maagproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: maagproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:43

ben blij om te lezen dat die domperidon heeft geholpen Ja

ikzelf slik het nu ook alleen nog maar als ik er last van heb *moest eigenlijk op doktersadvies 3x daags domperidon*

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:56

Ik heb hier ook altijd vreselijk last van. Na elke maaltijd (vooral avondeten) komt dat verselijke gevoel weer. M'n maag is eerst helemaal opgeblazen waardoor ik ook veel moet boeren. Als die lucht dat een beetje weg is, dan komt het brandende gevoel... Ben al bij de dokter geweest en heb daar maagtabletten gekregen (Nexium, is ongeveer hetzelfde als Losec). In het begin hielpen die wel, maar slik ze nu al 2 jaar en het werkt gewoon niet meer. Vooral 's avonds in bed krijg ik super veel last van brandend maagzuur. Ik word er echt gek van. Ben van plan om volgende week maar weer eens naar de HA te gaan om er toch eens verder naar te laten kijken, want volgens mij is het echt niet goed als je er altijd zo'n last van hebt...

Dat domperidon schijnt wel goed te werken als ik het zo hoor! En dat is dus gewoon bij de apotheek te krijgen? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar wil het zeker gaan proberen als het echt zo goed helpt! Lachen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:16

Bij de drogist kun je het halen. DA drogist heeft eigen merk.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:30

silver schreef:
Ik heb hier ook altijd vreselijk last van. Na elke maaltijd (vooral avondeten) komt dat verselijke gevoel weer. M'n maag is eerst helemaal opgeblazen waardoor ik ook veel moet boeren. Als die lucht dat een beetje weg is, dan komt het brandende gevoel... Ben al bij de dokter geweest en heb daar maagtabletten gekregen (Nexium, is ongeveer hetzelfde als Losec). In het begin hielpen die wel, maar slik ze nu al 2 jaar en het werkt gewoon niet meer. Vooral 's avonds in bed krijg ik super veel last van brandend maagzuur. Ik word er echt gek van. Ben van plan om volgende week maar weer eens naar de HA te gaan om er toch eens verder naar te laten kijken, want volgens mij is het echt niet goed als je er altijd zo'n last van hebt...

Dat domperidon schijnt wel goed te werken als ik het zo hoor! En dat is dus gewoon bij de apotheek te krijgen? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar wil het zeker gaan proberen als het echt zo goed helpt! Lachen

misschien kun je eens aan je arts vragen of het mogelijk om de "helicobacter" gaat....dat kunnen ze in je bloed zien. mijn zusje heeft dit namelijk ook gehad en is na een triplekuur al twee jaar klachtenvrij.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:31

Rennie's! Misschien je voeding aanpassen? Drink nooit melk bij het eten bv. want melk neutraliseert je maagzuur.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:32

Mijn moeder heeft precies dezelfde klachten dan jij!
Ze heeft ook een of ander medicijn daarvoor, wat het precies is weet ik niet. Maar als je wilt, kan ik wel even kijken hoe dat heet..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:41

Ik heb zeer ernstige maaginfctie gehad, ik heb toen Pantazol (zoeits) gehad, werkte super... ik heb alleen bepaalde dingen moeten laten staan: cola en drank raak ik echt niet meer aan, is gelijk mis.
verder oppassen met stress. ook vlees en (bij mij dan) zuivelproducten waren geen pretje... gelukkig kan dat nu wel weer...

Verder heb ik in die tijd mn matras aan hoofkant verhoofd zodat de zwaartekracht zn werk kon doen tegen t zuur

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:49

Cookies schreef:
Bij de drogist kun je het halen. DA drogist heeft eigen merk.

Bedankt! ga ik het daar maar eens een keer halen. Kijken of dat werkt!

woofie schreef:

misschien kun je eens aan je arts vragen of het mogelijk om de "helicobacter" gaat....dat kunnen ze in je bloed zien. mijn zusje heeft dit namelijk ook gehad en is na een triplekuur al twee jaar klachtenvrij.

Ik zal het vragen, maar wat is de "helicobacter" precies? Fijn dat je zusje nu al 2 jaar klachtenvrij is. Ik zou het ook heel fijn vinden als ik er eindelijk eens een keer vanaf kom!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:25

de helicobacter is een bacterie die maagproblemen veroorzaakt.....
een triple kuur bestaat dan ook voor een deel uit antibiotica.
heliobacter is te traceren via bloed, adem of weefsel analyse.
de symphtomen zijn opgeblazen gevoel, misselijkheid en brandend gevoel.

op google vind je aanvullende info.....gewoon helicobacter intikken.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:07

woofie schreef:
de helicobacter is een bacterie die maagproblemen veroorzaakt.....
een triple kuur bestaat dan ook voor een deel uit antibiotica.
heliobacter is te traceren via bloed, adem of weefsel analyse.
de symphtomen zijn opgeblazen gevoel, misselijkheid en brandend gevoel.

op google vind je aanvullende info.....gewoon helicobacter intikken.

Dat zijn wel de precies de klachten die ik al een hele tijd heb. Ik ga zeker even wat informatie erover zoeken! dankje! Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:24

Pepermuntthee helpt ook bij maagklachten en heeft geen bijwerkingen.
Aangezien het probleem in eerste instantie bij de pijnstillers voor de migraine ligt. Kan je huisarts die niet in een andere vorm voorschrijven? Als maagzuurresistente capsule of als zetpil?