PintoNatal schreef:Megantjuh schreef:Maar waaarom wordt de cup maat groter als de omtrek maat groter wordt?
Wat nou alsje heeeeel smal bent, dus 70 heb, maar cup F ofzo...? Is dat dan wel verkrijgbaar?
Ja dat is er, een vriendin vn mij heeft datook!
maar die hebben dus echt 70E/F!
ja, ook ik ben in het gelukkige bezit van 75F/G. Ze zijn wel groot, maar echt niet wanstaltig hoor.
Heel veel mensen hebben gewoon niet de goede maat bh.
Als je een bh koopt, moet de onderwijdte zo zijn, dat je hem op het meest losse haakje moet doen. Hij moet dan echt goed aansluiten. Nooit mag een bh naar boven kunnen schuiven.
Vervolgens ga je even goed voorover hangen om je borsten er goed in te hangen en dan ga je weer rechtop staan.
Puilt het uit of snijden de randjes, neem dan een grotere cup, niet een grotere onderwijdte! Dit is een fout die heel veel vrouwen maken.
Die strakkere haakjes zijn er echt alleen maar voor bedoeld voor als de bh slapper en dus wijder wordt.
De cup varieert bij mij ook weleens, de onderwijdte bijna nooit. het is overigens wel zo dat bepaalde merken altijd goed zitten, en bepaalde merken nooit. Nou die koop ik dan ook niet; het belangrijkste is dat een bh goed ondersteunt en goed past!