Wortelkanaalbehandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Re: Wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 00:35

Auuu! Mijn vriend vond het geen pretje...

heeel veels sterkte Ach gut

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:28

manie schreef:
squitward schreef:
Iedereen die tegen mij zegt dat hij een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan zeg ik altijd tegen: WEES BLIJ!!!

Je bent lekker optimistisch Knipoog
Totdat je een keer niet bent te verdoven, vanwege de fikse ontsteking.... Huilen
Ik zeg de volgende keer trek er maar uit die handel Ja

Nou, ik heb dus afgelopen maandag een kies waar ik al twee keer eerder een wortelkanaalbehandeling aan heb gehad, laten trekken. Ik had er weer zoveel last van, dat in overleg met de tandarts was besloten deze maar te verwijderen. Pfff, wat heftig zeg. Heel veel gewrik, en een knap, en toen liet ie eindelijk los. Ik ben echt een kwartier bezig geweest, om van de behandelkamer, naar de balie te lopen.
Ik was zo ontzettend raar in mijn hoofd. De assistente was bang dat ik onderuit zou gaan, maar dat gebeurde gelukkig niet. Ik heb nu nog steeds erg veel pijn op de plaats waar de kies heeft gezeten, en mijn kaak voelt aan, alsof ik een giga stomp erop gehad heb. Het is allemaal nog opgezwollen. Ik heb Brufen bruis meegekregen, en dat helpt wel een beetje, maar niet voldoende. Ik hoop echt dat het snel minder wordt. Ik rij zelfs niet eens op het moment. En dat zegt al heel wat.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:06

Ik ga voor trekken naar de kaakchirurg niet naar de tandarts.
Die heeft 1 keer een poging gedaan met dezelfde gevolgen als die jij beschijft
De kaakchirurg heeft ook 2 verwijderd, in no-time eruit. Geen pijn of gewurg.
Voor mijn gevoel is een kaakchirurg toch iets meer bedreven in dit soort werk in vergelijking met een gewone tandarts.

Gwennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:57

Nou ik heb een tijdje terug ook een wortelkanaalbehandeling gehad bij 3 ondertanden.
Ik had de dagen erna weinig last, dus ging gewoon naar school enz.
Na 2 dagen gewoon door de kou & regen tezijn gefietst had ik op een avond echt gigantische pijn aan m'n tanden. Ik heb de halve nacht niet kunnen slapen ervan. Hele sterke pijnstiller genomen en toen de volgende morgen ging het wel weer. Daarna maar even rustig aangedaan en toen ging het allemaal wel goed.
Alleen een tijdje mijn tanden niet opelkaar kunnen zette, Waarom dat niet wou weet ik niet maar het is allemaal goed gekomen Knipoog

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:26

Ja ik voel het inderdaad ook alleen als ik mijn tanden op elkaar zet of als ik eet aan die kant. Als dat niet het geval is heb ik eigenlijk nergens last van. Misschien moet me mond gewoon tot rust komen omdat ik toch 3.5 maand met pijn/irritatie heb rondgelopen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:08

chickey schreef:
Nee me tand is echt nog gevoelig. Ik voel niet echt een verhoging. Maar het voelt een beetje als ik dichtbijt of er heel veel druk op komt te staan. Als ik me kiezen niet op elkaar heb voel ik eigenlijk niks.

Als je dichtbijt komt er dus teveel druk op te staan? Dit kan best komen doordat de vulling dus nog wél een kleine fractie te hoog is. En doordat je dichtbijt de rest van je kiezen niet goed op elkaar passen bijt je door komt er druk op te staan..

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 17:17

wendely schreef:
chickey schreef:
Nee me tand is echt nog gevoelig. Ik voel niet echt een verhoging. Maar het voelt een beetje als ik dichtbijt of er heel veel druk op komt te staan. Als ik me kiezen niet op elkaar heb voel ik eigenlijk niks.

Als je dichtbijt komt er dus teveel druk op te staan? Dit kan best komen doordat de vulling dus nog wél een kleine fractie te hoog is. En doordat je dichtbijt de rest van je kiezen niet goed op elkaar passen bijt je door komt er druk op te staan..

Hmmm... na ik kijk het nog wel even aan. Misschien is het gewoon dat mijn kies en het weefsel erom heen tot rust moeten komen en anders dan ga ik wel weer terug (voor de 4e x in 4 maanden voor 1 rotkies pfff)

Maar in ieder geval bedankt weer Lachen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:26

Haha geen dank hoor, als je nog wat wilt weten pb je maar!
Aah jij wilt niet weten hoevaak wij mensen terugzien na 1vulling hoor! 2 keer is meer dan normaal haha.. Gewoon omdat men op dat moment niet goed kan aangeven of het nou goed is of niet!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:42

Ik heb er ook één gehad. En dan moet je juist zo bang zijn voor de tandarts moet je nog naar de kaakchirurg ook! Vooraf: Ik had een superdikke hamsterwang, zo dik dat alles was. Antibiotica gooide ik er net zo hard weer uit als dat het binnen kwam. Volgende ochtend zat ik dus bij de kaakchirurg. Het zal helemaal achterin dus ze konden me niet goed verdoven. Ik voelde en hoorde ze in mijn tandvlees snijden. Napijn weet ik niet. Weet alleen dat ik er goed broerd van was! Geen pretje dus!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:40

Nou ik zal weer even een update geven. Inmiddels is het een week geleden dat ik de wortelkanaalbehandeling heb gehad en heb ik (gelukkig) eigenlijk geen pijn meer. Kan me kiezen weer goed op elkaar doen etc. Snap niet zo goed waar die pijn vandaan kwam die ik dinsdag en woensdag had maar ben blij dat het weer de goede kant op gaat Lachen