Flauwvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Re: Flauwvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:08

Ik ben een keer flauwgevallen. Ik was watermeloen aan het snijden, maar het mes bleef haken, dus ik sjorde er even flink aan en toen schoot hij in mijn vinger. Ik wou mijn vriendin (= verpleegkundige) verrassen met ontbijt op bed, dus ik wilde haar eigenlijk niet wakker maken, maar het bloed liep langs mijn arm in straaltjes naar beneden en zelfs na 10 minuten druk houden kon ik het niet stoppen. Ik heb haar toch maar wakker gemaakt en toen heeft zij er druk op gehouden, omdat zij meer druk uit kon oefenen. Zij zei dat ik toen echt lijkbleek was en ik voelde me ook niet goed meer. Ik kreeg het ineens heel erg heet en ik drop van het zweet. Ik trok al mijn kleren uit en je kon het zweet echt naar beneden zien rollen (lekker smakelijk verhaal vertel ik weer hè haha). Ik werd heel erg licht in mijn hoofd en ineens besloot ik naar de badkamer te gaan. Waarom is nog steeds een raadsel. Ze liep me achterna en ving me op toen ik in de badkamer van mijn stokje ging. Het werd niet zwart voor me ogen of niks, ik was gewoon ineens weg, al zei ze wel dat mijn ogen ineens naar achteren rolde. Ik kwam gelijk weer bij, maar dat was heel eng; ik wist even niet waar ik was en ik herkende haar ook niet. Maar dat duurde gelukkig maar een paar seconden en toen voelde ik me weer iets beter.

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:24

Ik ben ook 1x flauwgevallen. Mijn nichtje zou mijn haar wel even doen (ik had net een nieuw kapsel en was er niet zo blij mee Clown ). We stonden in de badkamer en ze bleef maar spuiten met de haargel. Op het gegeven moment kon ik niet meer goed recht staan, dus begon ik op de wastafel te leunen. Daarna hoorde ik steeds minder en minder (er kwam een hele grote piep in m'n oren). Langzaam werd het zwart voor mijn ogen toen. En toen zat ik op de grond. Na een tijdje gign het zwarte langzaam weg en begon ik weer te horen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:36

Komt vast dan van al die dampen die van die haarlak afkomen.

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:31

Wooww, vannacht ben ik dus wel écht flauwgevallen..
Rond een uur of 2 werd ik wakker, met vétte buikpijn..
Dus ik ging naar de wc, en toen liep ik weer terug,
en toen viel ik, met mn hoofd tegen de wasmachine aan (auw; bult. Schijnheilig ).
Gelukkig hoorden mn ouders een bonk, en ze kwamen er gelijk aan, mn zus ook.
Mn zus deed een koude doek in mn nek, en op mn hoofd.
Echt raar hoor, ik weet nog wel dat ik uit de wc kwam,
en toen was ik ff weggevallen ofzo, en toen werd ik weer 'wakker' toen ik viel..

Raar. Nagelbijten / Gniffelen

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 20:33

nou volgens de dokter kwam het doordat ik te WEINIG suiker in mijn bloed had (jjaaaa ja...) maar ik kan ABSOLUUT niet tegen injecties etc.. ziekenhuizen, brrr.. toen ik een keer een injectie moest, ben ik flauwgevallen, toen mijn oorbel uitging, en me zus hem weer in moest doen (ik kon dat nog niet) heb ik over het aanrecht gekotst en ben ik bijna flauwgevallen en toen ik een keert iemand zag die een injectie kreeg viel ik flauw etc.. dus als ik bloed moet prikken zal ik wel denken: weetje laat maar lekker zitten... want als ze met die naald aan komen lopen lig ik wrs al :S

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:50

Ik had dit jaar een meisje in de klas die is ook een paar keer flauwgevallen. Eén keer in de aula en één keer midden in de les. Maar zij heeft dan ook een ziekte.

Vorig jaar viel ik bijna dagelijks flauw van de pijn. Nu niet meer. Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:50

Ik ben nog nooit echt flauwgevallen. Wel een paar bijna, tenminste zo voelde het.
Ik heb ook bijna elke ochtend als ik opsta dat het helemaal zwart word voor m'n ogen. Ik ga dan maar gauw eventjes zitten ofzo..

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:56

Ben 1 x flauwgevallen... Was dit jaar in Walibi World...
Stond ongeveer een half uurtje te wachten voor de Robin Hood.
Waren we bijna aan de beurt, word ik een beetje raar in mn hoofd.
Ik zeg zo tegen mijn vriendin ik ga er niet in hoor, heb beetje raar gevoel denk dat ik flauw ga vallen.
Zij zei; ja je word ook wel een beetje wit.
Toen werd het helemaal zwart en hoorde ik nix meer en zakte ik door mn knien.
Toen ik weer 'wakker' werk (5 seconden later, het leek wel 1 uur).
Hing ik over het hekje waar we voor moesten wachten en werd k naar de andere kant van het atractie getild door mijn vriendin en een man.
Heel raar was het, iedereen kijken, schaamde me dood.... Wel een opgelucht gevoel als je 'wakker' word vind ik....

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:01

ik ben 3 weken geleden nog flauw gevallen om mijn werk,kwam achter de kassa weg en een klant vroeg me wat en het werdt in een keer zwart voor mijn ogen en daar lag ik,ben dik 10 minuten van de wereld geweest,mijn baas heeft gelijk 112 gebeld en die hebben me opgehaald Haha! ...doordat ik op de harde vloer terecht kwam had ik een zware hersenschudding,heb er nu nog steeds last van,ben erg moe.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:17

Ben 1 x flauwgevallen en 1x bijna..

Was 2 jaar geleden 3 weken lang ziek, en op een dag zou me moeder gewoon naar werk gaan omdat het met mij wel gewoon ging.. En ik werd s'ochtends wakker en hoorde me moeder al beneden, en dacht nog van neee ik wil niet dat je weg gaat.. waarom Clown ik heb geen flauw idee, ze gaat wel vaker naar het werk als ik ziek ben.. Dus ik speer uit bed en ren als een gek naar beneden ( dom dom ) en me moeder zit aan de tafel en kijkt echt zo van alles goed Scheve mond ? wat doe je hier..
Ik zo van euhh nou,, ik word opeens heel erg raar en toen was ik dus flauw gevallen.. Me moeder had me nog net kunnen opvangen, en schreeuwde het uit want ze wist niet wat het was ( dacht nooit aan dat ik was flauw gevallen, ze dacht werkelijk dat ik hartaanval ofzo keer Scheve mond ) Dat geschreeuw hoorde ik niet eens, ik hoorde haar wel maar gewoon op normale manier, ze schreewde zo dat me zus al naar beneden kwam, die nog op bed lag, en ze bleef me maar op gezicht slaan om me bij bewustzijn te houden, ze dacht van hallo jij verlaat me niet Ach gut en van haar moest ik gaan zitten maar ik wou alleen maar liggen blijkbaar.. Even later kwam ik weer bij, heb niks van die klappen gevoeld, ja de laatste toen ik bij kwam Clown en ik zei nog zoo droog van hallo doe ff normaal, huh wat is er gebeurd Clown
Nouja moest maar direct naar de dokter, en me moeder was nog wel thuis gebleven Knipoog Het kwam dus gewoon door ziek zijn, te snel uit bed gestapt en te druk ben geweest.. Dus voortaan als ik ziek ben doe ik rustig aan..

En 1x bijna flauw gevallen, was wakker, dus stap gewoon uit bed, en stootte me kleine teen Boos! en dat deed zo gigantisch zeer, dus ik zit even op de grond, kon niet meer lopen Clown en ga staan en het begint te bloedden en toen werd het zwart, kon me ma nog net roepen die een nat doekkie op me hoofd hield.. Het werd dus wel zwart voor me ogen maar dankzij me moeder was ik nu niet even van de wereld zoals de eerste x Knipoog

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 18:02

ik ben nog nooit langer dan 2 seconde van de wereld geweest, meestal ebn ik al weer wakker voor ik de grond raak Tong uitsteken

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:54

Ja, dat had ik dus ook... Bloos

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:32

Bij mij begon het toen ik een jaar of 12 was. Ik was op vakantie, het was warm, ik had niet zoveel gegeten/geslapen, ging sterretjes zien, duizelig en ik viel als een blok voorover met m'n kin op een stoep. Kwam snel bij, had het idee dat ik wakker werd, maar hoorde toen opeens allemaal stemmen en zag wazig mensen die over me heen gebogen stonden.

Ik heb het nu erg vaak, zodra het warm is, ik weinig geslapen heb en niet zoveel gegeten heb. Ik val niet meer flauw, ik voel het aankomen dus ga meteen zitten/liggen. Vervelend is het wel, vooral als ik bijvoorbeeld aan het werk ben. Dan krijg ik om het kwartier weer een aanval zodat ik moet stoppen.

Inmiddels blijk ik ook te hyperventileren. Dit ga ik ook snel doen als ik bijna flauwval.

Ik ben er wel voor naar de dokter geweest, maar ik moet er aan wennen, er is niks aan te doen..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:47

IK ben ook een paar keer flauwgevallen!
Eerste keer omdat ik epilepsie had..
Was op de basisschool, we waren tikkertje aan het spelen op een soort "klimrek".
En toen rende ik eigenlijk zo'n wiebelbrug op..

Vriendin van me vertelde dat ik toen naar beneden viel met mijn hoofd op de grond, zij heeft er toen een leraar bij geroepen.
Die man heeft mij toen naar binnen gedragen.
Ik weet alleen nog dat ik binnen wakker werd, terwijl mijn vriendin zei dat ik op de grond ook een keer mijn ogen open had gedaan...
Ben in totaal 5 minuten weg geweest.

Laatste keer was in het ziekenhuis.
Ik was geopereerd aan een blinde darmontsteking.
Had dus al 2 dagen niet meer gegeten of gedronken en lag alleen maar, had na de operatie wel infuus.
Ik moest nodig naar de wc dus ik wilde eigenlijk gewoon in bed blijven liggen want ik was gewoon te zwak om op testaan.
Nouja, kwam er een zuster aan en die vond dat ik maar gewoon moest opstaan.
Ik op de rand van het ziekenhuis bed gaan zitten en stond op....mensen wat had ik een pijn in mijn buik ( was dag ervoor geopereerd).

Ik naar de wc toegelopen...
Ik moest maar aan de bel trekken als het niet meer ging, werd al draaierig op de wc, zwart voor mijn ogen, hoorde bijna niks meer dus heb een paar keer aan de bel getrokken.
Er kwam maar niemand dus ben opgestaan, had mijn infuus trouwens zelf ook vast.

Buiten de wc werd alles zwart en werd misselijk en ben daar in de gang hard op de grond gevallen.
Kwam eigenlijk meteen weer bij, er stonden gelijk 2 zusters en 2 mannen om me heen.
Schijnbaar had een man gebeld die tegenover mijn kamer lag, die zag mij eronder uit gaan.

Daar op de grond werd ik meteen onderzocht, best eng als ze met de vingers in je hals gaan voelen of ze je hartslag nog wel voelen
Ik werd in een rolstoel gezet en meteen in bed werd mijn bloeddruk gemeten enz.

Ik was echt boos op die zuster, omdat ik al aangaf dat het niet ging, ik was gewoon nog te zwak.
( 2 dagen niet gegeten, hele tijd op bed gelegen nog ziek van de narcose)

Echt heel erg eng was dat!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:57

Ik ben 3 keer flauwgevallen.
De eerste keer toen ik flauw viel was dat in Peru, in de Andes Gebergte. Je zit dan zo hoog, dat je haast geen zuurstof meer krijgt. Veel mensen worden ziek (misselijk, hoofdpijn) en blijven dat ook een week ofz, ben ik ook geweest. De bewoners zijn het natuurlijk gewent, a fijn. We gingen dus de bergen in, en ik kreeg het steeds benauwder, werd steeds vermoeider en alles werd zwaar. Toen ik vroeg om even te rusten ben ik gaan zitten en binnen een paar tellen was ik weg. Was duizelig, misselijk, benauwd en ik had barstende koppijn. 5 minuten later was ik weer bijgekomen en kreeg ik allemaal coca blaadjes voor geschotelt om op te kauwen. Het helpt wel, maar het stilt het niet. Ben nog wel verder geklommen.

2e keer dat ik flauw viel was ik in Australie (wij reizen heel wat af, dus zie veel landen uitraart Lachen ). We zouden een kleine tocht maken met de paarden, klein stukje woestijn en verder het droge dorre gebied. Het was 40 graden, in de woestijn 46 graden. Ik heb de hele rit wel gedaan, maar o zo dom van mij had ik maar 2 glazen water op, omdat het nog zo vroeg was. Dus omdat ik te weinig dronk was ik dus harstikke benauwd. Nou, paarden in het weiland gezet en toen ging ik even zitten want ik voelde het al aan. En ja hoor, binnen een paar tellen lag ik lang uit. Later weer bijgekomen en ben maar meteen wat gaan drinken en in het zwembad gezwommen.

Dan de laatste keer, is nog niet zo lang geleden. Gewoon in Nederland. Twas ook hartstikke warm en ik was bij iemand op bezoek, die had geen raam open en geen ventilatie ofz. Van de voor af gaande keren wist ik wel dat ik veel moest drinken. Maar het was daar binnen gewoon hartstikke benauwd. Dus ik viel weer flauw, ik schaamde me wel kapot. Lig je in een keer lang uit op de grond.
In de meeste gevallen had ik het dus benauwd of echt te warm. Het kan dus ook te maken hebben met zuurstof te kort. Ik werd ook helemaal zwart voor mijn ogen.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:36

Sunshine, dat is echt zooo fout van je leraar, je mag iemand niet verplaatsen tenzij hij/zij op een trainrails ligt oid...
Dus een wijze tip van Stefanie ( Knipoog ): Verplaats een bewusteloos persoon niet tenzij het van levensbelang is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:39

Ik ben vorig jaar een paar keer flauw gevallen. Zag even helemaal zwart voor mn ogen en werd heel draaierig, niet echt prettig..

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:17

Ik ben 1 x bijna flauwgevallen.
Ik zat een op ijzeren ding op het schoolplein. Ik wou opstaan omdat de bel ging, stootte ik me net onder mijn stroombotje. Was gelijk al een beetje misselijk, maar gewoon naar het lokaal gelopen. onder het lopen kreeg in hoofdpijn en ik zag bijna niks meer. Ook hoorde ik heel raar en had geen gevoel voor evenwicht meer. Ben met een vriendin naar de wc gelopen waar ik ben gaan zitten en toen trok het langzaam weg. Maar ben toch maar niet mijn wiskunde SO gaan maken. Clown
Ik had mezelf wel willen zien lopen. Ik zweette als een otter, was lijkbleek en struikelde de hele tijd. Maar het was nou niet bepaald grappig, eerder heel eng.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:25

Vandaag ben ik bijna flauwgevallen. Had bloed gegeven, een halve liter dus. En toen was ik bij m'n vriend thuis, voelde me al niet helemaal toppie en het was ook nog eens zo warm. Toen voelde ik het aankomen, zo'n ruis in m'n oren, klein beetje spikkeltjes voor m'n ogen. Ben even op de grond gaan liggen met m'n benen omhoog en toen was het weer goed Lachen

WendelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:29

Woplala schreef:
Schrik niet:
Ik viel ong. een maand dagelijks "flauw". Het was het lichtje uit, lichtje aan effect, daarna voelde ik me erg slap, wat vermoeid en ik had dorst of honger. Ik heb bloed laten prikken, maar daar kwam niets uit. Toen had ik onderzoeken in het ziekenhuis en toen bleek dat ik epilepsie heb!
Ik wil je echt niet bang maken ofzo, maar het is wel iets wat je zéér goed in de gaten moet houden voor je eigen veiligheid en gezondheid!
(als je nog meer wilt weten pb je me maar, want dit is in het kort samengevat)

Juist hier hetzelfde verhaal. Ook epilepsie! Maar heb er geen medicijnen voor gekregen. Nu val ik ongeveer 4 keer per jaar flauw. Met het gevolg blauw oog/ hersenschudding/ ei og je hoofd noem maar op.

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:36

Ik ben echt al best vaak flauwgevallen..
Soms met een bloedneus, als ik ziek ben,
een keer toen ik niet gegeten had en daarna in de brandende zon was gaan hockeyen. Bloos
Je voelt je vooral heel slap, en vaak ook duizelig/misselijk.
Ook zie je soms "sterretjes."
Dan gaat er heel even een lichtje uit en dan val je om.
Je komt meestal meteen weer bij en ik weet meestal niet wat er dan gebeurd is.

Ik had het even op Internet opgezocht:
"Als iemand dreigt te gaan flauwvallen, kun je hem of haar het beste laten liggen met de benen iets hoger dan het hoofd (dat stimuleert de bloedtoevoer naar de hersenen). Help vervolgens, als het wat beter gaat, de persoon voorzichtig overeind. Ook als iemand al flauwgevallen is kan de persoon het beste in horizontale positie leggen en de benen wat omhoog houden. Het slachtoffer komt dan langzaam weer bij. Gebeurt dit niet, zoek dan zo snel mogelijk medische hulp."

Als de persoon al flauwgevallen is, inderdaad niet verplaatsen,
tenzij het van levensbelang is! (Er komt net een trein op volle snelheid aan oid..)

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:24

Ik viel vroeger heel vaak flauw omdat ik een te lage bloeddruk heb, en zoutgebrek. Maar daar heb ik wel mee leren leven, gewoon iets langzamer opstaan, en als ik 's ochtents wakker word niet gelijk je bed uit springen maar nog even blijven liggen.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:15

Wendel: Ik heb nog nooit echt verwondingen gehad ofzo (klopt nu heeeeeel hard op tafel!!!) wel balen voor je joh Boos! Ik hoop dat het de volgende keren meevalt en ik hoop nog meer voor je dat het gewoon niet meer gebeurd Lachen

Fleur_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:08

ik ben ook 1x flauw gevallen
gisteren nog :

ik wou een 2e gaatje in mijn oor en een piercing in mijn oor vanboven in het kraakbeen en m'n vader zei we zullen ze direkt alletwee laten doen. Dus ik laat dat doen en het was gedaan die mevrouw zei dat ik heel rustig lag tegenover sommige mensen die ze daar over de vloer kreeg dus ja. Dan gaf ze nog wat uitleg hoe we dat moeten verzorgen enz. en oppeens kreeg ik het daar heel warm. Ik doe mijn jas uit en m'n zus zegt zo houd ze aan we gaan juist naar buiten. Maar ik had ze dan toch maar uitgelaten ik begon me misselijk te voelen en we stonden daar al een hele tijd recht. En ik dacht dat dat dat allemaal door de warmte was want die mevrouw had een dun pulletje aan enz. En oppeens kon ik niet goed meer recht staan dus zet ik me leun ik tegen de muur. En ik kon zelfs dat niet meer en begon van links naar rechts te wiebelen (mijn zus zegt dat ik precies aan het dansen was haha:p:p) en dan riep mijn zus oppeens heel luid : wat heb je? en ze kijken allemaal naar mijn zus van wat zeg jij nu. Dan kijken ze naar mij en val ik op de grond eerst tegen de deur en dan op de grond mijn poep doet er echt van pijn . Ik heb mijn zus allleen nog horen zegge xat heb je? en die mevroouw oh la oh la en dan heb ik alleen nog gevoeld dat ze iets met men benenn deed en dan ben ik even later wakker geworden en lag ik op een bed. ze gaf mij dan een cola enz en ja dan was ik er weer bovenop. Mijn andere zus had dat ok laten doen en terwijl ik daar lag begon zij ook misselijk te worden dus heeft ze haar ook neergezet maar blijkbaar is dat heel normaal dat dat zo is.

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:10

ik was op school een keer flauwgevallen *schaam, schaam*
het duurde best wel lang,
ik voelde me poedersuiker,
zat met mijn vriendin als laatste in de klas,
ik keek mijn vriendin heel lang aan, dus zij vragen, wat is er enzo,

ik zeg niks terug, en opeens donder ik op de grond, en hou alleen nog maar m'n ogen dicht...