Wanneer helemaal uitgegroeid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Wanneer helemaal uitgegroeid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:17

Dat is afhankelijk van voeding, aanleg, geslacht, medicijngebruik(hormonen). Je kan uitgaan van begin 20, dus 21-23 jaar.

18 is alleen voor de wet volwassen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:31

Ik ben 17 en 1.54m.
Ben al sinds mn 11e ongesteld en sinds de brugklas niet veel groter geworden.
Denk dus niet dat ik nog zal groeien, ook gezien de lengte van mijn tantes. (Waar ik ontzettend op lijk.)

Hoop dat mijn borsten wel nog groeien, dat is namelijk echt net niks. Scheve mond

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:52

Ringetje schreef:
Ik heb al mijn hele leven één groeispurt Tong uitsteken Ik weet niet wanneer je uitgegroeid bent. Verschilt per persoon. Ze kunnen foto's maken in het ziekenhuis om te kijken hoe lang je wordt en of je al uitgegroeid bent. *Alleen zaten ze er bij mij een aardig stukje naast. Ben nu al 8 cm groter dan uitgerekend*

ik ben de laatste 2 jaar ook nog gegroeit geloof ik (ben nu 20), die schooldokters met hun voorspellingen zaten er bij mij ook flink naast, ze dachten dat ik hooguit 1.69m zou worden, ben nu 1.80m...

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:37

Ze hadden ook zo'n leuk trucje om je lengte te bepalen bij vrij kleine kinderen.
Geloof dat dit hem was:
Je lengte als je 2 jaar bent, maal 2. Meisjes - 10 cm, jongens + 10 cm.

Bij mij klopt het (kan natuurlijk toevallig zijn Haha!
Een jaar of twee nadat je ongesteld bent geworden heb ik ook een aantal keren gehoord..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:24

Ik was al vrij vroeg helemaal uitgegroeid, ik ben namelijk na mijn 13e niet meer gegroeid, en dat gaat ook niet meer gebeuren, ik ben inmiddels 25.
Ik was een grote brugklasser, daarna haalden ze me allemaal in. Op de basisschool kreeg je geloof ik op je 10e ofzo zo'n onderzoek, daarbij werd ook gekeken naar hoe lang je zou moeten worden volgens een groeitabel, ik had zo rond de 1.70 uit moeten komen, maar ben blijven steken op 1.62, scheelt toch een eind.
Dat je nadat je onesteld bent geworden niet veel meer groeit klopt volgens mij ook wel aardig, bij mij wel iig, ik was toen namelijk 11.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:33

heb volgensmij een keer met bio geleerd dat een vrouw kwa lengte tot haar 16de/ 18de groeit en een man tot rond de 18 jaar. Dat komt omdat meisjes/vrouwen eerder beginnen met groeien.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik het gelezen heb maar volgensmij kloppen deze leeftijden aardig.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:20

OemmiejO schreef:
Volgensmij tot je 18e. Ja
Maar als je ongesteld bent geweest, groei je (&voeten en zo) niet zo heel hard meer. Knipoog

Dat hoop ik dus zó; ben 15 schoenmaat 44.
Ben ook al over de 1.80 dus dat gegroei in de lengte enzo mag weleens afgelopen zijn, laten we nu maar aan de vrouwelijke rondingen beginnen Vork

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:50

Ik ben al uitgegroeid 17 dus Bloos Dit zei de kinderarts Knipoog

Tschiffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:03

Als je ongesteld ben, dan groei je nog een beetje.
Dit zei de "lengte arts" tegen mij.
Maar in de breedte groei je dan wel een heel stuk

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:49

lindsey schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je als meisje ongesteld wordt dat je dan bent uitgegroeid. Je wordt hooguit nog 1 of 2 cm langer. In mijn geval klopte dat wel.

Van jongens heb ik gehoord dat die door groeien tot ongeveer hun 21.

Daarom zie je vaak dat in de brugklas meisjes veel langer zijn dan de jongens en de jongens ze dus later weer inhalen.

Dan was ik een heeeeele poos geleden al uitgegroeid. Ben toch nog ruim 10 cm langer geworden. Ben geloof ik wel een uitzondering als ik dat zo lees. Was al op mijn 11e ongesteld, maar ben nu 15 en misschien uitgegroeid.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:25

Het is verschillend per persoon wanneer je uitgegroeid bent. Dit kunnen ze zien door een foto van je hand, ze kijken dan naar je groei schijven.
Of je veel of weinig eet maakt niks uit! Ook als je anorexia hebt groei je gewoon door.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:31

Het verschilt per persoon.

Ik ben 14 en zal niet zo veel meer groeien. 'vrouwelijke rondingen' zijn er ook al enzo. Voeten waren uitgegroeit toen ik in groep 7 zat.

lindsey schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je als meisje ongesteld wordt dat je dan bent uitgegroeid. Je wordt hooguit nog 1 of 2 cm langer. In mijn geval klopte dat wel.

Van jongens heb ik gehoord dat die door groeien tot ongeveer hun 21.

Daarom zie je vaak dat in de brugklas meisjes veel langer zijn dan de jongens en de jongens ze dus later weer inhalen.

Dat kan niet.. Ik was 12 toen ik ongesteld werd. en toen 10 centimeter kleiner als nu..

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:43

ben der ook wel benieuwd na.
Ben 16 en ben bijna 1.80,, en wil niet in de breedte groeie :p