Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 14:52

Ja dat is mijn bedoeling ook, bepaalde dingen heb ik wél 'opgelost' hij is nu rustiger, slikt braaf zijn pillen en is opener geworden en dit abnormale gedrag is ook al beter geworden, maar niet over. Het komt nog iets te vaak voor. Ik weet dat het beter is als een onbekende zich erover buigt, maar ik wou het toch eerst zelf proberen maar ik loop nu vast.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:06

Daantje1981 schreef:
Dit is een situatie waar jij niet in wil zitten. Omdat dit zeer waarschijnlijk een karakter eigenschap van je vriend is, kun je maar 2 dingen doen.

1. Eisen dat hij hulp gaat zoeken. Dit is iets wat hij onder controle moet houden. Als hij nu met dingen gooit is de volgende stap zeer waarschijnlijk dat hij gaat slaan...

2. Weggaan bij hem. Stel je voor dat hij je slaat!! Als jij iets verkeerd tegen hem zegt?? Als je iets doet wat hem niet zint? In een relatie zit je met zijn 2en!

Mee eens. Het zal waarschijnlijk alleen maar erger worden als je er nu niks aan doet. Dus hulp zoeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:21

Ik wil wel hulp zoeken, maar meneer moet bereid zijn het aan te durven. Als ik hem nu kan inlichten over wat bv cognitieve gedragstherapie inhoudt dan zal het minder beangstigend zijn.
Het is net zoals dokters denk ik, die gaan ook eerst proberen zichzelf te behandelen voordat ze naar iemand anders gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:16

Ze moeten wel zelf willen uiteraard, zelfde als met alcoholverslaving, diegene moet zelf wel hulp willen zoeken en willen krijgen.

Als hij zelf niet wil zou ik goed met hem praten dat het zo niet langer kan en je dit niet volhoud in jullie relatie. Dus OF hulp zoeken OF einde relatie.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:26

Ik begrijp je heel goed!
Heb het zelfde meegemaakt (maak het nu eigenlijk nogsteeds mee) alleen is/was het bij mij echt VEEL extreemer en liep het wel eens uit de hand (niet dat hij me ooit geslagen heeft of iets hoor).
Hij heeft al hulp, gaat 3 keer per week naar deeltijd therapie (hele dag). Maar ik trek het niet meer.
Ook hij heeft Adhd & reageerd vooral als hij z'n pillen niet genomen heeft of alcohol op heeft.
Maar ik ben het gewoon helemaal zat en nu is het ook over.
Het is beter zo al kost het me wel heel veel moeite Nagelbijten / Gniffelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 17:48

Morgen belt zijn moeder met de psychiater Lachen hij vind eht zelf een super idee en zijn ouders ook. Lachen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:06

Mooi, nu hopen dat het laatste stukje van je droomvent ook nog perfect gaat worden Lovers

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:10

Welshcobfan schreef:
Morgen belt zijn moeder met de psychiater Lachen hij vind eht zelf een super idee en zijn ouders ook. Lachen

fijn dat ie er zelf achter staat!
veel succes jullie saampjes Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 20:12

Dank Lachen iedereen staat er gelukkig nu achter, dus steun genoeg voor hem. Hij vind die stap best wel eng, maar hij wil zo vreselijk graag veranderen dat het hem wel gaat lukken Lachen

Ben in ieder geval super trots op hem dat hij het zelf in ziet en wil veranderen en de grootste stap: hulp zoekt!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:40

pfff... ik ken dat.. het kost zoooveel energie, en het veranderd jezelf ook. ik ben harder geworden, en van de pay back dingen, dat was i knooit. terwijl ik echt niet zonder mijn vriend kan. maar vaak ook niet met.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:18

Welshcobfan schreef:
Mijn vriend is een schat van een jongen, meestal...
Als hij door mij of zijn gezin gewezen word op zijn fouten of iemand van het gezin pest hem wat, gaat hij door het lint. Hij schreeuwt en scheld je compleet uit. Ik heb van alles geprobeerd: weglopen, hem proberen te kalmeren en er wat van zeggen of juist negeren.
In het ergste geval gooit hij met dingen, maar het is echt doodeng als hij zo begint te schreeuwen en te tieren.
Wie weet wat te doen want ik trek dit echt niet langer....

je kunt hem ook met een knuppel bewerken.....

Maar ik zie dat hij al aan de bel getrokken heeft. Dat is mooi, want de eerste stap om een probleem op te lossen is het als eerste te erkennen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 12:51

Mij verandert het gelukkig niet, ik blijf altijd rustig Lachen ik weet de oorzaak van het gedrag, hij ook. Nu alleen nog het gevolg verhelpen Lachen

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:04

ik vind het mooi dat tenminste niet íedereen heeft gereageert met ga gewoon weg. Ik ken het type woede heel goed, hij zou je inderdaad nooit aanraken. Het is een hele grote stap dat hij hulp zoekt! echt prima.

Voor diegenen die wel reageerden met maak het uit: dit is een situatie waarin je even verder moet kijken dan je neus lang is. Dit is woede gericht op jezelf en dat type ken ik erg goed. Niets om lichamelijk als partner bang van te zijn, maar mentaal is het wel afzien.

Heel veel succes met de behandeling!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:27

Ponyzotje: je snapt het helemaal! Haha!
Het is idd woede op zichzelf gericht en totaal niet op mij. Dus ik ben ook niet bang voor hem maar ik vind het gewoon zo sneu voor hem dat hij zo weinig aankan. Ik mag gelukkig bij het gesprek met de psychiater zijn Lachen

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 00:06

Welshcobfan schreef:
Mij verandert het gelukkig niet, ik blijf altijd rustig Lachen ik weet de oorzaak van het gedrag, hij ook. Nu alleen nog het gevolg verhelpen Lachen

zijn gedrag veranderd ook jouw gedrag.
je ziet het aankomen dat hij weer zo'n bui krijgt en daardoor verander jij al in de dingen die je zegt of doet.
en geloof me, ik weet het Knipoog
jij zal je steeds meer aan gaan passen aan hem om hem maar niet weerover de zeik te helpen.
op een gegeven moment loop jij op je tenen om hem niet over de zeik te helpen.
weet waar je aan begint meid.
Ach gut

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:07

Meid, jij moet echt niet de oplossing gaan zoeken... ADHD is heel erg vervelend maar geen excuus voor dit gedrag. Hij moet hulp zoeken hij moet dat initiatief tonen. Ik was allang bij em weggeweest... zielig of niet zielig. Ik voorspel je dat zijn agressie ooit zal overslaan op jou... en ja dan zal hij gewoon over je heen denderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 12:28

carola1 schreef:
Welshcobfan schreef:

zijn gedrag veranderd ook jouw gedrag.
je ziet het aankomen dat hij weer zo'n bui krijgt en daardoor verander jij al in de dingen die je zegt of doet.
en geloof me, ik weet het Knipoog
jij zal je steeds meer aan gaan passen aan hem om hem maar niet weerover de zeik te helpen.
op een gegeven moment loop jij op je tenen om hem niet over de zeik te helpen.
weet waar je aan begint meid.
Ach gut

Gelukkig weet ik dat ook, het woedegebeuren komt niet elke dag voor Knipoog hij is echt zo lief, gaat door het vuur voor me en wil alles wel doen voor je. Als ik zijn bui zie aankomen dan zeg ik a. stel je neit zo aan, je bent geen 4 meer Nagelbijten / Gniffelen
of b. Ik zeg gewoon niets.
Ik verander persoonlijk niets, ik pas me neit aan. Als hij nu zijn rommel laat liggen dan zeg ik er gelijk wat van, als hij moeite heeft met iets en het wil niet dan ga ik hem uithoren wát er dan niet lukt (gewoon ff doorzagen zodat hij normaal tekst en uitleg geeft ipv dat gedrein). Dit gedrag heeft hij zijn hele leven al, maar zijn ouders hebben het blijkbaar geaccepteerd en er niets mee gedaan, Hij heeft nog nooit iemand gemept oid, want het is woede tegenover zichzelf, dus hij doet alleen zichzelf wat aan. Hij slaat zichzelf, gooit zijn kop tegen de muur etc uit eigen frustratie. Maar binnenkort gaan wij naar de psychiater om het probleem voor te leggen en ik accepteer het niet als hij zegt: meer medicatie! Ik wil en eis therapie, omdat ik weet dat dat in combi met de medicatie heel goed werkt.
Ik trek me het alleen aan dat hij zo tegen zichzelf doet Ach gut

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 12:33

Lovely1 schreef:
Meid, jij moet echt niet de oplossing gaan zoeken... ADHD is heel erg vervelend maar geen excuus voor dit gedrag. Hij moet hulp zoeken hij moet dat initiatief tonen. Ik was allang bij em weggeweest... zielig of niet zielig. Ik voorspel je dat zijn agressie ooit zal overslaan op jou... en ja dan zal hij gewoon over je heen denderen.

Nee, op dat soort momenten sta ik boven hem. Uit zichzelf durft hij geen hulp te zoeken omdat hij heel bang is voor doktoren etc. Dus waarom mag ik hem dan niet helpen met het zoeken naar een oplossing. Hij heeft wel direct zijn moeder gebeld dat hij therapie wou en die heeft de psychiater gebeld voor een afspraak Knipoog
Adhd is gecompliceerder dan de meeste mensen denken, omdat het niet alleen de adhd is maar ook de jeugdervaringen erbij (hij werd altijd gepest, had bijna geen vrienden omdat hij echt onhandelbaar was, en die ouders wouden hem niet eens in huis hebben omdat zo druk was), hij is daardoor onzeker geworden.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:33

je zal wel weten wat je doet.
tuurlijk heeft hij goede kanten, anders was je niet bij hem toch?
ik hoop in elk geval dat jij jezelf niet aanpast aan hem.
ik vindt het goed van je dat je hem een beetje op gang helpt met therapie.
heel veel succes en laat je niet ondersneeuwen he. Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 23:36

Hij heeft me wel verandert bedenk ik me net, in het begin als hij zo deed werd ik woedend op hem. Nu blijf ik kalm Lachen

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:43

ja, dat ken ik.
in het begin maakte ik me ook kwaad.
en dat schiet idd niet op want je haald elkaar ooknog eens extra over de zeik.
ik denk nu: "daar gaan we weer"
maar merk wel dat ik me aanpaste aan hem. (ja,hij is ook in therapie geweest en het heeft, voor zover ik nu kan beoordelen, nut gehad)
heel veel succes en laat je niet uit het veld slaan door hem en laat je niet onderuit halen door hem.
als jij het niet meer aankan, dan moet je gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 23:49

Dat doe ik ook zeker, maar als ik straks over 2 jaar psycholoog ben zal ik vast ergere gevallen over me heen krijgen Nagelbijten / Gniffelen

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:58

tuurlijk zijn er altijd ergere gevallen, alleen dan is het wat verder van je bed weg.
het is toch anders als je er zelf in zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 00:22

True Lachen maar hij weet wel dat ik wel weg ga as dit niet stopt Knipoog en dat meen ik. Ik blijf echt niet bij hem als dit niet verandert. Eerst maar afwachten wat de psychiater ervan vindt Lachen dan zien we verder.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:45

ja, maar als ik dus nik meer terugzeg, of heel kalm reageer, wordt mijn vriend nog linker!!!!!

dus wat ik ook doe, terugschreeuwen of niks zeggen of rustig antwoorden, hij flipt helemaal.

als ik niks zeg negeer ik hem.
als ik rustig praat dan lok ik hem uit (waarmee dan??....)
en als ik terugschreeuw, dan..eeh.. is het een hoop geschreeuw, en nog om niks ook.

gek word ik er van.