Vrouwenkwestie.. Afwijkende maten bh's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Vrouwenkwestie.. Afwijkende maten bh's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:38

PintoNatal schreef:
Megantjuh schreef:
Maar waaarom wordt de cup maat groter als de omtrek maat groter wordt? Tong uitsteken

Wat nou alsje heeeeel smal bent, dus 70 heb, maar cup F ofzo...? Is dat dan wel verkrijgbaar? Tong uitsteken

Ja dat is er, een vriendin vn mij heeft datook!
maar die hebben dus echt 70E/F!

ja, ook ik ben in het gelukkige bezit van 75F/G. Ze zijn wel groot, maar echt niet wanstaltig hoor.
Heel veel mensen hebben gewoon niet de goede maat bh.

Als je een bh koopt, moet de onderwijdte zo zijn, dat je hem op het meest losse haakje moet doen. Hij moet dan echt goed aansluiten. Nooit mag een bh naar boven kunnen schuiven.
Vervolgens ga je even goed voorover hangen om je borsten er goed in te hangen en dan ga je weer rechtop staan.
Puilt het uit of snijden de randjes, neem dan een grotere cup, niet een grotere onderwijdte! Dit is een fout die heel veel vrouwen maken.
Die strakkere haakjes zijn er echt alleen maar voor bedoeld voor als de bh slapper en dus wijder wordt.
De cup varieert bij mij ook weleens, de onderwijdte bijna nooit. het is overigens wel zo dat bepaalde merken altijd goed zitten, en bepaalde merken nooit. Nou die koop ik dan ook niet; het belangrijkste is dat een bh goed ondersteunt en goed past!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:42

Zoo heb ik het nou nooit bekeken Lachen Wel handig Beantsje!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:44

Ik had 75F/G als maat. Maar een jaar geleden (was toen 18) heb ik een borstverkleining ondergaan. Nu heb ik nog 75D. Het viel nog niet mee om in m'n oude maat een BH te vinden, meestal waren deze ook behoorlijk prijzig. Nu met 75D kan ik wel leuke BH's vinden. Ben er helemaal blij mee Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:44

Nah, volgens mij groeien ze mee hoor? De cup van een 70 is veel kleiner dan die van een 80.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 22:58

huh Veirl, ik snap je niet Verward

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:08

VeirL schreef:
Nah, volgens mij groeien ze mee hoor? De cup van een 70 is veel kleiner dan die van een 80.

Dat is ook wel zo. Mijn F75 is nog niet eens echt dramatisch. stel je eens voor dat ik F95 zou hebben....

Maar kan je je voorstellen hoe mijn bh zou zitten als ik een D90 zou aantrekken? Misschien is de cup wel redelijk goed, maar onder de borsten sluit de bh helemaal niet meer aan. Dan kan hij onmogelijk steunen. Als ik mijn armen boven mijn hoofd zou doen, zouden mijn borsten eronderuit zakken... Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:56

beantsje schreef:
Als je een bh koopt, moet de onderwijdte zo zijn, dat je hem op het meest losse haakje moet doen. Hij moet dan echt goed aansluiten. Nooit mag een bh naar boven kunnen schuiven.
Vervolgens ga je even goed voorover hangen om je borsten er goed in te hangen en dan ga je weer rechtop staan.
Puilt het uit of snijden de randjes, neem dan een grotere cup, niet een grotere onderwijdte! Dit is een fout die heel veel vrouwen maken.
Die strakkere haakjes zijn er echt alleen maar voor bedoeld voor als de bh slapper en dus wijder wordt.

Je hebt het echt perfect uitgelegd. Veel vrouwen hebben een te kleine cup en vaak een veel te grote onderwijdte waardoor de bh omhoog kruipt en niet meer ondersteunt.
De onderband moet horizontaal lopen of iets naar beneden maar mag nooit omhoog!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:34

Snoevie schreef:
dat komt zo weinig voor,megantjuh,geloof me maar Haha! het zal best verkrijgbaar zijn,maar niet veel.
zelf heb ik een omvang van 75,en een cup DD(en echt dat is niet leuk)want stevige jongens heb je dan zeker niet,en als ik een bikini wil kopen,dan heb ik vaak dat de cup oke is maar het broekje veel te groot,of het broekje is oke maar de cup weer veel te klein.mijn maten wisselen ook erg,het is altijd een gok als ik weer de lingeriewinkel in wandel Tong uitsteken

Heb ik ook altijd. Zooo irritant! Verkoop die dingen gewoon los van elkaar.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:37

Megantjuh schreef:
Dat meen je niet?

En nu?

Ik heb gewoon meer keuze binnen het BH assortiment. Duivel

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:11

ik 'hang' tussen drie maten in. heel vervelend. 80A, 75B en 75C.

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:47

ik moet zeggen, mijn tante werkt bij hönkemuller en de maten van bikni's/BH's kloppen daar niet altijd! ik had laatst een d ofzo, maar dat is dan een b'tje, en die pas ik nu al niet meer, volgensmij hebben ze daar een klein verschilletje zitten ofzo!
Bij livera passen ze mij helemaal! Haha! bij hönkemuller heb ik ook dat b te klein is en c te groot.. ook zo handig Knipoog