Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Het liefste wil ik dus zelf gewoon weer iets van bescherming. Omdat de nuvaring minder hormonen bevat dan de pil wil ik dat dan op zich nog wel proberen. Als ik er wel last van krijg stop ik dit keer zowiezo eerder. Ga het nu niet meer 3 maanden aankijken en me doodongelukkig voelen... Hoe snel kreeg jij 'last' van de nuvaring?
Nickeltje schreef:Ik denk dat het bij de drogist te koop is waar ook meer verschillende condooms te koop zijn. Je kunt ook condooms kopen waar die pasta al in zit. Het alleen gebruik er van wordt niet echt aangeraden maar je zegt zelf al dat je het niet van plan bent, de combi met condoom is gewoon dubbel zo veilig en dan heb je echt een wel heel heel erg kleine kans dat je zwanger wordt, zelf al zou je condoom knappen... Deze combi geeft jou misschien gewoon wat meer rust zeg maar in de tijd dat je met condooms werkt in afwachting wat je verder voor anticonceptie gaat doen...
Iig bedankt!
of toch niet, ik heb namelijk altijd gehoord dat zodra er iets van dat op je handen o.i.d. komt het niet meer 'leeft' en je jezelf er dus ook niet mee kan bevruchten? 

Schimmelig schreef:Er is ook een systeempje dat 'Persona' heet
Misschien is dat iets voor jou.
http://www.persona.info/nl/
Citaat:Gebaseerd op onafhankelijke onderzoeken is PERSONA 94% betrouwbaar wanneer gebruikt volgens de instructies en als enige anticonceptiemethode. Dit betekent, dat als 100 vrouwen PERSONA een jaar lang gebruiken, 6 daarvan waarschijnlijk zwanger zullen raken doordat PERSONA hun vruchtbare dagen onjuist heeft bepaald
En om mij heen hoor ik niets anders... Volgens mij ligt het percentage zwangerschappen net zo laag (of hoog, tis maar net hoe je het bekijkt
) als bij de pil. En er komen inderdaad veel minder hormonen aan te pas, omdat het plaatselijk werkt. Je hebt ook het koperspiraaltje, maar deze is lastiger in te brengen als je nog geen kinderen hebt gehad (lastiger dan mirena) en je periode wordt er over het algemeen zwaarder van. Je bent dan wel hormoonvrij. Je kunt ook eens in het anticonceptietopic kijken
Was heel depressief en voelde me vreselijk. Heb zo 2 jaar rondgelopen, we hadden niet in de gaten dat het van de pil kwam. Toen ik met de pil stopte omdat ik al meer dan een maand ongesteld was kwamen we er achter waar mijn klachten vandaan kwamen. Na de stopweek, leek het wel alsof ik haver gevreten had. Ik bleef maar rennen. Die depressies heb ik nog wel wel lang last van gehad. Mijn hele hormoonhuishouden was ontregeld, dit heeft jaren geduurt voordat het weer normaal was. Ik heb daarna nog andere pillen geprobeerd maar het ging niet. En condooms is zo'n gehannes. Die vergaten we ook nog wel eens, zaten we daar weer over in de stress. Ook de nuvaring heb ik geprobeerd, maar dat vond ik niks. Met de sex kwam het ding mee naar buiten en hij zat vaak ook niet lekker. (verder naar binnen duwen ging niet) Dus ik heb voor de drastische stap gekozen: sterilisatie. Ik wil toch echt geen kinderen, dus dit is voor mij de perfecte oplossing.