Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daantje1981 schreef:Dit is een situatie waar jij niet in wil zitten. Omdat dit zeer waarschijnlijk een karakter eigenschap van je vriend is, kun je maar 2 dingen doen.
1. Eisen dat hij hulp gaat zoeken. Dit is iets wat hij onder controle moet houden. Als hij nu met dingen gooit is de volgende stap zeer waarschijnlijk dat hij gaat slaan...
2. Weggaan bij hem. Stel je voor dat hij je slaat!! Als jij iets verkeerd tegen hem zegt?? Als je iets doet wat hem niet zint? In een relatie zit je met zijn 2en!
Welshcobfan schreef:Morgen belt zijn moeder met de psychiaterhij vind eht zelf een super idee en zijn ouders ook.
Welshcobfan schreef:Mijn vriend is een schat van een jongen, meestal...
Als hij door mij of zijn gezin gewezen word op zijn fouten of iemand van het gezin pest hem wat, gaat hij door het lint. Hij schreeuwt en scheld je compleet uit. Ik heb van alles geprobeerd: weglopen, hem proberen te kalmeren en er wat van zeggen of juist negeren.
In het ergste geval gooit hij met dingen, maar het is echt doodeng als hij zo begint te schreeuwen en te tieren.
Wie weet wat te doen want ik trek dit echt niet langer....
Welshcobfan schreef:Mij verandert het gelukkig niet, ik blijf altijd rustigik weet de oorzaak van het gedrag, hij ook. Nu alleen nog het gevolg verhelpen
carola1 schreef:Welshcobfan schreef:Mij verandert het gelukkig niet, ik blijf altijd rustigik weet de oorzaak van het gedrag, hij ook. Nu alleen nog het gevolg verhelpen
zijn gedrag veranderd ook jouw gedrag.
je ziet het aankomen dat hij weer zo'n bui krijgt en daardoor verander jij al in de dingen die je zegt of doet.
en geloof me, ik weet het![]()
jij zal je steeds meer aan gaan passen aan hem om hem maar niet weerover de zeik te helpen.
op een gegeven moment loop jij op je tenen om hem niet over de zeik te helpen.
weet waar je aan begint meid.
Lovely1 schreef:Meid, jij moet echt niet de oplossing gaan zoeken... ADHD is heel erg vervelend maar geen excuus voor dit gedrag. Hij moet hulp zoeken hij moet dat initiatief tonen. Ik was allang bij em weggeweest... zielig of niet zielig. Ik voorspel je dat zijn agressie ooit zal overslaan op jou... en ja dan zal hij gewoon over je heen denderen.