en dan mag je al gauw naar je eigen kamer terug. (als alles gewoon naar wens is gegaan) dan krijg je lekker een ontbijtje. en moet je blijven liggen totdat je weer een beetje geveol krijgt. op een gegeven moment moet je naar de wc, moet je ff bellen want je moet dan geholpen worden voor de zekerheid voor je benen. dan ga je weer terug naar je bed. als je verdoving is uitgewerkt. moet je nog een uur of 2 blijven liggen en dan komt de chirurg ff praten hoe het was gegaan, en dan mag je lekker naar huis.

Je kan echt 10 keer beter een ruggeprik pakken dan een algehele narcose!! Echt doen als het kan is echt helemaal niks aan!!!

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:58

Als het een korte ingreep is, zou ik eerder voor narcose kiezen. Als ik hier lees dat het uren tot zelfs zowat een dag kan duren voor je alle gevoel weer terug hebt na een ruggenprik, ben je met een korte narcose beter af. Heb ik laatst gehad (narcose van nog geen half uur) en ik was een half uur daarna alweer volledig bij, niet meer suf en totaal niet misselijk. Maar je schrijft dat je al 3x keer eerder narcose hebt gehad TS, hoe voelde je je daarna? Als je daar erg beroerd van bent geweest, kan ik me voorstellen dat je nu liever een ruggenprik wilt.
In ieder geval hoef je na een korte narcose echt niet in het ziekenhuis te blijven slapen hoor. Dat gaat allemaal via de dagopname, dus je gaat gewoon dezelfde dag terug naar huis.

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:05

Ruggenprik valt idd erg mee, het voelt als een normale injectie in je bovenarm maar dan in je rug.. is ook zo gepiept. Clown
ik werd er erg lacherig van, die slappe bungelbenen en je buikspieren niet meer kunnen gebruiken hehe

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:06

@ Bohjal, ik denk dat een narcose qua effect per persoon verschild, ik had ook een korte narcose en was daarna 4 dagen ziek als een hond Tong uitsteken

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:37

Monicees, idd zal iedereen er anders op reageren, daarom vroeg ik aan TS hoe ze de vorige 3 narcoses had ervaren Knipoog
Vier dagen last ervan lijkt me wel extreem en erg vervelend, dan heb je echt pech zeg. In mijn geval ben ik heel blij dat ik toen niet voor een ruggenprik had gekozen, dan had ik er veel langer last van gehad.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:24

Narcose opzich is niet erg maar het duurt 3 maanden voordat het helemaal uit je lichaam is en je hersenen vooral krijgen een enorme opdonder door narcose. En als je onder narcose bent weet je niet wat ze met je uitspoken...en ik wil gewoon zien hoe ze dat doen. Tong uitsteken
Ik wil alles een keertje mee-gemaakt hebben Tong uitsteken en binnen 2 uur moet het dat gevoel weeer weg zijn volgens de anethesist

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:06

oeh ja, iemand reageerde hier net over een aparaatje waarmee ze over je blaas gaan, bij mij dus ook, en dat had ik weer, had bijna een halve liter in mijn blaas (van dat stomme infuus, want had totaal niks gedronken) maar omdat ik nog verdoofd was, moest ik een catheter Boos! heb me nog nooit zo voor schut gevoeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:10

Ik ga mijn verhaal over een ruggenprik maar niet vertellen...er zat weinig ruimte tussen mijn wervels ofzo. In het vervolg (hoop ik niet op trouwens) kunnen ze mij beter platspuiten.

Succes met je behandeling alvast.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:38

eertjuh22 schreef:
ik heb een ruggeprik gehad met mijn keizersnede.. ik was er echt heel bang voor, maar het valt echt 1000% mee.
je moet je rug bol maken zodat ze de ruggeprik kunnen geven, daarna ga je liggen en word alles gevoelloos vanaf je ribben naar beneden.. het is wel een raar iets dat je je benen niet meer voelt, maar dat komt vanzelf weer terug Haha!

Mee eens!
Ik heb het ook gehad, ik vond het een heerlijk gevoel nadat ik zo lang in hevige pijn gelegen had Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 17:14

Oke bedankt voor al jullie reactie's